اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به ب2

انجام تست اعتیاد به ب2 یا بوپرنورفین، خواسته بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند یا خانواده‌های آنهاست. با توجه به اینکه این دارو می‌تواند خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته باشد استفاده از آن باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود. به ویژه اینکه مصرف کنندگان این دارو معمولاً در حال ترک اعتیاد به یک ماده مخدر دیگر هستند، ایجاد یک وابستگی جدید می‌تواند موضوع نگران کننده‌ای برای فرد و خانواده باشد. برای انجام تست اعتیاد به ب2 دو راه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کیت‌های تشخیصی اعتیاد به ب 2 یک جواب سریع و نسبتاً دقیق راجع به این نگرانی خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید با انجام آزمایش خون و درخواست برای شناسایی اعتیاد به ب2، نتیجه قابل اطمینان تری به دست آورید. در ادامه مقاله به بررسی کامل راه‌های ترک تریاک می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ب2 

 قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟

بوپرنورفین یا ب2 یک داروی مسکن نیمه صنعتی است که در مراکز درمانی برای کاهش دردهای متوسط تا شدید از آن استفاده می‌شود. درعین حال این دارو به دلیل خاصیت مخدرگونه ای که دارد معمولاً از جانب کلینیک‌های ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار تمامی خصایص درمانی بوپرنورفین، این دارو درصورتی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند خاصیت اعتیادآوری داشته و مصرف کنندگان را درگیر وابستگی به یک داروی جدید نماید. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به قرص ب 2 کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد 

تست اعتیاد به ب2 چیست

بررسی غلظت ب2 در ادرار

یکی از روش‌های تشخیص اعتیاد به داروی بوپرنورفین استفاده از کیت‌های تشخیصی به نام rapid bup test است. این شیوه از ارزیابی، اگرچه با سرعت بالا و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی خاص قابل اجراست اما قدرت تشخیصی بالایی ندارد و احتمال اشتباه یا منفی کاذب در این تست وجود دارد. زیرا این تست صرفاً در شرایطی نتیجه اعتیاد را مثبت نشان می‌دهد که غلظت بوپرنورفین در ادرار به 10 میلی گرم یا بیشتر از آن رسیده باشد. درصورتی‌که به هر دلیلی غلظت این دارو در ادرار فرد کمتر باشد، تست قدرت تشخیص آن را ندارد. به طور کلی در این شیوه، آنتی بادی‌هایی به نام مونوکلونال مورد بررسی قرار می‌گیرند و درصورتی که غلظت بوپرنورفین در ادرار کمتر از میزان مشخص باشد محل‌های اتصال به ذرات پوشیده شده از آنتی بادی را در تست پر نمی‌کند.

تست اعتیاد به ب2 | بررسی اعتیاد به ب2 از طریق آزمایش خون

اگرچه استفاده از داروی ب2 در آزمایش خون مشخص نمی‌شود و حتی می‌تواند پاسخ تست اعتیاد شما را به طور کلی منفی نماید اما در صورتیکه از آزمایشگاه خواسته شود تا نمونه خون را به لحاظ وجود بوپرنورفین بررسی نماید، می‌توان با بررسی مشتقات مورفین، استفاده فرد از بوپرنورفین در یک هفته گذشته را مورد بررسی قرار داد. این شیوه از تست اعتیاد به ب2 اگرچه دقت بیشتری دارد اما برخلاف بررسی نمونه ادرار به حدود یک هفته زمان احتیاج دارد.

منفی شدن تست اعتیاد با مصرف ب2

داوری ب2 یا بوپرنورفین خاصیت سم‌زدایی بسیار قویی دارد و مصرف آن باعث از بین رفتن نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر می‌شود. به همین خاطر بسیاری از مبتلایان به سومصرف مواد مخدر از چند روز پیش از انجام آزمایش اعتیاد از داروی بوپرنورفین استفاده می‌کنند و نتیجه تست خود را خلاف واقعیت نشان می‌دهند. با این حال مصرف کنندگان این دارو باید در نظر داشته باشند که مصرف خودسرانه بوپرنورفین می‌تواند باعث وابستگی به این دارو شود. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

مثبت شددن تست اعتیاد به ب2

اگر درپی انجام تست اعتیاد به ب2، با هریک از دو روش بالا نتیجه تست مثبت شده به این معناست که شما به این دارو اعتیاد پیدا کرده و می‌بایست برای درمان آن اقدام نمایید. با توجه به عوارض شدید جسمانی و روحی ناشی از کنارگذاشتن ناگهانی بوپرنورفین بهتر است برای درمان اعتیاد به این دارو از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین به شما کمک خواهند کرد که به صورت تدریجی مصرف این دارو را کاهش دهید و درعین حال با انجام جلسات مشاوره و بازپروری احتمال مصرف مجدد را کاهش دهید. با توجه به اینکه مصرف طولانی مدت مواد مخدر می‌تواند ترک اعتیاد را دشوارتر نماید بهتر است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام نمایید. جهت شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره زمینه در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره _ تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. میزان دقت تست اعتیاد به ب2 بوپرنورفین چقدر است؟

شیوه ارزیابی از طریق نمونه ادرار درصورتی اعتیاد فرد را تأیید می‌کند که غلظت بوپرنورفین در ادرار حداقل 10 میلی گرم باشد به همین خاطر احتمال خطا وجود دارد اما در بررسی نمونه خون، مصرف بوپرنورفین در یک هفته منتهی به آزمایش قابل بررسی است.

2. چرا استفاده از قرص ب2 باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود؟

این دارو خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و استفاده از آن تمامی نشانه‌های اعتیاد در خون و ادرار شما را پاک خواهد کرد. به همین خاطر مصرف آن از چند روز پیش از انجام آزمایش باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود. البته درصورتی که از آزمایشگاه خواسته شود تا مصرف مشتقات مرفین را نیز مورد بررسی قرار دهد استفاده از بوپرنورفین مشخص خواهد شد.

3. استفاده از بوپرنورفین برای چه مدتی باعث اعتیاد می‌شود؟

پاسخ این سؤال با توجه به سن و جنس مصرف‌کننده و میزان مصرف در هر وعده متفاوت خواهد بود اما به‌طورکلی این دارو خاصیت اعتیادآوری کمتری نسبت به مرفین یا متادون دارد و باید برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. مشاوره به شما کمک می کند تا بهترین درمان ممکن را برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره