ازدواجزوج و خانواده

دوستی های قبل از ازدواج

دوستی های قبل از ازدواج با اینکه امروزه بسیار ساده شکل گرفته و به پایان می‌رسند؛ اما اصول خود را دارند. در واقع همه افراد از برقراری چنین ارتباطاتی هدفی داشته که به دنبال کسب آن هستند. اما برخی در مورد این هدف صادق نبوده و یا حتی خودشان هم نمی‌دانند که برای چه مایل به شروع کردن این دوستی ها هستند. در اینجاست که مشکلات ارتباطی افراد آغاز می‌شود. دوستی های قبل از ازدواج مزایا و معایب خود را داشته و به طور کلی نمی‌توانیم آنها را رد کرده و یا مهر تایید به آنها بزنیم. ویژگی های شخصیتی خود افراد در این زمینه نقش اصلی را بازی می‌کنند. چرا که وارد شدن به چنین روابطی برای برخی از افراد اصلا کار درستی نیست. بهتر است افراد قبل از شروع این روابط به خوبی در مورد آن فکر کرده و از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دوستی های قبل از ازدواج

تعریف افراد از دوستی های قبل از ازدواج نیز موضوع مهمی است. نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که همین دوستی ها گاهی منجر به شکل گیری ازدواج های موفقی شده و افراد زیادی را به یکدیگر ارتباط داده است. با اینکه انسان به عنوان یک موجود اجتماعی، نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارد؛ اما باید قبل از انتخاب یک فرد به عنوان همراه همیشگی در زندگی موضوعات مختلفی را در نظر بگیرد. منظور این است که همه این دوستی ها به ازدواج ختم نشده و اصلا معاشرت کردن با برخی از افراد نه تنها چیزی به ما اضافه نمی‌کند؛ بلکه منجر به از دست دادن نیز می‌شود. از این رو باید در انتخاب یک فرد، حتی به عنوان دوست نیز حساسیت لازم را به خرج داد. برای آشنایی بیشتر با اصولی که باید قبل از ازدواج رعایت کنید کلیک نمایید.

فواید دوستی های قبل از ازدواج

فواید دوستی های قبل از ازدواج

با اینکه در بیشتر موارد شاهد تصویر زشتی از دوستی های قبل از ازدواج و ناکامی های افراد در چنین روابطی هستیم؛ اما گاهی شروع چنین روابطی، با در نظر گرفتن جوانب مختلف هم خالی از لطف نیست. برخی از فواید این روابط شامل موارد زیر می‌شوند.

کسب تجربیات بیشتر

زمانی که دوستی های قبل از ازدواج را تجربه می‌کنید؛ قطعا تجریبات بیشتری در مورد ارتباط به جنس مخالف خود پیدا خواهید کرد. میتوانید روحیات آنها را شناخته و حتی واکنش مناسب در شرایط مختلف را نیز بیاموزید.

خودشناسی

یکی دیگر از فواید حضور در روابط قبل از ازدواج ، خودشناسی است. در چنین روابطی، افراد شناخت بهتر و درست تری از خود هم پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی معمولا افراد در معیارهای خود تجدید نظر کرده و دید بازتری نسبت به خود پیدا می‌کنند.

بهتر شدن ارتباطات اجتماعی افراد

روابط قبل از ازدواج در یادگیری مهارت های اجتماعی مختلف نیز موثر هستند. افراد می‌آموزند تا در جامعه چطور رفتار کرده و در مواردی از خود انعطاف پذیری نشان دهند.

پیامدهای ناشی از دوستی های قبل از ازدواج

اما علاوه بر فواید روابط قبل از ازدواج باید پیامدهای ناشی از آن را نیز در نظر گرفت. افراد باید به این مسئله فکر کنند که آیا می‌توانند معایب این روابط را تجربه کرده و یا آنان را بپذیرند! سپس در مورد شروع آنها تصمیم گیری نمایند.

وابسته شدن افراد به یکدیگر

طبیعی است که در روابط قبل از ازدواج افراد بعد از مدتی به یکدیگر وابسته شده و در واقع میزان علاقه و احساسات آنها بیشتر می‌شود. اما همین موضوع مانع از دیدن بسیاری از مسائل در طرف مقابل می‌گردد. همچنین ممکن است این رابطه اصلا به ازدواج ختم نشده و افراد مجبور به جدایی از یکدیگر باشند.

ابتلا به اضطراب و نگرانی

شرایطی که در دوستی های قبل از ازدواج ایجاد می‌شوند؛ افراد را مضطرب و نگران کرده و ممکن است از لحاظ روانی آنها را در شرایط سختی قرار دهد.

پیدا نکردن شناختی درست در مورد طرف مقابل

این موضوع را فراموش نکنید که در دوستی های قبل از ازدواج، نمی‌توانید به شناخت کامل و درستی از طرف مقابل تان برسید. چرا که معمولا در این روابط افراد سعی می‌کنند تا خود را بهتر از چیزی که هستند نشان دهند.

بدبین شدن

اتفاقاتی که در روابط قبل از ازدواج می‌افتد؛ افراد را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و اعتماد را برایشان سخت می‌کند.

مقایسه کردن

حتی اگر این دوستی ها به ازدواج هم ختم شوند؛ افراد همسر خود را با افرادی که در گذشته در زندگی شان بوده اند؛ مقایسه کرده و ممکن است از این بابت دچار تردید و دودلی شوند.

تنوع طلبی

زیاده روی کردن در شروع چنین دوستی هایی، افراد را تنوع طلب می‌کند. در واقع بعد از مدتی افراد تمایل پیدا می‌کنند که با افراد دیگری نیز وارد رابطه شده و دوباره هیجان ناشی از آن را تجربه نمایند.

آیا دوستی های قبل از ازدواج همیشه به ازدواج ختم می‌شوند؟

در جواب این سوال باید گفت: خیر. اگر با این هدف یک رابطه را آغاز می‌کنید که بعد از مدتی منجر به ازدواج شود؛ باید گفت که ممکن است هدف طرف مقابل با شما یکسان نباشد. از این رو زمانی که با این واقعیت روبرو می‌شوید؛ احتمالا ناراحت خواهید شد. پس بهتر است از همان ابتدای رابطه در این مورد با طرف مقابل خود صحبت کرده و به توافق برسید.

رفتارهای اشتباه در دوستی های قبل از ازدواج

افراد گاهی در روابط قبل از ازدواج دچار اشتباهاتی می‌شوند که منجر به آسیب هم به خود و هم به طرف مقابل شان می‌شود. بهتر است در طول رابطه همواره سعی کنید که احساسات خود را کنترل کرده و آینده نگر باشید. برخی از این رفتارهای اشتباه در رابطه، شامل موارد زیر می‌شود.

  • عاشق و دلباخته شدن
  • چشم پوشی کردن از همه چیز
  • داشتن رابطه جنسی
  • بی توجهی به نشانه های هشداردهنده

مدت زمان دوستی های قبل از ازدواج چقدر باید باشد؟

مدت زمان دوستی های قبل از ازدواج متفاوت بوده و بستگی به شرایط افراد دارد. اما معمولا زمانی که این روابط از مدتی طولانی تر شده و تصمیم جدی در مورد آنها گرفته نمی‌شود؛ مشکلات افراد تشدید شده و یا تازه بروز می‌کنند. در بیشتر موارد مناسب ترین مدت زمان برای آشنایی، تقریبا شش ماه است. برای اطلاع از راه های تبدیل دوستی به ازدواج کلیک نمایید.

باورهای اشتباه در مورد روابط قبل از ازدواج

باورهای اشتباه در دوستی های قبل از ازدواج

علاوه بر رفتارهای اشتباهی که در قسمت های قبلی به آنها اشاره کردیم؛ افراد در مورد دوستی های قبل از ازدواج دچار باورهای اشتباهی هستند که همین موضوعات آنان را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. معمولا چنین جملاتی را از زبان این افراد می‌شنویم.

?من میدونم دارم چیکار می‌کنم

?میتونم طرف مقابل رو تغییر دهم

?رابطه ما فرق می‌کنه

?همه روابط باید به ازدواج ختم بشن

?توی دوستی های قبل از ازدواج حتما باید رابطه جنسی باشه

روابط قبل از ازدواج درست یا غلط؟

با توجه به معایب و مزایایی که برای دوستی های قبل از ازدواج ذکر کردیم؛ افراد باید خود در این زمینه تصمیم گیری کرده و نمی‌توان به طور قطعی در این مورد نظر داد. این دوستی ها در مواردی می‌توانند کمک کننده باشند و در شرایطی زندگی افراد را به طور کلی به نابودی بکشانند. از این رو تصمیمات، انتخاب ها و رفتارهایی که افراد در طی این روابط دارند؛ بسیار تعیین کننده هستند. برای آشنایی با شرایط دوستی به قصد ازدواج کلیک نمایید.

سخن پایانی

در جوامع امروزی، نمی‌توانیم به طور کلی مانعی بر شکل گیری دوستی های قبل از ازدواج باشیم. از طرفی سن شروع این دوستی ها بسیار پایین آمده و نوجوانان تحت تاثیر احساسات شان دچار اشتباهات زیادی در این زمینه می‌شوند. از این رو علاوه بر خود افراد، خانواده ها نیز باید در این زمینه دقت کرده و برای کمک به فرزند خود از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا ارتبط به ازدواج منجر نشود چه پیامدهایی دارد؟

دوستی های قبل از ازدواج مزایای زیادی دارند اما از طرفی هم می‌توانند برخی مشکلات را با خود به همراه بیاورند. از بین رفتن اعتماد، تنوع طلبی، کم شدن انگیزه برای ازدواج و… از مشکلات دوستی های قبل ازدواج هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره