ازدواجزوج و خانواده

تغییر دادن همسر | 6 راه برای تغییر همسر

تغییر دادن همسر کار ساده ای نیست. اما امروزه دختران زیادی را مشاهده می‌کنیم که به امید تغییر همسر تن به ازدواج می‌دهند. و به نقاط ضعفی که باعث ناراحتی آنها می‌شود توجهی نمی‌کنند به امید اینکه در زندگی مشترک تغییر خواهند کرد. تغییراتی که شما انتظار دارید در بلند مدت ایجاد می‌شود و بسیار هم دشوار است.

گاهی با ورود در زندگی مشترک یکی از زوجین علاقه دارد تا همسرش تغییر کند؛ اما شاید شخص مقابل هیچ علاقه و تمایلی به تغییر نداشته باشد. در این شرایط زندگی برای خود شما دشوار خواهد شد. و اگر شریک احساسی تغییر نکند؛ زندگی پر تنشی خواهید داشت. به همین جهت توصیه می‌کنیم که مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و حتما در این زمینه از روانشناس کمک بگیرید. تا ویژگی های دختر و پسر مقایسه شود و میزان شباهت ها و تفاوت ها بیان شود. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییر دادن همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تغییر دادن همسر

تغییر دادن همسر چیست؟

شاید تغییر دادن همسر به نظر ساده باشد و ادعا کنید به دلیل عشقی که نسبت به شما دارد؛ فورا تغییر می‌کند. اما این انتظاری غیرمعقول و دور از واقعیت است. تغییر به قدری سخت و دشوار است که زمان‌های طولانی برای ذره ای تغییر لازم است. پس هرگز از شریک احساسی خود این انتظار را نداشته باشید که برای ازدواج با شما هر تغییری که خواستید را انجام دهد. (البته شما خواه نا خواه بر همدیگر تاثیر گذاشته و موجب تغییراتی در یکدیگر می‌شوید، اما این تغییرات به مرور زمان و در جریان کنش و واکنش های شما دو نفر رخ می‌دهد). در این مقاله دلایل سختی تغییر‌دادن همسر و جوانب دیگر را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل تفاوت و اختلاف میان همسر چیست؟

برخی از دلایل باعث ایجاد اختلاف می‌شود که زوجین از یکدیگر انتظار تغییر دارند. اما تغییر دادن همسر کار ساده ای نیست؛ مخصوصا اگر این تفاوت دلایلی باشد که در ادامه ذکر کرده ایم.

🔹 بیماری های روانی

🔹تله های شخصیت

🔹 وجود تروما

🔹خصوصیات فردی

🔹 ویژگی های شخصیتی

🔹تفاوت های فرهنگی

🔹 تربیت والدین

🔹محل تولد

🔹 پیشینه خانوادگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیار انتخاب همسر کلیک کنید.

تغییر دادن همسر در کدام شرایط منطقی است؟

برخی از موقعیت ها و شرایط وجود دارد که تغییر دادن همسر در این زمینه راحت تر است. که معمولا این رفتارها و اعمال باعث فروپاشی خانواده می‌شود و خود شریک احساسی برای افزایش رضایت از زندگی باید این شرایط را تغییر دهد. در ادامه به شرایط منطقی برای تغییر همسر اشاره کرده ایم.

🔸 از این شاخه به شاخه دیگر پریدن در زمینه های مختلف

🔸رفیق بازی

🔸 بی مسئولیتی

🔸ولخرجی

🔸 وقت نگذاشتن برای خانواده

🔸بی هدف بودن

🔸 مشورت نکردن

🔸خیانت

🔸 بی اهمیت تلقی کردن خانواده

🔸اعتیاد

🔸 بد بینی

🔸پرخاشگری

🔸 اعتیاد

🔸رفتارهای زشت و ناپسند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همسر رفیق باز کلیک کنید.

روش های تغییر دادن همسر

روش های تغییر دادن همسر

همانطور که گفته شد؛ تغییر دادن همسر بسیار سخت و زمان بر است. اما روش هایی وجود  دارد که می‌توانید با رضایت همسر به تغییر او بپردازید. در این بخش مقاله راجع به روش های تغییر‌دادن همسر توضیح داده‌ایم.

🎀 دلیل رفتارهای بد همسر را شناسایی کنید | تغییر دادن همسر

اولین کار برای تغییر دادن همسر، شناسایی رفتار بد اوست. باید ریشه رفتارهای بد همسر را پیدا کنید تا راه حلی برای آن در نظر داشته باشید. برای مثال: چرا همسرتان رفیق باز است؟ از جو خانه راضی نیست؟ مسئولیت خانواده را بر عهده نمی‌گیرد؟ و … . بنابراین قدم اول برای تغییر‌دادن همسر ریشه یابی مشکلات است؛ شما باید مشکلات را تک به تک در نظر بگیرید تا به پاسخ برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

🎀 دلیل رفتار او و احساست خود را مطرح کنید

از راهکارهای تغییر دادن همسر می‌توان به بیان دلیل و احساسات اشاره کرد. دلیل ناپسند بودن رفتار همسر را با صراحت توضیح دهید و بیان کنید که با این رفتار چه احساسی به شما منتقل می‌شود. طی گفتگوی صمیمانه و گرم به بررسی مشکلات و مسائل بپردازید.

🎀 الگوی مناسب همسر باشید

برای تغییر دادن همسر لازم است که از خودتان شروع کنید. دست از نصیحت بردارید و خودتان رفتارهای مناسب را شروع کنید. اگر بحث را با داد و بیداد شروع می‌کند؛ شما با آرامش پاسخ دهید. یا اگر فحش می‌دهد؛ شما با زبان گرم و محترمانه برخورد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

🎀 ابراز محبت را فراموش نکنید | تغییر دادن همسر

یکی از کارهایی که باید برای کمک به تغییر دادن همسر انجام دهید، ابراز محبت است. باید به عنوان همسر استراتژی داشته باشید و با محبت برخورد کنید. به عنوان همسر باید صبر داشته باشید تا بتوانید شرایط زندگی را با رضایت پیش ببرید. حتی می‌توانید کوچکترین تغییرات همسر را تشویق کنید تا همسرتان برای دریافت رضایت از شما بیشتر تلاش کند.

🎀 صبور باشید و تفاوت را بپذیرید

از کارهایی که می‌توانید برای تغییر دادن همسر انجام دهید، پذیرش تفاوت ها و صبر است. شما به ندرت می‌توانید فردی شبیه به خودتان پیدا کنید که سلیقه بسیار مشابه با شما داشته باشد. شما نمی‌توانید برای تغییر اطرافیان دائم در تلاش باشید؛ در برخی شرایط باید رفتار و اعمال دیگران را بپذیرید تا خودتان آرامش داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

🎀 از دعوا و بحث پرهیز کنید

همیشه برای تغییر دادن همسر به صبر لازم دارید. و بهتر است که از برخی راهکار ها و روش ها برای تغییر استفاده نکنید. زیرا رفتارهایی که در ادامه ذکر کرده ایم باعث لجبازی بیشتر و عدم تغییر می‌شود.

🔻 مقایسه

🔻کنایه

🔻 تحقیر

🔻نصیحت

🔻 تکرار

🔻اجبار

🔻 تمسخر

🔻محرومیت عاطفی

🔻 محرومیت جنسی

🔻دعوا و بحث

🔻 گروکشی

🔻رفتارهای مادر گونه

کلام آخر

همه افراد رفتار های خوب و بد زیادی دارند. و برای انتخاب همسر شما باید فردی را بپذیرید که با رفتار های بد او نیز کنار بیایید. در واقع پذیرش همسر مساوی با پذیرش تمام رفتارهای اوست. اگر به امید تغییر دادن همسر قصد ازدواج دارید؛ اشتباه می‌کنید. بهتر است فردی که شباهت بیشتری با شما دارد را انتخاب کنید تا با مشکل روبرو نشوید. همچنین مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییر دادن همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره