زوج و خانوادهطلاق

تهدید به طلاق | 4 روش برخورد با تهدید به طلاق

‌تهدید به طلاق معمولا برای ساکت کردن صدای همسر استفاده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زوجین، تهدید به طلاق در شرایطی است که دعوا کرده اند؛ و قصد دارند که به همسر خود درس ادب بدهند. زمانی که تهدید‌به طلاق در این شرایط وجود داشته باشد؛ شریک احساسی به دید ترساندن خودش نمی‌نگرد و به همین خاطر تصور به جدایی می‌کند. عشق میان شما کاسته می‌شود و تنها با ذکر این کلمه روابط چند ساله شما برهم می‌ریزد. 

به طور کلی زمانی که تهدید به طلاق می‌شود؛ نشان از مشکل اساسی در زندگی است. یعنی مسائل بیشتری از یک دعوای معمولی وجود دارد که فکر شریک احساسی شما جدایی است و تنها راه حل را طلاق می‌داند. اما عده ای طلاق را به منظور پایان تنش ها می‌دانند. در این شرایط حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به زوجین کمک می‌کند تا به جای جدایی، مشکلات خود را حل کنند. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تهدید به طلاق

تهدید به طلاق چیست؟

تهدید به طلاق یک مساله جدی است. و زوجین باید این رفتار را یک نشانه بدانند. فردی که دائم در حال دریافت این تهدیدها است، از رابطه و زندگی خسته می‌شود و ترس از طلاق برای او عادی می‌شود. در واقع انقدر یک موضوع ترسناک برای او تکرار می‌شود که فرد هراسی از جدایی نخواهد داشت. 

زوج های سالم در هر تنش و بحث تهدید به طلاق ندارند. چنین رفتاری همراه با پیامدهای فراوان است. رابطه باید بر پایه اعتماد، مهربانی و همدلی باشد. با هر بار اشتباه چرا باید جدا شد؟ اگر مساله ازدواج انقد برای شما ساده و مسخره است به چه دلیل ازدواج می‌کنید؟ چنین رفتارهایی دلایلی دارد و راهکار هایی برای جلوگیری از آن نیز وجود دارد. در این مقاله راجع به دلایل افکار تهدید به طلاق و برخورد با همسری که چنین رفتاری دارد را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

افکاری که باعث فکر و تهدید به طلاق می‌شود

تهدید به طلاق به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برخی از زوجین درگیر مسائل و مشکلاتی هستند که باعث بروز این رفتار می‌شود. در این مقاله راجع به افکاری که باعث تهدید‌به طلاق می‌شود؛ توضیح داده ایم.

🔻 مسائل حل نشده در رابطه 

🔻 مسائل مربوط به مصرف مواد

🔻تفاوت های مذهبی

🔻 تعارضات والدین

🔻 عدم توجه کافی به رابطه

🔻روابط نامشروع

🔻 خیانت

🔻 عدم حمایت عملی و احساسی

🔻بحث های مکرر

🔻 مشکلات مالی

🔻 مشکلات ارتباطی

🔻احساس شنیده نشدن

🔻 گوش ندادن به یکدیگر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

برخورد با همسری که تهدید به طلاق می‌کند

برخورد با همسری که تهدید به طلاق می‌کند

تهدید به طلاق مساله ساده ای نیست. بسیاری از زوجین با تهدید های پی در پی روابطشان به سوی فرسودگی قدم بر می‌دارد. به همین جهت باید برای جلوگیری از این اتفاق، با همسری که دائم در حال تهدید به طلاق است؛ برخورد داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با تهدید به طلاق همسر، صحبت کرده ایم. 

📌 به دل نگیرید

همیشه تهدید به طلاق نشان از جدیت و جدایی نیست. گاه این تهدید تنها برای جلوگیری از دعوا و بحث است. به همین دلیل بهتر است که صبور باشید و صحبت های همسر در شرایط بد و عصبانیت را جدی نگیرید. این تهدید را زمانی در نظر بگیرید که همسرتان در آرامش کامل با دلایل منطقی به شما این حرف را می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باج گیری عاطفی کلیک کنید. 

📌 با همسر خود قرارداد مشخص کنید

یکی از راه های برخورد با تهدید به طلاق، تعیین قرار داد است. با یکدیگر عهد ببندید که از کلمه جدایی استفاده نکنید. اما اگر کسی از این کلمه استفاده کرد باید مجازات شود. این قانون باید به شیوه ای باشد که هردوی شما از آن پیروی کنید. در تعیین قرارداد می‌توانید از تنبیه و مجازات مالی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طلاق کلیک کنید. 

📌 گفت و گو را فراموش نکنید

برای جلوگیری و برخورد با تهدید به طلاق همسر، گفت و گو را فراموش نکنید. زمانی که ارتباط نامناسبی با همسر خود دارید؛ با گفت و گو و برقراری ارتباط مناسب؛ مساله را حل کنید. همیشه تهدید به طلاق پاسخگو نیست و فرد عصبانیت های زیادی را در این شرایط سپری می‌کند. به جای تهدید به طلاق بهتر است که از مکالمات زیر استفاده کنید. 

🔸 من می‌ترسم اگر مشکلاتمان حل نشود، نتوانیم رابطه ای که هر دو علاقه مند هستیم را داشته باشیم.

🔸 من از اینکه به حرف هایم توجهی نمی‌کنی، آسیب می‌بینم و احساس می‌کنم که در رابطه تنهایی پیش می‌روم.

📌 از روانشناس راهنمایی بگیرید

در برخورد با تهدید به طلاق همسر، از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که به جای تهدید به طلاق، ریشه مشکل خود را شناسایی کنید و بری ازدواج خود تصمیم مناسبی بگیرید. اگر دائم افکار خود را در سر دارید؛ باید با شریک عاطفی خود صحبت کنید و به بررسی روابط بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید. 

کلام آخر

تهدید به طلاق اگر دائمی اتفاق بی‌افتد، نشان از مساله جدی است. برای حل این مشکل باید به دنبال راه حل جدی باشید. با کمک از روانشناسان و مشاورین متخصص در زمینه های خانواه می‌توانید مشکلات خود را حل کنید و به جای فکر دائم به طلاق، به دنبال حل مشکل باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

دلیل تهدید به طلاق همسر چیست؟

تهدید به طلاق به دلایل مختلفی مانند مسائل حل نشده در رابطه، مسائل مربوط به مصرف مواد، تفاوت های مذهبی، تعارضات والدین، عدم توجه کافی به رابطه، روابط نامشروع، خیانت، عدم حمایت عملی و احساسی و … دارد.

نحوه برخورد با تهدید به طلاق چیست؟

به دل نگیرید، صبور باشید، گفتگو کنید و از مشاوره روانشناس راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره