زوج و خانوادهطلاق

مشكلات طلاق | 11 مشکل بعد از جدایی

مشكلات طلاق اغلب باعث ساخت زندگی جدید اما سخت می‌شود. تقریبا کسانی که جدا شده اند شاید بعد از جدایی از اذیت های همسر دور شده باشند؛ اما زندگی بدون مشکلی شروع نخواهند کرد. مشکلات زیادی بعد از طلاق به وجود می‌آید و آسیب های زیادی به فرد مطلقه وارد می‌شود. این آسیب ها اغلب برای خانم ها است. مسائل مالی، کار، تربیت فرزندان و … مشکلاتی است که خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می‌کند.

از بزرگ ترین مشكلات طلاق می‌توان به نا امیدی، مسائل خانوادگی، دید جامعه، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، اعتیاد، فساد اخلاقی و … اشاره کرد. جدایی از همسر و فراموشی زندگی مشترک بسیار دشوار است و تا سال ها آسیب های زیادی گریبان گیر فرد می‌شود. که این امر به تنهایی مشکل بزرگ و جدا از فشار های روانی است. افرادی که طلاق می‌گیرند از همان ابتدا باید تحت نظر روانشناس باشند تا درد های کمتری را تجربه کنند. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مشكلات طلاق چیست؟

مشكلات طلاق چیست؟

طلاق و جدایی تبعات منفی به همراه دارد که از چشم کسی پوشیده نیست. اغلب افراد بعد از طلاق مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند اما تعداد کمی هم وجود دارند که پس از جدایی روند عادی زندگی را پیش می‌گیرند. بیشتر افراد تا مدتی از نظر روانی، اجتماعی و … آسیب های زیادی را تجربه می‌کنند. که برای رفع این مشكلات طلاق باید از روانشناس و درمانگر راهنمایی گرفت. در غیر اینصورت زندگی همیشه برای شما چالش به همراه خواهد داشت. در این مقاله اصلی ترین مشكلات طلاق را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلی ترین مشكلات طلاق چیست؟

اصلی ترین مشكلات طلاق چیست؟

بعد از جدایی مشکلات زیادی پدید می‌آید که در دسته های مختلفی وجود دارد. مشكلات طلاق در افراد مختلف با شدت و گونه های مختلف است. اما اغلب یک تعداد مشکل و چالش را به صورت یکسان تجربه می‌کنند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

📌 احساس گناه

از اصلی ترین مشكلات طلاق، احساس گناه است. این موضوع مهم تقریبا در همه افرادی که جدا شده اند؛ تجربه می‌شود. این حس نسبت به قربانی شدن فرزندان، آینده، ازدواج، تحصیل و … است. از سوی دیگر فرد نسبت به خود این حس را دارد که چرا وار رابطه با این فرد شده است. این حس مشکلات عاطفی زیادی برای خانم ها ایجاد می‌کند که به مرور زمان مشکلات را افزایش می‌دهد.

📌 افسردگی و ناامیدی | مشكلات طلاق

از دیگر مشكلات طلاق می‌توان به افسردگی و ناامیدی اشاره کرد. این اتفاق معمولا برای هر دو زوج می‌افتد و زمان زیادی برای رفع آن احتیاج است. در صورت بروز این اختلالات حتما از روانشناس کمک بگیرید.

📌 ترس از آینده

ترس از آینده یکی از مشكلات طلاق است. این چالش برای هر دو نفر رخ می‌دهد اما بیشتر در خانم ها مشاهده می‌شود. و ترس از آینده در خانم ها به دلیل مسائل مالی و اقتصادی است.

📌 اختلال در تربیت فرزندان

اختلال از تربیت فرزندان از دیگر مشكلات طلاق است. اینکه پدر و مادر همزمان در حال تربیت فرزند نیستند مشکلات زیادی را به همراه دارد. دوگانگی در الگو پذیری، توجه به تحصیلات، مدرسه و … مشکلاتی است که بعد از جدایی رخ می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

📌 قطع ارتباط عاطفی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به قطع ارتباط عاطفی اشاره کرد. زمانی که ارتباط عاطفی که در طولانی مدت تجربه کرده اید، قطع شود؛ فشار روانی زیادی را به شما وارد می‌کند. در این شرایط افراد به دوستی های متفاوتی روی می‌آورند تا کمبود عاطفی را جبران کنند.

📌 اختلال در مدیریت خانواده

اختلال در مدیریت خانواده یکی از مشكلات طلاق است. در این شرایط فرد باید به تنهایی خانواده را مدیریت کند که مساله بسیار سخت و خسته کننده ای است. تربیت فرزندان، مدیریت زندگی، شرایط مالی، شرایط کاری و … باعث ایجاد اختلال در مدیریت خانواده است.

📌 خود سرزنش گری

خودسرزنش گری یکی از مشكلات طلاق است. افرادی که از یکدیگر جدا می‌شوند خود را سرزنش می‌کنند که این جدایی به خاطر آنهاست. خود را دائم سرزنش می‌کنند که مقصر این داستان و جدایی آنها بوده اند.

📌 دخالت خانواده ها | مشكلات طلاق

افرادی که طلاق می‍گیرند باید منتظر دخالت های خانواده باشند. دخالت خانواده به دلیل هدایت و راهنمایی های شماست. اما به دلیل اینکه سالها مستقل بوده اید؛ توان پذیرش دخالت های خانواده را نخواهید داشت. بنابراین افرادی که جدا شده اند؛ دخالت خانواده را از مشكلات طلاق می‌شمارند.

📌 تنهایی آزار دهنده

زندگی به تنهایی از مشكلات طلاق است. این مساله آزار دهنده باعث ترس و ناراحتی می‌شود. این موضوع مخصوصا برای خانم ها مشکل ساز است و آنها را گاه مجبور می‌کند که به خانه پدری بازگردند.

📌 افزایش بدبینی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به افزایش بدبینی اشاره کرد. این افراد تصور دارند به دلیل اینکه زندگی ناموفقی را سپری کرده اند، ازدواج مجدد تاثیری در خوشبختی آنها نخواهد داشت. به همین دلیل به همه بدبین هستند و علاقه ای به برقراری ارتباط دوباره ندارند.

📌 خطر برای سلامت جسمی

یکی از مشكلات طلاق، خطر برای سلامت جسمی است. بر اساس تحقیقات، مردان و زنان بعد از طلاق در مقایسه با افراد متاهل بیشتر در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

مشكلات طلاق در جامعه چیست؟

مشكلات طلاق فقط فردی و خانوادگی نیست. افراد به صورت کلی از سوی جامعه نیز باید این مشکلات را تجربه کنند. در این بخش مقاله مشكلات طلاق در جامعه را ذکر کرده ایم.

🔸 بروز ناهنجاری های جنسی

🔸 احتمال بروز مشکلات عدیده برای افراد از جمله فرزندان طلاق

🔸افزایش هزینه های اضافی بر جامعه

🔸 بروز ناهنجاری های اجتماعی

🔸 ایجاد خطر برای سلامت روان فردی و اجتماعی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

مشكلات طلاق برای همه افراد قابل درک است. این مشکلات تنها در زندگی فردی وجود ندارد و جامعه نیز به شیوه دیگری به این افراد نگاه می‌کند. دید جامعه، مردم و دیگران به قدری تنش زا است که همین امر پیامدهای بدی به همراه دارد. برای رهایی از این آسیب ها حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره