اختلالات جنسیروابط زناشوییزوج و خانواده

سرد مزاجی زنان | علت بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی زنان از انواع مشکلات جنسی است که دلایل مختلفی دارد. در بیشتر موارد زنان میل جنسی کمتری نسبت به مردان دارند. اما این موضوع به معنی بی میلی کامل آنان نیست. با توجه به رفتارهای جنسی پیچیده انسانی، احتمال بروز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. بی میلی جنسی نیز در دوره های زمانی مختلف، برای مردان و زنان ایجاد خواهد شد. این مورد، یکی از شایع ترین شکایات زوجین است؛ که گاه از روش های نادرستی برای رفع آن استفاده می‌کنند. همچنین نادیده گرفتن آن نیز از دیگر راهکارهای اشتباه در این مورد است. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های درمانی مختلف، خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

سرد مزاجی زنان

سرد مزاجی زنان به معنای میل جنسی کم و یا فقدان میل جنسی در آنان است. بدن افراد و چرخه جنسی آنان با هم متفاوت بوده به همین دلیل باید عوامل مختلفی را در این زمینه در نظر گرفت. زنان به طور کلی برای برانگیختگی و حتی رسیدن به ارگاسم، نیاز به تحریک بیشتری داشته و زمان می‌خواهند. در این شرایط اگر مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشند؛ این فرایند طولانی و سخت تر خواهد شد. گاهی تا حدی پیش می‌رود که زنان به طور کلی از رابطه جنسی دلسرد شده و ترجیح می‌دهند که در این زمینه تلاشی نکنند. اما نباید در این مورد به تنهایی تصمیم گرفته و باید همسر خود را نیز در نظر بگیرند.

نشانه های سرد مزاجی زنان

نشانه-های-سرد-مزاجی-زنان

مردان با وجود برخی از نشانه ها می‌توانند سرد مزاجی زنان را تشخیص دهند. مشاهده علائم توسط همسر و یا خود فرد، راهی است برای پیگیری و از بین بردن آنها. به همین دلیل زوجین باید نشانه های این مشکل را جدی گرفته و برای برطرف کردن آنها اقدام کنند.

🔽بی علاقگی نسبت به داشتن رابطه جنسی و یا فعالیت های جنسی مختلف با همسر

🔽عدم ارگاسم و حتی تجربه نکردن لذت در رابطه

🔽نداشتن فانتزی و یا تصورات جنسی

🔽انزجار از همسر و به طور کلی رابطه

🔽بروز نشانه های اضطراب در هنگام شروع رابطه

علت بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی زنان، دلایل مختلفی دارد. گاهی خود آنها از این موضوع مطلع هستند و گاهی نمی‌توانند علت دقیق را پیدا کنند. اما به طور کلی ریشه یابی علت سرد مزاجی زنان، بسیار اهمیت دارد. چرا که در فرایند درمان آنها موثر خواهد بود. شناخت بدن و واکنش های آن و یا حتی خودآگاهی نسبت به آسیب های روانی، در این شرایط، کمک بزرگی به افراد خواهد کرد. همچنین زنان می‌توانند برای پیدا کردن دلیل مشکل خود از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

📌باورهای غلط در مورد رابطه جنسی

وجود برخی از باورهای غلط نسبت به رابطه جنسی که در بیشتر موارد از دوران کودکی آنها نشات می‌گیرد؛ زمینه ساز سردمزاجی زنان خواهد بود. این مشکل بیشتر در زنانی که به تازگی ازدواج کرده اند و یا فعالیت جنسی خود را آغاز کرده اند؛ بیشتر به چشم می‌خورد. اما به طور کلی این موضوع می‌تواند بعد از مدتی از زندگی زناشویی نیز به وجود آید.

برای مثال افرادی که رابطه جنسی را عملی کثیف و مشمئز کننده دانسته و یا فقط آن را برای تولید مثل ضروری می‌دانند؛ قطعا با گذشت زمان نسبت به رابطه با همسر خود دلسرد شده و مشکلاتی را تجربه می‌کنند. برای اطلاع از عوامل موثر بر اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

📌ابتلا به مشکلات جنسی

مشکلات جنسی مختلفی از قبیل واژینیسموس، به ارگاسم نرسیدن، وجود اضطراب جنسی و… همگی باعث سرد مزاجی زنان می‌شوند. حتی در صورت ابتلا همسر نیز به مشکلات جنسی مختلف نیز، کیفیت رابطه جنسی پایین خواهد آمد و زوجین مایل به برقراری رابطه جنسی نیستند. در این شرایط با درمان این بیماری ها، بی میلی جنسی نیز برطرف شده و افراد می‎‌توانند از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرند. برای آشنایی با اختلال اضطراب جنسی کلیک کنید.

📌داشتن مشکلات عاطفی با همسر

گاهی زوجین هر دو از نظر جنسی کاملا سالم و توانمند بوده و مایل به برقراری رابطه جنسی هستند. اما به دلیل وجود اختلافات و تعارضات مختلف در رابطه، دچار بی میلی جنسی می‌شوند. به دلیل اینکه زنان بیشتر نسبت به مسائل عاطفی حساس هستند؛ احتمال بروز بی میلی در آنها بیشتر است. در واقع داشتن مشکلات عاطفی با همسر، یکی از دلایل شایع برای سرد مزاجی زنان محسوب می‌شود.

📌وجود بیماری های روان

وجود اختلالات روانی مختلف، مثل اضطراب، افسردگی، وسواس فکری عملی و… به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سرد مزاجی زنان تاثیر خواهد داشت. برای مثال بی میلی جنسی از علائم بارز افسردگی محسوب می‌شود و از طرفی مصرف داروهایی برای درمان این بیماری به صورت غیر مستقیم، میل جنسی را کاهش خواهند داد. به همین دلیل افراد باید علاوه بر درمان اختلالات روانی مختلف، به میل جنسی خود نیز توجه داشته باشند تا تحت تاثیر این مشکلات، قرار نگیرد.

درمان سرد مزاجی زنان

درمان-سرد-مزاجی-زنان

سرد مزاجی زنان، اگر به موقع درمان نشود؛ پیامدهای بدی برای زنان و همچنین رابطه خواهد داشت. به همین دلیل آنها باید با جدی گرفتن علائم و همچنین پیدا کردن علت دقیق آن، برای درمان از متخصصان کمک بگیرند. مراجعه به روانشناس و همچنین متخصص زنان برای برطرف کردن این اختلال، ضروری است. روش هایی که این افراد به کار می‌گیرند؛ شامل موارد زیر خواهد بود.

💠درمان دارویی

امروزه داروهای شیمیایی زیادی برای درمان بی میلی جنسی و سرد مزاجی زنان و مردان وجود دارد. البته برای مصرف آنها، افراد باید حتما با پزشک خود مشورت کرده و از مصرف خودسرانه بپرهیزند. همچنین احتمالا با تغییر دوز داروهای مصرفی و یا قطع مصرف آنها، این مشکل نیز برطرف شده و نیاز به مصرف داروی جدید نیست. یکی از شایع ترین داروهای تجویز شده در این زمینه فلیبانسرین، متیل فندیت و بوپروپیون است.

💠هورمون درمانی

از آنجایی که یکی از دلایل سرد مزاجی زنان، برهم خوردن تعادل هورمون های آنان است؛ هورمون درمانی می‌تواند یکی از گزینه های درمانی موثر باشد. مخصوصا با بالا رفتن سن و یا دوران یائسگی، نوسانات هورمونی بیشتر شده و احتمالا میل جنسی کاهش می‌یابد. در این روش برای زنان هورمون های استروژن و پروژسترون تجویز می‌شود که روند درمان را تسریع خواهد کرد. البته هورمون درمانی بهتر است همراه با روش های دیگری مثل رواندرمانی انجام شود.

💠کمک گرفتن از روانشناس

در صورتی که علت سرد مزاجی زنان، باورهای غلط در این مورد و یا تجارب تلخ گذشته باشد؛ فرد باید از یک روانشناس برای افرایش میل جنسی خود کمک بگیرد. روانشناس با روش های مختلفی، نحوه تفکر و نگرش فرد را نسبت به رابطه جنسی تغییر داده و به او برای داشتن عملکرد بهتر کمک می‌کند. همچنین افراد برای درمان اختلالات روان نیز باید از مشاور کمک بگیرند.

پیامدهای سرد مزاجی زنان

قطعا اگر سرد مزاجی زنان برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند؛ رابطه را تحت تاثیر قرار داده و شرایط بدی را برای زوجین ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل درمان به موقع بسیار مهم است. برخی از عوارضی که این مشکل برای افراد ایجاد خواهد کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز طلاق و خیانت

دوری زوجین از یکدیگر از لحاظ عاطفی

بروز استرس و اضطراب در طرفین

سخن پایانی

خودشناسی و همچنین شناخت بدن همسر از جنبه های مهم اصول همسرداری و درمان سردمزاجی زنان است. در بیشتر موارد زوجین هیچ مشکلی نداشته و فقط در مورد عملکرد جنسی، مهارت های لازم را ندارند. همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه جنسی و حتی رابطه عاطفی می‌شود. افراد باید به کیفیت رابطه جنسی خود اهمیت داده و در این زمینه از متخصصین مختلف مثل روانشناس، سکستراپیست و متخصص زنان، کمک بگیرند. همکاری همسر نیز در فرایند درمان بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد مزاجی زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره