ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته ریسک بزرگی در تشکیل خانواده محسوب می‌شود. چرا که اعتیاد منجر به بروز مشکلات زیادی در زندگی افراد شده که ممکن است تا پایان عمر آنان را تحت تاثیر قرار دهد. حتی می‌توان گفت که این یکی از موضوعاتی است که در آن گذشته افراد اهمیت دارد. اعتیاد یک موضوع فردی نبوده و اعضای یک خانواده را به طور کلی درگیر می‌کند. از طرفی هرلحظه احتمال بازگشت آن نیز وجود دارد. از این رو در ازدواج با چنین فردی باید به همه این نکات توجه داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از مشاور نیز کمک گرفته و سپس تصمیم گیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته کار درستی است؟

نمی‌توان به طور قطعی گفت که اینکار درست است و یا نه چرا که فرد معتاد بیمار محسوب شده و باید به او نیز فرصت دوباره برای زندگی کردن دارد. از طرفی برای همه افراد نمی‌توان نسخه واحدی پیچیدی شرایط فردی که قبلا اعتیاد داشته و همچنین همسر او کاملا متفاوت از دیگران است. از این رو بهتر است افراد با توجه به شرایط خود در این مورد فکر کرده و تصمیم گیری کنند. همچنین گرفتن تصمیم قطعی در این مورد کار ساده ای نیست. چرا که همواره این موضوع از گذشته با حال آمده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

نکات مرتبط با ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

نکات ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته، نکاتی وجود دارد که بهتر است افراد در مورد آنها به خوبی فکر کرده و آنان را در نظر بگیرند. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های رفتاری در ازدواج کلیک کنید.

?مدت زمانی که از ترک او گذشته است

یکی از مواردی که در این زمینه اهمیت دارد؛ مدت زمانی است که ترک فرد معتاد گذشته است. برخی از خانواده ها در این مورد دچار سردرگمی می‌شوند. چرا که نمی‌دانند فردی که به تازگی ترک کرده است آدم مناسب تری برای ازدواج است و یا فردی که سالها از ترک او گذشته است! معمولا به فردی که مدت زمان زیادی از ترک او گذشته و دوباره به سراغ مصرف مواد نرفته است؛ بیشتر می‌توان اعتماد کرد. در این حالت می‌توان گفت که او تقریبا امتحان خود را پس داده است.

?علت ترک اعتیاد

در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته، مطلع شدن از علت ترک اعتیاد نیز اهمیت دارد. برخی تصور می‌کنند که ازدواج یکی از راه های مناسب برای ترک اعتیاد است و فردی که خانواده تشکیل بدهد؛ قطعا ترک خواهد کرد. اما این فرایند باید کاملا قبل از ازدواج طی شود.

?مشکلات روحی که پشت سر گذاشته

مطلع شدن از حال روحی و روانی فرد معتاد در حین ترک و یا حتی در حال حاضر نیز از اهمیت زیادی در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته برخوردار است. سلامت روان یکی از موضوعات مهم برای ازدواج است که با اعتیاد کمی خدشه دار می‌گردد.

?مشکلات جسمی که دارد

از آنجایی که اعتیاد سلامت جسمانی افراد را دچار مشکل می‌کند. در نظر گرفتن این موضوع نیز مهم است. در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته باید این موضوع را نیز در نظر داشت.

?رفتارهای او در حال حاضر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ رفتارها و نحوه برخورد او در حال حاضر نیز اهمیت دارد. اعتیاد گاهی رفتارهای افراد را به طور کامل تغییر داده و آنان را به فرد دیگری تبدیل می‌کند. باید با وقت گذرانی با یکدیگر قبل از ازدواج به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

?شرایط مالی

اعتیاد احتمالا صدمات مالی و اقتصادی زیادی را به خود فرد و یا خانواده او وارد می‌کند. همچنین در شروع زندگی مشترک نیز باید به این موضوع توجه داشت. از این رو بهتر است در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

?سبک زندگی

در بیشتر موارد این سبک زندگی معتادین است که باعث اعتیاد مجدد آنها می‌شود. از طرفی در ازدواج با این افراد شما باید زندگی خود را با آنها شریک شوید. از این رو اهمیت دارد که فرد سبک زندگی سالمی پیش گرفته و خود را از هر لحاظی برای ازدواج آماده کرده باشد.

?دلیل او برای تشکیل خانواده

برخی از دلایلی که افراد برای ازدواج مطرح می‌کنند؛ زوجین را به سمت شکست و ناکامی می‌کشاند. این مورد در اعتیاد تشدید نیز می‌شود. بهتر است در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ دلیل او را جویا شده در این مورد با یکدیگر صحبت کنید.

پیامدهای ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

نباید از پیامدهای ناشی از ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته نیز غافل شد. اعتیاد گذشته را نابود کرده و تاثیراتی نیز بر آینده دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برخی از افراد در این مورد تحت تاثیر احساسات قرار گرفته به آن توجهی نمی‌کنند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که فردی که در گذشته اعتیاد داشته بسیار احتمال دارد که در آینده نیز دوباره اینکار را شروع کند. از طرفی این موضوع بر ویژگی های شخصیت آنها نیز تاثیر داشته و منجر به بروز تغییرات ناگهانی در خلق و خوی آنان می‌گردد.

برای ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته چه باید کرد؟

اقدامات ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

اما در این مورد می‌‌توان اقداماتی نیز انجام داد. در واقع با انجام این کارها در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته ، می‌توان کمی بیشتر در مورد این تصمیم اطمینان حاصل کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

کمک گرفتن از مشاور: حتما قبل از ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ با یک مشاور صحبت کرده و جوانب مختلف را به کمک او بسنجید.

توجه کردن به انگیزه خود: انگیزه های خود را در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته نیز بسنجید. نباید از سر دلسوزی و یا ترحم اینکار را انجام دهید.

عدم قضاوت عجولانه: سریع در این مورد قضاوت کرده و به طرف مقابل زمان بیشتری برای شناخت بدهید.

اصراری بر تغییر نداشته باشید: به این امید ازدواج نکنید که او به زودی تغییر می‌کند. در این صورت احتمال ناامیدی و سرخوردگی شما بیشتر خواهد شد.

همراهی کردن با همسر خود: در این مسیر با همسر خود همراهی کرده و از او در شرایط مختلف حمایت کنید.

ریسک پذیری: در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ باید کمی هم ریسک پذیر باشید. در واقع احتمالا مختلف را در نظر گرفته و خود را برای آنها آماده کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد؛ ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ ریسک بزرگی دارد. اما ممکن است افراد در این ازدواج به خوشبختی و کامیابی نیز برسند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم قطعی در این مورد به خوبی در مورد آن فکر کرده و همچنین از راهکارهایی که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ استفاده کنید. کمک گرفتن از روانشناس در این مورد می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آیا می‌توان با فرد معتادی که قول ترک کردن می‌دهد ازدواج کرد؟

خیر. این بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید، بهتر است شرط ازدواج را ترک کردن مواد مخدر بگذارید. اکثر افرادی که قبل از ازدواج معتادند و قول ترک کردن می‌دهند، بعد از ازدواج نه تنها ترک نمی‌کنند بلکه اعتیاد شدیدتری پیدا خواهند کرد.

در دوران نامزدی چطور بفهمم او کاملا ترک کرده است ؟

با آزمایش یا مراجعه به روانشناس می‌توان اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد را بررسی کرد. همچنین با شناخت نشانه‌های رفتاری اعتیاد می‌توانید خیلی زود فرد معتاد را از فرد ترک کرده تشخیص دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره