روابط زناشوییزوج و خانواده

ماساژ همسر چه فوایدی دارد؟

ماساژ همسر و به طور کلی تماس فیزیکی با شریک خود، در روابط زناشویی نقش بسیار مهمی خواهد داشت. برخی فقط اینکار را مختص به رابطه جنسی می‌دانند؛ اما اینگونه نیست. البته فراموش نکنید که ماساژ دادن اصول خاصی دارد و اگر به صورت غیر استاندارد انجام شود؛ می‌تواند حتی آسیب زننده باشد. ماساژ برای همسر نیاز به وسیله و یا شرایط خاصی ندارد و بسیار برای سلامتی مفید است. لذت حاصل از اینکار روابط را محکم تر کرده و زوجین نزدیکی بیشتری را حس خواهند کرد. قبل از اینکار باید از نقاط حساس و تحریک پذیر همسر خود اطلاع پیدا کرده و تکنیک های ماساژ را بداند. در این مقاله به بررسی روش ها و عوامل موثر بر ماساژ دادن همسر، خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

ماساژ همسر

زوجین بعد از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده، می‌توانند با ماساژ همسر تجربه خوشایندی را برای همسر فراهم کنند. افراد می‌توانند با همراه کردن شرایط دیگر مثل دمای مناسب، استفاده از روغن های مخصوص و یا حتی پخش کردن موسیقی، ماساژ را دلچسب تر نیز می‌کند. ماساژ در برخی موارد نوعی راهکار درمانی نیز محسوب می‌شود و یا نوعی پیش نوازی است. در این مورد شناخت بدن همسر نیز بسیار اهمیت خواهد داشت و هر دو باید در این مورد رضایت داشته و صحبت کنند. برای اطلاع از روش های عشق بازی با همسر کلیک کنید.

تکنیک های مختلف ماساژ همسر

تکنیک-های-مختلف-ماساژ-همسر

همانطور که قبلا به هم به آن اشاره شد؛ ماساژ دارای اصول و تکنیک های خاص خود است و افراد باید هنگام انجام آن بسیار مراقب باشند. اگر ماساژ همسر به صورت غیراصولی انجام شود؛ حتی می‌تواند باعث خستگی بیشتر و یا اجتناب از رابطه جنسی شود. برخی از تکنیک هایی که می‌توانید برای اینکار استفاده کنید؛ شامل موارد زیر خواهد شد.

🔵روش سرخوردن

روش سرخوردن یکی از ساده ترین وکاربردی ترین روش های ماساژ همسر است. در این روش دست خود را در محل مورد نظر گذاشته و آن را با آرامی به پایین و یا بالا سر دهید. استفاده از روغن های مخصوص ماساژ حرک دست را آسان تر خواهند کرد. هنگامی که به انتهای آن بخش از بدن رسیدید؛ اینکار را دوباره تکرار کنید. این تکنیک با عث گرم شدن و آرام سازی عضلات مختلف  شده و جریان خونرسانی را بهتر خواهد کرد.

🔵روش اصطکاک

تکنیک اصطکاک کمی پیشرفته و پیچیده تر از روش قبلی خواهد بود. در هنگام اجرای آن باید بسیار احتیاط کرد. در این روش برای ماساژ همسر دست خود را مشت کرده و انگشت شست را از مشت خارج کنید. مشت را به نحوی بر روی بدن همسر قرار دهید که انگشت شست روی بدن قرار گیرد. سپس از قسمت مچ، دست خود را به صورت دورانی و به آرامی تکان هید. فشار کافی دست خود را کنترل کرده و انگشت شست را روی عضلات بلغزانید. بهتر است این تکنیک بعد از گرم شدن بدن به اندازه کافی، انجام شود.

🔵روش ورز دادن

این روش نیز مناسب مبتدیان خواهد بود و افراد می‌توانند برای ماساژ همسر از آن استفاده کنند. روش ورز دادن نیاز به قشار و قدرت بدنی زیادی ندارد و به بدن همسر نیز فشار زیادی وارد نخواهد شد. در این تکنیک با انگشت شست و سبابه قسمتی از پوست ناحیه مورد نظر را گرفته و به آرامی آن را بلند کنید. این حرکت را چندبار تکرار کرده و پوست را به سمت عقب و جلو حرکت دهید. سعی کنید فشار دست خود را در حد کم نگه داشته تا باعث ایجاد درد و یا خونمردگی نشود.

ماساژ نواحی مختلف بدن همسر

از تکنیک هایی که گفته شد؛ می‌توانید برای نواحی مختلف بدن و در موقعیت های مختلفی، استفاده کنید. ماساژ همسر فقط به تخت خواب و موقع خوابیدن محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌توان اینکار را در شرایط دیگر نیز انجام داد. اینکار نیاز به صرف انرژی و وقت زیادی ندارد؛ اما تاثیر آن در کیفیت رابطه بسیار زیاد خواهد بود. برای شناخت نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

⭕ماساژ پا

پا یکی از اندام های مهم بدن است که در طول روز احتمالا از آن استفاده زیادی خواهیم کرد. بعد از یک روز کاری افراد زوجین می‌توانند به صورت همزمان و یا به صورت تکی، نقاط مختلفی از پای یکدیگر را ماساژ دهند. ماساژ همسر باید به صورت دو طرفه باشد و همیشه یک نفر اینکار را انجام ندهد. اما در مورد پا افراد می‌توانند حتی به صورت همزمان اینکار را انجام دهند. از تکنیک های ورز دادن و اصطکاک می‌توانید برای ماساژ پا استفاده کنید. همچنین ماساژ این ناحیه باعث رفع شدن سریع تر خستگی خواهد شد.

⭕ماساژ صورت

برای ماساژ همسر صورت بهتر است اینکار را به صورت خوابیده انجام دهید. فرد باید به پشت دراز کشیده و حالت راحتی داشته باشد. برای ماساژ همسر ابتدا صورت او را نوازش کرده تا ماهیچه ها گرم و آماده شوند. سپس از قسمت پیشانی و ابروها شروع کرده و به آرامی پایین بیایید. از روش اصطکاک و سرخورن می‌توانید برای ماساژ سر و قسمت گردن استفاده کنید. می‌توان در هنگام ماساژ صورت از دستگاه بخور نیز استفاده کرد.

⭕ماساژ کمر

افراد همیشه بیشتر مایل هستند تا ناحیه کمر آنها مورد ماساژ قرار گیرد. در واقع حالت نشستن، خوابیدن و یا حتی کارهای روزانه، بیشتر به ناحیه ستون فقرات فشار وارد می‌کند. همسر برای دریافت ماساژ کمر می‌تواند در حال نشسته و یا خوابیده باشد. اما بهتر است در حالت نشسته سرخود را روی میزی با سطح استاندارد گذاشته و یا در حالت خوابیده، به پشت دراز بکشد.

ماساژ همسر را از گردن شروع کرده و با تکنیک های ورز دادن و اصطکاک به قسمت پایین بیایید. برای ماساژ کمر به آرامی عمل کرده و از روش های تهاجمی مثل راه رفتن روی کمر استفاده نکنید. ستون فقرات به دلیل قرارگیری نخاع در آن بسیار حساس بوده و باید برای ماساژ آن بسیار دقت کرد. معمولا افراد برای این ناحیه از روغن های مخصوص ماساژ و یا حتی دستگاه مخصوص استفاده خواهند کرد.

مزایای ماساژ همسر

مزایای-ماساژ-همسر

قطعا ماساژ همسر فواید زیادی خواهد داشت. معمولا ماساژ یکی از روش های ریکلسین و حتی خودمراقبتی محسوب می‌شود که افراد برای مقابله با استرس از آن بهره می‌گیرند. اگر اینکار توسط همسر انجام شود؛ قطعا تاثیر آن بیشتر بوده و برای بهبود سلامت روان توصیه می‌شود.

از طرف دیگر، اینکار روحیه همدلی  زوجین تقویت کرده و باعث روابط صمیمی تر خواهد شد. ماساژ با تاثیر بر میزان جریان خون و هورمون ها نقش زیادی در خلق و خوی افراد خواهد داشت. نمی‌توان نقش ماساژ همسر را در مورد رابطه جنسی نادیده گرفت. در واقع این روش نوعی پیش نوازی و آماده سازی برای رابطه جنسی نیز خواهد بود. برای اطلاع از روش های آموزش سکس کلیک کنید.

سخن پایانی

رابطه خوب در طول روز و انجام کارهایی به صورت مشترک در رابطه زناشویی، زمینه ساز یک زندگی مشترک موفق است. ماساژ همسر یکی از راه های بالابردن کیفیت این رابطه خواهد بود. اینکار در عین حال که بسیار ساده است اما دارای نکاتی نیز هست که رعایت آنها منجر به لذت بیشتر هم خواهد شد. در این زمینه می‌توانید از یک سکستراپیست نیز کمک بگیرید. این روش می‌تواند مشکلات عاطفی افراد را کاهش داده و زوجین را به یکدیگر نزدیک تر کند. از امتحان کردن راهکارهای جدید در رابطه نترسید و در این مورد نظر همسر خود را نیز جویا شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماساژ همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

فواید ماساژ همسر چسیت؟

ماساژ همسر اگر به درستی و به صورت مرتب تکرار شود؛ می‌تواند تاثیرات شگرفی در رابطه داشته باشد. برخی از این فواید شامل رابطه جنسی بهتر، کاهش استرس و فشار روانی، برطرف شدن مشکلات عاطفی و بالارفتن روحیه همدلی بین زوجین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره