ازدواجزوج و خانواده

مدت آشنایی برای ازدواج

مدت لازم برای آشنایی قبل ازدواج با توجه به نحوه آشنایی و فرهنگ هر منطقه دارای تفاوت هایی است. اما مهم تر از بازه زمانی، کیفیت شناخت شما از یکدیگر است. شما برای پی بردن به بخش های اصلی شخصیت همسر آینده تان علاوه بر زمان، نیاز به یک روش معتبر دارید. پیش تر خانواده ها نقش اصلی در این شناخت را ایفا می‌کردند، اما این روزها بیشتر خانواده ها انتخاب و تشخیص را به عهده خود فرد می‌گذارند. بنابراین ممکن است مدت آشنایی به درازا کشیده شده و یا برعکس در کوتاه مدت تصمیمات اشتباهی بگیرند. در ادامه به نکات مهمی درباره زمان لازم برای آشنایی ازدواج اشاره کرده‌ایم. همچنین یکی از بهترین روش ها برای رفع ابهامات این دوران، مراجعه به متخصص ازدواج است. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

مدت آشنایی قبل از ازدواج

دوره آشنایی برای ازدواج یکی از مهم ترین دوره‌ها برای افراد شمرده می‌شود. در این دوره دو طرف باید دقت و توجه بیشتری داشته باشند. در گذشته پدر و مادرها این تصمیم را برای فرزندان خود می‌گرفتند. حتی ممکن بود زن و مرد همدیگر را بعد از خواندن خطبه عقد ببینند که البته این کار امروزه چندان مورد پذیرش نیست چراکه هر کس باید خود شریک زندگی‌اش را انتخاب کند.

آشنایی قبل از ازدواج موجب می‌شود دو طرف به شناخت لایه‌های شخصیت یکدیگر برسند و با توجه به آن تصمیم بگیرند که رابطه را ادامه دهند یا نه. بنابراین آشنایی قبل از ازدواج اگر در چارچوب‌های اخلاقی و ارزشی باشد، باعث می‌شود که افراد تصمیمی عاقلانه بگیرند، با عشق زندگی خود را شروع کنند و ادامه بدهند.

بیشتر بخوانید : شناخت قبل از ازدواج

معایب طولانی شدن مدت آشنایی قبل از ازدواج

دختر و پسر در زمان قبل از ازدواج به یک دوره آشنایی نیاز دارند. این دوره باعث می‌شود تا برای ازدواج با هم تصمیم بگیرند. دوره آشنایی قبل از ازدواج با دوره نامزدی و عقد تفاوت دارد. طی این دوره در چارچوب‌های اخلاقی دختر و پسر نسبت بهم شناخت پیدا می‌کنند. این دوره باید بدون وعده ازدواج و ابراز احساسات عاطفی انجام شود.

بهتر است اطلاعاتی که هر دو طرف درباره خود می‌دهند فارغ از سوگیری باشد. اگر دو طرف با هم صادق باشند این دوره طولانی نمی‌شود. با طولانی شدن مدت آشنایی قبل ازدواج دختر و پسر به یکدیگر وابستگی کاذب پیدا می‌کنند و اینگونه مشکلات و نقص‌های طرف مقابل را نمی‌بینند. بدون اینکه فکر کنند طرف مقابل برایشان مناسب هست یا نه، به ازدواج با او فکر می‌کنند.

نکاتی که باید قبل از شروع مدت آشنایی در نظر بگیرید

اینکه مدتی را صرف آشنایی با یکدیگر کنید حتما به معنای این نیست که بتوانید با هم ازدواج کنید. به عنوان مثال یک سری فاکتورها وجود دارد که در صورت نبود آن‌ها، هر چقدر هم مدت آشنایی طولانی باشد رابطه بی‌سرانجام می‌ماند. از جمله این فاکتورها می‌توان به بلوغ هر دو طرف در جنبه‌های مختلف اشاره کرد.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از شروع آشنایی باید به آن نگاه کنید تناسب خانواده‌هاست. خانواده‌ها باید در جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و… نزدیک به همدیگر باشند. همچنین اینکه امکانات مالی برای زندگی مشترک کافی باشد نکته دیگری است که باید به آن توجه نمایید. عامل مهمی که در صورت نبود آن پایه‌های ازدواج می لرزد، اعتماد در رابطه است. این یک فاکتور ضروری است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

نشانه های پایان زمان آشنایی برای ازدواج

اینکه فرد بگوید نیت ازدواج دارد تنها نشان دهنده قصد جدی او نیست. شما باید بر اساس بعضی رفتارهای او متوجه شوید قصدش جدی است یا به دنبال مقاصد دیگری می‌گردد. داشتن نیت ازدواج به معنی این نیست که حتما آن رابطه به ازدواج ختم می‌شود. بلکه نشان دهنده آن است که این شناخت و رابطه برای فرد مهم است. از طریق نشانه‌های زیر می‌توان متوجه شد که فرد قصد ازدواج دارد یا نه.

1. درخواست رابطه جنسی

افرادی که نیت جدی برای ازدواج داشته باشند هیچوقت تقاضای رابطه جنسی نمی‌کنند. این افراد برای هدف دیگری با شما ارتباط دارند و بر طبق همان جلو می‌روند. برای آشنایی با پیامدها و نحوه برقراری رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

2. اطلاع ندادن به خانواده ها

فردی که واقعا بخواهد با شما ازدواج کند خانواده‌اش را به سرعت در جریان می‌گذارد و از شما نیز می‌خواهد که با خانواده خود صحبت کنید. اگر فرد نگران باشد که خانواده‌اش موضوع را بفهمند، نشانه خوبی نیست.

3. وقفه انداختن و طولانی شدن مدت آشنایی

فردی که قصدش ازدواج باشد بیش از مقدار عرفی که برای شناخت وجود دارد شما را معطل نمی‌کند. معمولا افرادی که قصد ازدواج ندارند به بهانه‌های مختلف سعی در به تعویق انداختن مساله ازدواج و صحبت از آن می‌کنند.

4. فراهم نکردن شرایطی برای شناخت عمیق تر

فردی که واقعا قصد ازدواج با شما را داشته باشد به ابراز احساسات بسنده نمی‌کند. او می‌خواهد از شما اطلاعات بیشتری کسب کند تا شناختش نسبت به شما کامل شود و در نتیجه بتواند برای ازدواج یا ازدواج نکردن تصمیم بگیرد.

مدت زمان لازم برای آشنایی قبل از ازدواج چقدر است؟

مدت زمان عرفی آشنایی برای ازدواج بین سه تا شش ماه است. در این مدت دو طرف و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند. اگر مدت زمان رابطه بیشتر از این مقدار شود، ممکن است وابستگی کاذب بین دو طرف بوجود بیاید. اگر در یک مرحله متوجه شدید که آن فرد برای ازدواج با شما مناسب نیست در همان مرحله رابطه را قطع کنید.

البته این مدت آشنایی بستگی به طرفین دارد. هر قدر که آن‌ها احساس کنند به شناخت خوبی از یکدیگر رسیده‌اند برای مدت آشنایی کافی است. اما به نظر می‌رسد همان 6 ماه مدت زمان معقولی باشد. اگر در مرحله‌ای احساس کردید که عقاید و ارزش‌های شما با هم تفاوت دارد از جلو رفتن رابطه و آشنایی جلوگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره