ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

چطور دوست پسر پیدا کنیم | یافتن دوست پسر

چطور دوست پسر پیدا کنیم ؟ امروزه مسئله پیدا کردن دوست پسر، ذهن بسیاری از نوجوانان را درگیر کرده است. قبل از هر چیز باید از خود بپرسید که آیا زمان مناسب برای این کار فرا رسیده؟ و اینکه تا چه اندازه آماده شروع یک رابطه جدی هستید؟ شما باید تفاوت بین افرادی که قصد ایجاد یک رابطه کوتاه مدت برای خوشگذرانی و افرادی که با هدفی خاص و ارزشمند به شما نزدیک می‌شوند را بدانید. اگر تنها روی چیزهای سطحی مانند ظاهر تمرکز کنید، ممکن است یک رابطه کوتاه مدت داشته باشید. برعکس، تمرکز روی معنا و عمق یک رابطه تضمین می‌کند که بهترین آدمی که خواهان یک رابطه جدی است را ملاقات کنید. در ادامه راهکارهایی برای پاسخ به سوال چطور دوست پسر پیدا کنیم آورده ایم.

چطور دوست پسر پیدا کنیم

امروزه بسیاری از دختران تنها برای اینکه میان دوستان‌شان حرفی برای گفتن داشته باشند، تن به دوستی با پسرهایی می‌دهند که هیچ شناختی از آن‌ها ندارند. این روابط بی هدف، به آن‌ها آسیب‌های زیادی می‌زند. مسئله پیدا کردن دوست پسر ، یک مسئله عادی و کم اهمیت نیست. دختران با داشتن استانداردها و ارزش‌های تعیین شده، در مقابل هرگونه آسیب و وابستگی محافظت خواهند شد.

شما تنها زمانی که به درجه‌ای از درک و شناخت لازم از خود و یک پختگی عقلی رسیده باشید، می‌توانید برای شروع یک رابطه جدی و سالم اقدام کنید. در ادامه، راه‌هایی برای پیدا کردن دوست پسر و ایجاد یک رابطه مناسب را شرح داده‌ایم.

1- نوع خود را بشناسید

ایجاد یک رابطه، تنها برای گذراندن وقت نیست. شما باید بتوانید ارتباط خوبی با آن شخص ایجاد کنید و به اهدافی که دارید برسید. بنابراین اولین قدم برای یافتن یک شریک مناسب، شناخت خود است. شریک بالقوه شما باید جاه طلبی‌ها و ارزش‌های مشابه شما را داشته باشد. یافتن دوست پسر نباید تنها براساس ظاهر باشد و این کار را در ابتدا باید با شناخت تیپ شخصیتی خود انجام بدهید.

2- چطور دوست پسر پیدا کنیم | از تنهایی لذت ببر

اگر از زندگی مجردی خسته شده‌اید، این یکی از نشانه‌های عدم آمادگی‌تان برای تجربه یک اتفاق جدی است. قبل از اینکه بتوانید دوست پسر مناسب خود را پیدا کنید، باید از زندگی که در حال حاضر دارید لذت ببرید. باید از خودبپرسید که اوقات فراغت تان را صرف چه کاری می‌کنید. اگر بیشتر وقت خود را با خیال پردازی در مورد داشتن یک رابطه عاشقانه می‌گذرانید، احتمالا برای آن آماده نیستید. اگر خیلی مشتاق یافتن دوست پسر باشید به طوری که تمام ذهنتان را درگیر کرده باشد، احتمال دل‌باختن به یک فرد نامناسب بسیار زیاد است.

3- برنامه های دوستیابی

نوجوانان و جوانان استفاده از برنامه‌های دوستیابی را یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن دوست پسر می‌دانند. شاید از این طریق چگونگی شروع مکالمه‌ای را یاد بگیرید. اما فاکتورهای مهم دیگر یک ارتباط قابل سنجش نیستند. پنهانکاری و دروغگویی در این برنامه‌ها به سادگی رخ می‌دهد. متخصصان ازدواج و خانواده در مورد دوستیابی آنلاین نظرات مختلفی دارند. اما بیشتر آن‌ها معتقدند که این روش راهی مناسب برای دستیابی به شناختی واقعی نیست. و هرگز نمی‌تواند به طور کامل جایگزین ملاقات های حضوری بشود.

4- چطور دوست پسر پیدا کنیم | استاندارد داشته باشید

برخورداری از استانداردهای بالا به کاهش ناامیدی شما برای یافتن دوست پسر خوب و مناسب کمک زیادی خواهد کرد. شما باید خواسته‌های خودتان را بدانید. اینگونه قربانی هر پسری نمی‌شوید. در برابر وسوسه‌ها ایستادگی می‌کنید. و در جهت اهداف تان تلاش خواهید کرد. این کار، روند پیدا کردن یک دوست پسر و شریک خوب را ارزشمندتر می‌کند.

5- در رویدادهای نزدیک خود شرکت کنید

هر چه محدوده شما کوچک‌تر باشد، سخت‌تر به خواسته هایتان می‌رسید. شرکت در مناسبت های مختلف فرصت مناسبی برای پیدا کردن دوست پسر ایجاد می‌کند. رویدادهایی مثل کنسرت، گروه‌های کتابخوانی، کمپین‌ها، کنفرانس‌ها، جشن ها و… فرصت آشنایی های جدید به شما می‌دهد. شما در غیر منتظره‌ترین مکان‌ها شریک تان را پیدا می‌کنید.

6- چطور دوست پسر پیدا کنیم | با کلیشه های خود مقابله کنید

ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی مهم هستند. اما تنها لایه بیرونی فرد و رابطه می‌باشند. کمی در این زمینه انعطاف داشته باشید. حتما درباره زیبایی درونی شنیده‌اید. این مساله اشاره به اهمیت رفتار، باور و منش فرد دارد. به طوری که شما وقتی پی به شخصیت واقعی کسی می‎برید، نظرتان درباره زیبایی او نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

7- اجتماعی بودن را تمرین کنید

مهارت‌های اجتماعی به شما در زمینه دوستیابی بسیار کمک می‌کند. طریقه حرف‌زدن، سوال‌کردن، برقراری ارتباط، ابراز‌علاقه و… همگی نوعی توانایی برای حضور در اجتماع است. شاید در مدرسه و سایر محیط‌ها این‌ها را تمرین کرده باشید. اما هر انسان پیشینه و ویژگی‌های به خصوص خودش را دارد. و هر ارتباطی کتابی نانوشته است. شما با به دست گرفتن قلم می‌توانید صفحات این کتاب را پر کنید.

سخن آخر

اگر قصد برقراری ارتباطی محکم با کسی را دارید، باید در این راه صبور باشید. قرارنیست بلافاصله پس از شروع جستجو برای دوست پسر پیدا کردن به نتیجه برسید. اگر ناامید و مستأصل باشید، احتمال زیاد مورد سوء استفاده واقع خواهید شد. قدم‌های آهسته امکان سنجش و برآورد را به شما می‌دهند. در مقابل عجله طرف مقابل‌تان باید محتاطانه تر برخورد کنید. پسری که به تمام خط قرمزها و محدودیت های شما احترام می‌گذارد، علاقه زیادی به شما دارد. استانداردهای خود را حفظ کنید و اجازه دهید پیدا کردن دوست پسر به تدریج اتفاق بیافتد.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور دوست پسر پیدا کنیم در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره