ازدواجزوج و خانواده

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند | 6 اختلافی که ازدواج موفق ندارد

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های متفاوتی قرار می‌گیرند. این افراد اگر با یکدیگر ازدواج کنند؛ به طور متوسط در سال های اول زندگی با مشکل روبرو می‌شوند. به جز بحث مناسب بودن، فرد باید مهارت های بین فردی و تناسب لازم با شریک احساسی خود داشته باشد. برای مثال کسانی که تفاوت سنی زیادی دارند، شناخت متفاوتی از دنیای پیرامون دارند. افرادی که تفاوت دینی دارند؛ با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. و همچنین تفاوت های فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی و … برای ازدواج باید مد نظر قرار داشته باشند.

اگر بخواهیم اصلی ترین موضوع در افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بررسی کنیم؛ به موضوعات خانوادگی باید بپردازیم. همیشه قبل از ازدواج برای بررسی مسائل این چنینی باید از روانشناس و مشاورین قبل از ازدواج راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

تفاوت افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

اگر بخواهیم افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بررسی کنیم. باید از بنیان خانواده شروع کنیم. خانواده هایی که از لحاظ فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، شغلی و … با یکدیگر تفاوت دارند؛ نمی‌توانند فرزندانشان را با یکدیگر پیوند بدهند. برای مثال اگر خانواده دختر کارمند باشند اما خانواده پسر بازاری؛ شاید در ابتدا مشکلی وجود نداشته باشد. اما به مرور زمان این خانواده ها و فرزندان با مشکل روبرو می‌شوند.

به همین دلیل افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های مختلفی قرار دارند. برای کاهش این چالش ها و افزایش رضایت شغلی، حتما از روانشناس پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید. تا آینده زندگی مشترک شما اندکی پیش بینی شود. در این مقاله تمامی جوانب و افراد نامناسب از یکدیگر را شناسایی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با آدم خسیس کلیک کنید.

کدام افراد مناسب ازدواج برای هم نیستند؟

کدام افراد مناسب ازدواج برای هم نیستند؟

همانطور که گفته شد افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های مختلفی قرار دارند. در این بخش مقاله به نمونه هایی که برای هم مناسب نیستند اشاره کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج کلیک کنید.

📌 فاصله طبقاتی

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند از لحاظ فاصله طبقاتی بسیار با هم تفاوت دارند. برای اینکه رابطه خوبی ایجاد شود، نقاط مشترک نیز باید زیاد باشد. زمانی که نقاط مشترک بیشتر باشد، رضایت از زندگی زناشویی نیز افزایش می‌یابد. تفاوت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رضایت از زندگی را کاهش می‌دهد. و به مرور زمان این تفاوت ها عمیق می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

📌 تفاوت های دینی | افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

معمولا افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند از لحاظ دینی با یکدیگر متفاوت هستند. این موضوع بسیار مهم است و یکی از چالش بر انگیز ترین مشکلات خواهد شد. تفاوت های دینی در دوران دوستی آنچنان حائز اهمیت نیست. اما زمانی که صحبت از ازدواج است، باور های دینی و مذهنی ما جزوی از زندگی می‌شود. و تمامی رسم و رسومات در رابطه مشکل ساز خواهد شد.

📌 زوجینی که اختلاف سنی زیاد دارند

یکی از نمونه های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، اختلاف سنی زیاد است. زمانی که اختلاف سنی زیاد باش؛ زوجین با سلایق و خواسته های متفاوتی در کنار هم قرار می‌گیرند. مثلا دختر خانم اگر سن کمتری داشته باشد؛ دوست دارد تا به بازی و جوانی بپردازد. اما شوهر جوانی خود را سپری کرده و حوصله شلوغ بازی های خانم را ندارد. یا ممکن است که در مقابل رفتار های خانم مقاومت کند و از خود پرخاشگری نشان دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تفاوت سنی زیاد نداشته باشید تا اختلاف ها کمرنگ تر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با دختر بزرگ تر کلیک کنید.

📌 دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده

یک باور اشتباهی که وجود دارد؛ دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده است. اما موضوع مهم و اصلی اینجاست که این موضوع در دسته افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند قرار می‌گیرد. در واقع خانواده ها با یکدیگر بده بستان می‌کنند. و معمولا نیز شرایط پیچیده ای را به وجود می‌آورند. و اعتقاد دارند که اگر دخترمان اذیت شد، عروس را اذیت می‌کنیم! در این شرایط با وجود هر اختلافی باید نگران خراب شدن زندگی دیگر باشید.

📌 فاصله جغرافیایی | افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

یکی از نمونه های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، فاصله جغرافیایی است. زمانی که افراد ازدواج می‌کنند اما در شهر های متفاوتی قرار دارند؛ فاصله نزدیکی برای شناخت با یکدیگر ندارند. زیرا به دلیل این فاصله شما نمی‌توانید جزئیات رفتاری از یکدیگر را بشناسید و تنها روابط احساسی شما پیشرفت می‌کند. همچنین تصمیم گیری برای زندگی در شهر شما یا شریک احساسی اندکی دشواری به همراه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

📌 خانواده با دخالت زیاد

همیشه مسائل خانوادگی باعث اختلاف بین زوجین می‌شود. اما زمانی که زوجین در زندگی مشترک خود خانواده ای داشته باشند که دائم در حال اظهار نظر و دخالت هستند؛ فرد اشتباهی را انتخاب کرده اند. بنابراین دخالت خانواده را نیز در دسته افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در زمینه های مختلفی قرار دارند. آنها معمولا به واسطه این تفاوت ها رضایت از زندگی نخواهند داشت و با احتمال بالا زندگی آنها با مشکل روبرو خواهد شد. همیشه قبل از رسمی شدن از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به عنوان فردی که بیرون از دایره ارتباط شما است؛ با کمک علمی که دارد آینده زندگی شما را تا اندکی تشخیص می‌دهد. بنابراین از مشاوره قبل از ازدواج غافل نشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره