ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

عشق در نگاه اول | عشق در یک نگاه حقیقت دارد؟

عشق در نگاه اول می‌تواند منجر به شروع یک رابطه طولانی مدت و پایدار گردد. در واقع نباید این موضوع را بی اهمیت و یا غیرواقعی دانست. چرا که بسیاری از افراد به حس خود اعتماد داشته و بر این اساس در مورد روابط عاطفی تصمیم گیری می‌کنند. اما نباید از پیامدهای ناشی از آن نیز غافل شد. با اینکه منطق ارتباطی با عشق ندارد و نمی‌توان بدون احساسات عاشق شد. اما به هر حال باید موضوعاتی را نیز در نظر داشته باشید. چرا که تنها عشق در نگاه اول نمی‌تواند ملاک خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران باشد. طبیعی است که اولین چیزی که در دیگران می‌بینیم؛ ظاهر آنهاست. اما برای عاشق شدن نیاز به زمان و همچنین اطلاعات بیشتری خواهیم داشت. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق در نگاه اول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

عشق در نگاه اول

بسیاری از افراد عشق در نگاه اول را تجربه می‌کنند. اما آن را جدی نگرفته و به آن ادامه نمی‌دهند. اعتماد کردن به این حس می‌تواند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد. از طرفی ما هیچ کنترلی بر روی احساسات خود نداریم؛ به همین دلیل نمی‌توانیم از این موضوع پیشگیری کنیم. اما در صورت وقوع، باید زمان بیشتری به خود داده و در این مورد به خوبی فکر کنیم. در این شرایط متوجه خواهیم شد که این احساسی گذرا بوده و یا موضوعی است که تا مدت ها فکر ما را درگیر خود می‌کند. این نوع عشق می‌تواند در هر شرایط و موقعیتی ظاهر شود؛ از این رو باید برای آن آماده بود.

نشانه های عشق در نگاه اول

نشانه های عشق در نگاه اول

عشق در نگاه اول با نشانه هایی همراه است که می‌توان آن را به راحتی تشخیص داد. در واقع افراد عاشق زمانی که درگیر احساسات شدیدی می‌شوند؛ علائمی را از خود بروز می‌دهند که می‌توان مشکل آنها را فهمید. اطلاع و شناسایی این نشانه ها در این مورد بسیار موثر بوده و به افراد کمک زیادی می‌کند.

  • بروز احساس بی تابی و اضطراب
  • داشتن شور و هیجان زیاد
  • داشتن میل شدید برای به دست آوردن فرد مورد نظر
  • داشتن رویاها و یا تصویرسازی های ذهنی در این مورد
  • تلاش زیاد و انجام کارهای مختلف برای به دست آوردن فرد
  • گم کردن دست و پا و دستپاچگی در مقابل فرد

عشق در نگاه اول در روانشناسی

از نظر روانشناسی تجربه عشق در نگاه اول تنها یک اتفاق است. در واقع روانشناسی به این شرایط نگاهی علمی و منطقی دارد. این علم بیان می‌کند که در صورت جذب شدن به یک نفر به صورت ناگهانی به دلیل رفتارها و یا ویژگی های آن فرد نیست. در واقع شاید او هیچ یک از ملاک های شما را نداشته باشد. این کاملا واکنش هیجانی است که بعد از مدتی نیز از بین می‌رود. بر اساس روانشناسی، افرادی که اعتیاد به عاشق شدن دارند؛ بیشتر این حالت را تجربه می‌کنند.

عوامل موثر بر عشق در نگاه اول

عوامل موثر بر عشق در نگاه اول

همچنین عوامل مختلفی بر بروز و یا ادامه یافتن عشق در نگاه اول موثر هستند. در این قسمت به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم.

✨زیبایی طرف مقابل

فراموش نکنید که زیبایی طرفی مقابل و به طور کلی ظاهر او در مورد بروز عشق در نگاه اول بسیار موثر است. افراد بیشتر جذب کسانی می‌شوند؛ که از نظر ظاهری، به خود اهمیت می‌دهند. شاید در برخورد های بعدی و شناخت بیشتر فرد دیگر جذابیتی نداشته باشد. به همین دلیل تصمیم گیری بر این اساس کار درستی نیست.

✨تجربه بیشتر توسط مردان

بر اساس آمارهای به دست آمده، عشق در نگاه اول بیشتر توسط مردان تجربه می‌شود. اینکه تا چه میزان این احساس تبدیل به رابطه ای بلند مدت می‌شود یا نه؛ موضوع دیگری است. اما به طور کلی مردان بیشتر از زنان دچار احساسات زیادی هنگام ملاقات دیگر زنان می‌شوند.

✨دوطرفه نبودن

در مورد عشق در نگاه اول ، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که حداقل در ابتدا اصلا دوطرفه نیست. حتی گاهی طرف مقابل اصلا از این موضوع مطلع نیست. به همین دلیل نباید از دیگری انتظار احساسات زیاد و یا حتی عشق را در مدت زمان کوتاه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای عشق یک طرفه کلیک کنید.

✨واقعی نبودن

می‌توان تا حدودی گفت که عشق در نگاه اول واقعی نیست. در واقع ویژگی های اصلی عشق مانند صمیمیت عاطفی، تعهد در عشق و شور و اشتیاق در این احساس، به قدر کافی قوی نیستند. به همین دلیل نباید به اعتماد و یا اتکا کرد.

✨تاثیر محیط

بسیاری از افراد معتقدند که عشق در نگاه اول تنها به دلیل تاثیر عاشقانه ها و یا افسانه هایی که در این مورد وجود دارد؛ بروز می‌کند. حتی گاهی افراد به دلیل اینکه این حس را تجربه نکرده اند؛ فشار روانی را احساس می‌کند. اما هر فردی روش خود را برای علاقمند شدن و دوست داشتن دیگران دارد.

✨داشتن ملاک های مشخص

در ابتدا باید گفت که هیچ ملاک مشخصی برای عشق در نگاه اول وجود ندارد. از طرفی معمولا افرادی درگیر این نوع احساسات می‌شوند که ملاک مشخصی برای دوست داشتن دیگران ندارند. از این رو فکر کردن به این موضوع قبل از بروز هرنوع احساسی و همچنین داشتن ملاک ها و معیارهای مشخص می‌تواند از بروز عشق در نگاه اول جلوگیری نماید.

مراحل عشق در نگاه اول

معمولا عشق در نگاه اول احت مراحلی بروز می‌کند. این مراحل تقریبا در بین همه افراد مشترک هستند. اما قطعی نبوده و شاید در برخی بروز نکنند. برای مثال در مورد آخرین مرحله که داشتنی عشقی پایدار است؛ نمی‌توان با قطعیت نظر داد. برای برخی عشق در نگاه اول بسیار زودگذر بوده و اصلا به رابطه ای منجر نمی‌شود.

حس دوست داشتن و شو اولیه

کاهش هیجانات و شناخت بیشتر

داشتن عشقی پایدار

خطرات عشق در نگاه اول

عشق در نگاه اول شاید در ابتدا بسیار رمانتیک و شاید رویایی به نظر برسد. اما در واقع می‌تواند بسیار ناسالم و آسیب زا باشد. چرا که در بیشتر موارد این حالت، افراد را دچار احساساتی می‌کند که واقعی و طولانی مدت نیست. در واقع نمی‌توان به آن اتکا کرد. اگر افراد بعد از این حس به صورت ناگهانی تصمیم بگیرند؛ در آینده آن رابطه دچار مشکلات بزرگی خواهند شد. عشق افراد را کور می‌کند. به همین دلیل نباید از آنها انتظار تصمیمات منطقی داشته باشید. باید در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و سپس در این مورد اقدام نمایید. برای اطلاع از راه های جلوگیری از شکست عشقی کلیک کنید.

سخن پایانی

عشق در نگاه اول به این معنا نیست که آن دو نفر برای یکدیگر ساخته شده و باهم سازگار هستند. بلکه ایجاد رابطه ای بلند مدت نیاز به شناخت و منطق بیشتری داشته و افراد باید به یکدیگر زمان دهند. در برخی موارد این احساس افراد را مبتلا به توهمی می‌کند که خارج شدن از آن سخت است. از همین رو بهتر است در این مورد بیشتر فکر کرده و حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق در نگاه اول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره