ازدواجزوج و خانواده

جواب منفی دادن به خواستگار | 5 روش اصولی جواب منفی دادن به خواستگار

جواب منفی دادن به خواستگار کار آسان و ساده ای نیست. برای اغلب خانم ها این روند بسیار دشوار است. البته که این موضوع برخلاف دیدگاه آقایان است. اما ناراحتی های مخصوص خود را برای خانم ها به همراه دارد. هر فردی به طور شخصی برای خود دلیل دارد تا خواستگار را رد کند. اما این دلایل باید به طور واضح به خواستگار بیان شود.

جواب منفی دادن به خواستگار باید به شیوه ای کاملا محترمانه، در کمال آرامش، شفاف و با صداقت داده شود. در غیر اینصورت شما خواستگار خود را با هاله ای از ابهام تنها خواهید گذاشت. اگر توانایی بیان این موضوع را ندارید؛ حتما از بزرگ تر ها راهنمایی بگیرید. اما مسائل بزرگ تر و مختلفی در زندگی وجود دارد که حتما باید به تنهایی از پس آن بر بیایید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که از روانشناس برای بیان چنین موضوعاتی کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب منفی‌دادن به خواستگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

جواب منفی دادن به خواستگار

نحوه جواب منفی دادن به خواستگار

رد کردن خواستگار یک تصمیم شخصی است و به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. این موضوع باید با احترام و در یک محیط صمیمی و محترمانه انجام شود. برای جواب منفی دادن به خواستگار، مهم است که صادقانه و با وضوح به طرف مقابل خبر داده شود و دلایل این تصمیم نیز بیان شود. دلایل مختلفی مانند عدم آمادگی برای ازدواج، عدم تطابق ارزش‌ها و آرزوها، عدم احساس عشق و علاقه به طرف مقابل یا … برای جواب‌منفی‌دادن به خواستگار وجود دارد. در هر صورت، اهمیت دارد که این موضوع به شکل مناسب، با احترام و شفاف به طرف مقابل اعلام شود تا هر دو طرف بتوانند به بهترین شکل با این وضعیت کنار بیایند.

در این مقاله به طور کل در رابطه با جواب منفی دادن به خواستگار صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه از خواستگار چی بپرسم کلیک کنید.

دلیل ناراحتی جواب منفی دادن به خواستگار چیست؟

چرا مردان با شنیدن جواب رد ناراحت می‌شوند؟ مگر ازدواج اجباری است؟ دلیل ناراحتی جواب منفی دادن به خواستگار چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ به طور کلی با بیان جواب رد، احساسات خواستگار شما جریحه دار می‌شود. در واقع با این پاسخ به او خواهید گفت که تو آن چیزی نیستی که من علاقه دارد. همین فکر مردان را عذاب می‌دهد. گویی از اعتماد به نفس آنها کاسته می‌شود و مردانگی خود را از دست می‌دهند. برخی از مردان با شنیدن جواب رد، احساس گناه خود را بر سر دیگران خالی می‌کنند و حتی به خشونت های فیزیکی رو می‌آورند.

در جامعه ایران بارها در رابطه با حوادث بعد از جواب‌منفی‌دادن به خواستگار موضوعات مختلفی را شنیده ایم. برخی از آقایان به قدری این موضوع را کسر شان می‌دانند که دست به اقدامات عجیب و خطرناک می‌زنند. قربانی های اسید پاشی زیادی در ایران به دلیل همین موضوع وجود دارند. همین امر موجب شده که دختران با جواب رد دچار نگرانی و استرس شدید شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ کلیک کنید.

روش های اشتباه برای جواب منفی دادن به خواستگار

اغلب دختران به دلیل استرس ها و سردرگمی هایی که دارند از روش های اصولی جواب منفی دادن به خواستگار آگاه نیستند. از روش های اشتباه و نادرست استفاده می‌کنند که همین امر موجب پیامدهای فراوان می‌شود. در این بخش مقاله به روش های اشتباه جواب رد دادن به خواستگار اشاره کرده ایم.

🟢 نادیده گرفتن خواستگار و پاسخ ندادن به او که این امر جواب عکس به همراه دارد.

🟢 ادامه دادن رابطه با خواستگار بدون تعهد تا زمانی که خودش رابطه را تمام کند.

🟢منتظر گذاشتن طولانی خواستگار

🟢 تبدیل کردن خواستگار به دوست پسر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند کلیک کنید.

جواب منفی دادن به خواستگار با روش اصولی

جواب منفی دادن به خواستگار با روش اصولی

جواب‌منفی‌دادن به خواستگار روش اصولی و مناسب خود را به همراه دارد. به همین جهت به عنوان یک خانم باید از این روش ها آگاهی داشته باشید. در این بخش مقاله اصول جواب‌منفی‌دادن به خواستگار را توضیح داده ایم.

📌 صداقت داشته باشید

برای جواب منفی دادن به خواستگار باید صداقت داشته باشید. به عنوان یک خواستگار محترم، باید به او احترام بگذارید و در کمال صداقت دلیل رد کردن پاسخ را به او توضیح دهید. با این کار هم امنیت خود را حفظ می‌کنید و هم به او با روش های غیر اصولی حمله روانی نمی‌کنید.

📌 از پیامک استفاده کنید

برای بیان و جواب منفی دادن به خواستگار می‌توانید از پیامک کمک بگیرید. اگر روبرویی با خواستگار برای شما دشوار است؛ بهترین انتخاب شما استفاده از پیام رسان است. جواب منفی به غرور مردان لطمه وارد می‌کند و اعتماد به نفس آنها را تخریب می‌کند. به همین جهت بنابراین با این روش به احساسات او لطمه نمی‌زنید و از این تدبیر هوشمندانه استفاده می‌کنید.

📌 به اصرار های او توجه نکنید

برخی از خواستگار ها به قدری اصرار می‌کنند تا شما را توجیه کنند. اما زمانی که جواب منفی دادن به خواستگار صورت گرفته است و فکر خود را کرده اید؛ نباید به اصرار و سماجت های او توجه کنید. حتی شاید خواستگارتان شروع به توهین و سرزنش شما کند، اما این موضوع را جدی نگیرید و با بی توجهی، راه توهین را ببندید.

📌 دوباره ارتباط نگیرید

جواب منفی دادن به خواستگار نیازی به ارتباط دوباره ندارد. شما هرچقدر هم بعد از جواب منفی احساس تنهایی کنید؛ نباید به سوی فرد قبلی قدم بردارید. با این کار تنها شخصیت خود را زیر سوال می‌برید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواستگار دروغگو کلیک کنید.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

اگر جواب منفی دادن به خواستگار برای شما دشوار است؛ از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید بهترین راهکارها و طرز بیان را ارائه دهید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به جواب منفی دادن به خواستگار صحبت کرده ایم. جواب رد دادن حق شماست و می‌توانید با روش کاملا مودبانه این کار را انجام دهید. اگر توانایی بیان جواب رد ندارید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب‌منفی‌دادن به خواستگار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره