روابط زناشوییزوج و خانواده

ارگاسم دروغین خانم ها | راه های تشخیص تظاهر به ارگاسم

ارگاسم دروغین عبارت است از وانمود کردن به ارضا شدن در رابطه جنسی. این رفتار بیشتر در خانمها رخ می‌دهد. اما مردان نیز شاید گاهی از این ترفند در روابط خود استفاده کنند. به ارگاسم رساندن همسر، از وظایف همسر در رابطه جنسی محسوب می‌شود. در واقع اگر افراد به طور مکرر در راوابط جنسی خود رگاسم را تجربه نکنند؛ احتمالا پیامد های بدی را تجربه خواهند کرد.

اما فراموش نکنید که شرایط بدنی افراد و همچنین چرخه پاسخ جنسی آنها متفاوت بوده؛ و نمی‌توان برای همه از یک روش خاص استفاده کرد. همچنین گاهی شرایط نیز بر روند رسیدن به اوج لذت جنسی، تاثیرگذار است و مشکل از عملکرد شما نیست. در این مقاله به بررسی دلایل و همچنین نشانه های این رفتار در رابطه جنسی خواهیم پرداخت.  برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ارگاسم دروغین

تحقیقات حاکی از آنند از هر 10 خانم، 6 نفر آنها به ارگاسم دروغین دارند. این آمار نشان دهنده شیوع عدم ارگاسم و همچنین این رفتار میان خانم هاست. آنها به دلایل مختلفی، دست به این رفتار می‌زنند. بهتر است با وجود هر مشکلی در رابطه، زوجین در مورد آن با یکدیگر و همچنین یک مشاور صحبت کرده و مشکل را حل کنند.

این رفتار به هیچ عنوان راه حل مناسبی نبوده و بعد از مدتی دیگر کارساز نخواهد بود.هورمون هایی که بعد از تجربه ارضای جنسی در بدن ترشح می‌شوند؛ برای سلامتی ضروری بوده، افراد به آن نیاز دارند. پس نمی‌توان مشکل عدم ارگاسم را نادیده گرفت.

دلایل ارگاسم دروغین

دلایل ارگاسم دروغین

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هم مردان و هم زنان برای این رفتار خود دلایل مختلفی را بیان می‌کنند. اما به طورکلی انجام اینکار به هر دلیلی اخلاقی نبوده، و سبب آسیب به رابطه خواهد شد. یعنی نه تنها بر رابطه جنسی تاثیر داشته؛ بلکه رابطه خارج از اتاق خواب افراد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از شایع ترین دلایل برای ارگاسم دروغین، شامل موارد زیر می‌شود. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

📌عدم صداقت و شفافیت در رابطه

به طور کلی زنان، یا دیرتر از مردان به ارگاسم رسیده و یا اصلا در رابطه ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. برخی از آنها به دلایل دیگری به رابطه جنسی علاقمند هستند. اما در برخی موارد، به دلیل عدم صداقت و یا شفافیت در رابطه است که مجبور به ارگاسم دروغین می‌شوند. در واقع آنها نمی‌توانند به راحتی در این مورد با همسر خود صحبت کرده به همین دلیل، اینکار را ترجیح می‌دهند. اما قطعا بعد از مدتی همسر نیز متوجه این موضوع شده و همین باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شود.

📌ارگاسم دروغین | خودارضایی و پورنوگرافی

گاهی زنان به دلیل تماشای فیلم های پورن و یا اعتیاد به خودارضایی، ارگاسم دروغین را از خود نشان می‌دهند. خودارضایی در زنان باعث طولانی تر شدن مدت زمان ارگاسم خواهد شد. پورن نیز در فرد انتظارات و تصورات غیرواقعی ایجاد کرده و باعث می‌شود تا به عملکرد جنسی شریکش، راضی نشود. بهتر است افراد، رفتار خودارضایی و تماشای فسلم های پورن را مدیریت کند؛ چرا که تاثیرات بدی بر سلامت روان و همچنین زندگی جنسی آنها خواهد داشت. برای اطلاع از دلایل خودارضایی همسر کلیک کنید.

📌ترس از عدم جذابیت

برخی از زنان به دلیل اینکه از حالات چهره و یا واکنش خود در حین ارگاسم می‌ترسند و یا تصور می‌کنند که جذاب نیست؛ از ارگاسم دروغین استفاده می‌کنند. ارگاسم یک واکنش غیرارادی است و نمی‌توان در مورد زیبا یا زشت به نظر رسیدن، تصمیم گیری کرد. همچنین در بیشتر موارد این فقط یک باور اشتباه میان زنان است و چهره های آنها در حین ارضا شدن، مورد توجه مردان نیست.

📌ترس از خیانت همسر

دسته ای دیگر از زنان به دلیل وجود ترس از طردشدگی و یا خیانت همسر، ارگاسم دروغین را از خود نشان می‌دهند. آنها در حال تلاش برای القای حس قدرت و مردانگی در همسر خود هستند. ولی با اینکار خود را از تجربه ارگاسم به صورت طبیعی، محروم می‌سازند. حتی اگر هر کدام از طرفین در عملکرد جنسی دچار مشکل باشد؛ بازهم خیانت قابل توجیه نیست. و می‌تواند این مشکل را خود با روش های صحیح، حل کند.

📌 ارگاسم دروغین | زودانزالی همسر

رفتار ارگاسم دروغین، میان زوج هایی که یکی از آنها به زودانزالی و یا مشکلات جنسی، مبتلاست؛ بسیار دیده می‌شود. در واقع یکی از آنها با نیت کمک به همسر خود و همچنین جلوگیری از سردی رابطه، به ارگاسم تظاهر کرده، تا همسر خود را راضی کند. اما بهتر است به جای اینکار، فرد به درمان و برطرف کردن این مشکل بپردازد؛ تا دو طرف از رابطه لذت ببرند.

📌دردناک بودن رابطه

رابطه جنسی دردناک مخصوصا برای زنان، بسیار آزاردهنده است. به طور کلی رابطه جنسی نباید با درد همراه باشد و این احساس به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. برای مثال ابتلای زن به واژینیسموس و یا رابطه جنسی خشن باعث بروز درد در رابطه جنسی می‌شوند. در چنین شرایطی زنان برای رهایی از درد، با ارگاسم دروغین، رابطه را به پایان رسانده و از انجام مجدد آن اجتناب می‌کنند. برای اطلاع از دلایل سوزش واژن هنگام نزدیکی کلیک کنید.

📌ارگاسم دروغین | حساس عدم امنیت

وجود احساس امنیت و همچنین امنیت روانی زوجین در حین رابطه جنسی، بر عملکرد و واکنش های آنان، بسیار موثر است. همچنین عوامل روانی برای زنان اهمیت بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل در حین رابطه، کوچک ترین موضوعی آنها را دچار حواسپرتی و یا ترس می‌کند و باعث بروز ارگاسم دروغین می‌شود. بهتر است افراد شرایط آرامی برای رابطه جنسی فراهم کنند؛ . به شریک خود احساس آرامش دهند.

نشانه های ارگاسم دروغین

نشانه های ارگاسم دروغین

افراد با مشاهده برخی از نشانه ها متوجه رفتار ارگاسم دروغین شریک شان خواهند شد. ارضای جنسی، هم در مردان و هم در زنان، با نشانه هایی همراه است که هم خود فرد و هم شریک او، متوجه نزدیک بودن فرایند ارگاسم می‌شوند.

⭕بیان جملات طولانی

معمولا وقتی افراد شروع به بیان جملات طولانی و یا صحبت هایی در حین ارضای جنسی، می‌کنند؛ به معنای ارگاسم دروغین است. لذت ارگاسم به قدری است که افراد در آن لحظه یا سکوت می‌کنند و یا جمله خود را نیمه کاره رها می‌کنند. معمولا افراد با نزدیک شدن به ارگاسم با بیان یک کلمه، این را به همسر خود نشان می‌دهند و نیازی به توضیح اضافی نیست.

⭕ارگاسم دروغین | عدم ایجاد حس آرامش و رهایی بعد از رابطه

همه افراد بعد از ارگاسم، نوعی احساس رهایی و آرامش را تجربه می‌کنند. اما اگر همسرتان بعد از ارضا شدن، حالت کلافگی و بی‌قراری داشت؛ به معنای ارگاسم دروغین او بوده و او هیچ لذتی از رابطه نبرده است. بی حالی و خستگی و حتی درمواردی خوابیدن بعد از رابطه، از نشانه های ارضای جنسی است که در صورت مشاهده آنها باید به این موضوع شک کرد.

⭕واکنش های اغراق آمیز

گاهی افراد برای اینکه پارتنر خود را قانع کنند که در حال تجربه ارگاسم هستند؛ شروع به بروز واکنش های افراطی می‌کنند. ایجاد صداهای عجیب و غریب، حالات صورت مصنوعی، بیان جملات اغراق آمیز و… همگی از نشانه های ارگاسم دروغین هستند.حتی در مواردی سکوت کامل نیز نشان دهنده عدم ارگاسم است. شناسایی تمام این نشانه ها به شناخت شما از همسرتان بستگی دارد.

⭕ارگاسم دروغین | عدم لرزش عضلات و ضربان داشتن

معمولا یکی از نشانه های به ارگاسم، مخصوصا در زنان، لرزش خفیف در عضلات بدن و یا وجود ضربان در برخی نواحی، مثل شکم و مرطوب شدن واژن است. اما در صورت ارگاسم دروغین، فرد هیچ یک از این علائم را نداشته و صرفا به ارضای جنسی، تظاهر می‌کند.

سخن پایانی

رفتار ارگاسم دروغین، می‌تواند سبب تخریب رابطه شود. در یک رابطه جنسی خوب، باید هر دو نفر لذت برده و احساس رضایت داشته باشند. در غیر این صورت، ادامه رابطه برای هریک از آنها سخت می‌شود. داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت و همچنین تجربه ارگاسم، به عوامل زیادی بستگی دارد. افراد باید در این زمینه اطلاعات کسب کرده و با همسر خود نیز در این مورد صحبت کنند. دریافت کمک از یک روانشناس جنسی نیز، در این زمینه موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره