ازدواجزوج و خانواده

بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد. این اتفاق بسیار پر فشار و استرس زا می‌باشد. پایان یک رابطه که منجر به ازدواج بود برای همه سخت و دشوار است. این اتفاق احساس ناکامی به افراد می‌دهد که در نهایت همراه با خود سرزنشگری، افسردگی و … می‌شود. اما قبل از هر تصمیم و اقدامی لازم است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در تصمیم گیری های خود با منطق و آگاهی پیش بروید. این اتفاق خوشایند نیست که شما را با حال خوبی روبرو کند. به همین دلیل قدر سلامت روان خود را بدانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی پیامدهای کمی برای زوجین ندارد. اما زمانی که پس از گذشت مدت ها عروس و داماد میزان تفاهمات مناسبی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند؛ تصمیم به جدایی می‌گیرند. بهتر است که به جای افسردگی و حال بد به این موضوع توجه کنید که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی بعد از ازدواج است. اما جدایی نیز پروسه سخت و طاقت فرسایی است که زوجین را آسیب ها و مشکلات بسیار زیادی همراه می‌کند. حتما در پروسه بهم خوردن نامزدی از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در دام افسردگی گیر نکنید. در این مقاله راهکارهایی را پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

دلایل بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی دلایلی را به دنبال دارد. که برای آگاهی شما در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

🔻 شناخت دقیق خصوصیات اخلاقی فرد مقابل

🔻 اختلاف فرهنگی میان خانواده ها

🔻اعتیاد

🔻 مجرم بودن شخص مقابل

🔻 وضعیت مالی نامناسب

🔻بیماری مزمن یکی از افراد

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

پس از بهم خوردن نامزدی چه کنیم؟

پس از بهم خوردن نامزدی چه کنیم؟

پس از بهم خوردن نامزدی بهتر است که رفتارهای خود را تغییر دهید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهایی پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم.

🟣 به چرا و چطور اهمیت ندهید

پس از بهم خوردن نامزدی نباید به دنبال چرایی باشید. وقتی که یک رابطه تمام می‌شود به دنبال این نباشید که چطور باید به زندگی ادامه دهید. هیچ فردی به صورت خود به خود پس از اتمام یک رابطه نمرده است. به زندگی خود اهمیت دهید و بپذیرید که اگر حالا جدا نمی‌شدید؛ ممکن بود که در آینده با فرزند جدا شوید. پس جدایی در دوران نامزدی بهتر از جدایی همراه با فرزند است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

🟡 خودتان را سرزنش نکنید | بهم خوردن نامزدی

یکی از کارهایی که باید پس از بهم خوردن نامزدی انجام دهید؛ این است که هرگز خودتان را سرزنش نکنید. سرزنش خود اولین موضوعی است که باید در مقابلش مقاومت کنید. تقصیرها را گردن خود نیاندازید و هرگز یک نفر را مقصر نکنید. گاه شرایط به شیوه ای پیش می‌رود که راهی جز جدایی نخواهید داشت.

🟠 از تله های عاطفی خود مراقبت کنید

پس از بهم خوردن نامزدی باید مراقب تله های عاطفی باشید. در مسیر شما تله هایی وجود دارد که مستقیم به قلب شما نشانه می‌گیرد. در این شرایط برای رهایی از این تله های عاطفی از گوش دادن به آهنگ های دو نفره دوری کنید و همچنین از مسیرهایی که با یکدیگر قدم گذاشته اید؛ دوری کنید. حداقل یک سال از خاطرات دو نفره دور شوید تا در دام این تله ها نیوفتید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فراموش کردن عشق کلیک کنید.

🔵 با هم دوست نمانید

زمانی که پس از بهم خوردن نامزدی با یکدیگر دوست می‌مانید؛ تنها آسیب های روانی به خود وارد می‌کنید. اینکه دیگر عشقی وجود ندارد؛ بیا باهم دوست بمانیم را باور نکنید. این دوستی ها تنها برای سوءاستفاده عاطفی است. دوستان دیگری در دنیا وجود دارند که باعث آسیب به روح و روان شما نمی‌شوند. بهتر است که از آنها کمک بگیرید.

🔴 پیگیر نباشید

بعد از بهم خوردن نامزدی نباید پیگیر نامزد سابق باشید. این روزها به دلیل گسترش فضای مجازی همه افراد پس از اتمام رابطه پیگیر فرد رابطه قبلی هستند. به جای اینکه به چنین موضوعاتی توجه کنید؛ به توسعه فردی بپردازید. در این راه نیز می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. با پیگیری فرد قبلی تنها استرس است که به خود وارد می‌کنید. رها کنید تا به آرامش برسید.

🟢 خشونت نداشته باشید | بهم خوردن نامزدی

پس از بهم خوردن نامزدی نباید خشونت داشته باشید. خشونت شما هیچ فایده ای برای حال بد و قلب شکسته شما ندارد. این موضوع فقط بدبختی شما را بیشتر می‌کند. و تبدیل به فردی با اعصابی ضعیف خواهید شد. برای رهایی از بند خشونت بهتر است که برای خود نامه زهر آلود یادداشت کنید و دور بریزید. این نامه صرفا برای تخلیه احساسات منفی شما پیشنهاد شده است.

🟤 التماس ممنوع

عده ای از افراد هستند که پس از بهم خوردن نامزدی شروع به التماس می‌کنند. بهتر است که این شرایط را فراموش کنید. گاهی برای قهر لازم است که یک الی دو بار از نامزدتان بخواهید که بازگردد. اما زمانی که التماس ها دائمی باشد رابطه بی فایده خواهد بود. مانند این است که از او بخواهید بازهم به شما آسیب بزند.

⚪ بد گویی نکنید | بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی یک مقصر ندارد. بهتر است که پس از بهم‌خوردن نامزدی بدگویی را فراموش کنید. به این فکر کنید که نامزد شما انتخابتان بوده است و دلیلی برای بدگویی از او وجود ندارد. اگر این عادت را یاد بگیرید؛ حتی به دیگران نیز اجازه دخالت در زندگی و بدگویی نخواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمنیه علائم افسردگی شدید کلیک کنید.

🔴 از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای رهایی از حال بد بعد از نامزدی حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا دوره سوگ درمانی را به راحتی سپری کنید؛ همچنین راهکار مناسب برای ترمیم آسیب های روحی به شما ارائه می‌شود.

کلام آخر

روانشناس در پروسه بهم خوردن نامزدی به شما کمک می‌کند تا روند سوگ درمانی با سلامتی پیش برود. اینکه شما به عنوان فردی که برنامه ریزی برای عروسی داشتید با بهم‌خوردن نامزدی حال بدی را تجربه خواهید کرد. اما زمانی که تفاهماتی وجود نداشته باشد؛ ادامه زندگی اشتباه است. به همین دلیل از روانشناس راهنمایی بگیرید تا روند درمانی و آسیب های روحی شما به خوبی پیش برود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره