اعتیادتست های اعتیاد

تست ب2

تست ب2 یا بوپرونورفین به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اما در بیشتر موارد افراد نیازی به شناسایی‌اعتیاد افراد به این ماده ندارند. چرا که این قرص در بیشتر موارد برای ترک‌اعتیاد کاربرد داشته و افراد در این دوران از آن استفاده می‌کنند. با اینکه این قرص خود اعتیادآور بوده و عوارض جانبی مختلفی برای افراد ایجاد می‌کند؛ اما گاهی از آن برای منفی کردن جواب تست‌اعتیاد نیز استفاده می‌کنند. البته هنوز تاثیر دقیق آن بر جواب تست‌اعتیاد قطعی نبوده و در این مقاله بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی بهتر است از آن برای موارد غیرمجاز استفاده نکنید چرا که عوض کردن جواب آزمایش‌اعتیاد نه تنها تبعات قانونی دارد؛ بلکه در زندگی خود افراد نیز تاثیر می‌گذارد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ب2 می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تست ب2

بسیاری از افراد به دلیل اینکه از این قرص برای ترک‌اعتیاد استفاده می‌کنند؛ به آن وابستگی پیدا کرده واعتیاد جدید پیدا می‌کنند. از طرفی باورهای مختلفی در مورد تاثیر قرص ب2 بر تست‌اعتیاد وجود دارد. بسیاری معتقدند که استفاده از این قرص قبل از تست در صورت‌اعتیاد فرد، جواب آزمایش را منفی کرده و برخی دیگر می‌گویند که به دلیل وجود مورفین در ترکیبات این قرص، جواب آزمایش مثبت می‌گردد. به طور کلی استفاده از روش های مختلف برای تغییر جواب آزمایش کار اشتباهی است. اما بوپرونورفین نیز قرص خطرناک و اعتیادآوری محسوب می‌شود که نباید خودسرانه از آن استفاده نمود. از این رو در صورت مصرف این قرص بهتر است با متخصص خود مشورت نمایید. رای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

آیا در تست قرص ب2 مورفین مثبت می شود؟

انواع تست اعتیاد به قرص ب2

نکته جالب اینجاست که قرص ب2 خود از مشتقات مورفین بوده قدرتی 40 برابر بیشتر از خود قرص مورفین دارد. پس در جواب این سوال باید با قطعیت گفت: بله. همچنین مانند مورفین خاصیت اعتیادآوری داشته و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌نماید. البته با این وجود تفاوت هایی نیز بین ساختار این قرص با مورفین وجود دارد. قرص ب2 یک آگونیست قوی اما گیرنده جزئی است که وابستگی زیادی ایجاد کرده اما در واقع فعالیت کمی در بدن دارد. از این رو نمی‌توان قرص ب2، متادون و مورفین را یکی دانست.

مدت زمان ماندگاری قرص ب۲ در بدن

اثرات این قرص در بخش های مختلف بدن تا مدتی بعد از مصرف مشاهده شده و در واقع تست های‌اعتیاد بر همین اساس عمل می‌کنند. اثرات این ماده در خون، بزاق و ادرار بعد از چند روز از بین رفته اما در فولیکول مو تقریبا تا 90 روز باقی می‌ماند.

انواع تست ب2

روش های مختلفی برای تست اعتیاد  به ب2 وجود دارد. در واقع افراد همه در آزمایشگاه با انجام آزمایش های مختلف می‌توانند متوجه این موضوع شوند و هم با کیت های تشخیصی در خانه. البته در بیشتر موارد مصرف این قرص منجر به منفی شدن تست‌اعتیاد به طور کلی شده و دیگر اعتیادها را نیز نمی‌توان تشخیص داد. اما راه هایی برای تشخیص وجود آن در بدن نیز وجود دارد. در این قسمت به توضیح برخی از این راه ها خواهیم پرداخت.

آزمایش خون

با استفاده از آزمایش خون بعد از تقریبا 3 تا 5 روز می‌توان متوجه مصرف قرص ب2 شد. البته این عدد متغیر بوده و تا 7 روز هم ممکن است جواب آزمایش منفی شود. از طرفی فرد کمتر می‌تواند جواب آزمایش خون را تغییر داده و در آن مداخله کند.

تست مو ب2

تست ب2 نیز به وسیله آزمایش کردن مو نیز امکانپذیر است. حتی این ماده در موی افراد بیشتر از سایر بخش ها باقی مانده و می‌توان به آن پی برد. البته که استفاده از این نوع تست زیاد رایج نیست. اما به طور کلی در موارد خاص از آن استفاده می‌شود.

بزاق

برتری تست ب2 از طریق بزاق این است که هم آسان و سریع انجام شده و هم دقت لازم را دارد. البته این آزمایش را تنها تا سه روز می‌توان انجام داد.

تست ب2 با ادرار

یکی دیگری از راه های تست ب2 استفاده از آزمایش ادرار است که پرکاربردترین نیز هست. چرا که همه آزمایش ها و حتی کیت های تشخیصی از این روش استفاده می‌کنند. اما در حین انجام این آزمایش نیاز به نظارت زیادی وجود دارد. چرا که بسیاری از معتادین از روش هایی برای تغییر دادن تست خود استفاده می‌کنند. البته قبل از انجام این نوع آزمایش باید مواردی را در نظر گرفت. برای مثال خواص شیمیایی ماده ای که فرد مصرف می‌کند؛ میزان متابولیسم بدن و راه های دفع مواد، مقدار، دفعات و مزمن بودن دوز مصرفی، تغییرات فردی در وضعیت جسمانی فرد و… همگی موضوعات مهمی هستند.

ب۲ تست اعتیاد را مثبت می‌کند؟

مصرف قرص ب2 با اینکه در بیشتر موارد جواب آزمایش را تغییر می‌دهد؛ اما در صورتی که افراد تقاضای آزمایش مجدد با دقت بیشتر و یا روش های دیگری را داشته باشند؛ می‌توان به وابستگی فرد به این قرص نیز پی برد. کیت تشخیصی‌اعتیاد به مورفین و قرص بوپرونورفین به صورت مجزا وجود داشته و تقریبا از دقت بالایی نیز برخوردار هستند. افراد می‌توانند هم به صورت خودجوش و هم به با درخواست از آزمایشگاه ها این آزمایش ها را انجام دهند.

استفاده از این قرص نه تنها تست‌اعتیاد را مثبت نمی‌کند؛ بلکه اگر افراد تا 48 ساعت قبل از آزمایش مصرف آن را متوقف نکنند، جواب تست آنها منفی نیز می‌شود. البته همیشه هم این اتفاق نمی‌افتد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر بر زمان از بین رفتن اثرات قرص ب۲

عوامل موثر بر تست اعتیاد ب2

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره شد؛ برخی از عوامل بر خروج اثرات قرص ب2 از بدن موثر هستند. در واقع زمانی که افراد از این قرص استفاده می‌کنند؛ مدتی طول می‌کشد تا اثرات آن به طور کلی در بدن از بین برود. این مدت زمان بسته به عواملی متفاوت بوده و تغییر می‌کند. برخی از شرایطی که باعث می‌شود اثرات این قرص دیرتر با زودتر از بین رود؛ شامل موارد زیر می‌شود.

عملکرد کبد

سن افراد

وزن آنها

دفعات استفاده از این ماده

اعتیادبه سایر مواد

دوز مصرفی آنها

سخن پایانی

امروزه استفاده از قرص ب2 تبدیل به یکی از روش های رایج برای ترک‌اعتیاد شده است. اما این روش منجر به وابستگی بیشتر افراد به این قرص شده و عوارض جانبی جدیدی برای آنها ایجاد می‌کند. از این رو بهتر است افراد قبل از استفاده از این روش برای ترک‌اعتیاد با متخصص مشورت کرده و عوامل مختلفی را در نظر داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ب2 می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

میزان دقت تست ب2 بوپرنورفین چقدر است؟

شیوه ارزیابی از طریق نمونه ادرار درصورتی‌اعتیاد فرد را تأیید می‌کند که غلظت بوپرنورفین در ادرار حداقل 10 میلی گرم باشد به همین خاطر احتمال خطا وجود دارد اما در بررسی نمونه خون، مصرف بوپرنورفین در یک هفته منتهی به آزمایش قابل بررسی است.

چرا استفاده از قرص ب2 باعث منفی شدن تست‌اعتیاد می‌شود؟

این دارو خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و استفاده از آن تمامی نشانه‌های‌اعتیاد در خون و ادرار شما را پاک خواهد کرد. به همین خاطر مصرف آن از چند روز پیش از انجام آزمایش باعث منفی شدن تست‌اعتیاد می‌شود. البته درصورتی که از آزمایشگاه خواسته شود تا مصرف مشتقات مرفین را نیز مورد بررسی قرار دهد استفاده از بوپرنورفین مشخص خواهد شد.

استفاده از بوپرنورفین برای چه مدتی باعث‌اعتیاد می‌شود؟

پاسخ این سؤال با توجه به سن و جنس مصرف‌کننده و میزان مصرف در هر وعده متفاوت خواهد بود اما به‌طورکلی این دارو خاصیت اعتیادآوری کمتری نسبت به مرفین یا متادون دارد و باید برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. مشاوره به شما کمک می کند تا بهترین درمان ممکن را برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره