روابط زناشوییزوج و خانواده

شناخت بدن همسر | چرا باید بدن همسرم را بشناسم؟

شناخت بدن همسر برای هر زوجی واجب و ضروری است. برخی این شناخت را به زمان و تجربه می سپارند و یا بدون هیچ تلاشی بر اساس پیش فرض های خود وارد رابطه با همسرشان می‌شوند. اگر سری به پرونده های طلاق بزنید و مطالعه در مورد علت جدایی داشته باشید؛ می‌بینید که چه بسیارند کسانی که به خاطر عدم توجه به کیفیت رابطه، ازدواج شان محکوم به شکست شده است. بنابراین در مسیر شناخت بدن همسر شما در قدم اول نیاز به یک خودشناسی و سپس توجه به تمایلات و نیازهای جسمی و روانی همسرتان دارید. در ادامه در این خصوص توضیحات کامل تری آورده ایم. همچنین می‌توانید در این حوزه مشاوره جنسی تلفنی نیز دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شناخت بدن همسر چه مفهومی دارد؟

شناخت بدن همسر چیست؟

شناخت بدن همسر و پیش تر از آن شناخت بدن خود، ما را در بهبود عملکرد جنسی یاری می‌بخشد. و باعث لذت بیشتر در رابطه جنسی و در نهایت گرم تر شدن کانون خانواده می‌گردد. از لحاظ نقاط جنسی و تغییرات بدنی هر فردی متفاوت از دیگری است. دانش کافی در مورد بدن همسر باعث می‌شود در خیلی از مواقع دچار دلسردی و ناامیدی نشویم. در نهایت واکنش های طبیعی بدن او را بشناسیم. خلاقیت در رابطه جنسی، گاها استفاده از ابزار های جنسی و استفاده از تمام حواس پنجگانه، سکس را تبدیل به تجربه بهتری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید. 

لزوم شناخت بدن همسر در رابطه‌ی جنسی

شناخت بدن همسر در طول رابطه جنسی و پیش نوازی به لذت و آرامش بیشتر یا در مواقعی درد کمتر منجر می‌شود. و عدم شناخت کافی در ابتدای رابطه طبیعی است. در چنین موقعیتی با آزمون و خطا، و صحبت در این مورد می‌توان فرایند را تسریع بخشید. تغییرات جسمی بعد از ارگاسم و شناخت نقاط تحریکی از عوامل مهم در رابطه است. داشتن اطلاعات کافی از بیماری های آلرژیک و حتی تنفسی نیز برای تهیه کاندوم یا برخی از ابزار های جنسی ضرورت دارد.

هرچه شناخت بدن همسر بهتر باشد، رابطه جنسی لذت بخش تری را تجربه خواهید کرد. حتی از لحاظ روانی نیز سلامت بیشتری خواهید داشت. به همسرتان اهمیت خواهید داد و او را متوجه ارزشمندی خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ماساژ همسر کلیک کنید. 

لزوم شناخت بدن همسر در طول چرخه جنسی یا دوران بارداری

با توجه به تغییرات جسمانی و خلقی که بدن زنان در این دوران تجربه می‌کنند؛ درک همسر و همدلی او بسیار تاثیر گذار است. ممکن است در این زمان نقاطی از بدن آنها دردناک، متورم و حتی در دورانی دچار بی میلی جنسی شوند. بسیاری از زنان مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی یا  PMS هستند که علائم پریود برای آنها شدید تر از دیگران بروز میکند. تعجبی ندارد که به این دلیل خشکی واژن یا عدم ارگاسم را در رابطه تجربه کند. این پیچیدگی در بانوان بیشتر است و مدت زمان بیشتری برای شناخت آنها مورد نیاز است. با شناخت بدن همسر، شریک احساسی از عملکرد خود در رابطه، دچار سرخوردگی نمی‌شود. و متوجه خواهید شد که تمام روابط جنسی لزوما نباید بی نقص باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی های جنسی با همسر کلیک کنید. 

عوامل تاثیرگزار در تغییرات جسمی مردان

شناخت بدن همسر لذت بیشتری را در زندگی به همراه دارد. اما عوامل تاثیر گذاری نیز در این فرایند وجود دارد. استرس و اضطراب، شرایط کاری سخت، اختلال در خواب، تغییرات در رژیم غذایی و مصرف داروهای خاص می‌توانند رفتار های جنسی مردان را در طول زمان تغییر دهند. مردان نیز در طول یک ماه دچار تغییرات هورمونی می‌شوند که بر عملکرد جنسی آنها موثر است. پذیرش این عوامل و همیاری با آنها، گذر از این شرایط را برای زوجین آسان تر می‌کند.

نقاط حساس در بدن زنان

شناخت بدن همسر نیازمند آگاهی از نقاط حساس در بدن است. که در این بخش مقاله به نقاط حساس در بدن زنان اشاره کرده ایم. 

🔻 گوش ها از ابتدایی ترین نقاطی هستند که برای تحریک زنان استفاده می‌شوند؛ لمس لاله گوش و حرف زدن در آن می‌تواند برای خانم ها لذت بخش باشد.

🔻 کلیتوریس از حساس ترین نقطه بدن یک زن است که باید با احتیاط لمس شود. چرا که بسیار آسیب پذیر است. تحریک نقطه ای که در واژن قرار دارد هم بیشترین لذت را به همراه دارد.

🔻معمولا ناحیه گردن نقطه تحریکی مشترک در زنان و مردان است. و افراد از نوازش آرام آن لذت می‌برند.

🔻 سینه ها یا تحریک نیپل یکی از شایع ترین نقاط تحریکی در زنان است که لمس آنها تجربه حوشایندی برای بانوان محسوب می‌شود.

🔻 بوسیدن، عضو جدایی ناپذیری از رابطه جنسی محسوب می‌شود؛ که تحریک لب و دهان را به همراه دارد. بیشترین گیرنده های حسی در لب ها هستند که تحریک آنها قدم بزرگی در شروع رابطه جنسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید. 

اهمیت معاشقه دربین مردان

اهمیت معاشقه دربین مردان

شناخت بدن همسر در هنگام معاشقه نیز بسیار مهم است. یکی از اشتباهات رایج مردان در رابطه جنسی این است که مستقیما سراغ دخول می‌روند و اهمیتی به معاشقه و پیش نوازی نمی‌دهند. اما بر اساس تحقیقات، میانگین مدت زمان یک رابطه استاندارد نیم ساعت است. که فقط 10 دقیقه آن به دخول  اختصاص می‌یابد. پیش نوازی لذت رابطه را برای هر دو طرف چند برابر می‌کند. همچنین مردانی که دچار مشکل زود انزالی هستند؛ با معاشقه می‌توانند انزال را به تعویق بی‌اندازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طولانی شدن رابطه کلیک کنید. 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، شناخت بدن همسر بسیار ضروری است. در این شرایط اگر به تنهایی نمی‌توانید به شناخت و بررسی برسید؛ از روانشناس کمک بگیرید. با کمک از یک روانشناس یا سکس تراپیست می‌توانید کیفیت رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید. انجام رابطه جنسی در محیط ها و پوزیشن های جدید یا صحبت در مورد علایق و ترس ها به شما در کشف بدن خود و همسر نیز کمک می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نقاط حساس بدن زنان کدام اند؟

به طور کلی علایق هر فرد در این مورد متفاوت است. اما نقاط تحریکی بدن زنان بیشتر سینه ها، لب، گوش و گردن است که به توضیح هر یک به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

شناخت بدن مرد چگونه است؟

در این مورد می‌توان با خود شخص صحبت کرد؛ و از او نقاط حساس بدنش را سوال کنید. گرچه شناخت با گذشت زمان میان زوجین حاصل می‌شود.

جذاب ترین بخش بدن زنان کجاست؟

این یک سوال کلی است و کاملا بستگی به علایق شما دارد. بخش موردعلاقه هر شخصی از بدن خود یا فرد دیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره