اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان شیشه و حشیش

مصرف همزمان شیشه و حشیش می‌تواند افراد را در معرض خطرات زیادی قرار دهد. با اینکه افراد به دلیل کسب لذت بیشتر اینکار را انجام می‌دهند؛ اما این موضوع نه تنها تاثیر مثبتی ندارد؛ بلکه بسیار خطرناک نیز هست. با اینکه این مخدر تداخلی با یکدیگر ندارند؛ اما مصرف آنها به طور همزمان، بعد از مدتی مشکل آفرین شده و بر سلامت روانی و جسمانی افراد تاثیر می‌گذارد. در افراد معتاد بسیار شاهد این موضوع هستیم که با وجود اعتیاد به یک ماده افراد تمای دارند که از مواد دیگر نیز مصرف نمایند. به دلیل اینکه اطلاعات نادرستی هم در این زمینه دارند؛ برای هیجان خواهی اینکار را انجام می‌دهند. اما به هرحال اینکار تاثیر خود را بر افراد خواهد داشت. از این رو باید در این مورد حتما با یک مشاور مشورت کرده و برای درمان اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و حشیش می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مصرف همزمان شیشه و حشیش

علاوه بر مصرف همزمان شیشه و حشیش افراد ممکن است مواد دیگری را نیز با یکدیگر مصرف نمایند. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و پیامدهای مختلفی نیز برای آنها دارد. از طرفی تشخیص این افراد و کمک کردن به آنها نیز کار دشواری است. چرا که نشانه های اعتیاد به مواد مختلف، مشابه بوده و افراد عادی نمی‌توانند این موضوع را به راحتی تشخیص دهند. از این رو باید در این زمینه افراد را به مراجعه به متخصص تشویق کرده و یا از تست های اعتیاد استفاده نمود. با استفاده از تست های اعتیاد نیز می‌توان به این موضوع پی برد که فرد در حال مصرف چند ماده مختلف است. از این رو افراد بهتر است حتما در این مورد از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

شیشه

در ابتدا بهتر است هریک از مواد را به طور جداگانه بشناسیم و سپس به بررسی مشکلات ناشی از مصرف همزمان شیشه و حشیش بپردازیم. شیشه یک ماده مخدر صنعتی است که از گروه محرک هاست. این ماده با نام های دیگری مثل گلس یا کریستال نیز شناخته می‌شود. مصرف این ماده خواب افراد را به شدت کاهش داده و منجر به افزایش انرژی در آنها می‌شود. از این رو آمار مصرف آن در میان دانشجویان و یا افرادی که در شیفت شب کار می‌کنند؛ بیشتر است. حتی بسیاری از داروهای لاغری هم حاوی شیشه هستند و به همین دلیل ممکن است افراد به طور ناخودآگاه مبتلا به اعتیاد گردند. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

حشیش

حشقرار یش ماده مخدر سنتی و بسیار قدیمی است. همچنین به شکل های مختلفی نیز مصرف می‌شود. این ماده از شیره گیاه شاهدانه تولید شده و به دلیل خاصیت توهم زایی، خاصیت اعتیادآوری بالایی دارد. متاسفانه بیشتر افرادی که مشتقات حشیش استفاده می‌کنند؛ جوانان می‌باشند. اعتیاد به این ماده، افراد را در معرض اعتیاد به مواد دیگر مانند شیشه هم قرار می‌دهد. از این رو بهتر است خانواده ها در صورت اطلاع از مصرف حشیش توسط اعضا، فورا برای درمان و ترک اعتیاد اقدام نمایند. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به حشیش کلیک نمایید.

علت مصرف همزمان شیشه و حشیش

علت مصرف همزمان شیشه و حشیش

موضوع دیگری که باید در مورد مصرف همزمان شیشه و حشیش به آن پرداخته شود؛ علت اینکار است. گاهی افراد خودشان هم نمی‌دانند که چرا به مصرف مواد مخدر مختلف، به این اندازه تمایل دارند. در این بخش برخی از دلایل این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

?مصرف هریک از ماده های شیشه و حشیش به طور جداگانه بعد از مدتی لذت خود را برای افراد از دست می‌دهد. در واقع سیستم پاداش مغز به این ماده ها عادت کرده و دیگر منجر به لذت نمی‌شود. افراد باید هربار مقدار بیشتری از این مواد را مصرف کنند تا به لذت اولیه دست یابند. از این رو بعد از مدتی برای اینکه دوباره احساس لذت و سرخوشی را امتحان کنند؛ به سراغ مصرف دیگر مواد مخدر می‌روند.

?یکی دیگر از دلایل این موضوع، تمایل این افراد به سمت مصرف مواد مخدر مختلف و روحیه هیجان طلبی آنان است. افراد معتاد بعد از مدتی به طور کلی قدرت اراده و تصمیم گیری خود را در زمینه های مختلف از دست می‌دهند. از این رو نمی‌توانند در مقابل مصرف مواد دیگر نیز مقاومت کرده و تمایل دارند تا مواد دیگر را نیز امتحان کنند.

?از آنجایی که حشیش در مقایسه با شیشه قدرت تاثیرگذاری کمتری دارد؛ افراد مصرف حشیش را تفریحی دانسته و وابستگی به آن را جدی نمی‌گیرند. در واقع تصور نمی‌کنند که حشیش نیز مانند شیشه بتواند آنها را وابسته خود کند. از این رو مصرف آن را همزمان با شیشه آغاز کرده و ادامه می‌دهند.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و حشیش

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و حشیش

مصرف همزمان شیشه و حشیش با اینکه در ابتدا می‌تواند لذت زیادی برای افراد ایجاد کند؛ اما با گذشت مدت زمان کوتاهی افراد پیامدهای ناشی از اینکار را تجربه می‌کنند. طبیعی است که ترک کردن دو مواد مخدر دشوار تر از یک ماده است. از این رو طولانی و طاقت فرسا شدن فرایند ترک اعتیاد خود یکی از مشکلات اصلی این موضوع است. از طرفی پیامدهای جسمانی زیادی مانند اختلال در خواب و اشتها، مشکلات قلبی و تنفسی، مشکلات مغزی و… در انتظار افراد خواهد بود.

یکی دیگر عوارض جبران ناپذیر مصرف همزمان شیشه و حشیش ، بالارفتن احتمال اوردوز و مسمومیت است. اوردوز با نشانه هایی مثل تنگی نفس، سرگیجه، بی حالی آغاز شده و در نهایت به کما و حتی مرگ منجر می‌شود.

روش های ترک مصرف همزمان شیشه و حشیش

با اینکه با وجود مصرف همزمان شیشه و حشیش فرایند ترک اعتیاد طولانی می‌شود؛ اما غیرممکن نیست. در مورد ترک اعتیاد به این دو ماده این نکته را فراموش نکنید که مصرف هریک از این مواد به طور جداگانه افراد را از نظر روانی و جسمانی در شرایط سختی قرار می‌دهد. از این رو بهتر است افراد برای انجام اینکار حتما از کلینیک ها بستری شده و یا در خانه تحت نظر پزشک و روانشناس باشند.

بعد از اینکه از اعتیاد فرد به این دو ماده اطمینان حاصل کردید؛ حتما برای درمان اقدام کرده در کنار آنها باشید. معمولا مصرف هر دو ماده به طور همزمان قطع نمی‌شود؛ چرا که اینکار فشار زیادی را به افراد وارد می‌کند. اما افراد باید برای هر دو ماده دوره سم زدایی را طی کرده و بازپروری شوند.  در هریک از مراحل ترک افراد حتما باید از متخصصین این حوزه کمک دریافت کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که هریک از دو ماده شیشه و گل به تنهایی خطرناک بوده و مواد مخدرهای قوی محسوب می‌شوند؛ در صورت اعتیاد افراد به آنها باید با حساسیت بسیار زیادی عمل کرد. طبیعی است که خود فرد در این مورد انکار داشته و برای ترک اعتیاد همکاری نکند. اما باید در مورد خطرات ناشی از مصرف همزمان شیشه و حشیش او را آگاه کرده و با کمک پزشک و روانشناس به او کمک کنید تا این دوران را پشت سر بگذارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و حشیش می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

1. چرا برخی از افراد به دنبال مصرف همزمان شیشه و حشیش هستند؟

دلایلی مثل تجربه لذت بیشتر و یا جایگزین کردن حشیش به‌جای شیشه به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت شیشه ازجمله مهم‌ترین دلایل استفاده همزمان از این دو ماده است.

2. استفاده همزمان از شیشه و حشیش چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دو ماده می‌تواند خطر افزایش مصرف و مسمومیت دارویی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این بروز آسیب‌های فیزیولوژیکی در مغز و مشکل شدن فرایند ترم ازجمله دیگر عوارض این مسئله هستند.

3. آیا اعتیاد به شیشه و حشیش قابل درمان است؟

بله؛ بااین‌حال به دلیل پیچیدگی درمان در مصرف همزمان بیش از یک ماده بهتر است که برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید تا شرایط جسمی فرد توسط متخصصین تحت کنترل باشد و همچنین بهتر است از قطع ناگهانی مصرف خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره