ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد کنم؟

رفتار با دوست دختر قطعا یک چالش برای مردان محسوب می‌شود. این موضوع مخصوصا در روزهای اول آشنایی که دو طرف شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند بیشتر به چشم می‌خورد. نحوه برخورد با فردی که به آن علاقمند هستیم؛ اصول و قواعد خاص خودش را خواهد داشت. معمولا برای مردان ابراز علاقه و نشان دادن احساسات سخت تر خواهد بود. و از طرفی دختران نیز نیاز بیشتری به شنیدن احساسات شریک خود دارند. همین کار را برای آقایون سخت تر خواهد کرد. برخی از مردان تصور می‌کنند که به دلیل هدفدار نبودن رابطه، می‎توانند به هر شکلی رفتار کرده و برخی مسائل را نادیده می‌گیرند. اما احترام گذاشتن به دیگران نیاز به دلیل ندارد؛ حتی اگر آن فرد در آینده شما حضور نداشته باشد. برای آشنایی بیشتر با عوامل موثر بر دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

رفتار با دوست دختر

عوامل-موثر-بر-رفتار-با-دوست-دختر

در رفتار با دوست دختر، در قدم اول باید در مورد برخی مسائل شفاف سازی کرد. صحبت در مورد مرزها و مسائل مختلفی به افراد نشان خواهد داد که چگونه باید رفتار کرده و یا واکنش نشان دهند. همچنین باید در این مورد تعادل را رعایت کرد. یعنی رفتار با فردی که نسبتی با او ندارید؛ نباید بیش از حد صمیمی و یا خیلی سرد و خشک باشد. افراط در نحوه برخورد با یکدیگر، سبب ایجاد سوتفاهماتی خواهد شد.

حتما برای اطلاع از راه های پیدا کردن دوست دختر کلیک کنید.

نحوه رفتار با دوست دختر

نحوه-رفتار-با-دوست-دختر

همانطور که گفته شد؛ رفتار با دوست دختر دارای قواعد و اصولی است که افراد برای داشتن رابطه ای بهتر، باید به آن پایبند باشند. البته نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید و شرایط افراد گوناگون خواهد بود. اما به هر حال برخی از موارد بین همه افراد مشترک خواهد بود. در این قسمت چند نمونه از رفتارهای صحیح با دوست دختر را بیان خواهیم کرد. برای جلوگیری از ایجاد رابطه تاکسیک کلیک کنید.

📌رعایت احترام و ادب

یکی از مهم ترین نکات رفتار با دوست دختر، رعایت ادب و احترام نسبت به اوست. برای بسیاری، بی احترامی و استفاده از الفاظ توهین آمیز، شوخی محسوب شده و با آن مشکلی ندارد. اما این رفتار برای هیچ دختری جذاب نیست و بهتر است در صحبت کردن به این نکته توجه کنید. البته رعایت ادب و احترام فقط به نحوه گفتار محدود نمی‌شود؛ بلکه افراد باید در مورد مسائل مختلفی به آن بپردازند. برای مثال آداب غذاخوردن، ورود به مکانهای مختلف، رفتار با خانواده و… همگی جنبه هایی از ادب محسوب می‌شوند که باید به آنها دقت کرد.

📌 رفتار با دوست دختر | وقت گذاشتن برای او

برای رفتار با دوست دختر خود به نحوی که نظر او را جلب کنید؛ باید وقت زیادی را به او اختصاص دهید. در واقع او انتظار دارد که اولویت شما باشد. اینکار همیشه امکانپذیر نیست؛ اما اگر واقعا به او علاقمند هستید باید زمانی از روز خود را برای صحبت و یا ملاقات با او اختصاص دهید. عده ای در اینکار افراط کرده و همه وقت خود را با دوست دختر خود می‌گذرانند؛ این موضوع باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. وقت گذاشتن با او سبب ایجاد علاقه ومحبت بیشتری می‌شود.

📌صحبت در مورد مسائل مختلف

در یک رابطه سالم افراد باید بتوانند در مورد مسائل مختلفی با هم صحبت کنند. این حرف زدن باید دو طرفه بوده و افراد از بیان نظرات خود نترسند. گاهی برخی از پسران در رفتار با دوست دختر، پرحرفی کرده و فقط در مورد مسائل مربوط به خود صحبت می‌کنند.

با اینکار بعد از مدتی دختر علاقه خود را برای حرف زدن با شما از دست داده و حتی دیگر به حرف های شما نیز گوش نخواهد داد. از طرف دیگر دختران بیشتر جذب مردانی می‌شوند که شنونده خوبی باشند. دختر باید حس کند که از طرف شما شنیده شده و مورد قضاوت یا تمسخر قرار نمی‌گیرد.

📌 رفتار با دوست دختر | به فکر تغییر دادن او نباشید

گروهی از پسران در همان ابتدای رابطه در رفتار با دوست دختر، از او توقع تغییر کردن دارند. پذیرش یکی از شروط رابطه است. افراد باید به تفاوت ها احترام گذاشته و بر مشترکات تاکید کنند. اصرار به تغییر به دختر احساس ناکافی بودن و یا عذاب وجدان خواهد داد. اگر رفتاری در او شما را آزار می‌دهد؛ بهتر است محترمانه آن را بیان کرده و یا از او تقاضای تغییر آن را داشته باشد.

اما در اینکار پافشاری نکنید. اگر شاهد تلاش او برای تغییر رفتارهایش نیستید؛ یا خود را با آن تطبیق داده و یا رابطه را به پایان برسانید. در یک رابطه دو طرف باید در جهت رشد و تغییر تلاش کنند.

برای اطلاع از نتایج و آثار ازدواج با دوست دختر کلیک کنید.

📌ابراز علاقه

ابراز علاقه به دوست دختر در رابطه بسیار مهم است. برخی از پسران تصور می‌کنند که رابطه بعد از بیان کردن احساسات خراب خواهد شد. اما اینگونه نیست. شنیدن کلمات محبت آمیز برای همه افراد خوشایند است. علاقه خود را نسبت به او پنهان نکرده و با روش های مختلفی به او نشان دهید که برایتان مهم است. طبیعی است که اینکار برایتان سخت باشد. اما فراموش نکنید که احساسات خوب حاصل از رفتار با دوست دختر، به شما برخواهد گشت و در مورد آن دچار پشیمانی نخواهید شد.

📌تعهد | رفتار با دوست دختر

متاسفانه بی تعهدی، یکی از رفتارهای شایعی است که در روابط قبل از ازدواج و در رفتار با دوست دختر بسیار دیده می‌شود. تعهد فقط مربوط به ازدواج نیست و افراد در هر رابطه ای باید وفادار باشند. یکی از موضوعاتی که در بیشتر اوقات در ذهن دختران می‌گذرد؛ خیانت است. به همین دلیل به او نشان دهید که به او متعهد بوده و صادق هستید.

برخی تصور می‌کنند که بعضی از رفتارها خیانت محسوب نمی‌شود اما باید در این مورد نظر دوست دختر را هم جویا شد. بی تعهدی و خیانت به هر شکلی می‌تواند ضربه روحی بدی به افراد وارد نماید. به همین دلیل سعی کنید از بروز آن در رابطه جلوگیری کنید. برخی برای جلوگیری از بروز خیانت به کنترلگری روی می‌آورند که این هم رفتار سالمی محسوب نمی‌شود. برای اطلاع از علل خیانت دوست پسر کلیک کنید.

📌او را مقایسه نکنید

همیشه یکی از ترس های دختران در رابطه، مقایسه شدن با دیگران است. با اینکه همیشه افرادی هستند که از ما بهتر هستند؛ اما اگر بتوانیم خود را بپذیریم و دوست داشته باشیم؛ گرفتار احساسات منفی نخواهیم شد. افراد شرایط مختلفی دارند به همین دلیل مقایسه کردن نتیجه درستی نخواهد داشت. با اینکار نه تنها ذهن تان مشغول مسائل بیهوده می‌شود بلکه در رفتار با دوست دختر نیز به مشکل خواهید خورد. فراموش نکنید که او نیز می‌تواند شما را با دیگران مقایسه کند. به همین دلیل اگر موضوعی ذهن شما را درگیر کرده بهتر است به جای مقایسه در مورد آن صحبت کنید.

سخن پایانی

با توجه به روحیات دختران و حساسیت آن‌ها، رفتار با دوست دختر کار آسانی نخواهد بود. اما شما نیز نباید به این موضوع دامن زده و شرایط را پیچیده‌تر کنید. صادق باشید و با یکدیگر ارتباطی موثر ایجاد کنید. در قدم اول برای ارتباط با او باید شناخت بیشتری از اوکسب کنید. اگر اهداف رابطه و عقاید دو طرف به هم نزدیک باشد؛ چالش های کمتری ایجاد خواهد شد. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور کمک گرفته و دغدغه های ذهنی خود را با او در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نحوه رفتار با دوست دختر مغرور چگونه است؟

افراد ویژگی های اخلاقی متفاوتی دارند که باید به آنها احترام گذاشته شود. اما اگر او تلاشی در جهت تغییر این رفتار ها نمی‌کند و یا شدت آنها بیشتر می‌شود؛ بهتر است به طور مستقیم در این مورد با او صحبت کرده، بر تغییر پافشاری نکرده و او را با شخص دیگری مقایسه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره