ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با دختر بزرگتر

ازدواج با دختر بزرگتر تقریبا یک تابو در مسئله ازدواج محسوب می‌شود. چرا که همواره مردان در ازدواج باید از زنان بزرگتر باشند. اما این موضوع جنبه های زیادی دارد که در صورتی که به آنها پرداخته شود؛ دیگر کاری عجیب محسوب نمی‌شود. چرا که ازدواج با دختر بزرگتر هم می‌تواند به موفقیت و خوشبختی ختم شده و افراد ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند. از این رو نباید در این مورد قضاوت عجولانه داشت. در بیشتر موارد شنیده ایم که مردان جذب زنان بزرگتر از خود می‌شوند؛ اما در مورد ازدواج به سراغ دختران کوچک تر از خود می‌شوند. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و مزایا و معایب خاص خودش را دارد. از این رو افراد باید برای تصمیم گیری در مورد این ازدواج به خوبی فکر کرده و حتما از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختر بزرگتر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با دختر بزرگتر

برخی از افراد معتقدند که زنان از لحاظ روانی و عاطفی زودتر از مردان به بلوغ می‌رسند؛ به همین دلیل همواره مردان باید بزرگتر باشند تا این اختلاف به نوعی کمتر شده و از بین برود. در صورتی که زنان در ازدواج و یا رابطه از مردان بزرگتر باشند؛ ممکن است نقش مادری گرفته و رابطه والد همسری شکل بگیرد. از این رو بهتر است که افراد از لحاظ سنی هم سن بوده و یا مرد بزرگتر باشد. البته این بدان معنا نیست که ازدواج با دختر بزرگتر عاقبت خوبی ندارد. بسیاری از افراد می‌توانند این موضوع را به خوبی حل کرده و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشند. برای اطلاع از انواع معیار انتخاب همسر کلیک نمایید.

معایب ازدواج با دختر بزرگتر

معایب ازدواج با دختر بزرگتر

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ ازدواج با دختر بزرگتر معایب و مزایای خاص خودش را دارد. گاهی افراد در این مورد صرفا بر اساس علاقه تصمیم گرفته و به معاسب و مشکلات چنین رابطه ای فکر نمی‌کنند. اما اطلاع از موانعی که در این زمینه وجود دارد؛ شاید بتواند تا حدی به افراد در انتخاب درست کمک کند. برای آشنایی با پیامدهای اختلاف سنی زیاد در ازدواج کلیک نمایید.

کمتر بودن شانس فرزندآوری

طبیعی است که با وجود سن بالای زن، شانس کمتری هم برای باروری دارد. به طور کلی زنان فرصت محدودی برای فرزندآوری دارند و هرچه سن آنها بیشتر شود؛ احتمال بروز مشکلات مختلف نیز در دوران بارداری و حتی زایمان بیشتر خواهد شد. از این رو اگر افراد مایل به داشتن فرزند هستد؛ باید این موضوع را در نظر بگیرند.

نقش پررنگ تر زن در مسائل مختلف

از طرفی با وجود ازدواج با دختر بزرگتر، او احتمالا در مسائل مختلف نقش رهبر را برعهده خواهد گرفت. این اتفاق گاهی به صورت ناخودآگاه افتاده و گاهی نیز خود زنان وظیفه مدیریت همه چیز را برعهده می‌گیرند. با اینکه گاهی همین روحیه است که مردان را جذب ازدواج با دختر بزرگتر می‌کند؛ اما می‌تواند در شرایطی مشکل ساز نیز باشد.

بیشتر شدن احتمال دخالت خانواده ها

از آنجایی که بیشتر خانواده ها مخالف چنین ازدواجی هستند؛ احتمالا پیش از ازدواج و یا حتی بعد از آن شاهد دخالت های زیادی از طرف والدین باشید. در واقع این موضوع به این دلیل که هنوز خیلی مرسوم نیست؛ بسیاری از افراد آن را از خانواده های خود پنهان کرده و یا این موضوع را می‌پذیرند.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر

اما نباید مزایای ازدواج با دختر بزرگتر را نیز دست کم گرفت. در واقع همانطور که این رابطه می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند؛ به همان اندازه گاهی موفق شده و ارتباط سالمی را شکل می‌دهد. در این قسمت به توضیح این مزایا خواهیم پرداخت. برای اطلاع از بهترین سن ازدواج کلیک کنید.

توانایی مادری بهتر

در بیشتر موارد زنانی که بزرگتر از همسر خود هستند؛ توانایی بهتری در مادری کردن و مراقبت از فرزند دارند. در واقع روحیه حمایتگری آنها بیشتر بوده و به طور کلی زمان و انرژی بیشتری را برای فرزند صرف می‌کنند.

سازگاری جنسی

در بیشتر موارد زنانی که بزرگتر همسر خود هستند؛ عملکرد بهتری در رابطه جنسی دارند. به طوریکه برخی از دانشمندان معتقدند که اوج هیجانات جنسی برای زنان در 31-32 سالگی اتفاق می‌افتد.

بلوغ عاطفی بیشتر

در این شرایط زنان کنترل بیشتری بر رابطه و حتی احساسات خود داشته و بهتر می‌توانند تصمیم گیری کنند. از این رو کمتر احتمال دارد که افراد در رابطه دچار مشکلات اساسی گردند.

داشتن شغل و درآمد

در ازدواج با دختر بزرگتر بیشتر احتمال دارد که دختر شغلی ثابت داشته و از استقلال مالی برخوردار باشد. این موضوع در زندگی مشترک می‌تواند بسیار مهم باشد.

علت ازدواج با دختر بزرگتر

از طرفی افراد به دلایل مختلفی به ازدواج با دختر بزرگتر علاقمند هستند. این موضوع گاهی مربوط به روحیات پسران بوده و در موارد دیگر به دلیل ویژگی های زنان در این سنین است. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

بلوغ عاطفی بیشتر در دختران بزرگتر: مردان عاشق دختران بزرگتر از خود می‌شوند چرا که آنان توانایی بیشتری در مدیریت و کنترل همه چیز دارند.

اعتماد به نفس بیشتر: دختران در سنین بالا اعتماد به نفس بیشتری داشته و عملکرد بهتری دارند.

علاقمند به دختران باتجربه تر: مردان تصور می‌کنند که با بالابودن سن، تجربه زنان نیز در زمینه های مختلف بیشتر است. البته این موضوع تا حدی نیز درست است.

ازدواج با دختر بزرگتر در روانشناسی

ازدواج با دختر بزرگتر در روانشناسی منع نشده و حتی تابو هم محسوب نمی‌شود. تنها افراد در این شرایط باید شرایط رابطه و خانوادگی خود را در نظر گرفته و بر این اساس تصمیم گیری کنند. با اینکه بیشتر افراد معتقدند که سن ملاک نیست؛ اما این موضوع می‌تواند در ازدواج منجر به بروز مشکلاتی گردد. از این رو نباید در این مورد به صورت هیجانی تصمیم گیری نمود. افراد می‌توانند در این مورد از یک روانشناس کمک گرفته و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

عوامل موثر در ازدواج با دختر بزرگتر

عوامل موثر در ازدواج با دختر بزرگتر

در ازدواج با دختر بزرگتر برخی از عوامل نقش پررنگی داشته و می‌توانند در تصمیم گیری در این مورد تاثیر بگذارند. از این رو باید پیش از ازدواج به آنها توجه کرده و آنها را رفع نمود. در واقع همین مسائل هستند که گاهی افراد را تشویق به این ازدواج کرده و در مواردی هم مانع می‌شوند. در این قسمت به ذکر برخی از این عوامل پرداخته ایم.

  • عوامل فرهنگی و جامعه
  • مراحل رشد افراد
  • صفات شخصیتی
  • باروری و بقا
  • مسائل اقتصادی
  • ارتباط

سخن پایانی

بر اساس نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم؛ تصمیم گیری در مورد ازدواج با دختر بزرگتر در نهایت برعهده خودتان است. اما باید در این زمینه به نکات مختلفی توجه داشته و عجولانه و صرفا بر اساس علاقه انتخاب نکنید. این تمایل گاهی بسیار ریشه ای تر از آن چیزی است که افراد تصور می‌کنند. از این رو باید در این مورد با روانشناس صحبت کرده و بهترین تصمیم را بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختر بزرگتر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا ازدواج با دختر بزرگتر صحیح است؟

اگر چه امروزه ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خودشان بسیار زیاد شده اس ولی این موضوع دلیل بر صحیح بودن این انتخاب نیست. در کنار این موضوع گاهی دو نفر هر چند با وجود بزرگتر بودن خانم از لحاظ فکری در سطح مشابهی قرار دارند و می‌توانند سال‌ها در کنار هم خوشبخت باشند، ولی به طور کلی چنین ازدواجی پیشنهاد نمی‌شود و در صورت اصرار به آن مراجعه به مشاوران ازدواج برای ارائه راهکارهای مناسب جهت داشتن یک زندگی موفق ضروری است. 

ازدواج با دختر بزرگتر چه پیامدهایی دارد؟

ازدواج با دختر بزرگتر بعد از چندسال می‌تواند هم برای دختر و هم برای پسر سرخوردگی ایجاد کند چرا که اغلب این ازدواج‌ها توسط پسرانی که به دنبال حامی هستند نه همسر انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره