اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان هروئین و شیشه

مصرف همزمان هروئین و شیشه و اعتیاد به این دو ماده می‌تواند بسیار خطرناک بوده و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد نماید. به طور کلی شیشه و هروئین هر کدام به تنهایی مواد خطرناکی محسوب می‌شوند که گاهی افراد این دو را با یکدیگر مصرف می‌کنند. در بیشتر موارد این حالت به این دلیل اتفاق می‌افتد که افراد از پیامدهای ناشی از اینکار مطلع نیستند. در واقع اعتیاد قدرت تصمیم گیری و اراده را از افراد گرفته و منجر به بروز چنین رفتارهایی می‌گردد. از طرفی با اعتیاد به این دو ماده فرایند ترک اعتیاد نیز سخت تر شده و افراد باید مشکلات بیشتری را برای رهایی از اعتیاد تجربه نمایند. افراد بهتر است در این مورد حتما از روانشناس کمک گرفته و با متخصص مشورت نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان هروئین و شیشه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مصرف همزمان هروئین و شیشه

در بیشتر موارد شاهد اعتیاد به چند ماده در بین معتادین هستیم. در واقع در صورت اعتیاد به یک ماده ، افراد بیشتر در معرض وسوسه برای مصرف مواد دیگر قرار می‌گیرند. اما این موضوع به دلایل دیگر نیز اتفاق می‌افتد. این دو ماده اثر یکدیگر را تشدید کرده و فشار زیادی به بدن وارد می‌کنند. البته معتادین بدون توجه به این موضوع در مصرف آنها زیاده روی کرده و برای رسیدن به لذت اولیه حتی ممکن است تا اوردوز نیز پیش روند. از این رو بهتر است اطرافیان به وسیله نشانه های اعتیاد به این مواد و یا حتی تست های مرتبط از این موضوع مطلع شده و به افراد کمک کنند تا مصرف این دو ماده را متوقف نمایند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

هروئین

بیش از پرداختن به دلایل و پیامدهای ناشی از مصرف همزمان هروئین و شیشه ، بهتر است افراد هریک از این دو ماده را به طور جداگانه، بیشتر بشناسند. هروئین جزو مواد افیونی است که از مشتقات تریاک بوده و مقدار مورفین زیادی در ترکیبات آن وجود دارد. هروئین پودری سفید رنگ است و به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از پیامدهای ناشی از اعتیاد به این ماده نیز شامل ابتلا به اختلالات جنسی و روانی، بیماری های گوارشی، مشکلات کبدی و کلیوی، بیماری های قلبی و مغزی و… است. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

شیشه

شیشه یا متامفتامین نیز از گروه مواد محرک بوده که ظاهری کریستالی شکل و سفید رنگ دارد. افراد در بیشتر موارد این ماده را به شکل استنشاقی مصرف می‌کنند. از اصلی ترین نشانه های اعتیاد به این ماده می‌توان به اختلال در خواب و اشتها است و در بیشتر موارد نیز افراد شروع به لاغرشدن می‌کنند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

علت تمایل افراد به مصرف همزمان هروئین و شیشه

علت تمایل افراد به مصرف همزمان هروئین و شیشه

برای اینکه بتوان جلوی مصرف همزمان هروئین و شیشه را گرفت، باید علت تمایل افراد را شناسایی نمود. در واقع با این روش می‌توان محرک را کنترل و یا حذف کرده و مانع اعتیاد افراد به این مواد شد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

دسترسی نداشتن به هروئین و شیشه

زمانی که افراد به ماده ای که همیشه مصرف می‌کنند؛ دسترسی ندارند، برای ارضای نیاز شدید به مصرف مواد هر ماده ای که در اطراف شان باشد؛ مصرف می‌کنند. از این رو یکی از دلایل مصرف همزمان هروئین و شیشه این است که افراد به یکی از این ماده دسترسی نداشته و مجبور هستند که از ماده دیگر استفاده نمایند.

لذت بیشتر

یکی دیگر از دلایل مصرف همزمان هروئین و شیشه ، کسب لذت بیشتر است. بعد از گذشت مدتی از اعتیاد افراد، با مصرف موادی که به آن اعتیاد دارند؛ نمی‌توانند به لذت اولیه دست یابند. از این رو مجبورند که دوز مصرفی خود را افزایش داده و یا به سراغ مواد دیگر بروند.

کاهش علائم منفی

همانطور که در قسمت های قبلی هم به آن اشاره کردیم؛ مصرف شیشه و هروئین هرکدام به تنهایی منجر به بروز نشانه های منفی زیادی در افراد می‌گردد. بعد از مدتی خود فرد متوجه این موضوع شده و برای کاهش نشانه های منفی ناشی از مصرف یک ماده، دوز مصرفی خود را کمی کاهش داده و شروع به مصرف کردن سایر مواد مخدر می‌کند. اما این نکته را فراموش نکنید که اینکار نه تنها اثربخش نیست؛ بلکه بعد از مدتی مشکلات بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کند.

کیفیت پایین ماده مصرفی

زمانی که کیفیت یکی از مواد مصرفی پایین بوده و گیرایی کافی را نداشته باشد؛ افراد به سراغ مصرف مواد دیگر می‌روند. در این شرایط افراد یا مجبورند که هزینه بیشتری برای تهیه مواد با کیفیت تر کرده و مقدار بیشتری مصرف کنند و یا به سراغ مصرف مواد دیگر بروند.

مشکل مالی

از آنجایی که هروئین در مقایسه با شیشه قیمت کمتری دارد؛ بسیاری از افراد به این دلیل که دیگر توان تامین هزینه خرید شیشه را ندارند؛ به سراغ هروئین می‌روند.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان هروئین و شیشه

با اینکه مصرف همزمان هروئین و شیشه شاید در ابتدا تداخل جدی با یکدیگر ایجاد نکنند؛ اما بعد از مدتی منجر به بروز عوارض زیادی برای افراد می‌شوند. مطلع شدن از این مشکلات است که گاهی افراد را از انجام اینکار منصرف می‌کند. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند.

تغییر در ظاهر: هر دو این مواد، تاثیر مستقیمی بر ظاهر افراد داشته و به راحتی می‌توان اعتیاد را در آنها تشخیص داد. از طرفی با همزمان شدن مصرف این دو ماده این تاثیر شدت نیز می‌یابد. برخی از این تغییرات، شامل بروز چین و چروک های عمیق، تیره شدن رنگ لب ها، پوسیده شدن دندانها و… می‌شود.

بروز آسیب های مغزی: مصرف همزمان هروئین و شیشه به دلیل اینکه منجر به آزادسازی مقدار زیادی دوپامین از مغز می‌شود؛ هم بر ساختار و هم عملکرد مغز تاثیرگذار است.

ابتلا به مشکلات جنسی: مصرف شیشه، تاثیر مستقیم بر عملکرد جنسی دارد. افراد نه تنها میل جنسی خود را از دست می‌دهند؛ بلکه عملکرد آنها نیز دچار مشکل شده و دیگر نمی‌توانند رابطه با کیفیتی داشته باشند.

ترک و درمان مصرف همزمان هروئین و شیشه

ترک و درمان مصرف همزمان هروئین و شیشه

طبیعی است که ترک کردن دو ماده دشوارتر از ترک یک ماده است. همچنین اصلا نباید اینکار را به طور همزمان انجام داد. چرا که در این صورت فشار زیادی به بدن وارد می‌شود. برای ترک مصرف همزمان هروئین و شیشه، افراد باید برای هریک از این دو ماده به طور جداگانه مرحله سم زدایی را پشت سر گذاشته و از دارودرمانی و روان درمانی به طور همزمان استفاده کنند. همچنین در این دوران حتما تحت نظر یک پزشک و یک روانشناس قرار گیرند.

سخن پایانی

با اینکه مصرف همزمان هروئین و شیشه افراد را در شرایط سختی قرار می‌دهد؛ اما می‌توان به آنها کمک کرده و این مشکل را درمان کرد. تنها باید این موضوع را به موقع شناسایی کرده و اقدامات درستی از این زمینه انجام داد. هم فرد معتاد و هم اطرافیان او باید از پیامدهای ناشی از مصرف همزمان چند ماده مطلع شده و از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان هروئین و شیشه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

عوارض مصرف همزمان هروئین و شیشه چیست؟

از جمله عوارض این نوع اعتیاد چند مصرفی می‌توان به پرخاشگری، تخریب چهره، نامرتبی و ژولیده بودن و عدم توجه به بهداشت، کاهش میل جنسی، فاصله از اجتماع و… اشاره کرد. همچنین در شرایط حاد احتمال اور دوز و مرگ نیز وجود دارد.

آیا اعتیاد به هروئین و شیشه قابل درمان است؟

اگر چه مصرف همزمان این دو ماده می‌تواند عوارض جدی و خطرات فراوانی برای فرد داشته باشد ولی این به معنای عدم درمان نیست بلکه راهکارهای متعددی برای درمان این افراد وجود دارد. در این میان نقش اطرافیان و خانواده برای بهبود هر چه سریع‌تر این افراد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره