اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به شیشه

تست شیشه و به طور کلی تشخیص اعتیاد به این ماده امروزه بسیار فراگیر شده است. چرا که عده زیادی از این ماده استفاده کرده و پیامدها بسیار بدی نیز برای افراد دارد. از این رو خانواده ها همواره به دنبال راهی هستند تا به اعتیاد فرزند و یا همسر خود پی برده و درمان را آغاز کنند. البته تست اعتیاد برای شرایط دیگری نیز کاربرد دارد. این تست به روش های مختلفی انجام شده و افراد باید برای تفسیر نتایج آن از متخصص کمک بگیرند. چرا که به راحتی نمی‌توان اعتیاد به این ماده را در افراد تشخیص داد. نشانه های اعتیاد بعد از مدتی در رفتار و ظاهر افراد مشخص می‌شود؛ اما اینکه در حال مصرف چه ماده ای هستند؛ خیر. از این رو افراد باید برای انجام اینکار از متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

روش های مختلف انجام تست شیشه

روش های تست شیشه

همانطور که در قسمت پیش هم به آن اشاره شد؛ تست شیشه به روش های مختلفی انجام می‌شود. افراد می‌توانند با اراده خود به آزمایشگاه مراجعه کرده و یا حتی از کیت های تشخیصی در خانه استفاده نمایند. نکته ای که در این مورد حائز اهمیت، این است که هیچ فردی را نمی‌توان مجبور به انجام آزمایش اعتیاد نمود. چرا که در این صورت ممکن است از راه هایی استفاده کنند تا اعتیاد خود را از دیگران پنهان نمایند. از آنجایی که گاهی شیشه درون ترکیب داروهایی است که ما از انها اطلاعی نداریم؛ ممکن است تست اعتیاد به این دلیل مثبت شود. از این رو قبل از انجام این تست افراد باید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرده و از متخصص کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح روش هایی می‌پردازیم که تست شیشه به وسیله آنها انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع تست اعتیادکلیک نمایید.

خون

از آنجایی که این روش برای تست شیشه کمی تهاجمی و البته گران قیمت است؛ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته از دقت و اعتبار بالایی برخوردار بوده و از طرفی تاثیرات مصرف شیشه را تا 3 الی 4 روز می‌تواند در خون تشخیص دهد.

ادرار

استفاده از نمونه ادرار یکی از رایج ترین روش های تست شیشه است. در این حالت می‌توان تقریبا تا یک هفته اثرات ناشی از مصرف شیشه را شناسایی نمود. اما احتمال تقلب نیز در آن وجود دارد. در واقع برخی از افراد برای اینکه اعتیاد خود را از دیگران پنهان کنند موادی را به نمونه ادرار خود اضافه کرده و تست اعتیادشان را منفی می‌کنند.

بزاق یا عرق

استفاده از براق یا عرق نیز روش مرسومی برای تست شیشه نیست. چرا که برای بررسی نتایج این دو تست نیاز به ابزارهای پیشرفته و گران قیمتی هست. از طرفی با گذشت مدت زمانی از مصرف شیشه نمی‌توان به وسیله این آزمایش ها، آن را تشخیص داد.

مو

یکی از دقیق ترین روش ها برای تست شیشه استفاده از مو است. تاثیرات استفاده از شیشه تا 90 روز در مو باقی مانده و می‌توان آن را تشخیص داد. البته این روشی نیست که معمولا مورد استفاده قرار گرفته و فقط در شرایط خاص از ان استفاده می‌شود.

کیت های تشخیصی

بسیاری از افراد که مایل هستند که سریعتر جواب تست شیشه را بدانند؛ از کیت های تشخیص فوری استفاده می‌کنند. اما جواب این تست از اعتبار قانونی برخوردار نیست و همچنین احتمال خطا نیز در آنها زیاد است. در این حالت افراد می‌توانند این کیت ها را از داروخانه ها و یا سایت های مختلف تهیه کرده و بعد از جمع آوری نمونه ادرار نواری را داخل آن قرار دهند. تقریبا بعد از 10 الی 15 دقیقه جواب این تست مشخص می‌شود.

شیشه

بهتر است علاوه بر آشنایی با روش های تست شیشه، این ماده مخدر را نیز کمی بیشتر بشناسید. شیشه نام ماده مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه از متامفتامین تولید می‌شود. همچنین این ماده جزو مواد محرک بوده و به همین دلیل منجر به افزایش انرژی، احساس شادمانی و آرامش در افراد می‌گردد. این ماده که رنگ سفید و کریستالی شکلی دارد در بیشتر موارد به وسیله ابزاری به اسم پایپ مصرف می‌شود. همچنین برخی از نشانه های اعتیاد به این ماده شامل کاهش احساس نیاز به خواب، پرحرفی، کاهش اشتها و لاغر شدن و افزایش انرژی است. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به شیشه کلیک نمایید.

نتایج تست شیشه

نتیجه تست شیشه معمولا به سه حالت بروز می‌کند. این جواب مثبت، منفی و یا کاذب است. در صورتی که نتیجه این تست مشکوک باشد؛ معمولا از افراد خواسته می‌شود تا باردیگر این آزمایش را تکرار نمایند.

روش های منفی کردن تست شیشه

گاهی افراد از روش هایی استفاده می‌کنند تا تست شیشه خود را منفی کنند. این افراد معمولا رقیق کننده های مختلف استفاده کرده و یا به وسیله مواد مختلف مقدار اسیدی و یا بازی نمونه ادرار را تغییر می‌دهند. همچنین مصرف برخی از داروها نیز می‌تواند در نتیجه تست اعتیاد تغییر ایجاد کند. در صورتی که استفاده از این روش تشخیص داده شود؛ افراد باید بعد از سه روز دوباره آزمایش خود را تکرار نمایند. برای آشنایی بیشتر با راه های دیگر منفی شدن تست اعتیاد کلیک نمایید.

کاربردهای نتیجه تست شیشه

از انجایی که امروزه مصرف شیشه در میان افراد بسیار شایع است؛ بسیاری از نهاد و ارگانها در این مورد بسیار حساس بوده و اعتیاد به این ماده را در کارکنان شان حتما مورد بررسی قرار می‌دهند. علاوه بر کاربردی که این تست در استخدام افراد دارد؛ در برخی موارد برای ازدواج، قبل از مسابقات ورزشی، شروع فرایند درمان و جلوگیری از تداخل دارویی و ترک اعتیاد، مورد استفاده است.

بعد از مثبت شدن تست شیشه چه کنیم؟

بعد از مثبت شدن تست شیشه

قطعا اطلاع از اعتیاد افراد به شیشه بسیار ناراحت کننده است. اما بعد از اینکه از مثبت شدن تست شیشه فردی مطلع شدید؛ سعی کنید به جای سرزنش کردن و یا طرد او، از او حمایت کرده و کمک کنید تا درمان را آغاز نماید. شیشه یکی از مواد مخدری است که ترک کردن آن بسیار دشوار بوده و نیاز به تلاش های زیادی دارد. از این رو بهتر است بعد از مثبت شدن تست، با یک متخصص صحبت کرده و بعد از بررسی روش های مختلف برای انجام اینکار، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این شرایط استفاده از روش های دارودرمانی و روان درمانی به صورت ترکیبی، بسیار مناسب بوده و کمک کننده است. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک نمایید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که مصرف شیشه مخصوصا برای طولانی مدت افراد را در شرایط سختی قرار می‌دهد. از این رو بهتر است در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به این ماده، هرچه سریعتر از تست شیشه استفاده کرده و به افراد کمک کنید تا از این شرایط خلاصی یابند. البته اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرند؛ حتما باید با کمک متخصص بوده و فرد باید به صورت مداوم تحت نظر یک روانشناس و یک پزشک باشد.

سوالات متداول

1.آیا امکان تقلب در تست شیشه وجود دارد؟

به‌طورکلی نمی‌توان نتیجه هیچ تستی را صد در صد و قطعی در نظر گرفت و احتمال خطا در تمامی شیوه‌های بررسی وجود دارد. ایجاد وقفه زمانی بین مصرف شیشه و انجام تست یا استفاده از داورهای سم‌زدای قوی ازجمله راهکارها برای تقلب در نتیجه تست هستند. بااین‌حال در صورت لزوم می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که دقت آن‌ها بسیار بالاتر بوده و احتمال تقلب در آن‌ها بسیار کم است.

2.بهترین شیوه برای تست اعتیاد به شیشه کدام است؟

بررسی نمونه مو بهترین و دقیق‌ترین شیوه برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه است. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه معمولاً از آن استفاده نمی‌شود. پس از نمونه مو، آزمایش ادرار رایج‌ترین شیوه بررسی اعتیاد به شیشه است.

‫9 دیدگاه ها

    1. منم برای شیشه میکشیدم خیلی سال پیش ترک کردم ولی همیشه حس میکردم که یه چیزی کمه همش میخواستم بکشم دوباره خوشبختانه رفتم مشاوره گرفتم و فکرم دیگه انگار خالی شده دیگه هیچ حسی به مواد ندارم

    1. با قطع دارو و دریافت برنامه سم زدایی بدون بستری در کوتاه ترین زمان میتونید متادون رو از بدنتون پاک کنید

  1. سلام دوستانی که راهنمایی برای منفی شدن تست اعتیاد میخان ک نتیجشون منفی بشه با شرایط و هزینه کم با آواژه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره