خانوادهزوج و خانوادهکودککودک و سبک زندگی

دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

دخالت بچه ها در دعوای والدین به شدت به فرزندان آسیب وارد می‌کند. همچنین تاثیر دعوای پدر و مادر بر فرزندان؛ بر هیچ فردی پوشیده نیست. اما وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟ زمانی که پدر و مادر با یکدیگر دعوا می‌کنند؛ فرزندان باید چه کارهایی را انجام دهند؟ در ابتدا فرزندان باید ابتدا از خود محافظت کنند و سپس برای پایان دعوای والدین؛ در صورتی که نیاز به دخالت آنها بود، قدم بردارند. و این را همیشه به خاطر داشته باشید که دعوای پدر و مادر تقصیر شما نیست. و هیچ وقت نباید خود را سرزنش کنید. هنگامی که والدین دعواهای خیلی شدیدی را داشتند؛ می‌توانید از یک روانشناس و مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین

دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین چیست

معمولاً فرزندان از دعوای والدین هراس دارند. و همیشه دوست دارند که خانواده شاد و در صلح داشته باشند. دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین به این دلیل است که اغلب آنها نگران این هستند که دعوای پدر و مادران چه معنایی دارد. به همین دلیل این دعواها باعث می‌شود که کودک عجولانه تصمیم‌گیری کند. و فکر کند که مشاجره والدین به این معنا است که آنها یکدیگر دوست ندارند؛ و به جدایی فکر می‌کنند. اما دعوای والدین معمولا به معنای این نیستش که یکدیگر را دوست ندارند یا قصد جدایی دارند. بلکه دعوا و اختلاف بین زوجین یک امر طبیعی است. در این بخش مقاله راهکارهای هنگام دعوای پدر و مادر ارائه کرده ‌ایم. که فرزندان باید از آن اطلاع داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

هنگام دعواى والدين چه كنيم؟

هنگام دعواى والدين چه كنيم؟

دخالت بچه ها در دعواى والدين هرگز توصيه نمی‌شود. مگر در شرایط ضروری بچه ها باید برخی از رفتارها و کارها را انجام دهند. البته که این رفتارها باید بر اساس اصول و قواعد خاص باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله روش های رفتاری هنگام دعوای والدین را توضیح داده ایم.

📌 بی طرف باشید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

یکی از روش های جایگزینی در دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که فرزندان بی طرف باشند. اینکه برخی طرف مادر یا پدر را می‌گیرند بسیار اشتباه است. در این شرایط شدت دعوا بیشتر و به فرزندان نیز سرایت می‌کند. به همین دلیل است که می‌گوییم بچه ها باید در دعوای والدین بی طرف باشند.

📌 مکانی امن در خانه داشته باشید

همانطور که گفته شد، دخالت بچه ها در دعوای والدین جایز نیست. بهتر است که بچه ها مکانی امن در خانه برای خود در نظر بگیرند، و هنگام مشاجره والدین به آنحا بروند. هرچه بیشتر در دعوای والدین دخالت نداشته باشید، والدین مشکلات خود را راحت تر حل خواهند کرد. در ضمن زمانی که والدین دعوا می‌کنند؛ در حضور بچه ها خیلی از حرف ها را نمی‌توانند بزنند. بنابراین بهتر است که مکانی امن در خانه در نظر داشته باشید.

📌 خودتان را سرزنش نکنید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

گاهی دخالت بچه ها در دعوای والدین به این دلیل است که خود را مقصر می‌دانند. اما هرگز اینجور نیست! حتی زمانی که والدین در مورد شما صحبت می‌کنند، نباید خود را سرزنش کنید. شما مقصر این دعواها نیستید و لازم نیست که حتما پناه والدین باشید.

📌 از نگرانی های خود هنگام دعوای والدین بگویید

یکی از روش های جایگزین دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که از نگرانی و پریشان حالی خود به والدین بگویید. برخی از والدین از پریشانی و ناراحتی فرزندان خود هنگام مشاجره اطلاعی ندارند. بنابراین بهتر است که چنین موضوعاتی را برای خانواده باز کنید.

📌 پیشنهاد جای خلوت برای دعوا به والدین بدهید

به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین، به پدر و مادر خود بگویید که برای مشاجره به جای خلوت بروند. زیرا دعوا در حضور شما حالتان را بد می‌کند. به همین دلیل حتما باید والدین برای دعوای خود مکانی خلوت مشخص کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

📌 فیلم تماشا کنید یا آهنگ گوش دهید

یکی از راهکارهایی که باید به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین انجام شود، مشاهده فیلم و موسیقی گوش دادن است. در این شرایط همه بچه ها باید فیلم گوش دهند و آهنگ گوش کنند. یا خودتان را با سرگرمی های دیگر مشغول کنید.

📌 روابط سالم خود را حفظ کنید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

بهترین راه این است که روابط عاطفی، اجتماعی و … را با پدر و مادر خود حفظ کنید. دخالت بچه ها در دعوای والدین مناسب نیست و بهتر است که روابط خود را با هر دو والد حفظ کنید. و حمایت عاطفی قوی بین پدر و مادر داشته باشید.

📌 عوارض دعوا با والدین را توضیح دهید

به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین، باید به پدر و مادر خود توضیح دهید که دعوای والدین چه عوارضی به دنبال دارد. و چه آسیب هایی را به زندگی شما وارد می‌کند. زمانی که آسیب ها را به خانواده توضیح دهید؛ شدت دعوا ها کمتر می‌شود.

📌 برخی از دعوا ها را یپذیرید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

دخالت بچه ها در دعوای والدین در بسیاری از شرایط اشتباه است. برخی از دعوا ها را باید بپذیرید و قبول کنید. نیاز نیست که در هر شرایطی دعوا کنید. این دعواها همیشه و دائمی نیست. و در برخی از شرایط بسیار طبیعی است.

📌 مشاوره خانواده را به آنها پیشنهاد دهید

یکی از روش های جایگزین دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که به پدر و مادر خود مشاوره خانواده را پیشنهاد بدهند. مشاورین روانشناس و متخصصین در این حوزه به راحتی به خانواده کمک می‌کنند تا صلح را در خانه برقرار کنند.

کلام آخر

همانطور كه گفته شد؛ دخالت بچه ها در دعوای والدين جايز نيست! و روش های اصولی تر و بهتری وجود داد كه فرزندان می‌توانند از آنها به جای دخالت استفاده کنند. برای حل چنین مواردی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در زمینه مشکلات خانوادگی تصمیمات درست تری بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره