ازدواجزوج و خانواده

مدت آشنایی برای ازدواج

مدت آشنایی برای ازدواج فرصت خوبی برای شناخت یکدیگر و معاشرت بیشتر است. با اینکه هرچقدر این دوران طولانی تر باشد؛ بازهم افراد نمی‌توانند به طور کامل یکدیگر را بشناسند و یا بر مشکلات احتمالی غلبه کنند. برخی تصور می‌کنند این زمان تضمینی برای سرانجام موفق و خوشبختی است. در صورتیکه گاهی شاهد این موضوع هستیم که حتی با وجود سپری شدن زمان بسیار طولانی برای آشنایی بازهم افراد نمی‌توانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. از این رو این زمان به تنهایی ملاک نبوده و افراد باید به موضوعات دیگری نیز توجه داشته باشند. همچنین در این زمینه می‌توان از روانشناس نیز کمک گرفت. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدت آشنایی برای ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مدت آشنایی برای ازدواج چقدر است؟

نمی‌توان عدد دقیقی را به مدت آشنایی برای ازدواج اختصاص داد. چرا که شرایط افراد و روابط با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی نمی‌توان با شروع رابطه به زودی در مورد ازدواج تصمیم گیری نمود. و یا از طرفی بهتر است که این زمان خیلی طولانی نشود. فرایند ازدواج و مراحلی که هرخانواده برای این تصمیم دارند؛ خود مدتی زمان برده و این امکان را به افراد می‌دهد که بیشتر یکدیگر را بشناسند. اما قبل از این زمان بهتر است زوجین مدتی با یکدیگر زمان گذرانده و فارغ از موضوع ازدواج با یکدیگر معاشرت کنند. البته بهتر است این دوران کنترل شده بوده و افراد به اصول و قواعدی نیز پایبند باشند. برای اطلاع از راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک نمایید.

آیا مدت زمان آشنایی تضمین کننده خوشبختی در ازدواج است؟

طول مدت آشنایی برای ازدواج

در پاسخ به این سوال باید گفت: خیر. تقریبا می‌توان گفت که هیچ موضوعی به طور قطعی تضمین کننده ازدواج نبوده و نمی‌تواند سرانجام آن را پیش بینی کند. بیشتر زوجین تصور می‌کنند که هرچه مدت زمان بیشتری را به مدت آشنایی برای ازدواج اختصاص دهند؛ بیشتر یکدیگر را شناخته و رابطه بهتری خواهند داشت. اما بعد از ازدواج متوجه می‌شوند که هیچ چیز در مورد همسر خود نمی‌دانند. چرا که در زندگی مشترک چالش ها و شرایطی ایجاد می‌شود که در زمان آشنایی قبل از ازدواج وجود ندارند. همچنین در ازدواج، دیگر نقش افراد و مسئولیت های آنان متفاوت خواهد شد. برای اطلاع از شرایط دوستی های قبل از ازدواج کلیک نمایید.

طولانی بودن مدت آشنایی برای ازدواج | خوب یا بد؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم؛ طولانی بودن مدت آشنایی برای ازدواج مزایا و معایب خودش را دارد. در این حالت افراد مدت زمان زیادی را با یکدیگر گذرانده تقریبا با بیشتر ویژگی های اخلاقی یکدیگر آشنا می‌شوند. از طرفی اگر هدف دو نفر از رابطه ازدواج باشد؛ یک نفر به طور مداوم جدی شدن رابطه را به تعویق بیاندازد، این موضوع نشانه خوبی نیست. گاهی هرچه رابطه طولانی تر می‌شود؛ افراد بیشتر ترسیده و یا بیشتر احساس بلاتکلیفی می‌کنند. اگر در طول رابطه احساس می‌کنید که نیاز به زمان بیشتری دارید؛ بهتر است این موضوع را با طرف مقابل مطرح کرده و باهم در این مورد تصمیم گیری نمایید.

در مدت آشنایی برای ازدواج باید به چه موضوعاتی توجه داشته باشیم؟

مسائلی که مهم تر از مدت آشنایی برای ازدواج هستند و می‌توانند بر آن تاثیر بگذارند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

اهداف

یکی از موضوعاتی که در طول مدت آشنایی برای ازدواج می‌توانید به آن پی ببرید؛ اهداف مشترک است. در واقع این موضوع برای ازدواج بسیار اهمیت دارد.

اولویت ها

بهتر است در طول مدت آشنایی برای ازدواج در مورد اولویت هایی که در زندگی دارید؛ با یکدیگر صحبت کنید. اینکه چه چیزی برای شما بیشتر اهمیت دارد و یا آیا حاضر هستید که به خاطر فردی دیگر اولویت های خود را تغییر دهید.

نیازها

افراد در یک رابطه نیازهای متفاوتی دارند که باید بتوانند با طرف مقابل خود آنها را برطرف نمایند. پس در مدت آشنایی برای ازدواج ، باید به این موضوع نیز توجه داشت.

تقسیم وظایف

یکی دیگر از نکات مهی که باید در مدت آشنایی برای ازدواج به آنها توجه داشته باشید؛ تقسیم وظایف به شکل درست است. در یک رابطه جدی هر فردی وظیفه مشخصی دارد اما افراد باید در زمینه های مختلف به یکدیگر نیز کمک کنند.

مدیریت مسائل مالی

موضوع دیگری که در ازدواج حائز اهمیت است؛ مسائل مالی است. دو طرف باید از استقلال مالی برخوردار بوده و بتوانند در زندگی مشترک این موضوع را مدیریت کنند.

ثبات روانی و عاطفی

برخورداری از ثبات عاطفی و روانی نیز موضوع دیگری است که باید در مدت آشنایی برای ازدواج به آن توجه داشته باشید. در واقع سلامت روان و رسیدن به بلوغ عاطفی از مسائل پایه و اساسی شروع یک زندگی مشترک هستند.

توانایی افراد برای حرف زدن و گفتگو

یکی دیگر از نکاتی که در ازدواج بسیار اهمیت دارد؛ توانایی افراد برای حرف زدن و گفت و گو کردن است. در زندگی مشترک افراد باید بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. در غیر اینصورت مشکلات بی اهمیت و پیش پا افتاده تبدیل به مسائل جدی در میان آنها می‌شود.

نشانه های کافی بودن مدت آشنایی برای ازدواج

نشانه های کافی بودن مدت آشنایی برای ازدواج

برخی از زوجین این سوال را مطرح می‌کنند که تا چه زمانی برای آشنایی کافی است و می‌توان در مورد ازدواج تصمیم گیری کرد؟ با اینکه نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای آن در نظر گرفت؛ اما برخی از نشانه ها به شما کمک می‌کنند تا متوجه این موضوع شوید. این نشانه ها شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با معیارهای ازدواج کلیک نمایید.

💠برقراری ارتباط و حل تعارض ها

💠پیدا کردن علاقه و ارزش های مشترک

💠رسیدگی به مسائل مالی

💠تصور مشترک از آینده

کارهایی که می‌توان در مدت آشنایی برای ازدواج انجام داد؟

همچنین انجام برخی از اقدامات در مدت آشنایی برای ازدواج به افراد کمک می‌کند تا به شناخت بهتری از یکدیگر رسیده و راحت تر در این مورد تصمیم گیری کنند. در واقع علاوه بر نشانه هایی که باید به آنها توجه نمایند؛ بهتر است منفعل نبوده و از روش هایی نیز در این زمینه استفاده کنند.

  • با دوستان و خانواده یکدیگر را بشناسید
  • با دقت گوش دهید
  • کسب اطلاعات در مورد علاقه مندی های یکدیگر
  • سوالات مهم را از یکدیگر بپرسید
  • کمک گرفتن از روانشناس

سخن پایانی

مدت آشنایی برای ازدواج ، همواره از مسائلی بوده است زوجین را در شرایط سختی قرار داده و یک چالش محسوب می‌شود. مخصوصا اگر هدف افراد از رابطه ازدواج باشد. چرا که بعد از مدتی افراد در مورد ازدواج دو دل شده و در این مورد با طرف مقابل خود نیز صحبت نمی‌کنند. از این رو بهتر است در این دوران علاوه بر استفاده از راهکارها و نشانه هایی که گفته شد؛ افراد حتما با یک روانشناس نیز مشورت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدت آشنایی برای ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره