بلاگ

مشاوره ازدواج ایلام

مشاوره ازدواج در ایلام به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج ایلام پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج ایلام

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج ایلام | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج ایلام

مشاوره پیش از ازدواج ایلام

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج ایلام

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج ایلام و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج ایلام

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره