اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

نشانه های اعتیاد به شیره چیست؟

نشانه های اعتیاد به شیره تقریبا مانند علائمی هستند که در اثر اعتیاد به تریاک ایجاد می‌شوند. شیره تریاک شربتی است که در بیشتر موارد برای درمان اعتیاد به مواد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ماده خود اعتیاد ایجاد کرده در واقع جایگزین مواد دیگری می‌شود. تریاک یکی از رایج ترین مواد مخدری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر موارد به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد؛ افراد به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این موضوع در مورد شیره آن نیز صدق می‌کند. چرا که افراد تصور می‌کنند این شربت اعتیادآور نیست و خاصیت درمانی دارد.از این رو افراد نباید این شربت را به صورت خودسرانه مصرف کرده و حتما باید در این مورد با متخصص مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

نشانه های اعتیاد به شیره کدام اند؟

انواع نشانه های اعتیاد به شیره

زمانی که افراد از این شربت استفاده می‌کنند؛ به اصطلاح نشئه شده و نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. اما زمانی که مصرف این ماده ادامه پیدا می‌کند؛ آنان کاملا اعتیاد پیدا کرده و نشانه های آنان نیز کمی متفاوت می‌شود. نشانه های اعتیاد به شیره شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور و از کجا بفهمیم یک نفر معتاد است کلیک کنید. 

  • داشتن احساس آرامش و سبکی بعد از مصرف
  • تجربه احساس شادی
  • سرخوشی
  • کم شدن درد
  • فکر کردن به مسائل ناراحت کننده
  • ابتلا به توهم و هذیان
  • مهربان تر شدن با اطرافیان
  • فعال شدن از نظر جنسی
  • مقاوم شدن بدن نسبت به این شربت بیشتر شدن دوز مصرفی

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش تدخینی

با اینکه استفاده از تریاک و یا شیره به هر شکلی عوارض جانبی نسبتا مشخصی ایجاد می‌کند؛ اما هر کدام از روش های مصرف بر بخشی از بدن تاثیر بیشتری می‌گذارند. در این بخش به عوارض و نشانه های اعتیاد به شیره به روش تدخینی می‌پردازیم.

?تیره شدن پوست مخصوصا لب ها

?ابتلا به بیماری های تنفسی مختلف و ریوی

?اختلال در سیستم گوارش مانند حالت تهوع و استفراغ، یبوست و کاهش وزن

?خواب آلودگی و چرت زدن به طور مکرر در طول روز

?ابتلا به بی خوابی شبانه

?ضعیف شدن سیستم ایمنی

?بروز مشکلات کبدی

?بروز نشانه های افسردگی

?خراب شدن دندانها

?ابتلا به مشکلات جنسی

?بی اهمیتی و از دست رفتن مسئولیت پذیری نسبت به مسائل مختلف

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش خوراکی

منظور از روش خوراکی همان شیره تریاک و یا حل کردن تکه ای تریاک در چای است. در این حالت افراد مشکلات شدیدتری را تجربه می‌کنند؛ چرا که تاثیر این ماده به صورت مستقیم است. انسدادهای رگ های قلبی، بالارفتن احتمال مسمومیت، تشنج و احساس خفگی بخشی از پیامدهای مصرف این ماده به صورت خوراکی هستند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

شیره چطور تهیه می‌شود؟

شیره تریاک از ترکیب خود تریاک با سوخته آن تولید می‌شود. اما مرغوبیت وخلوص مختلفی دارد. بهترین نوعی که از شیره تریاک وجود دارد با تریاک 3 به 1 نسبت به تریاک سوخته و تریاک است. این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و نسبت حرارت داده می‌شوند. در مرحله بعدی مایع به دست آمده باید از صافی رد شود. این فرایند به قدری تکرار می‌شود که مایعی غلیظ ، قهوه ای رنگ و یک دست به دست آید. نکته جالب اینجاست که شیره تریاک دارای مورفین بیشتری نسبت به خود تریاک است. به همین دلیل است که خاصیت اعتیادآوری بیشتری داشته و افراد بیشتر از آن مصرف می‌کنند.

تفاوت بین تریاک با شیره تریاک

با اینکه شیره تریاک از خود تریاک تولید شده و از مشتقات همان است؛ اما در بخش هایی تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. برخی از این تفاوت ها شامل موارد زیر می‌شود.

شیره تریاک نشئگی شدیدتری ایجاد می‌کند و اثرات جسمانی آن برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می‌مانند

شیره بوی کمتری نسبت به تریاک دارد

شیره از تریاک ارزان تر است

شیره نرم و چرمی است اما تریاک تکه ای است

بهترین روش مصرف شیره تریاک

روش مصرف تریاک و شیره نیز نسبتا مشابه است. اما به دلیل میزان نشئگی که شیره ایجاد می‌کند؛ در بیشتر موارد آن را به صورت نشسته و یا درازکش مصرف می‌کنند. گاهی آن را داخل چایی حل کرده که در قسمت های قبلی در مورد عوارض آن توضیح دادیم.  

شیره در طب سنتی

استفاده از شیره تریاک تاریخچه ای طولانی مدت دارد. در واقع در گذشته استفاده از این ماده خاصیت دارویی داشته و بیشتر افراد از آن استفاده می‌نمودند. حتی امروزه هم گاهی در طب سنتی استفاده از آن به مقدار کم تجویز می‌شود. اما این تنها به این دلیل است که گذشتگان اطلاعات کافی در مورد شیره و یا تریاک نداشتند. باید بدانید که حتی یکبار مصرف شیره نیز می‌تواند تاثیر خود را گذاشته و منجر به اعتیاد افراد گردد.

مسمومیت و اوردوز با شیره

باید بدانید که نشانه های اعتیاد به شیره اگر برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند و یا شدیدتر شوند؛ میتوانند منجر به مسمومیت و یا اوردوز گردند. پس در صورتی که نشانه هایی مانند دل درد شدید، لرزش بدن، حالت تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، سردرد، بروز طعم فلز در دهان، ضعف در عضلات، تشنج و بیهوشی را در خود و یا دیگری مشاهده کردید؛ باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

خواص شیره چیست؟

اما آیا واقعا استفاده از شیره تریاک منجر به درمان بیماری های مختلف می‌گردد و یا خاصیت درمانی دارد؟ در قسمت های قبلی نیز در این مورد توضیح دادیم. اما در این قسمت تاثیر مصرف شیره بر این بیماری ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در مردان: بسیاری افراد برای درمان بیماری های جنسی مصرف شیره را تجویز می‌کنند. اما با انجام اینکار نه تنها فرد درمان نمی‌شود؛ بلکه بیماری او تشدید نیز می‌گردد.

برای ریه: شاید شما هم در مورد مصرف شیره برای درمان سرماخوردگی و یا کرونا شنیده باشید. مصرف این ماده به شکل های مختلف خود باعث ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

قلب: مصرف شیره تریاک از آنجایی که منجر به غلظت خون می‌گردد؛ می‌تواند بر عملکرد قلب نیز تاثیرات بسیار بدی نیز بگذارد.

درمان عفونت: اگر به قصد درمان عفونت در حال مصرف شیره هستید؛ باید بگوییم که این ماده سیستم ایمنی شما را تضعیف کرده و منجر به شدیدتر شدن میزان عفونت در شما می‌گردد.

مصرف شیره در بارداری

اگر مادران باردار در این دوران به بهانه خواص طب سنتی، شیره مصرف نمایند؛ آسیب جدی به جنین زده و همچنین خود نیز درگیر اعتیاد می‌گردند. در این حالت احتمال مرده زایی، ابتلا به دیابت بارداری، تولد نوزاد معتاد و… وجود دارد.

ترک اعتیاد به مصرف شیره

ترک غلبه بر نشانه های اعتیاد به شیره کمی دشوار است. در این حالت افراد هم واسبتگی روانی و هم جسمانی به این ماده داشته و به سختی برای درمان اقدام می‌کنند. چرا که خوردن شیره برای آنان لذت داشته و تصور می‌کنند که در حال ترک اعتیاد نیز هستند. همچنین ترک ناگهانی و یا غیراصولی شیره نیز با خطر مرگ و کما همراه است. از این رو افراد باید در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایند.

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره توسط متخصص و با انجام آزمایش های مختلف صورت می‌گیرد. معمولا در آزمایش های ازدواج و استخدامی این آیتم در آزمایش وجود داشته و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در غیر این صورت افراد می‌توانند از کیت های تشخیصی استفاده کرده و یا به صورت خودجوش آزمایش های لازم را در آزمایشگاه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با تست شیره کلیک نمایید. 

سخن پایانی

در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به شیره در خود و یا دیگران، نسبت به این موضوع جبهه نگیرید. چرا که زمانی که افراد تحت درمان با این ماده هستند؛ احتمال بروز چنین حالتی وجود دارد. تنها تلاش کنید تا آنان را آگاه کرده و به آنان در فرایند درمان کمک کنید. قبل از انجام هر اقدامی حتما با متخصص مشوت نمایید.  

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علائم اعتیاد به شیره چیست؟

علائم جسمانی اعتیاد شیره شامل شامل کاهش وزن، اسهال، خارش پوست، درد مفاصل و عضلات، تهوع و استفراغ و… می‌باشد.

چگونه می‌توان شیره را ترک کرد؟

با داشتن اراده بالا و کمک یک فرد متخصص می‌توانید فرایند سم‌زدایی را به راحتی انجام داده و پس از ترک نیز احتمال بازگشت را کاهش دهید و زندگی سالم خود را در پیش بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره