خیانتزوج و خانواده

خیانت توافقی | 3 دلیل خیانت توافقی

خیانت توافقی نوعی خیانت است. در این نوع خیانت زوجین با رضایت یکدیگر فرد سوم را وارد رابطه می‌کنند. متاسفانه جوامع امروزی شیوه های نوینی برای رابطه به وجود آورده است که البته برای اغلب افراد غیر قابل هضم است. دنیای جدید روابطی ساده مانند دنیای گذشته ندارد. هرچقدر به سوی آینده می‌رویم؛ پیچیدگی روابط نیز بیشتر می‌شود.

خیلی اوقات تمایل به خیانت توافقی در تفکرات فرد باقی می ماند. اما برخی از روابط امروزی با فرد سوم مشکلی ندارند و حتی همسر از چنین رابطه ای آگاه است. به این نوع ارتباط، خیانت توافقی گفته می‌شود. این نوع خیانت می‌تواند به صورت عاطفی، کلامی یا جنسی باشد. در ادامه توضیحات بیشتری داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

خیانت توافقی چیست؟

خیانت توافقی چیست؟

خیانت ها به دو دسته توافقی و مخفی تبدیل می‌شود. خیانت‌ های پنهان به روابطی گفته می‌شود که زوجین از فرد سوم در رابطه اطلاعی ندارند. این نوع بسیار رواج دارد و بیشترین تعداد افراد را در خود جای می‌دهد. اما موضوع اصلی مقاله ما، خیانت توافقی است. در این سبک رابطه زوجین از فرد سوم رابطه مطلع هستند و مشکلی با آن ندارند. حد و مرز این نوع روابط توسط زن و شوهر مشخص می‌شود. رابطه سه نفره می‌تواند در حد کلامی، جنسی و پیامکی باشد. به نظر شما چه اتفاقی رخ داد که این رفتار ناپسند رواج پیدا کرد؟

طبق آمار، 5 درصد از افراد متاهل جهان خیانت توافقی را تجربه کرده اند. و انواع خیانت چیزی حدود 40 درصد است.به طور کل تجربه خیانت آسیب های روانی زیادی را به فرد مقابل وارد می‌کند که تنها راه درمان آن کمک از روانشناس است. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

دلیل و ریشه خیانت توافقی چیست؟

خیانت توافقی ریشه و دلالی متفاوتی دارد. ما در این بخش مقاله به 3 دلیل اصلی این نوع خیانت پرداخته ایم.

✨ اختلاف در زندگی مشترک

مشکلاتی که در طول زندگی رخ می‌دهد گاه زوجین را خسته می‌کند. از یکدیگر خسته و سرد می‌شوند. به همین دلیل تصمیم به خیانت توافقی می‌گیرند. گاه این توافق به دلیل فرزندان است که تربیت آنها از پدر و مادر دور نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

✨ ازدواج بدون علاقه

یکی از دلایل خیانت توافقی، ازدواج بدون عشق است. ممکن است که زوجین بدون هیچ عشق و علاقه ای با یکدیگر ازدواج کرده باشند. که دلیل این ازدواج می‌تواند فشار خانواده، افزایش سن، موقعیت اجتماعی فرد و … باشد. زمانی که هر دو زوج متوجه عدم علاقه می‌شوند؛ خیانت توافقی شکل می‌گیرد.

✨ تنوع طلبی و یکنواختی رابطه

برخی اوقات خصوصیات شخصیتی زن و شوهر باعث تجربه خیانت توافقی می‌شود. شاید زن و شوهر به یکدیگر علاقه مند باشند اما به دلیل فانتزی های که دارند تن به این روابط می‌دهند. اغلب توافق می‌کنند که در زمینه جنسی با یکدیگر کنار بیایند و به رابطه زن و شوهری محدود نشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

پیامد های خیانت توافقی

همانطور که گفته شد خیانت توافقی یکی از مسائل بین زوجین است که با رضایت از یکدیگر پدید می‌آید. اما هرچقدر که این خیانت توافقی و با رضایت باشد؛ پیامدهای زیادی به همراه دارد که در این بخش مقاله به این پیامد ها اشاره کرده ایم.

🔻 افزایش بروز حسادت در خیانت توافقی

🔻 خراب شدن پل های پشت سر

🔻تربیت به شدت بد فرزندان

🔻 تاثیر بر روابط خانوادگی

🔻 افزایش بی اعتمادی به یکدیگر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

جهت جلوگیری از خیانت توافقی چه کاری باید انجام دهیم؟

جهت جلوگیری از خیانت توافقی چه کاری باید انجام دهیم؟

خیانت توافقی از روش های ارتباطی جدید است. این رابطه در سرتاسر جامعه در حال گسترش است. اما پیامدهای بسیار شدیدی را به همراه دارد. به همین جهت در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از خیانت ‌توافقی توضیح داده ایم.

🔶 تن به ازدواج های اجباری ندهید

همانطور که گفته شد یکی از دلایل خیانت توافقی، ازدواج های اجباری و عدم علاقه است. به همین دلیل برای کاهش این نوع روابط باید از ازدواج های اجباری پرهیز کنید. وقتی که هیچ علاقه ای به شخص مقابل ندارید؛ دلیل بر ازدواج وجود ندارد. در غیر اینصورت باید روابط سه نفره را همراه با پیامدهای شدید به جان بخرید.

🔶 با همسر خود تفاهم داشته باشید

نوع تفکر، خانواده، فرهنگ و … بسیار در خوشبختی موثر هستند. افراد برای کاهش خیانت توافقی در زندگی باید با یکدیگر تفاهم داشته باشند. دوست داشتن تنها موضوع خیانت را رفع نمی‌کند؛ بنابراین باید تیپ شخصیتی خود را با همسر هماهنگ کنید. حتما قبل از ازدواج، از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خیانت کلیک کنید.

🔶 قبل از دیر شدن، مشکل را حل کنید

گاهی مشکلات زندگی به قدری روی هم تلنبار می‌شود که زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر زوجین مشکلات خود را حل نکنند به مرور از یکدیگر سرد می‌شوند و خیانت توافقی رخ می‌دهد. قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، حتما به دنبال حل مشکل باشید. در این بخش مقاله روش های حل مشکل را توضیح داده ایم.

🔹 بهترین کار برای حل مشکل این است که با یکدیگر صحبت کنید.

🔹 برای صحبت کردن موقعیت و زمان مناسبی را انتخاب و مهربانی را چاشنی مکالمه کنید.

🔹از بزرگ تر ها و افراد بالغ راهنمایی بگیرید. گاهی حل مشکلات شما نیازمند صحبت ها و کمک های فرد با تجربه است.

🔹 مشاوره روانشناسی را فراموش نکنید. با کمک روانشناس می‌توانید ریشه مشکلات را پیدا کنید و راه حل مناسب آن را برای رفع چالش ها انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

کلام آخر

بر اساس آمار ها، زوج هایی که به خیانت توافقی تن داده اند؛ میزان بیشتری حسادت و بی اعتمادی را تجربه کرده اند. بنابراین زندگی در این شرایط آسان نیست. در این نوع خیانت زوجین به مرور از یکدیگر سرد می‌شوند و دیگر زندگی مشترکی نخواهند داشت. برای جلوگیری از چنین وضعیتی حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره