ازدواجروابط زناشوییزوج و خانواده

شب زفاف

شب زفاف به شب اول ازدواج زن و مرد گفته می‌شود که در این شب اولین رابطه‌جنسی میان زن وشوهر رخ می‌دهد. همیشه اولین‌ها در ذهن‌ روشن‌تر ماندگار می‌شوند. خاطره اولین تجربه رابطه زن و شوهری همیشه همراه آن‌ها خواهد بود، پس بهتر است برای این شب آماده شده و کاری کنید که خاطره ای خوش به جا بماند. اما نگران نباشید، اگر همه چیز آنطور که می‌خواستید پیش نرفت در آینده جای جبران هست. در ادامه به نکاتی پرداخته‌ایم که برای آینده زندگی زناشویی شما ضروری است. می‌توانید در این زمینه مشاوره جنسی نیز دریافت کنید.

شب زفاف

شب زفاف اولین شب زندگی مشترک زن و شوهرو همینطور اولین نزدیکی همراه بادخول است. بر طبق برخی سنت‌های قدیمی مادر عروس باید پشت در اتاق عروس بماند، و دستمال خونی که نشان دهنده بکارت عروس است را از آن دو بگیرد. تا به بقیه نشان دهد. دستمال خونی به معنای حیا و عفت خانم است. البته این رسم در حال حاضر در معدود شهرهای ایران صورت می‌گیرد.

استرس‌های شب اول ازدواج همچنان بر جای خود باقی است و زوجین بهتر است که نسبت به این عوامل آگاهی داشته تا بتوانند رابطه ای همراه با لذت برای یکدیگر بسازند.

انتظارات شب زفاف

یکی ازمهم‌ترین انتظارات شب زفاف از بین بردن پرده بکارت خانوم توسط مرد است. پرده بکارت، یک چین غشایی نازک است، که در قسمت ورودی واژن قرار دارد. از نظر عموم علامت پاره شدن پرده بکارت خونریزی است. یکی ازموارد بسیار حائز اهمیت این است که این پرده بسیار نازک است، اما شاید مردان فکر کنند که باید فشار زیادی برای پاره کردن پرده وارد کنند. و در مقابل خانوم‌ها فکر می‌کنند، پاره شدن پرده بسیار دردناک است. و انتظار درد زیادی دارند. همین افکار باعث استرس و دشوار شدن رابطه می‌گردد.

برای داشتن یک رابطه خوب و بدون درد یا با حداقل درد، و لذت بالا، نباید دخول را سریع و یک دفعه‌ای انجام داد. پس ابتدا معاشقه کنید. معاشقه باعث می‌شود داخل واژن لیز شود. و درهنگام رابطه دردکمی  خانوم داشته باشد. اینگونه لذت بسیار بالایی برای هر دو نفر به وجود می‌آورد.

دلایل اضطراب در شب زفاف

1- ترس از درد

یکی ازموارد مهمی که باعث استرس در خانوم‌ها می‌شود، ترس از درد در شب زفاف است. خانوم‌ها از درد پاره شدن پرده بکارت هراس دارند. آن‌ها گمان می‌کنند که پرده یک جسم ضخیم است. بالطبع پاره شدن این جسم ضخیم همراه با درد و خونریزی فراوان است. اما اگر رابطه جنسی همراه با معاشقه باشد، باعث لیز شدن سطح واژن می‌شود و درد ناشی از پاره شدن پرده به حداقل می‌رسد.

2- باورهای غلط

یکی از انتظاراتی که عروس و داماد وجود دارد این است که دستمال خونی که خون حاصل از پاره شدن پرده روی آن ریخته شده است، را تحویل بقیه افراد فامیل برای اثبات باعفت بودن خانوم بدهد. این رسم باعث استرس‌های زیادی در زوجین می‌شود. البته باید داماد اطلاعات کافی درباره پرده‌بکارت داشته باشد. و بداند که پرده بکارت در انواع مختلفی وجود دارد. و برخی پرده‌ها خونریزی ندارند.

3- خجالت

خجالت از رابطه جنسی برای خانوم عادی است. اما بعضی وقت‌ها این خجالت زیاد می‌شود، و باعث استرس خواهد شد. احساس خجالت به آقا هم‌منتقل می‌شود. و باعث می‌شود که اولین رابطه جنسی میان زن وشوهر سردباشد. و دو طرف لذت کافی از اولین رابطه خود نبرند.

4- تجربه های تجاوز در کودکی

یکی ازموارد مهمی که باعث استرس در میان خانوم‌ها می‌شود، تجربه تجاوز در دوران کودکی است. کسانی که تجربه منفی از تجاوز را در زندگی خود به دوش می‌کشند، هنگام رابطه جنسی دچار استرس می‌شوند. تمام وجودشان را استرس فرا می‌گیرد. برای غلبه و ازبین بردن این ترس و استرس باید به مشاور مراجع کرد تا درمان صورت گیرد.

5- آماده نبودن

آماده نبودن یعنی هریک از زوجین برای اولین رابطه‌جنسی هنوز آمادگی جسمی یا ذهنی لازم را ندارد. معمولا زوج‌هایی که شناخت کافی از یکدیگر ندارند و یا صمیمیتی بین آن‌ها شکل نگرفته، احساس عدم آمادگی در مرد و زن وجود خواهد داشت. پس برای کم کردن استرس باید شناخت بین دو طرف ایجاد شود. پس برای اولین‌رابطه عجله نکنید، با همسرتان وقت بگذرانید و دخول را به زمانی موکول کنید که هر دو تمایل زیادی برای این کار دارید.

آداب شب زفاف

درشب زفاف عروس و داماد باید یکسری آداب را رعایت کنند تا نهایت لذت را از این رابطه ببرند. و بتوانند یک رابطه عالی داشته باشند. نکات زیر برای کاهش استرس نیز به شما کمک خواهد کرد.

1- رعایت بهداشت

خانوم ها و اقایان باید قبل از نزدیکی حمام‌کنند، تا بوی بد بدن‌ ازبین برود. بدن پاک و تمیز شود. حتما خانوم و آقا هر دو اندام‌های تناسلی خود را کامل تمیز کنند. خوب است که قبل از اولین زناشویی شرایطی محیا شود تا باهم به حمام بروند، تا شرم و حیا میان زن و شوهر ازبین برود.

2- در نظر گرفتن مکان مناسب

باید مکان مناسب و خلوتی برای اقا و خانوم در نظر گرفته شود. مکان مشخص شده را کامل آماده و محیا‌ کنید. کسی در آنجا حضور نداشته باشد، تا استرسی برای عروس و داماد پیش نیاید. تا در محیطی آرام اولین تجربه جنسی زندگی مشترک را تجربه کنند.

3- استفاده از لباس مناسب

زن و مرد باید از لباسی مناسب و آراسته استفاده کنند. این موضوع هم باعث افزایش اعتماد بنفس آن‌ها می‌شود. همچنین لباس آراسته شما را در نظر همسرتان دوست داشتنی تر می‌کند.

4- نوازش

برای اینکه یک رابطه عالی با لذت بالا داشته باشید، برای کم‌کردن استرس خانوم، اقا باید همسر خود را نوازش کند. نباید حرکت عجولانه داشته باشد. او باید صبور باشد و آرام پیش رود تا بدن خانوم برای دخول آماده شود.

وظیفه مرد در شب زفاف

شب زفاف فقط به معنای داشتن یک رابطه جنسی ساده نیست. شب زفاف یک شب بسیار مهم و تاثیر گذار برای تمام طول عمر این ازدواج است. در این شب اقایان نباید فقط به فکر رابطه‌جنسی باشند، بلکه باید ابتدا از همسر خود اجازه بگیرند. مرد نباید بدون اجازه زن، رابطه را شروع کند.

اگر زن به هر دلیلی مثل خستگی، ترس، شرم و… مخالفت کرد. مرد نباید رابطه را شروع کند‌، مرد باید ابتداهمسر خود را در آغوش بگیرند. او را نوازش کند، تا همسرش آماده رابطه شود. ازاندام و جاذبه های همسرتعریف کند. تا به او اعتماد به نفس بدهد. وحس خوب در او ایجاد کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اگر‌ مرد آموزش های لازمه را ندیده باشد. نمی‌تواند رابطه خوبی برای خود و همسر خود به ارمغان بیاورد. اولین‌تجربه از رابطه‌جنسی برای همیشه آینده این ازدواج را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. اگر زوج رابطه خوبی را تجربه نکرده باشند، تجربه منفی برای آن‌دو زندگی را تلخ می‌کند.

وظیفه زن در شب زفاف

خانوم باید سعی کند بر ترس‌هاو خجالت هایی که در او وجود دارد، هر چند طبیعی غلبه کند. تا از شب زفاف با همسرش حس فوق العاده‌ای را تجربه نماید.

خانوم ها باید در این شب خاص و بخصوص برای همسر عشوه گری کند. تا او را به رابطه علاقمند و حریص کند. باید بتوانند کاری کنند که مرد برای رابطه شور و شوق فراوانی داشته باشد. یک نکته مهم دیگر برای خانوم ها این است که خانوم ها در رابطه مثل یک مجسمه منفعل نباشند. بلکه آن‌ها هم باید فعال باشند. تابتوانند لذت بیشتری برای خود و همسر خود بیافرینند و شبی ماندگار را تداعی کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره