بلاگ

آموزش سکس | سکس یک مهارت آموختنی است

آموزش سکس از جمله مسائل مهم برای هر زوجی است. باور کنید یا نه، کیفیت رابطه جنسی شما تأثیر مستقیمی روی کیفیت رابطه عاطفی‌تان دارد. به همین خاطر بسیار مهم است که با این بخش از زندگی خود به‌خوبی آشنا باشید. اما بسیاری از مواقع احساساتی مثل خجالت کشیدن، ناآگاهی از نیازهای خود یا طرف مقابل و همین‌طور تابوهای فرهنگی که راجع به سکس وجود دارد باعث می‌شود که ما خیلی به دنبال این موضوع نباشیم. درست به همین خاطر است که درصد بسیار بالایی از زوجین در کشور از زندگی جنسی خود ناراضی هستند. پس اگر شما می‌خواهید جزء این دسته نباشید بهتراست آموزش سکس و بالابردن اطلاعات‌تان در این زمینه را جدی بگیرید. این نکته را هم به خاطر داشته‌باشید که بهترین راه برای رسیدن به این هدف کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

اهمیت آموزش سکس

نیاز به رابطه جنسی یکی از مسائل طبیعی است که درون همه ما وجود دارد. این بخش از زندگی نیز درست مانند ابعاد دیگر آن نیاز به توجه و رسیدگی دارد. همان‌طور که بی‌توجهی به سایر نیازهای ما می‌تواند مشکلاتی را برایمان به همراه داشته باشد بی‌توجهی به مسائل جنسی نیز همین پیامد را خواهد داشت. به‌علاوه رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما خواهد داشت. تحقیقات نشان می‌دهد که یک رابطه جنسی خوب می‌تواند تا حد زیادی علاقه میان طرفین و همین‌طور کیفیت زندگی زناشویی آنها را بالا ببرد. به همین نسبت زندگی جنسی نامناسب مشکلاتی را در رابطه عاطفی شما ایجاد خواهد کرد. پس اگر شما هم می‌خواهید بهترین‌ها را در کنار شریک عاطفی‌تان داشته‌باشید بهتر است به این بخش از زندگی خود توجه کافی داشته باشید.

نحوه صحیح رابطه جنسی

به آراستگی ظاهرتان توجه کنید

اولین مرحله برای داشتن رابطه جنسی باکیفیت این است که به ظاهرتان توجه کنید. چه مردان و چه زنان در نخستین قدم جذب ظاهر شما می‌شوند. رعایت نظافت شخصی، استفاده از عطر و همین‌طور پوشیدن لباس مناسب از جمله نکاتی‌هستند که باید رعایت کنید. ایجاد تنوع در ظاهر و لباس هم می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌طورکلی ذهن ما اگر مدت طولانی با یک موضوع در ارتباط‌باشد توجهش را نسبت به آن از دست خواهد داد. پس اگر می‌خواهید همه توجه و نگاه همسرتان را برای خود کنید به تنوع در ظاهرتان توجه داشته باشید.

آموزش سکس | برای شروع رابطه پیش‌قدم بشوید

ما معمولاً شروع رابطه جنسی را موضوعی مردانه می‌دانیم. بسیاری از خانم‌ها از اینکه بخواهند نیاز جنسی خود را ابراز کنند خجالت می‌کشند. اما بهتراست بدانید که باید گاهی همسرتان نیاز و تمایل به سمت خودش را در شما ببیند. این کار احساس بسیار خوبی را در او ایجاد خواهد کرد. این موضوع اختصاص به خانم یا آقا ندارد. همه ما از اینکه بفهمیم طرف مقابل از رابطه جنسی با ما لذت می‌برد خوشحال می‌شویم. پس چه خانم هستید و چه آقا این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه منتظر پیشقدم‌شدن طرف مقابل نباشید؛ و گاهی نیز تمایل خود را به او نشان بدهید.

پیش‌نوازی‌ها را جدی بگیرید

متخصصان معتقدند مهم‌ترین عامل برای یک رابطه جنسی باکیفیت، پیش‌نوازی است. به‌طورکلی دخول زمانی باید اتفاق‌بیافتد که شما و همسرتان به دنبال اوج لذت جنسی هستید. اما قبل از رسیدن به این مرحله می‌بایست به پیش‌نوازی‌ها توجه داشته باشید. این پیش‌نوازی‌ها علاوه بر اینکه احساس خوبی را در شما و طرف مقابل ایجاد می‌کند بدنتان را نیز برای یک رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر آماده می‌کند. در آغوش‌گرفتن طرف مقابل، بوسیدن‌یکدیگر، رابطه دهانی و لمس نقاط حساس بدن از جمله مهم‌ترین نکاتی‌هستند که در این زمینه باید رعایت کنید.

آموزش سکس | با همسرتان صحبت کنید

به گفته بسیاری از خانم‌ها و آقایان صحبت‌کردن در طول جنسی تأثیر بسیاری در لذت‌بردن از رابطه و همین‌طور تحریک بیشتر طرف مقابل دارد. شما با این کار به همسرتان نشان می‌دهید که به رابطه‌تان توجه دارید و از آن لذت می‌برید. به‌علاوه او از راه صحبت‌کردن با بسیاری از خواسته‌ها و احساسات شما در طول رابطه بیشتر آشنا خواهد شد.

به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر احترام بگذارید

بی‌توجهی به نیازها و خواسته‌هایی که ما یا طرف مقابل داریم بزرگ‌ترین آسیبی است که می‌توانید به رابطه جنسی خودتان بزنید. این کار باعث‌می‌شود آن‌طور که باید از این رابطه لذت نبرید. پس سعی کنید بدون خجالت خواسته‌هایتان را به طرف مقابل بگویید؛ و همچنین به نیازهای او نیز توجه داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان فکرمی‌کنند که اگر خواسته‌های واقعی خود را در رابطه جنسی نشان بدهند بسیار زشت خواهد بود. یا ممکن‌است دید طرف مقابل درمورد آنها تغییر کند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار نیست نیازهای جنسی کسی را  بی شخصیت کند. رابطه جنسی شخصی‌ترین و صمیمی‌ترین ارتباطی است که ما با همسرمان برقرار می‌کنیم. دراین‌رابطه مهم‌ترین نکته این است که شخصیت‌ها و خودداری‌هایی که در طول روز دارید را کنار بگذارید و بدون هیچ‌گونه محدودیتی با شریک جنسیتان ارتباط برقرار کنید.

آموزش سکس | استرس را از فضای رابطه دور کنید

استرس را می‌توانیم مهم‌ترین دلیل اختلالات جنسی در خانم‌ها و آقایان بدانیم. پس تا جای ممکن سعی کنید فشارهای روانی را از رابطه جنسی‌تان دور نگه دارید. داشتن رابطه جنسی در شرایط زمانی و مکانی مناسب، تحت‌فشار نگذاشتن طرف مقابل و به‌خصوص پیش‌نوازی‌ها تأثیر بسیاری در آرام‌کردن فضای رابطه جنسی دارند.

بعد از رابطه جنسی، ارتباط برقرار کنید

برخلاف تصور بسیاری از خانم‌ها و آقایان رابطه جنسی نباید بعد از ارگاسم پایان پیدا کند. در آغوش گرفتن طرف مقابل بعد از رابطه، بیان احساسات خود راجع به تجربه‌ای که داشتید و صحبت‌های محبت‌آمیز می‌تواند کیفیت رابطه شما را چندبرابر کند. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که بعد از رابطه جنسی برای مدتی نیاز به تنهایی دارید بهتر است راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید با هم به یک توافق دونفره برسید. یادتان باشد به همان اندازه که شما به چند لحظه تنهایی نیاز دارید شریک جنسی شما نیز به حضورتان نیاز دارد.

مشاور درباره چه کمکی به شما خواهد کرد؟

وقتی به خیلی از خانم‌ها یا آقایان می‌گوییم که رابطه جنسی نیاز به آموزش و توجه دارد برایشان عجیب است. بسیاری از ما فکرمی‌کنیم به‌صورت غریزی برقراری رابطه جنسی را بلد هستیم؛ و به همین خاطر نیازی به آموزش نداریم. اما واقعیت این است که شما برای داشتن یک رابطه مطلوب باید از خواسته‌ها و نیازهای جنس مخالفتان آگاهی کامل داشته باشید. این در حالی است که بسیاری از ما هیچ شناختی از طرف مقابلمان نداریم. این شرایط باعث می‌شود خیلی اوقات رابطه جنسی و به‌خصوص اولین رابطه‌های ما تجربه لذت‌بخشی نباشند. و در نتیجه شاید احساس منفی اولین تجربه برای همیشه با شما باقی بماند.

برای رفع مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد کلیک کنید.

باتوجه‌به آنچه گفتیم توصیه می‌کنیم در هر مرحله از زندگی جنسیتان که هستید صحبت با یک مشاور متخصص را در اولویت برنامه‌هایتان قرار بدهید. مشاورینی که در زمینه رابطه جنسی تخصص دارند به‌خوبی می‌توانند شما را از هرآنچه می‌بایست در یک رابطه رعایت کنید آگاه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

برای آموزش سکس باید از چه متخصصی کمک بگیریم؟

مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره خانواده و به‌خصوص مشاوره با متخصصین مسائل جنسی یا سکس‌تراپ از جمله زمینه‌هایی هستند که می‌توانند در این موضوع به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره