ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با آدم خسیس | مشکلات زندگی با شوهر خسیس

ازدواج با آدم خسیس عواقب زیادی را در پی خواهد داشت. بسیاری معتقدند که برای ازدواج و انتخاب همسر آینده، مادیات و پول ملاک های مناسبی نیستند. اما زندگی مشترک هزینه هایی دارد که هر دو نفر وظیف پرداخت آنها را دارند. خسیس بودن با صرفه جویی و قناعت، متفاوت است. گاهی افراد آنها را با یکدیگر اشتباه گرفته و نه تنها خود را آزار می‌دهند؛ بلکه صدماتی به اطرافیان نیز وارد می‌کنند. خسیس بودن یکی از ویژگی های شخصیتی مخرب است که هم در مردان و هم در زنان بروز می‌کند. اما نمی‌توان تنها برحسب این ویژگی برای ازدواج تصمیم گیری کرد. بهتر است عوامل مختلف را بررسی کرده و روش هایی را برای ترک این عادت بد، امتحان کنید.

ازدواج با آدم خسیس

توجه داشته باشید که خسیس بدن یک خصوصیت نسبی محسوب می‌شود و نمی‌توان در مورد آن با قطعیت نظر داد. پس در ابتدا از وجود این ویژگی در شریک زندگی خود مطمئن شوید. شاید گاهی برحسب زیاده خواهی خود و یا قضاوت عجولانه به این نتیجه رسیده ایم. قبل از ازدواج باید رفتارهای طرف مقابل را به طور کلی  مورد تحلیل قرار داده و برحسب علاقه و اهداف مشترک برای ازدواج اقدام کرد. فراموش نکنید که ازدواج با آدم خسیس، روی شخصیت شما نیز تاثیر خواهد گذاشت و شاید به سلامت روان شما آسیب بزند. برای اطلاع از راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

چرا ازدواج با آدم خسیس اشتباه است؟

اشتباه-بودن-ازدواج-با-آدم-خسیس

اگر از این موضوع قبل از تصمیم قطعی برای ازدواج مطلع باشیم؛ و همچنان رابطه را ادامه دهیم، قطعا در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد. افراد نباید انتظار داشته باشند که بعد از ازدواج با آدم خسیس، او تغییر چندانی بکند. چرا که این یکی از ویژگی های شخصیتی ثابت او است و به سختی می‌توان آن را از بین برد. در ادامه به توضیح چرایی اشتباه این ازدواج، می‌پردازیم. برای اطلاع از انواع معیار انتخاب همسر کلیک کنید.

⭕او بسیار مادی و منفی گرا است

بعد از ازدواج با آدم خسیس، متوجه خواهید شد که او همیشه در حال منفی گرایی و غر زدن در مورد مسائل مختلف است. او حتی در مورد مواردی که خود برای آنها پولی نمی‌پردازد نیز نگران بوده و این را به شما هم منتقل خواهد کرد. همه چیز را برحسب قیمت آنها می‌سنجد و هرگز ارزش واقعی چیزها را در نظر نمی‌گیرد. برای مثال اگر بیمار شوید؛ او فقط به هزینه های درمان می‌اندیشد و به حال شما و بهبودی اهمیتی نمی‌دهد. همچنین در مورد مسائل مالی نیز بدبین بوده و از این بابت شکایت می‌کند.

⭕هیچوقت برای شما هدیه نمی‌خرد

شاید در ظاهر، این موضوع مهم نباشد. اما در مورد ازدواج با مرد خسیس، مخصوصا در روزهای اول زندگی مشترک خریدن هدیه و انجام کارهای محبت آمیز بسیار مهم است و سبب افزایش صمیمیت خواهد شد. این بدان معنا نیست که افراد بعد از ازدواج باید همواره در حال خرید هدیه برای هم باشند. اما به هرحال این یکی از کارهای موثر در رابطه است که بر کیفیت آن نیز تاثیر می‎‌گذارد. یک همسر مناسب، به بهانه های مختلف و با توجه به شرایط اقتصادی، برای خانواده خود هدیه تهیه کرده و به فکر خوشحالی آنها است.

⭕به نیازهای خانواده اهمیتی نمی‌دهد

آدم خسیس حتی در برطرف کردن نیازهای اساسی خانواده نیز، کوتاهی می‌کند. او همیشه انتظار دارد که اعضای خانواده در مصرف هرچیزی اعم از آب و برق هم صرفه جویی کنند. صرفه جویی عملی ضروری و پسندیده است اما زیاده روی در آن خساست محسوب می‌شود. در ازدواج با آدم خسیس باید در مورد همه خرج هایی که می‌کنید؛ پاسخگو باشید. حتی اگر این مخارج برای امور خانواده باشند. هزینه هایی که برای نیازهای ضروری خرج می‌شوند؛ به هیچ عنوان خرج بیهوده نبوده و نباید در مورد آنها سختگیری کرد.

⭕از لحاظ عاطفی نیز بهره کشی می‌کند

فردی که خسیس است؛ حتی در روابط عاطفی نیز خساست به خرج داده و از افراد بهره کشی می‌کند. بهره کشی در روابط در ازدواج با آدم خسیس، به معنای ابراز احساسات نکرده، بی توجهی می‌کند و متوقع است. در زندگی مشترک با چنین فردی نباید انتظار محبت از او داشته باشید. او به خساست در هر چیزی عادت کرده و حتی با همسر خود نیز احساس راحتی زیادی نمی‌کند.

در اکثر موارد بسیار گوشه گیری و منزوی هستند و حتی علائم افسردگی از خود نشان می‌دهند. این سواستفاده شاید در مورد درآمد شما نیز صورت گیرد و اوهمیشه از شما انتظار خرج کردن داشته باشد. برای آشنایی با ویژگی های مردان مناسب برای ازدواج کلیک نمایید.

پیامدهای ناشی از ازدواج با آدم خسیس

پیامدهای-ازدواج-با-آدم-خسیس

قطعا ازدواج با آدم خسیس پیامدها و عواقب زیادی دارد. اگر تصمیم شما برای ازدواج قطعی است باید خود را برای این عوارض نیز آماده کنید. این ویژگی، به بطن رابطه نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی شاید بعد از مدتی شما نیز مانند او عمل کرده و یا به این رفتارها عادت کنید. با عادت کردن به این رفتارها احتمالا آنها را نادیده گرفته و دیگر برایتان اهمیت سابق را نخواهد داشت. این خود نوعی آسیب به سلامت روان شما خواهد بود.

❌لذت نبردن از زندگی

طبیعی است که در ازدواج با آدم خسیس، هیچ لذتی از زندگی وامکانات خود نبرده و همواره به فکر مصرف کمتر باشید. برای مثال به مسافرت نمی‌روید؛ چراکه هزینه زیادی خواهد داشت. نداشتن تفریح و خرج نکردن در هیچ موردی، باعث فرسودگی روانی خواهد شد و حتی زمینه ساز بروز اختلالات روانی می‌شود. اینکه همسرتان نیازهای شما را صرفا به دلیل مسائل مالی نادیده بگیرد و یا احساسات تان را سرکوب کند؛ خود باعث بروز مشکلات زیاد و لذت کمتر از زندگی می‌شود. برای جلوگیری از بروز ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

❌طرد شدن از طرف دیگران

افراد خسیس به دلیل ویژگیهای اخلاقی خاصی که دارند؛ قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستند. آنها همچنین در روابط شان به قدری حسابگری می‌کنند که دیگران را آزرده می‌کنند. هیچکس علاقه ای به معاشرت با آدم خسیس را ندارد. در مورد ازدواج با آدم خسیس باید این نکته را در نظر گرفته که احتمالا او بسیار منزوی است و دوستان زیادی ندارد. شما نیاز دارید که بعد از ازدواج با افراد دیگری غیر از همسرتان نیز رفت و آمد داشته باشید. اما با چنین شرایطی احتمالا این امکان را نخواهید داشت.

برای پیشگیری از بروز مشکلات در ازدواج با آدم خسیس چه کنیم؟

بهتر است در ابتدا از علت بروز این رفتار در او مطلع شده و در قدم بعدی اگر واقعا به او علاقمند هستید؛ از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. در ازدواج با آدم خسیس، باید خود را برای مواجهه با مشکلات زیادی آماده کنید. مراجعه به مشاور به تنهایی و یا با حضور همسر به شما بزرگی خواهد کرد تا راحت تر تصمیم گیری کنید. همچنین شاید همسرتان در این دوران در مورد رفتارهای خود تجدید نظر کند. توصیه می‌کنیم در این مورد با او صحبت کرده و او را برای کمک گرفتن از یک روانشناس قانع کنید.

سخن پایانی

روزهای بعد از ازدواج، دوران شیرینی خواهد بود که احتمالا با ازدواج با آدم خسیس، از این لذت بی بهره خواهید شد. چراکه خساست بر همه رفتارهای فرد تاثیرگذاشته و او را تبدیل به فردی غیرمنطقی می‌کند. برنامه ریزی در مورد مسائل مالی در زندگی مشترک ضروری است اما نباید حسابگری کنید و همسرتان را تحت فشار قرار دهید. در این زمینه حتما از یک روانشناس زوج یا خانواده کمک گرفته و از همسر خود نیز برای درمان، حمایت کنید. فراموش نکنید که خساست، مشکلات زیادی را برای خود فرد هم ایجاد کرده و باعث بروز فشار زیادی در رابطه می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم خسیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره