ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

خیانت دوست پسر | علت و راه جلوگیری از خیانت دوست پسر

خیانت دوست پسر یکی از اتفاقات آزاردهنده در رابطه است و اثرات بدی ایجاد خواهد کرد. بیشتران دختران نمی‌دانند تصمیم درست برای ادامه رابطه چیست. خیانت به هر دلیلی، افراد را بی اعتماد کرده و مصداق بارز بی تعهدی است. این رفتار یک بحران روانی برای افراد ایجاد می‌کند؛ که شاید تا مدت ها از بین نرود. خیانت همیشه به معنی رابطه نیست و افراد در مواجه با آن تصمیمات متفاوتی می‌گیرند. اطلاع از خیانت دوست پسر، یک بحران ویران کننده در روابط عاطفی است. واکنش هایی که افراد نسبت به این موضوع دارند بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود. در این مقاله به بررسی دلایل، نحوه برخورد و نشانه های خیانت دوست پسر، خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

خیانت دوست پسر

قبل از تصمیم گیری و نشان دادن هرگونه واکنشی، ابتدا باید از خیانت دوست پسر خود مطمئن شویم. هر فردی از خیانت تعریف منحصر بفردی دارد. اما به طورکلی رد کردن حد و مرزها و عدم وفاداری به یک نفر، خیانت محسوب می‌شود. برای فردی تنها رابطه جنسی با فردی دیگر، خیانت محسوب می‌شود و شاید برای برخی دیگر حتی حرف زدن با دختر دیگری بی تعهدی است. به همین دلیل پرداختن به این موضوع، کاملا بستگی به شرایط رابطه دارد. برای اطلاع از راهکارهایی برای زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

نشانه های خیانت دوست پسر

نشانه های خیانت دوست پسر

قطعا خیانت دوست پسر با نشانه هایی همراه خواهد بود. بسیاری از دختران، به دلیل علاقه و اعتمادی که به شریک خود دارند؛ به هیچ عنوان به خیانت فکر نمی‌کنند. اما احتمال بعد از مدتی با این مسئله مواجه خواهند شد. برخی از نشانه هایی که احتمالا بیانگر خیانت هستند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

🔴بی توجهی به شما

🔴تغییر ناگهانی رفتارها

🔴ابراز احساسات نکردن

🔴بروز رفتارهای پرخاشگرانه

🔴استفاده بیش از اندازه از گوشی همراه

البته همیشه هم این علائم، نشان دهنده خیانت نیستند. حتی شاید فرد، توجه و ابراز احساسات خود را به شما، نسبت به قبل بیشترهم بکند. اما بدون شک او همیشه در پنهان کردن این موضوع، موفق نخواهد شد.

دلایل خیانت دوست پسر

طبیعی است که دوست پسر، نیز دلایل منطقی برای توجیه خیانت داشته باشد. به طور کلی اتفاقاتی در رابطه، منجر به بروز خیانت دوست پسر خواهند شد. در مورد خیانت، همیشه دو نفر مقصر هستند و نمی‌توان یک طرفه به قاضی رفت. در واقع گاهی پسران از این موضوع سواستفاده کرده و همه تقصیرات را به دوش دختر می‌اندازند.

📌عدم ارضای نیازهای روانی

افراد برای برطرف کردن نیازهای روانی و شناخت بیشتر دنیای پیرامون خود، وارد رابطه می‌شوند. طبیعی است که از دوست پسر یا دوست دختر خود انتظار توجه و ابراز احساسات داشته باشیم. اما گاهی در مورد این موضوعات توقعات زیادی از شریک خود داریم. یا حتی این مسائل یکطرفه خواهند شد. خیانت دوست پسر هم یکی از آثار عدم ارضای نیازهای روانی به شکل درست و یا به موقع است. بهتر است دختران در این موارد، انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

📌انتقام گیری

یکی از دلایل شایع خیانت دوست پر، انتقام گیری از دختر است. پسرانی که در گذشته شاهد خیانت شریک خود بوده اند و یا به او اطمینان کافی را ندارند؛ به فکر انتقام می‌افتند. مقابله به مثل واکنش مناسبی در برابر خیانت نیست. و افراد باید به فکر حل مشکل به صورت ریشه ای باشند. اگر دو طرف مدام به فکر جبران رفتارهای یکدیگر باشند؛ رابطه تبدیل به یک میدان جنگ دائمی خواهد شد.

📌ویژگی های شخصیتی

برخی از افراد به طور ذاتی، نمی‌توانند فقط به یک نفر وفادار باشند. این یک اختلال شخصیتی محسوب شده و اطرافیان را بسیار آزار خواهد داد. معمولا آنها بارها به شریک خود خیانت کرده؛ و از این بابت ناراحت نیستند. ویژگی تنوع طلبی و زیاده خواهی، بیشتر افراد را مستعد خیانت خواهد کرد. یکی از عوامل موثر بر خیانت دوست پسر، ویژگی های شخصیتی او بوده که باید برای حضور در رابطه عاطفی، آنها را کنترل کند.

در مواجهه با خیانت دوست پسر باید چه کرد؟

مواجهه با خیانت دوست پسر

بعد از پی بردن به نشانه های خیانت دوست پسر و همچنین دلایل آن، باید برای آن راه حلی اندیشید. افراد در چنین شرایطی باید تصمیم بگیرند که رابطه را ادامه دهند یا آن را به پایان برسانند. تمام کردن یک رابطه، کار ساده ای نیست و افراد باید قبل از آن روش های دیگری را هم امتحان کنند. برای آشنایی با راهکارهای برخورد با خیانت مردان کلیک کنید.

⭕بر نکات مثبت تمرکز کنید

بعد از اطلاع از خیانت دوست پسر، بخشیدن او کار دشواری خواهد بود. اما اگر به او علاقمند هستید و تصمیم به ادامه رابطه گرفته اید؛ برای بخشیدن او برنکات مثبت تمرکز کنید. قطعا او ویژگی های مثبتی نیز داشته است. به روزهای اول رابطه بیندیشید؛ و مسائلی که باعث علاقه شما به او شده است. نباید افراد را فقط براساس خطاهای آنان قضاوت کرد. پس دست از سرزنش کردن برداشته و ویژگی های خوب او را به یاد آورید.

⭕برای خود خط قرمز تعیین کنید

شما باید قبل از شروع رابطه و یا در طول مدت آن، در مدت خط قرمزها و اصول خود به روشنی، صحبت کنید. همچنین بعد از خیانت دوست پسر نیز در کنار بخشش، به او بفهمانید که همچنان به قوانین خود پایبند هستید و در صورت تکرار این رفتار، اقدامات دیگری انجام خواهید داد. شاید شما هرگز به او نگفته اید که چت کردن با دختری دیگر برای شما خوشایند نیست و خیانت محسوب می‌شود. همه شرایط را به او توضیح داده و چیزی را برای فهمیدن به طرف مقابل واگذار نکنید.

⭕بخشیدن مشروط

بخشیدن مشروط در خیانت دوست پسر، بدین معناست که او را بخشیده ولی همیشه احتمال بروز مجدد این رفتار را بدهید. از طرفی برای او شروطی تعیین کنید که متوجه حساسیت اوضاع بشود. برخی این موضوع را به صورت مداوم به شریک خود یادآوری کرده یا او را تهدید می‌کنند. که این رفتار اصلا درست نیست. و اتفاقا او را بیشتر ترغیب به خیانت مجدد می‌کند. یکبار به او شرایط خود را برای بخشش توضیح داده و اگر نشانه های پشیمانی را نیز در او مشاهده کردید؛ رابطه را ادامه دهید. برای اطلاع از عوامل موثر بر بخشش خیانت کلیک کنید

⭕از یک مشاور کمک بگیرید

از آنجایی که خیانت دوست پسر، آثار بدی برای افراد خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم بعد از تجربه این موضوع، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. در این شرایط، احتمالا نمی‌توانید به خوبی فکر کنید؛ و یا به جوانب توجه کنید. اما روانشناس با دقت به حرف های شما گوش کردن و بی طرفانه به شما راهکارهایی ارائه خواهد داد. همچنین مشاور با تمریناتی از بروز احساس افسردگی و بی ارزشی در شما، جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

مواجهه با خیانت دوست پسر اعتماد شما را به طور کلی از بین می‌برد. احتمالا در این شرایط اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و مدام خود را با شخص سوم رابطه مقایسه کنید. اما فراموش نکنید که این احساسات موقت هستند و نباید به آنها دامن زد. در این دوران برای تقلیل آثار روانی خیانت، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. بسیار مهم است که یک تصمیم قطعی گرفته و نسبت به آن پایبند بمانید. اجازه ندهید که این موضوع، افکار شما را مسموم کرده و قدرت فکر کردن را از شما بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نشانه های خیانت دوست پسر کدام اند؟

احتمالا بعد از مدتی متوجه تغییر رفتار ناگهانی دوست پسر خواهید شد. برخی از این نشانه ها شامل، بی توجهی، ابراز احساسات نکردن، بروز رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه و استفاده بیش از حد و مخفیانه از تلفن همراه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره