ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با فرد سیگاری | 4 معایب عمده سیگار

ازدواج با فرد سیگاری مورد پذیرش هر کسی نیست. بر اساس آمار و ارقام، شمار افراد سیگاری در میان جوانان و دانشجویان در حال افزایش است. تعداد دختران سیگاری با پسران سیگاری برابری می‌کند و این موضوع دو جانبه باید بررسی شود. برای اینکه خوب و بد ازدواج با فرد سیگاری را بررسی کنیم؛ باید با برخی از حقایق آشنا شد.

همه ما از این موضوع مطلع هستیم که سیگار زیان و آسیب های بسیاری به خود فرد و اطرافیان وارد می‌کند. به همین جهت کمک به ترک سیگار بین اعضای خانواده همیشه در جریان است. اما به دلیل شدت وابستگی به سیگار؛ ترک آن برای همسر بسیار دشوار است. بر اساس تحقیقات افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند، ریه سالمی نخواهند داشت. بنابراین باید به موضوع ازدواج در کنار سلامتی بیشتر دقت کنید. ازدواج مساله ساده ای نیست و باید همه معیارها در آن سنجیده شود. توصیه می‌کنیم که حتما با روانشناس در این زمینه صحبت کنید تا ابهامات برای شما رفع شود و تصمیم گیری بهتری داشته باشید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ازدواج با فرد سیگاری چگونه است؟

ازدواج با فرد سیگاری چگونه است؟

اگر خواستگار سیگاری داشته باشید؛ او را قبول می‌کنید؟ به طور کلی نظر شما راجع به افراد سیگاری چیست؟ آیا می‌توانید دود سیگار را در خانه و کنار خود تحمل کنید؟ باید تمامی این موضوعات را بسنجید. زیرا ازدواج با فرد سیگاری همراه با بوی سیگار؛ بوی دهان متفاوت و … است. به همین جهت باید قبل از ازدواج تمام این موارد را بررسی کنید؛ سپس تصمیم جدی بگیرید.

اینکه ازدواج با فرد سیگاری شما را سیگاری می‌کند؛ اشتباه است. و همانطور این موضوع که شما بعد از ازدواج می‌توانید همسر خود را ترک دهید نیز اشتباه است. به همین جهت حتما باید در نظر داشته باشید که باید مضرات و عواقب دخانیات در ازدواج با فرد سیگاری را تحمل کنید. این افراد حتی تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر، قلیان و الکل دارند. برای اینکه تصمیم گیری بهتری داشته باشید، در این مقاله به کل راجع به خواستگار سیگاری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معایب ازدواج با فرد سیگاری

معایب ازدواج با فرد سیگاری

ازدواج با فرد سیگاری معایب بسیار زیادی به همراه دارد. و برای اینکه به پذیرش این موضوع برسید؛ باید از معایب آن اطلاع داشته باشید. در ادامه به مضرات سیگار همسر اشاره کرده ایم.

➰ نظر دیگران نسبت به او | ازدواج با فرد سیگاری

در برخی از خانواده ها و فرهنگ ها ازدواج با فرد سیگاری را بسیار منفی و بد می‌دانند. به همین جهت ممکن است که روند ازدواج شما با مشکل روبرو شود. در این شرایط یا در خفا به خود شما بوی سیگار همسر را گوشزد می‌کنند یا اینکه در جمع به راحتی ابراز می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این موضوعات را تحمل کنید و خانواده سر سختی دارید؛ حتما راجع به ازدواج با فرد سیگاری بیشتر فکر کنید.

➰ مشکلات سلامتی برای خود

از معایب ازدواج با فرد سیگاری، مشکلات سلامتی است که در آینده با آن روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات، مصرف سیگار در طولانی مدت باعث مشکلات قلبی، تنفسی و گاه جنسی می‌شود. علاوه بر این افراد سیگاری اغلب به سرطان ریه مبتلا می‌شوند که موضوع بسیار ترسناکی است. جدا از این موارد؛ زندگی در کنار فردی که در آینده نه چندان دور با چنین مشکلاتی روبرو خواهد شد؛ اندکی دشوار است.

➰ مشکلات سلامتی برای شما

مشکلات سلامتی برای شما از دیگر معایب ازدواج با فرد سیگاری است. افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند به مرور زمان با مشکلات تنفسی روبرو خواهند شد. بنابراین اگر شریک احساسی شما قصد دارد که در فضای خانه و بسته در حضور شما سیگار مصرف کند؛ باید در انتظار بیماری های جسمانی باشید.

➰ بوی بد | ازدواج با فرد سیگاری

یکی از معایب ازدواج با فرد سیگاری، بوی بدی است که می‌دهند. برای بسیاری از افراد این بو اذیت کننده است و زمانی که با این افراد ازدواج می‌کنند؛ تحمل دود سیگار را ندارند. و حتما گاهی اوقات بوی بد دهان و بدن او را باید تحمل کنید. حتی دستان این افراد بوی بد به خود می‌گیرد و باعث انتقال این بو به شما می‌شود.

با شرایط کنار بیایید!

اگر تصمیم به ازدواج با فرد سیگاری گرفته اید؛ باید تمام جوانب و معایبی که در این مقاله گفته ایم را به جان بخرید و تحمل کنید. البته که این تحمل نباید منت به همراه داشته باشد، زیرا به انتخاب شما بوده و باید با صبوری این موضوع را بپذیرید. اما بهتر است که در زمان تصمیم گیری به ازدواج با او صحبت کنید که در فضا های بسته سیگار نکشد و بوی بد سیگار را به خوبی کنترل کند تا باعث اذیت شما نشود. در صورتی که چنین توافقاتی با یکدیگر داشته باشید راحت تر می‌توانید با زندگی کنار بیایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید

برای ازدواج با فرد سیگاری حتما با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید. مشکلاتی که سیگار تا به امروز در زندگی ها به وجود آورده است، بسیار جدی است. بنابراین این شرایط را واقعی بپندارید و از یک راهنمای در این زمینه کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید میزان تفاهمات و اختلاف ها را با دقت بالاتری بسنجید تا خطراتی که ممکن است در آینده شما را تهدید کند؛ بشناسید.

البته اگر خواستگار سیگاری شما قصد دارد که این شرایط را تغییر دهد و سیگار را ترک کند؛ او را بسیار تشویق کنید و می‌توانید از روانشناس و مشاورین ترک اعتیاد و ترک سیگار راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به معایب ازدواج با فرد سیگاری صحبت کرده ایم. اگر قصد ازدواج با این افراد را دارید؛ سلامتی خود را حفظ کنید و از او بخواهید که شما را در معرض دود قرار ندهد. زیرا شما فرقی با افراد سیگاری نخواهید داشت. قبل از ازدواج نیز افکار و نگرش خود را مورد بررسی قرار دهید و به حرف های دیگران در این زمینه توجهی نداشته باشید. و برای کاهش ریسک کمتر، برخی از قوانین را شرح دهید. جدا از این مساله که فرد مقابل شما سیگاری است، برای تصمیم گیری باید از روانشناس کمک بگیرید تا بتوانید زندگی خوبی را آغاز کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره