ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با دوست دختر

ازدواج با دوست دختر از اتفاقات قابل پیش بینی در رابطه است. امروزه رابطه میان دختران و پسران، شکل های مختلفی به خود گرفته است؛ که دوستی قبل از ازدواج یکی از انواع آن است. در واقع اینکار برای درک و شناخت بیشتر میان زوجین است. افراد نیازدارند تا قبل از ازدواج زمانی را با یکدیگر گذرانده و با یکدیگر در ارتباط باشند. اما مدت زمان آشنایی و یا چند ویژگی سطحی برای ازدواج و یا ادامه رابطه، کافی نیست. گاهی افراد بسیار عجولانه در این مورد تصمیم گرفته و آثار بدی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است بیشتر در مورد ازدواج با دوست دختر خود فکر کنید و جوانب مختلف را در نظر داشته باشید. برای اطلاع از عوامل موثر بر رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با دوست دختر

طبیعی است که قبل از ازدواج با دوست، دچار سردرگمی ها و تردیدهایی شوید. حتی شاید بعد از مدت زمان زیادی، هنوز به شناخت کافی از شریک خود نرسید. اما این دلیل خوبی برای ازدواج نکردن نیست. از طرف دیگر دوستی با ازدواج کاملا متفاوت بوده و باید به مسائل مختلفی در آن توجه کرد. بروز تعارضاتی میان تفکر منطقی با احساسات، عادی بوده؛ اما در ازدواج، که تصمیم بزرگی است، باید هر دو را در نظر داشت.

عوامل موثر بر ازدواج با دوست دختر

عوامل موثر بر ازدواج با دوست دختر

قبل از تصمیم گیری بر ازدواج با دوست دختر، باید حتما به نکاتی توجه کرد. ازدواج با روش مدرن نیز، آداب خودش را دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با اولین فردی که وارد رابطه می‌شوند؛ مناسب ازدواج خواهد بود و یا بر اساس احساسات تصمیم می‌گیرند. اما عوامل زیادی در این مورد دخیل هستند. برای آشنایی با روش های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

1️⃣تناسب سنی و تحصیلات

زوجین باید از نظر سن و تحصیلات به با یکدیگر تناسب داشته باشند. برخی تصور می‌کنند که سن فقط یک عدد است و یا تحصیلات مهم نیست. اما برای ازدواج با دوست دختر، با او تفاوت سنی و یا تحصیلات زیادی دارید؛ احتمال بروز مشکلات میان شما، بیشتر است. در هر صورت، افرادی که تشابهات بیشتری در هر زمینه با یکدیگر داشته باشند؛ تفاهم و سازگاری بیشتری نیز با هم خواهند داشت.

2️⃣تشابه فرهنگی و اقتصادی

قبل از ازدواج با دوست دختر باید به تشابهات فرهنگی و اقتصادی نیز بیاندیشید. اگر فاصله طبقاتی شما با دختری که به او علاقمند هستید؛ زیاد باشد؛ و یا فرهنگ های بسیار متفاوتی داشته باشید؛ رسیدن به اشتراک برایتان دشوار خواهد شد. در برخی موارد، تنها ملاک افراد برای ازدواج، سطح اقتصادی است. اما به زودی متوجه خواهید شد که برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، فقط نباید به ثروت افراد اهمیت داد.

3️⃣یکسان بدون هدف رابطه

در روابطی که قبل از ازدواج شکل می‌گیرند؛ همه افراد، هدف یکسانی ندارند. برای مثال قصد شما از دوستی، ازدواج با دوست دختر است. اما طرف مقابلتان همچین برنامه ای ندارد؛ و مقاصد دیگری برای خود در نظر دارد. اگر این اهداف همسو نباشند؛ ازدواج شکل نخواهد گرفت. همچنین در خود رابطه نیز مشکلاتی بروز می‌کند.

4️⃣اعتماد

اعتماد اصل مهمی برای ازدواج با دوست دختر است. بسیاری از پسران به دلیل مسائلی که خود تجربه کرده اند؛ همیشه به شریک خود مشکوک هستند. این تردیدها در طولانی مدت، به روان افراد آسیب خواهد زد. احساس سوظن در اینگونه روابط بسیار دیده می‌شود که به عنوان یک پیش آگهی منفی نسبت به ازدواج تلقی می‌گردد. البته اعتماد بیش از حد به افراد نیز شما را آسیب پذیر خواهد کرد. اما این به معنی زدن عینک بدبینی نیست. در روابط خود اعتدال را رعایت کرده و از بروز بی اعتمادی جلوگیری کنید.

5️⃣احساسات

احساسات بخش مهمی از ازدواج با دوست دختر است. در واقع اگر به او علاقه ای نداشته و فقط به دلایل دیگر مایل به ازدواج با او باشید؛ ازدواج شما به شکست منجر خواهد شد. عده ای معتقدند که ازدواج با منطق، نتایج بهتری را در بر خواهد داشت. اما اینگونه نیست و همیشه باید افراد با عشق و محبت زندگی مشترک خود را آغاز کنند. علاقه شاید با گذر زمان ایجاد شود اما مسیر دشوار تری برایتان ایجاد خواهد کرد. اگر فقط به این دلیل تصمیم به ازدواج گرفته اید که مدت زیادی از رابطه تان گذشته  و یا تحت فشار خانواده هستید؛ در این مورد بیشتر فکر کنید.

ویژگی های دختر مناسب برای ازدواج

شرایط ازدواج با دوست دختر

معیار های فردی متفاوت است و احتمالا هرویژگی برای یک نفر جذاب خواهد بود. اما به هر حال برخورداری از برخی از خصوصیات برای ازدواج چه برای دختر و چه برای پسر، ضروری خواهد بود. این خصوصیات اخلاقی تضمین کننده ازدواج موفق و یا خوشبختی نیستند؛ اما تاثیر زیادی در دوام زندگی مشترک خواهند داشت.

🔹استقلال

مستقل بدن چه از نظر مالی و چه نظر روانی، یکی از صفات مهم برای دختر مناسب ازدواج است. در حقیقت در ازدواج با دوست دختر مستقل خود، اطمینان دارید که او به دلیل برطرف کردن نیازهای روانی و یا بهره کشی مالی، با شما در رابطه نیست. استقلال به معنی بی توجهی و یا کنترلگری در رابطه نیست. بلکه چنین فردی اعتماد به نفس بالایی دارد و از پس خودش برمی‌آید.

🔸سلامت روانی و جسمانی

برخورداری از سلامت روانی و جسمانی برای ازدواج با دوست دختر، ضروری خواهد بود. عدم وجود سلامت روانی، باعث شکل گیری یک رابطه تاکسیک خواهد شد که افراد را دچار علاقگی می‌کند. از طرف دیگر برخورداری از سلامت جسمانی یکی از ملزومات ازدواج است. مشکلات جسمانی بر عملکرد جنسی نیز تاثیر خواهند داشت. ‎ برای آشنایی بیشتر با نشانه های رابطه تاکسیک کلیک کنید.

🔹قناعت

قناعت در زندگی مشترک یکی از عوامل موثر برای دوام و آرامش در ازدواج با دوست دختر خواهد بود. در دوران آشنایی می‌توان به این اخلاق افراد پی برد. خیلی از افراد، قناعت را با خساست اشتباه می‌گیرند و از طرف مقابل انتظار دارند که هیچ پولی خرج نکند. اگر فرد در زندگی قانع نباشد؛ در رزوهای سخت کنار شما نخواهد ماند و فقط به فکر منفعت خود خواهد بود. همچنین برخورداری از هوش مدیریت مالی در دختران، یکی از ویژگی های مثبت برای آنان محسوب می‌شود.

🔸حمایت و همدلی

ازدواج فقط روزهای خوش و تفریح نیست. یک دختر مناسب برای ازدواج باید دارای روحیه حمایتگری و همدلی باشد. او به حرفهای شما در هنگام سختی ها گوش داده و مهارت های لازم برای ارتباط موثر را خواهد داشت. در ازدواج با دوست دختر باید برای زمان مشکلات نیز آماده باشید و در هر شرایطی کنار یکدیگر بمانید. برخی تصور می‌کنند که بعد از ازدواج هم می‌توان مانند دوران دوستی رفتار کرد. اما ازدواج نیاز به آمادگی بیشتری دارد و افراد باید قبل از شروع این دوران، به خوبی برای آن آماده شوند.

سخن پایانی

انتخاب همسرمناسب برای ازدواج، کار دشواری خواهد بود. هیچ فردی کامل نیست و باید با توجه به اولویت و معیارها تصمیم گیری کرد. برخی تصور می‌کنند که ازدواج با دوست دختر قطعا به خوشبختی منجر خواهد شد؛ چراکه افراد مدت زمان زیادی را بایکدیگر در ارتباط بوده اند. اما نوع ازدواج، در آینده آن تاثیری ندارد. افراد برای کسب مهارت های مربوط به ازدواج می‌توانند از یک مشاور کمک گرفته و یا حتی برای تصمیم گیری در این مورد نیز با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

افراد برای ازدواج با دوست دختر باید به چه نکاتی توجه کنند؟

تصمیم گیری در این مورد کاملا به عهده زوجین است و در این شرایط باید به نکات زیادی توجه داشته باشند. برای مثال تناسب سنی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلات، رضایت خانواده ها، یکسان بون هدف رابطه، احساسات و اعتماد، عواملی هستند که قبل از ازدواج با دوست دختر باید به آنها دقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره