اعتیاددرمان و ترک اعتیاد

شیر برای ترک اعتیاد

شیر برای ترک اعتیاد یکی از توصیه های پزشکی بوده و بسیاری از افراد در این دوران از شیر مصرف می‌کنند. به طور کلی مصرف مایعات در این دوران بسیار تجویز می‌شود. اما باید با توجه به شرایط جسمانی آنها را مصرف نمود. در برخی از موارد خود شیر می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد. از طرفی بسیاری در دوران ترک اعتیاد خود از آن استفاده می‌کنند؛ اما تاثیر آن را نمی‌دانند. آیا واقعا شیر خوردن بر روند ترک اعتیاد موثر است؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. اما فراموش نکنید که داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در این دوران ضروری بوده و بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیر برای ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

شیر برای ترک اعتیاد خوب است؟

طبیعی است که شیر با داشتن خواص فراوان می‌تواند در دوران سم زدایی به خوبی عمل کرده و به افراد کمک زیادی در این زمینه کند. از طرفی شیر جزو مایعات بوده و افراد باید در این دوران تاجایی که می‌توانند مایعات بخورند. شیر با داشتن مواد مغذی مختلف به ترمیم بافت ها و اندام های آسیب دیده کمک کرده و به طور کلی فرایند بهبودی را سریعتر می‌کند.

البته برخی از افراد به طور کلی به قندهای موجود در شیر آلرژی داشته و دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. بروز این حالت در دوران ترک اعتیاد می‌تواند افراد را با مشکلات بیشتری روبرو کند. از این رو اگر فرد از گذشته نسبت به شیر حساسیت دارد؛ بهتر است از این نوشیدنی در این دوران استفاده نکنید. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد در خانه کلیک نمایید.

تاثیر شیر برای ترک اعتیاد

تاثیر شیر برای ترک اعتیاد

علاوه بر تاثیراتی که در قسمت قبلی به آنها اشاره کردیم؛ شیر برای ترک اعتیاد می‌تواند بر بخش های مختلفی از بدن تاثیر گذاشته و آسیب های ناشی از اعتیاد را جبران کند. برخی از این اثرات، شامل موارد زیر می‌شود. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

کمک به ترمیم بافت، اندامها، دستگاه گوارشی و عصبی

در طول اعتیاد احتمالا آسیب زیادی به بافت ها و اندام های مختلف بدن مخصوصا دستگاه گوارشی و عصبی وارد شده است. افرادی که بعد از ترک اعتیاد نیاز دارند تا این پیامدها را جبران کنند؛ باید ویتامین ها و مواد مغذی زیادی را به بدن برسانند. شیر یکی از نوشیدنی های طبیعی است که سرشار از کلسیم و پروتئین است. به همین دلیل در فرایند بهبودی مانند کاتالیزور عمل کرده و آن را بسیار سریع می‌کند.

سم زدایی | شیر برای ترک اعتیاد

یکی دیگر از تاثیرات شیر برای ترک اعتیاد ، سم زدایی است. پروتئین های موجود در شیر به سموم ناشی از مواد مخدر در دستگاه گوارش متصل شده آنها را از بدن خارج می‌کنند. دقیقا به همین دلیل است که افرادی که در دوره سم زدایی قرار دارند باید در طول روز چندین بار شیر بنوشند.

تنظیم فشارخون

طبیعی است که افراد تحت تاثیر مصرف مواد مخدر برای طولانی مدت دچار مشکلات قلبی و عروقی شوند. شیر به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم به کاهش فشارخون کمک کرده و همچنین کلسترول های بد را در خون نیز کاهش می‌دهد. همین موضوع باعث باز شدن رگ های خونی در بدن فرد می‌گردد. از این رو فشارکمتری به سیستم گردش خون وارد شده و قلب نیز سالم تر می‌ماند.

پیشگیری از چاقی | شیر برای ترک اعتیاد

از آنجایی که افراد در طول دوران ترک اعتیاد و یا بعد از آن به صورت ناگهانی دچار افزایش وزن می‌شوند؛ این موضوع برایشان نگران کننده بوده و گاها دست به روش های غیرمتعارفی می‌زنند تا دوباره به وزن قبلی خود برگردند. مصرف شیر وزن افراد را تنظیم کرده و همچنین بر میزان اشتهای آنان نیز موثر است. از این رو بهتر است قبل از استفاده از روش های دیگر شیر بنوشند.

منبع کلسیم

شیر منبعی غنی از کلسیم بوده که در طول فرایند ترک اعتیاد می‌تواند به افراد برای ترمیم بافت های استخوانی و حتی دندانهای آنان کمک کند. مواد مخدر مختلف صدمات زیادی به بدن وارد می‌کنند که یکی از راه های جبران آنها کلسیم موجود در شیر است.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف | شیر برای ترک اعتیاد

بدن در دوره اعتیاد مستعد ابتلا به بیماری های مختلفی مثل سرطان و بیماری های قلبی می‌شود. اما کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر سیستم ایمنی بدن را قوی تر کرده و افراد را در مقابل ابتلا به بیماری های مختلف مقاوم می‌کند.

کاهش استرس و پیشگیری از افسردگی

یکی دیگر پیامدهای ناشی از ترک اعتیاد، ابتلا به استرس و اضطراب و یا افسردگی است. اما پروتئین و لاکتوم موجود در شیر میزان هورمون های مرتبط به استرس و افسردگی را کاهش داده و منجر به ترشح سروتونین یعنی هورمون شادی می‌گردد.

تامین مایعات مورد نیاز بدن در این دوران

متخصصین در این دوران توصیه زیادی برای مصرف مایعات دارند. حتی انسان های سالمی که در دوره ترک اعتیاد نیز نیستند باید روزانه 8 لیوان آب بخورند. اما در دوره ترک اعتیاد علاوه بر آب نوشیدنی های دیگری نیز می‌توانند موثر واقع شوند. مانند شیر. شیر آب از دست رفته بدن را در دوره اعتیاد جبران کرده و دوباره بدن را به حالت قبلی خود برمی‌گرداند. برای آشنایی بیشتر با راه های تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد کلیک نمایید.

بالارفتن کیفیت خواب

شاید شما هم بسیاری از افرادی را دیده باشید که قبل از خواب شیر می‌نوشند. این دقیقا به همین خاطر است شیر بر کیفیت خواب افراد موثر است. شیر دارای مقدار کمی از ملاتونین است که به طور طبیعی می‌تواند خواب افراد را تنظیم نماید.

بازگشت زیبایی و شادابی

پوست افراد و زیبایی شان در زمان اعتیاد از بین رفته و شادابی خود را از دست می‌دهند. اما شیر با داشتن آنتی اکسیدان لطافت و نرمی پوست را دوباره به آن برگردانده و پوست را هیدراته می‌کند. همچنین در میزان انرژی افراد نیز موثر است.

توصیه های شیر برای ترک اعتیاد

برای مصرف شیر در این دوران نکاتی وجود دارد که با عمل کردن به آنها بیشتر می‌توانید از خواص شیر استفاده نمایید.

  • مصرف شیر ولرم هضم آن را راحت تر می‌کند
  • از شیرهای مدت دار که حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده هستند؛ استفاده نکنید
  • در کنار شیر از دیگر مایعات نیز استفاده کنید
  • مقدار خوردن شیر در هر وعده را کاهش داده و دفعات خوردن را بیشتر کنید

منع شیر برای ترک اعتیاد

منع شیر برای ترک اعتیاد

گاهی در زمان اعتیاد بدن افراد خاصیت تحمل و هضم لاکتوز را از دست داده و افراد دچار حساسیت نسبت به لاکتوز موجود در شیر می‌شوند. در این حالت مصرف شیر برای ترک اعتیاد توصیه نمی‌شود. چرا که در این حالت فرد دچار علائم گوارشی مانند اسهال و یبوست شده و مشکلات مختلفی را تجربه می‌کند. از این رو بهتر است در این مورد با متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از انواع مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

سخن پایانی

مصرف شیر برای ترک اعتیاد همواره توسط متخصصین مختلف توصیه شده و همچنین به افراد در این زمینه کمک کرده است. تنها افراد بهتر است علاوه بر خوردن شیر به تنهایی، از یک برنامه مشخص پیروی کرده و در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیر برای ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چرا بعضی افراد در هضم شیر مشکل دارند؟

سیستم گوارشی آسیب دیده هضم تمام مواد غذایی از جمله شیر را سخت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در سه وعده نصف یک لیوان شیر را مصرف کنند تا دچار مشکل هضم نشوند.

چرا افراد معتاد تمایلی برای خوردن شیر ندارند؟

چون خوردن موادی مثل شیر و بستنی یا حتی ترشی حالت نئشگی را در آن‌ها از بین می‌برد.

اگر شیر را با مواد دیگر مخلوط کنیم خواص خود را حفظ می‌کند؟

غیر از قهوه و شکلات شما می‌توانید با خیال راحت انواع مواد مثل موز، انبه، هویج و… را به شیر بیافزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره