ازدواجزوج و خانواده

رابطه قبل از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج امروزه بیشتر از قبل شایع شده و بسیاری از زوجین این موضوع را یک ملاک مهم برای خود می‌دانند. اگرچه تصمیم گیری در مورد داشتن یا نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج کاملا شخصی است و نمی‌توان هیچ قاعده و قانون مشخصی برای آن تعیین نمود. اما به طور کلی با توجه به تجربیاتی که افراد در این زمینه داشته اند؛ می‌توان تا حدی پیش بینی کرد که بعد از انجام اینکار چه مسائلی در انتظار افراد است. موضوع نگران کننده بعدی در این زمینه این است که سن انجام اینکار بسیار پایین آمده و در بین نوجوانان بیشتر اتفاق می‌افتد. از این رو آسیب های ناشی از آن نیز می‌تواند بیشتر باشد. به همین دلیل افراد باید در این زمینه حتما با یک متخصص مشورت کرده و عجولانه تصمیم نگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه قبل از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

رابطه قبل از ازدواج و یا بعد از آن

یکی از موضوعاتی که امروزه برای بسیاری از جوانان مخصوصا دختران تبدیل به دغدغه شده است؛ برقراری رابطه قبل از ازدواج و یا بعد از آن از این است. چرا که باورهای غلط و گاها ضد و نقیضی در این زمینه وجود داشته و به همین دلیل افراد تحت فشار قرار می‌دهد. گاهی پسران نیز از این موضوع سواستفاده کرده و از رابطه جنسی به عنوان یک اهرم فشار استفاده می‌کنند. حتی اگر زوجین تمایل داشته باشند تا قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشند؛ باید هردو نفر کاملا راضی بوده، به سن قانونی رسیده باشند و منجر به آسیب ه یکدیگر نیز نشوند. از این رو انجام اینکار نیز شرایط خاص خود را دارد. برای اطلاع از راه های شناخت قبل ازدواج کلیک نمایید.

مزایا و معایب برقراری رابطه قبل از ازدواج

معایب رابطه قبل از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج ، مزایا و معایب مختلفی خواهد داشت. در واقع اطلاع از این موارد می‌تواند بر تصمیم افراد تاثیر گذاشته و به آنها کمک کند.  به دلیل اینکه افراد به عواقب ناشی از اینکار فکر نمی‌کنند؛ دچار پشیمانی شده و تصمیم اشتباهی می‌گیرند. در ابتدا اگر بخواهیم در مورد مزایای داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج صحبت کنیم؛ باید به مطلع شدن از توانایی جنسی و آشنایی بیشتر اشاره کنیم. این راهی است تا افراد بیشتر از گرایشات و تمایلات جنسی یکدیگر مطلع شده و همدیگر را بشناسند. همچنین اینکار صمیمیت بین زوجین را افزایش داده و باعث ارتباط نزدیکتر می‌گردد. اما در کنار این موارد افراد باید به معایب انجام اینکار نیز فکر کنند. در ادامه به توضیح برخی از پیامدهای ناشی از این موضوع خواهیم پرداخت. برای آشنایی با نحوه تعیین حدود دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

موضوع بکارت

موضوع بکارت در فرهنگ ما بسیار مهم بوده و بیشتر خانواده ها معتقدند که دختران باید برای ازدواج بکارت داشته باشند. از این رو داشتن رابطه قبل از ازدواج به هرشکلی، می‌تواند برای دختران مشکل ساز شود.

بی میلی پسر نسبت به ازدواج

یکی دیگر موضوعاتی که بعد از رابطه قبل از ازدواج بروز می‌کند؛ این است که پسران میل خود را برای ازدواج با دختر از دست داده و به طور کلی ذهنیت شان متفاوت می‌شود. البته این در مورد همه پسران صادق نیست؛ اما باید این احتمال را در نظر گرفت.

بارداری ناخواسته و ابتلا به بیماری های مقاربتی

با وجود رابطه قبل از ازدواج ، احتمال بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز وجود دارد. این موارد مشکلات اساسی برای زوجین ایجاد کرده و حتی در مواردی بر رابطه عاطفی آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

ابتلا به وسواس در انتخاب

همانطور که گفته شد؛ برقراری رابطه قبل از ازدواج می‌تواند ذهنیت افراد را تحت تاثیر قرار داده و آنها را دچار وسواس کند. در واقع افراد بعد از اینکار اگر با طرف مقابل خود ازدواج نکنند؛ در انتخاب های بعدی خود دچار تردید و دودلی شده و حتی بدبین می‌شوند.

بدبین شدن

لذت برقراری رابطه قبل از ازدواج لحظه ای بوده و پیامدهای ناشی از آن برای مدت زمان زیادی ادامه می‌یابند. چرا که افراد بعد از اینکار نسبت به جنس مخالف بدبین و بی اعتماد شده و دیگر نمی‌توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند.

مقایسه کردن

بعد از رابطه قبل از ازدواج افراد به صورت ناخودآگاه طرف مقابل خود را با دیگران مقایسه کرده و این موضوع نگرش آنها را عوض می‌کند. از طرفی ممکن است به این دلیل به طور کلی رابطه تمام شود.

احساس سرخوردگی و ناامیدی

زمانی که یکی از زوجین برای بار اول در حال تجربه رابطه جنسی باشد و دیگری در این زمینه تجربه داشته باشد؛ عدم هماهنگی به وجود آماده و افراد نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی را با یکدیگر تجربه کنند. همین موضوع منجر به بروز احساس سرخوردگی و ناامیدی می‌شود.

رابطه قبل از ازدواج فقط به ضرر دختران است؟

برخی تصور می‌کنند که معایب رابطه قبل از ازدواج ، تنها دامن گیر دختران می‌شود. در صورتی که شاید این موضوع برای پسران به اندازه دختران تابو نباشد؛ اما از جوانب دیگر زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما همیشه این دختران هستند که از این بابت مورد مواخذه قرار گرفته و حتی قضاوت می‌شوند. از این رو باید برای انجام اینکار حتما عواقب آن را در نظر بگیرند. برای اطلاع از شرایط ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته است کلیک نمایید.

رابطه قبل از ازدواج در روانشناسی

با اینکه روانشناسان و علم روانشناسی به طور قطعی رابطه قبل از ازدواج را منع نمی‌کند؛ اما در بیشتر موارد متخصصین این حوزه توصیه می‌کنند که حتی در دوران عقد نیز انجام اینکار را به تاخیر بیاندازید. چرا که با انجام اینکار افراد نمی‌توانند به شناخت درستی از یکدیگر برسند. در دوران آشنایی، برقراری رابطه جنسی باعث می‌شود که مشکلات دیگر کمتر به چشم آمده و افراد تنها به یکدیگر کشش جنسی داشته باشند.

علت تمایل افراد به رابطه قبل از ازدواج

علت تمایل افراد به رابطه قبل از ازدواج

زوجین به دلایل مختلفی تمایل به برقراری رابطه قبل از ازدواج دارند. در واقع شناسایی این دلایل باعث می‌شود تا افراد میل جنسی خود را کنترل کرده و بیشتر در این مورد فکر کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر هستند.

رفع نیاز جنسی در دوران مجردی:  طبیعی است که افراد در این دوران نیاز جنسی دارند و به دلیل اینکه نمی‌دانند باید چطور آن را برطرف نمایند؛ ممکن است چنین کاری را انجام دهند.

وابسته کردن طرف مقابل به خود: یکی دیگر از دلایل این موضوع، استفاده ابزاری از سکس برای وابسته کردن طرف مقابل به خود است.

عادی سازی: بسیاری تصور می‌کنند که روند طبیعی رابطه همین بوده و افراد باید پیش از ازدواج حتما با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشند.

تاثیر رسانه ها: رسانه های بیگانه نیز در این مورد نقش داشته و انجام اینکار را طبیعی جلوه می‌دهند.

سخن پایانی

فراموش نکیند که برقراری رابطه قبل از ازدواج ، تا حد زیادی روابط عاطفی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو باید برای تصمیم گیری در این مورد موضوعات مختلفی را در نظر گرفته و به عواقب آن فکر کنید. همچنین تلاش کنید در این زمینه تحت تاثیر دیگران قرار نگرفته و تصمیمی درست و عاقلانه بگیرید. در این مورد بهتر است با یک روانشناس مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه قبل از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره