ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

رفتار با دوست پسر برای دختران زیادی یک دغدغه محسوب می‌شود. نحوه رفتار با دوست پسر به عوامل زیادی بستگی دارد. دختران در روابط عاطفی همواره انتظار رفتار صحیح را از شریک خود دارند. اما برای دریافت واکنش درست از طرف دوست پسر، باید آنان نیز درست رفتار کنند. آداب معاشرت با دوست پسر، اصولی دارد که دختران باید در مورد آنها اطلاعات داشته و به آنها عمل کنند. باورهای اشتباه زیادی در این مورد وجود دارد که علاوه بر آسیب به رابطه به احساسات پسران نیز صدمه خواهد زد. فراموش نکنید که با رعایت برخی نکات و پایبندی به اخلاق می‌توانید رابطه ای پایدار و با کیفیت را تجربه کنید.

رفتار با دوست پسر

در اولین قدم برای رفتار با دوست پسر، بهتر است افراد برای خود مرزهایی داشته باشند. گاهی دختران زیاده روی کرده و یا کمتر از انتظار برای رابطه انرژی می‌گذارند؛ که هردوی اینها آسیب زننده بوده و باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شوند. دختران باید تعادل را رعایت کرده و احساسات خود را مدیریت کنند. در یک رابطه دو نفر نقش داشته و باید هر دو برای حفظ آن تلاش کنند. برای اطلاع از عوامل موثر بر دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

نحوه رفتار با دوست پسر

نحوه رفتار با دوست پسر

پسران نیز احساسات و خواسته هایی دارند که باید به آنها توجه شود. نیازی به انجام رفتارهای افراطی و یا توجه بیش از حد نیست. اما نباید آنها را نادیده گرفت. برخی از راهکارهایی که برای رفتار با دوست پسر می‌توان استفاده کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

📌تحسین کردن او

قطعا همه افراد از اینکه مورد تحسین و تمجید واقع شوند؛ لذت می‌برند. برای اینکار باید به جزییات توجه کرده و هر رفتاری را که مایل به ادامه یافتن آن هستید؛ تحسین کنید. تعریف کردن فقط مختص به موفقیت های بزرگ نیست؛ بلکه باید در مورد انجام رفتارهای پیش پا افتاده نیز، واکنش مثبت نشان داد. تعریف تمجید در رفتار با دوست پسر، نتایج خوبی خواهد داشت که در رابطه شاهد آنها خواهید بود.

📌 رفتار با دوست پسر و برقراری ارتباط چشمی

ارتباط چشمی، یکی از جنبه های مهم زبان بدن محسوب می‌شود که در رفتار با دوست پسر نیز موثر است. با برقراری ارتباط چشمی به طور غیر مستقیم می‌توانید به او نشان دهید که به او علاقه داشته و برایتان مهم است. نگاه های شما نباید خیره باشد و یا به طرف مقابل احساس ناامنی القا کند. اما همیشه هم نیاز به حرف زدن برای نشان دادن احساسات نیست. بلکه گاهی با نگاهی پرمعنی می‌توان به او فهماند که از او معاشرت با او لذت می‌برید.

📌غافلگیر کردن او

غافلگیری یکی از روش های موثر برای رفتار با دوست پسر است که سبب ایجاد صمیمیت و علاقه بیشتر بین شما خواهد شد. هدیه دادن و یا جشن گرفتن همیشه نباید به دلیل یک مناسبت خاص باشد. بلکه گاهی با انجام رفتارهایی به صورت ناگهانی، تاثیر احساسات شما بیشتر خواهد شد. معمولا همه افراد از غافلگیر شدن لذت می‌برند. به همین دلیل با شناسایی علاقمندی آنها و یا شناخت بیشتر از طرف مقابل، می‌توانید به روش های مختلف او را شگفت زده کنید.

📌رفتار با دوست پسر و حمایت از او

حمایت کردن از دیگران در زمینه های مختلف، سبب بروز همدلی و مهربانی خواهد شد. فراموش نکنید که پسران نیز در زمینه های مختلفی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند. این حمایت همیشه مالی نیست و حمایت عاطفی تاثیر بیشتری در رفتار با دوست پسر خواهد داشت. باید به او نشان دهید که در هر زمینه ای کنار او هستید و برای تصمیم های مختلف به او کمک خواهید کرد. کمک کردن به دوست پسر برای رسیدن به اهدافش، یکی از گام های اساسی رابطه محسوب می‌شود که او را شیفته شما خواهد کرد.

حتما درباره دوست پسر خسیس هم بخوانید.

رفتار با دوست پسر برای عاشق کردن او

رفتار با دوست پسر برای عاشق کردن او

برخی از دختران برای هدفمند ساختن رابطه و یا اطمینان خاطر خود، به دنبال روش هایی هستند که پسر را بیشتر به خود علاقمند و یا وابسته کنند. گاهی دلیل این رفتارها احساس ناامنی دختر در رابطه است. آنها همواره در حال تلاش برای ارتباط بیشتر و راه هایی برای رفتار با دوست پسر هستند تا صمیمت بیشتری را تجربه کنند. برای جلوگیری از بروز خیانت دوست پسر کلیک کنید.

✅اهمیت دادن به ظاهر

اولین مولفه ای که در هر فردی مشخص می‌شود؛ ظاهر اوست. برخی از پسران نیز اهمیت زیادی به ویژگی های ظاهری می‌دهند. به همین دلیل دختران برای رفتار با دوست پسر خود، باید به خود برسند و به این نکته توجه کنند. البته همیشه دختران نسبت به پسران، وقت بیشتری برای رسیدگی به خود صرف می‌کنند. اما نباید در اینکار زیاده روی کرده و صرفا به دنبال گرفتن توجه باشند. آراستگی وتمیزی بسیار اهمیت دارد اما باید تعادل را رعایت کرد.

✅دوری از ریا و تظاهر

هیچ چیز مانند صداقت و روراستی نمی‌تواند یک پسر را جذب خود کند. برخی از دختران برای رفتار با دوست پسر، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند که نشان می‌دهند. اینکار درست نیست. حقیقت بعد از مدتی در رابطه آشکار خواهد شد و همین باعث بروز اختلافات و تعارض می‌شود. بهتر است از همان ابتدا از ریا و تظاهر دوری کرده و صادق باشند.

✅اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در رفتار با دوست پسر یکی از ویژگی های مورد علاقه اکثر افراد محسوب می‌شود. اعتماد به نفس داشتن در هرکاری منجر به موفقیت و پیشرفت خواهد شد. رابطه نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته در صورت پایین بودن اعتماد به نفس دوست پسرتان ، شاید برخی رفتارها برای او ترسناک باشد. اما بهتر است به او فشار نیاورده و برای نشان دادن این ویژگی در خود، در مورد موفقیت ها، نقاط قوت و ضعف خود صحبت کنید. برای یافتن پاسخی به سوال چطور دوست پسر پیدا کنیم کلیک کنید.

✅اهمیت دادن به خود

وقتی شما به خود اهمیت داده و نیازهای خود را در اولویت قرار دهید؛ او نیز این رفتار را آموخته و به شما اهمیت می‌دهد. دوست داشتن خود یکی از روش هایی است که در رفتار با دوست پسر بسیار کاربردی خواهد بود. افرادی که خود را دوست داشته باشند؛ به دیگران اجازه نمی‌دهند تا آنها را اذیت کنند. با اینکار نه تنها از خودتان محافظت خواهید کرد؛ بلکه باعث جذاب تر دیده شدن توسط پسر نیز خواهد شد.

✅احترام به حریم خصوصی او

برخی از دختران بعد از ورود به رابطه تصور می‌کند که باید او را کنترل کرده و در مورد همه چیز پسر اطلاعات داشته باشند. اما برای رفتار با دوست پسر، باید به حریم خصوصی احترام گذاشته و از او انتظار نابجا نداشته باشید. برای مثال چک کردن گوشی او، تقض حریم شخصی است و قطعا پیامدهای خوبی در رابطه نخواهد داشت. اینکار سبب بروز بی اعتمادی می‌شود. پس برای علاقمند کردن او به خود باید به حریم شخصی او احترام گذاشته و دست از کنترلگری بردارید.

سخن پایانی

رفتار با دوست پسر، شامل طیف وسیعی از رفتارها می‌شود که دختران باید برای داشتن رابطه ای بهتر، آنها را در نظر بگیرند. طبیعی است که در روزهای اول رابطه به دلیل شناخت کم و یا وجود احساس خجالت، در مورد برخی از رفتارها و واکنش ها گیج شوید؛ اما فراموش نکنید که با گذشت زمان و گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر، همه چیز بهتر خواهد شد.علاوه بر بکارگیری روش های بالا، می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرید و علاوه بر رابطه، بر ویژگی های شخصیتی خود نیز کار کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره