ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

اولین قرار | نکات طلایی در مورد اولین قرار

اولین قرار و اولین ملاقات همیشه در یادها مانده و اهمیت زیادی دارد. زمانی که یک رابطه به درستی شروع شده و ادامه یابد؛ افراد همیشه به یاد می‌آورند که طرف مقابل در قرار اول چگونه ظاهر شده است. از طرفی اگر در قرار اول نشود توجه طرف مقابل را به خود جلب کرد؛ شاید اصلا رابطه ای آغاز نشود. بسیاری این موضوع را ملاک قرار داده و فرصت دیگری به طرف مقابل خود نمی‌دهند. از همین جهت بسیار مهم است که افراد از هر لحاظی در این دیدار به خود اهمیت داده و برای طرف مقابل خود نیز ارزش قائل شوند. در این زمینه حتی می‌توان از یک مشاور نیز کمک گرفت. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرار اول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اولین قرار

حضور موثر در قرار اول بدین معنا نیست که خود را به شکلی نشان دهید که شما نیستید. چرا که اگر این قرارها ادامه داشته باشند؛ احتمالا طرف مقابل به شخصیت واقعی شما پی خواهد برد. از طرفی نباید به این موضوع اهمیتی نداده و با ظاهری نامناسب به قرار اول رفت. افراد باید هم از لحاظ ظاهری آراسته باشند و هم برخورد خوبی از خود نشان دهند. بسیار احتمال دارد که در این قرار ملاقات از طرف مقابل خوشتان نیاید. اما نباید این موضوع به طور واضح به او نشان دهید. تنها این قرار را به شکل درستی به پایان رسانده و بعد از آن این موضوع را به صورت محترمانه با او در میان بگذارید. برای اطلاع از نحوه رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

نکاتی در مورد قرار اول

نکاتی در مورد قرار اول

در مورد حضور در قرار اول نکاتی وجود دارد که بهتر است آنها دانسته و همچنین به آنها عمل کنید. طبیعی است که برای اینکار کمی عصبی و مضطرب شوید. اما با این روش ها می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. برای پاسخ به سوال چطور دوست پسر پیدا کنیم کلیک کنید.

✨دلیل قرار را بدانید

یکی از نکاتی که در این باره به افراد کمک می‌کند؛ دانستن دلیل این قرار است که باید از قبل در موردش صحبت کنند. آیا اصلا دو طرف به دنبال رابطه ای جدی هستند و یا تنها می‌خواهند وقت شان پر شود. دانستن این نکته برای هر دو طرف بسیار حائز اهمیت است.

✨خونسردی و خوشگذرانی

اگر قبل از قرار اول هم می‌دانید که این فرد مناسب شما نیست اما نمی‌توانید قرار را کنسل کنید؛ بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و تنها سعی کنید خوشگذرانی کنید. خوشگذرانی به این معنی نیست که با طرف مقابل احساس راحتی کرده و هر رفتاری از خود بروز دهید. بلکه تنها سعی کنید از محیطی که در آن قرار دارید و یا حتی نوشیدنی که در حال خوردنش هستید؛ لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز نگاه پسر عاشق کلیک نمایید.

✨انتخاب یک مکان خنثی

برای قرار اول بهتر است جایی را انتخاب کنید که امکان شناخت و صحبت کردن برای هردوی شما فراهم باشد. این مکان باید جایی باشد که برای شما و یا طرف مقابل نبوده و رابطه مهمان و میزبانی میان شما برقرار نشود. برای مثال برای اولین قرار نباید به جاهای بسیار شلوغ مانند بازارچه و پاساژها بروید.

✨کوتاه بودن ملاقات

لزومی ندارد که قرار اول خیلی طول بکشد. در حدی که در مورد اهداف و مسائل تان صحبت کنید؛ کافی است. همچنین بهتر است برای قرار یک وعده غذایی را کنار یکدیگر نخورید. چرا که این مدتی طول کشیده و همچنین افراد دیگر فرصت صحبت کردن، پیدا نمی‌کنند. برای پاسخ به سوال چگونه پسری را جذب خود کنیم کلیک نمایید.

✨حواس خود را جمع کنید

از آنجایی که در قرار اول احتمالا هنوز شناخت کافی از طرف مقابل ندارید؛ بهتر است حواس خود را در مورد اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد، جمع کنید. ممکن است اینکار شما را کمی عصبی جلوه دهد. اما در هر صورت باید احتیاط کنید.

✨صحبت نکردن بیش از حد در مورد زندگی خصوصی

در قرار اول لزومی ندارد که بیش از حد در مورد زندگی شخصیی خود صحبت کنید. در واقع قرار اول تنها برای یک آشنایی سطحی است. این فرد هنوز برای شما غریبه محسوب شده و نباید در مورد تمام جزئیات زندگی خود با او صحبت کنید.

✨دقت کردن به زبان بدن

زبان بدن هر دو طرف نقش بسیار مهمی در قرار اول دارد. بهتر است در مورد طرز نشستن، صحبت کردن، دست دادن و… خود و دیگری دقت کرده و واکنش مناسبی نشان دهید. از زبان بدن افراد می‌توان به خیلی از مسائل پی برد. با اینکه این موضوعی خیلی قطعی و قابل اعتماد نیست؛ اما به هر حال بهتر است به آن دقت کنید.

✨خودتان باشید

در قرار اول کاملا خودتان باشید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه توجه طرف مقابل خود را جلب کنند و یا او را به دست آورند؛ در این قرار بسیار زیاده روی می‌کنند. برای مثال بیش از حد آرایش کرده و یا لباس های غیرعادی می‌پوشند. اما لزومی به اینکار نیست. چرا که در یک رابطه طولانی این موارد، اهمیت خود را از دست می‌دهند. برای اطلاع از نشانه های پسر دخترباز کلیک کنید.

✨از قبل در مورد سوال ها و موضوعات فکر کنید

قبل از رفتن به قرار اول در مورد سوالاتی که از طرف مقابل دارید و یا موضوعاتی که می‌خواهید در موردشان صحبت کنید؛ فکر کنید. این بدان معنا نیست که قرار اول را تبدیل به جلسه بازجویی کنید. اما بهتر است موضوعی داشته باشید تا در مورد آن تبادل نظر و معاشرت کنید.

نکات قرار اول برای آقایان

نکاتی که در قسمت قبلی به آنها اشاره کردیم؛ هم برای مردان و هم برای زنان کارایی دارند. اما به هر حال مرد و زن شرایط متفاوتی داشته و به همین دلیل برخی از موارد در مورد آنها صادق نیست. برخی از مواردی که مردان باید رعایت کنند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

تصمیم گیری قاطعانه حتی در مورد جزئیات

جنتلمن بودن

کنجکاوی کردن در مورد شناخت طرف مقابل

پرهیز از لاف زدن و خودنمایی

پوشیدن لباس مناسب

برقراری ارتباط درست

تسلط به اعصاب

نکات قرار اول برای خانمها

همچنین خانمها نیز در قرار اول بهتر است به نکاتی پایبند باشند.برای مثال:

برقراری ارتباط فیزیکی به طور محدود

شناسایی عوامل بازدارنده

مراقب نشانه های هشداردهنده باشید

پنهان نکردن علاقه خود

داشتن ملاک های منطقی

در مورد چه موضوعاتی باید در قرار اول صحبت کرد؟

موضوعات قرار اول

هم مردان و هم زنان گاهی نمی‌دانند که در قرار اول باید در مورد چه چیزی صحبت کنند و یا به اصطلاح حرف کم می‌آورند. اما موضوعاتی هست که تنها باعث شکل گیری یک بحث سالم میان دو طرف می‌شود. بلکه شناخت افراد نسبت به یکدیگر را افزایش می‌دهد. برای اطلاع از شرایط دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

کارهای روزمره

موارد مورد علاقه

سوال پرسیدن در مورد مسائل کاری و درسی

پرسیدن از آرزوها

مسائلی که شما را می‌خنداند

صحبت کردن در مورد خود واقعی تان

سوال پرسیدن در مورد سرگرمی ها

سخن پایانی

نحوه رفتار در قرار اول برای همه افراد اهمیت دارد. حتی یکی از ملاک های مهم برای تصمیم گیری در مورد ادامه رابطه نیز محسوب می‌شود. افرادی که تازه می‌خواهند یک رابطه عاطفی را آغاز کنند؛ طبیعی است که روش درست رفتار کردن را ندانند. از این رو بهتر است حتما با دیگران در این مورد مشورت کرده و کمک بگیرند. روانشناس در این شرایط بهترین فردی است که می‌تواند به افراد کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرار اول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره