اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به شیره

معمولا قبل از اینکه فردی بخواهد نقش مهمی را بر عهده بگیرد، سلامت او باید مورد بررسی قرار بگیرد و یکی از معیارهای سلامت، عدم وابستگی به اعتیاد است. برخی افراد قبل از ازدواج یا استخدام، تصمیم به ترک گرفته و موفق می‌شوند که بدون هیچ ترس و نگرانی، تست‌های اعتیاد خود را منفی تحویل بگیرند و مسیر جدید زندگی خود را پیدا کنند. اما برخی از افراد نیز به دلیل لغزش‌های بد موقع، فشار خانواده و یا به وجود آمدن ضرورت‌های زمانی، به دنبال منفی کردن تست اعتیاد خود به هر نحوی هستند و متاسفانه آسیب‌های زیادی نیز در این راه به آن‌ها وارد می‌شود. تست شیره نیز با اهداف مختلف گرفته شده و متخصصان ترک اعتیاد به شما در این زمینه راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

تست شیره | اثر شیره چند روز در بدن باقی می ماند؟

شیره از خانواده تریاک و با ماده موثر مورفین است که خاصیت تسکین دهندگی داشته اما بسیار اعتیاد آور است. برای تست اعتیاد به شیره، تست مورفین انجام می‌شود. تست مورفین شایع و انجام آن آسان است. بنابراین ساده‌ترین آزمایش و پایین‌ترین سطح آزمایشگاه‌ها نیز قابلیت تشخیص مصرف شیره را دارند.

آزمایشگاه‌ها معمولا برای تست مورفین آزمایش ادرار می‌گیرند که در آن صورت، 2 تا 3 روز پس از ترک پاسخ منفی می‌شود. در صورت گرفتن آزمایش خون، این زمان به 8 روز می‌رسد.

آزمایش از مو که یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین راه‌های تست اعتیاد است که حتی تا 3 ماه پس از آخرین مصرف نیز جواب تست مثبت شود. البته در صورت شدت و مدت زیاد مصرف، همه این زمان‌ها قابلیت افزایش دارند. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به شیره کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد

 

چه عواملی در منفی شدن تست اعتیاد به شیره موثر است؟

ساختار بدن هر فرد و کیفیت ماده مصرفی متفاوت است و دادن یک نسخه واحد به همه اشتباه است. پس متوجه باشید که مسکن‌های حاوی کدئین به دلیل وجود ماده موثر مورفین، می‌تواند آزمایش شما را مثبت کند. اما در ادامه برخی از اصلی‌ترین عواملی که در منفی یا مثبت شدن تست اعتیاد اثر گذارند را بیان می‌کنیم:

میزان تحرک و سوخت و ساز بدن

بدن انسان به طور خودکار قابلیت سم زدایی دارد و از طریق عرق و ادرار، سم‌های موجود در بدن را دفع می‌کند. طبیعتا کسی که تحرک بیشتر و مصرف بیشتر مایعات داشته باشند، با سرعت بیشتری سم از بدن آن‌ها خارج می‌شود.

سن

چون با افزایش سن، سوخت و ساز بدن نیز کاهش می‌یابد، افراد مسن‌تر معمولا دیرتر ماده مخدر از بدن‌شان دفع می شود.

سلامت جسمانی

سلامت جسمانی باعث می‌شود که بدن عملکرد مناسب‌تری داشته باشد. دفع سموم به عنوان یکی از ملاک‌های سلامت، در بدن‌های سالم سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

وزن

مواد مخدر قابلیت ترکیب شدن در چربی را دارند و حجم بیشتر چربی، سموم بیشتری را در خود نگه می‌دارند. علاوه بر آن، چربی زیاد در بدن سرعت سوخت و ساز را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که ماده مخدر دیرتر دفع شود.

شدت و زمان مصرف

طبیعتا هرچه میزان و مدت زمان مصرف شیره طولانی‌تر باشد، دفع آن از بدن دشوارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه

 

راه های منفی شدن تست شیره

شیره، تریاک و هروئین از یک خانواده بوده و هم تست آن‌ها و هم راه‌های منفی شدن تست‌شان مانند همدیگر است. طبیعتا تنها راه سالم و مطمئن منفی شدن تست اعتیاد، تلاش برای خارج کردن آن از بدن است. بنابراین باید از ساختار خود بدن برای منفی کردن تست اعتیاد خود کمک بگیرید. راه‌های منفی کردن تست اعتیاد به شیره:

  • افزایش میزان ادرار بهترین راه دفع سم است. مصرف زیاد مایعات دو مزیت دارد. هم باعث افزایش ادرار شده و سموم را از این طریق از بدن خارج می‌کند و هم باعث رقیق شدن ادرار می‌شود که موجب مشکوک شدن تست اعتیاد با ادرار می‌شود.
  • ورزش کردن کمک می‌کند که هم سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و هم با تعریق، سموم را به حالت طبیعی از بدن دفع می‌کند. احتمالا متوجه شده‌اید که پس از ترک شیره، عرق شما بوی تندتری دارد و دلیل آن نیز دفع سم مخدر از بدن شماست. بنابراین نگران نباشید و به ورزش خود ادامه دهید.
  • قرص‌هایی که به عنوان داروهای نگهدارنده در ترک اعتیاد شناخته می‌شود می‌تواند به منفی شدن تست کمک کند. متادون و B2 اصلی‌ترین داروهای نگهدارنده هستند. البته فراموش نکنید که این داروها نیز خود مخدر و اعتیادآور هستند و مصرف آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک شیره

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره