روابط زناشوییزوج و خانواده

درد بیضه بعد از رابطه جنسی | علت درد بیضه بعد انزال

درد بیضه بعد از رابطه جنسی یکی از شرایطی است که برخی از مردان آن را تجربه می‌کنند. به طور کلی این ناحیه در مردان بسیار حساس است. اما در حین برقراری رابطه جنسی، گاهی به دلیل تحریک و برانگیختگی، حساسیت این ناحیه بیشتر نیز شده و سلامت جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی عملکرد آنان را دچار مشکل کرده و حتی گاهی نشان دهنده مشکلات جدی‌تری در آنان است. به همین دلیل حتما باید این موضوع را پیگیری کرده و آن را برطرف نمایند. بی توجهی به این مساله رابطه جنسی را برای آنان تبدیل به تجربه‌ای درناک می‌کند. برای غلبه بر این مشکل مردان می‌توانند هم از اورولوژیست و هم مشاوره جنسی کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

درد بیضه بعد از رابطه جنسی

برای پیدا کردن علت دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی و حتی درمان آن باید در ابتدا به شدت و حتی مدت زمان بروز آن نیز توجه داشت. در واقع برخی از مردان بعد از گذشت مدتی از زندگی جنسی خود چنین مشکلی را تجربه می‌کنند؛ با اینکه مشکل جسمانی خاصی نیز نداشته اند. البته همیشه دلیل این حالت، مسائل جسمانی نیست. گاهی به دلیل اضطراب جنسی، مردان درد در نواحی مختلف از جمله بیضه را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی بهتر است بعد از اطلاع از نشانه های درد بیضه بعد از رابطه جنسی، حتما از لحاظ روانی و هم جسمانی این مشکل را پیگیری کنید.

علت درد بیضه بعد از رابطه جنسی

علت درد بیضه بعد از رابطه جنسی

برای درد بیضه بعد از رابطه جنسی ، دلایل مختلفی وجود دارد. در واقع مشکلات روانی و یا حتی اختلالات جسمانی، فرد را در عملکرد جنسی دچار مشکل می‌کند. البته گاهی این درد تنها به رابطه جنسی محدود نشده و در شرایط دیگر نیز وجود دارد. در این قسمت به بررسی این علل می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

◀به ارگاسم نرسیدن

یکی از اصلی ترین دلایل دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی، به ارگاسم نرسیدن مردان است. مردانی که اندازه کافی تحریک می‌شوند؛ اما انزال و یا ارگاسم را تجربه نمی‌کنند؛ دچار این درد می‌شوند. در واقع به دلیل تجمع اسپرم ها در این ناحیه، فرد در ناحیه بیضه دچار درد می‌شود.

◀ابتلا به سرطان بیضه

برخی از مردان به سرطان بیضه مبتلا هستند؛ اما به دلیل اطلاع نداشتن از این موضوع، دردبیضه در رابطه‌جنسی را غیرطبیعی می‌دانند. البته همیشه درد در این ناحیه به معنای ابتلا به سرطان نیست. اما به طور کلی بهتر است افراد به طور مرتب سلامت این ناحیه را مورد بررسی قرار دهند.

◀پیچ خوردگی بیضه

در برخی موارد بیضه به دلیل ضربه پیچ خورده و جریان خون در آن قطع می‌شود. به همین دلیل بافت آسیب می‌بیند و افراد درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. این مشکل بیشتر در پسران 10 تا 20 ساله رخ می‌دهد.

◀مسائل روانی

فشارهای روانی و استرس و اضطراب، علاوه بر اینکه منجر به درد و مشکلاتی در ناحیه معده و روده می‌شود؛ زمینه ساز درد بیضه بعد از رابطه جنسی نیز هست. این فشار روانی باعث می‌شود تا مردان یا به ارگاسم نرسند و یا عملکرد خوبی در رابطه جنسی نداشته باشند.

◀فتق در کشاله ران مردان

فتق کشاله ران، در واقع همان فتق شکمی است؛ اما منجر به بروز برآمدگی در کشاله ران می‌شود که بیضه ها فشار می‌آورد. در این شرایط اگر افراد قادر به برقراری رابطه جنسی با همسر خود باشند؛ درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند.

◀سایر دلایل

در مورد درد بیضه در رابطه جنسی ، نباید سایر دلایل را دست کم گرفت. عفونت بیضه ها، التهاب، سنگ کلیه، وازکتومی، تومور، عوارض جانبی مصرف داروهای دیگر، التهاب پروستات و… همگی منجر به ایجاد درد در این ناحیه می‌شوند. از طرفی حتی مکان دقیق این درد این اهمیت دارد. برای اطلاع از اهمیت شناخت بدن همسر کلیک کنید.

◀دلیل درد بیضه راست

در بیشتر موار در در بیضه سمت راست مردان به دلیل هیدروسل، نوروپاتی، سنگ کلیه سمت راست و واریکوسل است. اما این دلایل می‌توانند در مورد بیضه چپ نیز ایجاد شوند.

◀دلیل درد بیضه چپ

همچنین دلایلی مانند آسیب و جراحت به بیضه سمت چپ، واریکوسل  و هیدروسل در این ناحیه، پیچ خوردگی و… نیز سلامت بیضه سمت چپ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نشانه های درد بیضه در رابطه جنسی

اگر مرد در مورد دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی با همسر خود صحبتی نکرد؛ با تشخیص نشانه هایی در او می‌توان متوجه چنین چیزی شد. در واقع در چنین شرایطی، مردان دیگر کمتر مایل به برقراری رابطه جنسی هستند. همچنین حتی ممکن است که در مایع منی و یا ادرار آنان خون مشاهده شود. از طرفی این ناحیه برای آنان بسیار حساس شده و نمی‌توان به راحتی آن را لمس کرد. در صورت مشاهده این نشانه ها باید از مردان خواست تا حتما از متخصص کمک بگیرند.

تشخیص درد بیضه بعد از رابطه جنسی

تشخیص درد بیضه در رابطه جنسی، به عهده متخصص اورولوژیست است. پزشک در ابتدا مردان را معاینه فیزیکی کرده و در قدم بعدی با استفاده از آزمایش های مختلف، تشخیص گذاری دقیق می‌کند. برخی از آزمایش ها و روش هایی که در این حین انجام می‌شود؛ شامل سونوگرافی، آزمایش ادرار، کشت ادرار و بررسی ترشحات پروستات است که با استفاده از معاینه مقعدی انجام می‌شود.

برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

پیامدهای ناشی از درد بیضه در رابطه جنسی

اگر دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و افراد برای درمان آن کاری انجام ندهند؛ این درد دائمی شده و همچنین به طور کلی سلامت مردان را به خطر می‌اندازد. این موضوع باروری و عملکرد جنسی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو پیگیری آن بسیار حائز اهمیت است.

درمان درد بیضه بعد از رابطه جنسی

فراموش نکنید که حذف رابطه جنسی، درمان درد بیضه بعد از رابطه جنسی نیست. در واقع با اینکار صورت مسئله را پاک می‌کنید؛ چرا که دلیل این درد اصلا رابطه جنسی نیست. به همین دلیل بهتر است در این زمینه حتما از متخصص کمک گرفته و دارودرمانی و روان درمانی را به طور همزمان انجام دهید. همانطور که گفته شد؛ گاهی دلیل این درد فشار عصبی است که تنها با کمک روانشناس برطرف می‌شود. همچنین در این حین از داروهای که در این زمینه تجویز می‌شوند نیز استفاده کنید.

پیشگیری از درد بیضه در رابطه جنسی

پیشگیری از درد بیضه بعد از رابطه جنسی

نمی‌توان از تمام مشکلات و بیماری ها در این زمینه پیشگیری نمود. اما به طور کلی زمانی که افراد نکاتی را رعایت کنند؛ کمتر احتمال دارد که درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه نمایند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط رابطه دهانی کلیک کنید.

پوشیدن محافظ و لباس مخصوص در صورت انجام یک ورزش خاص

استفاده از کاندوم و پوزیشن های جنسی مناسب

معاینه بیضه ها به صورت مرتب

تخلیه کامل مثانه برای جلوگیری از عفونت ادراری

سخن پایانی

به طور کلی به دلیل حساسیت این ناحیه در مردان و نقش آنها در باروری و سلامت جنسی، بسیار مهم است که آنان نکات گفته شده را رعایت کرده و همچنین در صورت درد بیضه بعد از رابطه جنسی، حتما این موضوع را پیگیری کنند. از طرفی در حین رابطه جنسی از روش های نامناسب استفاده نکرده در این مورد حتما از مشاور جنسی کمک بگیرند. فراموش نکنید که برای درمان این مشکل استفاده از روش های دارودرمانی و روان درمانی در کنار یکدیگر اثربخش هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره