روابط زناشوییزوج و خانواده

بی توجهی به نیاز جنسی همسر

بی توجهی به نیاز جنسی همسر از مشکلات رایج میان زوجین است که هم زندگی جنسی و هم روابط عاطفی آنان را دچار مشکل می‌کند. در واقع در زندگی مشترک افراد موظف به رفع برخی از نیازهای یکدیگر مانند نیاز جنسی هستند. البته طبیعی است که افراد گاهی برای آن آماده نبوده و تمایلی به انجام آن نداشته باشند. اما این موضوع نباید به صورت مکرر تکرار شود. وقتی یکی از افراد مدام در این مورد بهانه می‌آورد؛ دیگری نیز مقابله به مثل کرده و زندگی جنسی افراد به طور کلی از بین می‌رود. از این رو بهتر است زوج‌ها در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و همچنین از مشاوره جنسی نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی به نیازجنسی همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بی توجهی به نیاز جنسی همسر

فراموش نکنید که توجه کردن به نیاز جنسی همسر به معنای، مجبور کردن خود به برقراری رابطه جنسی در شرایطی که تمایلی به آن ندارید؛ نیست. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که دو طرف موظف به در نظر گرفتن نیازهای جنسی یکدیگر هستند. بی توجهی به نیاز جنسی همسر دلایل مختلفی داشته و همچنین منجر به مشکلات مختلفی می‌گردد. از این رو بهتر است زوجین به این موضوع در زندگی مشترک خود توجه داشته باشند.

همچنین رابطه جنسی افراد با رابطه عاطفی آنها در ارتباط بوده و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. از این رو نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی با دلایل نارضایتی جنسی کلیک کنید.

دلایل بی توجهی به نیازجنسی همسر

دلایل بی توجهی به نیاز جنسی همسر

همانطور که گفته شد؛ بی توجهی به نیاز جنسی همسر، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. همچنین شناسایی علت این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در مورد برطرف کردن آن موثر باشد. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

🔸خیانت

در برخی موارد بی توجهی به نیازجنسی همسر به دلیل خیانت یکی از طرفین است. در واقع زمانی که افراد بتوانند نیازهای جنسی خود را از روش های دیگر ارضا نمایند؛ دیگر به همسر خود توجه نکرده و حتی از او درخواست رابطه جنسی هم ندارند. از این رو باید نسبت به بروز ناگهانی این رفتار در همسر حساس بود.

🔸افسردگی ناشی از بی توجهی به نیاز جنسی همسر

همچنین در صورت افسردگی نیز بی توجهی به نیاز جنسی همسر نیز بروز می‌کند. چرا که زمانی که افراد افسرده هستند؛ میل جنسی آنها به حداقل رسیده و دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. به همین دلیل به نیازهای همسر نیز اهمیتی نمی‌دهند. از این رو توجه به علائم روانی و همچنین بالا بردن کیفیت بهداشت روانی در رابطه جنسی و حتی روابط عاطفی بسیار اهمیت دارد.

🔸رعایت نکردن بهداشت شخصی

در برخی موارد یکی از طرفین به دلیل رعایت نکردن بهداشت شخصی همسرش، دیگر مایل به برقراری رابطه جنسی با او نیست. از طرفی نمی‌تواند با او در این مورد صحبت کند. به همین دلیل رفتار بی توجهی به نیاز جنسی همسر را از خود نشان داده و ترجیح می‌دهد به طور کلی رابطه جنسی نداشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است به طور مستقیم این موضوع را با همسر در میان بگذارید.

🔸فشارهای روانی و عوامل محیطی در بی توجهی به نیاز جنسی همسر

فشارهای روانی و خستگی روزانه نیز یکی دیگر از دلایل بی توجهی به نیاز جنسی همسر. زمانی که افراد در طول روز بیش از اندازه کار می‌کنند و یا از لحاظ روانی استرس و اضطراب روانی زیادی را تحمل می‌نمایند؛ دیگر انرژی کافی برای رابطه جنسی با همسر خود نداشته و به آن اهمیت نمی‌دهند.

🔸ابتلا به اختلالات جنسی

گاهی افراد به دلیل ابتلا به اختلالات جنسی مختلف، بی توجهی به نیاز جنسی همسر را از خود بروز می‌دهند. در واقع زمانی که افراد در عملکرد جنسی خود دچار مشکل می‌شوند؛ دیگر اعتماد به نفس خود را در این زمینه از دست داده و تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نشان نمی‌دهند. اما در این شرایط باید نیازهای طرف مقابل را نیز در نظر داشت.

🔸بالارفتن سن

زمانی که افراد وارد دوران کهنسالی می‌شوند؛ دیگر چندان به رابطه جنسی اهمیت نمی‌دهند. اما این به معنی از بین رفتن میل جنسی شان نیست. در واقع آنان میل جنسی دارند؛ اما زمانی که شاهد بی توجهی به نیاز جنسی همسر خود هستند، آن را سرکوب می‌کنند. در واقع به همین دلیل است که فعالیت جنسی دیگر برایشان اولویت ندارد.

پیامدهای بی توجهی به نیازجنسی همسر

اما این موضوع را در نظر داشته باشید که بی توجهی به نیازجنسی همسر پیامدهایی نیز دارد. در واقع زمانی که افراد رابطه جنسی خوبی با یکدیگر ندارند؛ روابط عاطفی آنان نیز دچار مشکل شده و حتی خارج از اتاق خواب هم به یکدیگر اهمیت نمی‌دهند.

این موضوع زمانی بروز می‌کند؛ بی توجهی به نیاز جنسی همسر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. این مورد، علت بسیاری از جدایی های نیز هست. همچنین اعتماد به نفس افراد را نیز خدشه دارد کرده و به طور کلی به سلامت روانی آنها آسیب می‌زند. از همین رو غلبه بر آن و پیدا کردن علت حائز اهمیت است. برای اطلاع از دلایل دلزدگی زناشویی کلیک نمایید.

راهکارهای مقابله با بی توجهی به نیاز جنسی همسر

بی توجهی به نیاز جنسی همسر

اما در مورد مشکل بی توجهی به نیاز جنسی همسر، راهکارهایی نیز وجود دارد. گرچه برای حل مشکل باید با توجه به دلیل آن عمل کرد. اما برخی از روش ها برای همه زوجین کارساز هستند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود

📌صحبت کردن با همسر درباره بی توجهی به نیاز جنسی همسر

در قدم اول با همسر خود در این مورد صحبت کنید. در واقع دلیل بی توجهی به نیازجنسی همسر را جویا شده و حتی خود نیز در این مورد توضیحاتی دهید. فراموش نکنید که در این مورد به آرامی صحبت کرده و به جای تمرکز بر مشکل به راه حل توجه داشته باشید. در این شرایط، همسر نیز بیشتر ترغیب می‌شود تا به دنبال راهکار باشد.

📌کمک گرفتن از مشاور جنسی

زمانی که فکر می‌کنید مشکل بسیار ریشه ای است و یا شما قادر به برطرف کردن بی توجهی به نیازجنسی همسر نیستید؛ حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید. طبیعی است که افراد از مراجعه به متخصص در این زمینه خودداری کنند. اما باید در مورد اهمیت این موضوع با آنان صحبت کرده و یا حتی به تنهایی به روانشناس مراجعه کنید.

سخن پایانی

به طور کلی شاید در ابتدا بی توجهی به نیاز جنسی همسر، کمی خودخواهانه به نظر برسد؛ اما باید به جای قضاوت عجولانه دلیل این موضوع را پیدا کرد و به دنبال راهکاری برای آن بود. برطرف کردن مشکلات جنسی در زندگی زناشویی، به آسانی انجام نمی‌شوند؛ به همین دلیل باید در این مورد حتما با یک متخصص مشورت کرده و از او کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی به نیازجنسی همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره