اعتیادتست های اعتیاد

منفی کردن تست اعتیاد

منفی کردن تست اعتیاد امری است که گاها برخی به دنبال آن هستند. استخدام و موقعیت شغلی، انجام آزمایش های ازدواج و همین طور ترس از برخورد خانواده از جمله دلایلی است که باعث می شود تا فرد از مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد بترسد. باید گفت که هیچ راه ساده ای برای منفی کردن تست اعتیاد وجود ندارد. شک نداشته باشید که در مراکز تست اعتیاد نظارت به صورت دقیق و کامل اتفاق می افتد و این شانس شما را برای تقلب در نتیجه تست اعتیاد بسیار کم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را بخوانید یا با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تصمیم بگیرید.

 

روش منفی کردن تست اعتیاد

علاوه بر اینکه بسیاری از معتادان به دنبال راهی برای منفی کردن تست اعتیاد هستند این موضوع برای خانواده‌ها هم اهمیت بسیاری دارد. نتیجه تست اعتیاد می‌تواند تأثیر بسیاری در یک ازدواج یا استخدام فرد داشته باشد. به همین خاطر این موضوع، از آن دسته مسائلی است که باید به‌دقت به آن توجه کرد. دانستن راهکارهای منفی کردن تست اعتیاد می‌تواند به جلوگیری بیشتر از این روش‌ها و آگاهی خانواده و سازمان کمک کند. برای آشنایی با انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

تغییر دادن نمونه آزمایش

یکی از ساده‌ترین و البته قدیمی‌ترین راهکارها برای مخفی نگه‌داشتن اعتیاد این است که فرد جواب تست اعتیاد خود را با یک نفر دیگر عوض کند. اما می‌توان گفت که امروزه احتمال این کار بسیار کم است. این روزها نمونه‌گیری برای تست اعتیاد با نظارت دقیق و از طریق یک نفر ناظر یا دوربین‌های مداربسته صورت می‌گیرد. و به همین خاطر احتمال اینکه یک نفر به‌سادگی بتواند نمونه خود را با دیگری عوض کند تقریباً غیرممکن است.

منفی کردن تست اعتیاد با دست‌کاری نمونه آزمایش

ریختن آبلیمو، سفیدکننده یا لخته خون داخل نمونه آزمایش یکی دیگر از راهکارها برای منفی کردن تست اعتیاد است. بسیاری از تست‌های اعتیاد به سطح مشخصی از ph حساس هستند. به همین خاطر تغییر دادن این شرایط باعث می‌شود که تست نتواند به‌درستی نتیجه را تشخیص بدهد. اما این روش نیز درست مانند روش قبلی و به دلیل نظارت بالایی که وجود دارد خیلی ممکن نخواهد بود.

عدم استفاده از ماده مخدر

بسیاری از تست‌های تشخیص اعتیاد تنها می‌توانند وجود ماده مخدر را برای چند روز تا چند هفته در بدن ردیابی کنند. به همین خاطر یکی از روش‌های منفی کردن تست اعتیاد این است که فرد برای مدتی استفاده از ماده مخدر را کنار بگذارد. البته این روش در رابطه با مخدرهای مختلف و همین‌طور با توجه به میزان مصرف، سال‌هایی که فرد از ماده مخدر استفاده کرده، وزن و بسیاری از موارد دیگر نتایج متفاوتی به همراه خواهد داشت.

به‌علاوه معمولاً کسانی می‌توانند برای مدتی از مصرف مخدر دست بکشند که وابستگی زیادی به آن نداشته باشند. این کار معمولاً برای کسانی که کاملاً به ماده مخدر اعتیاد دارند خیلی آسان نیست.

استفاده از خوراکی‌های مختلف

گفته می‌شود که استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند در نتیجه تست اعتیاد تأثیر داشته باشد. یکی از معروف‌ترین خوراکی‌هایی که در این زمینه از آن صحبت می‌شود آب است. بسیاری از کسانی که تجربه منفی کردن تست اعتیاد با استفاده از آب را داشته‌اند معتقدند استفاده زیاد از آب تقریباً از یک هفته قبل از آزمایش اعتیاد می‌تواند در منفی شدن این تست تأثیر بسیاری داشته باشد. شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که استفاده از مایعات باعث رقیق شدن ادرار می‌شود. و این موضوع روی میزان دقت تست اعتیاد تأثیر خواهد گذاشت.

منفی کردن تست اعتیاد با ورزش‌کردن

بعضی‌ها ورزش‌کردن را یکی از روش‌های منفی کردن تست اعتیاد می‌دانند. دلیل این افراد این است که ماده مخدر در چربی‌ها ذخیره می‌شود. به همین خاطر زمانی که فرد با ورزش چربی‌سوزی می‌کند این مخدرها از بدن خارج می‌شوند. بااین‌حال حتی اگر فرض کنیم که این روش واقعاً می‌تواند در منفی کردن تست اعتیاد به ما کمک کند می‌بایست برای مدت طولانی و به‌صورت مداوم استفاده شود. قطعاً استفاده یک یا چندباره از آن در مدت کوتاه، نمی‌تواند روی نتیجه تست اعتیاد تأثیرگذار باشد.

استفاده از سونا

سونا یکی از روش‌هایی است که باعث تعریق بسیار بدن می‌شود. از طرف دیگر بخش بزرگی از ماده مخدر به‌وسیله تعریق از بدن خارج می‌شود. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که برخی از معتادان برای پنهان کردن اعتیاد خود از آن استفاده می‌کنند رفتن به سونا است.

استفاده از داروها برای منفی کردن تست اعتیاد

استفاده از داروها یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای منفی کردن تست اعتیاد است. داروهایی مثل قرص‌های ضدبارداری معمولی یا اورژانسی، قرص‌های معروف به B یا M و همین‌طور ب2 یا بوپرنورفین از جمله داروهایی هستند که برای پنهان کردن اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه این داروها بسیاری از مواقع استفاده می‌شوند و خیلی‌ها معتقدند که آنها در منفی کردن نتیجه تست مؤثرند بااین‌حال یکی از نکاتی که راجع به این داروها باید در نظر داشت این است که بعضی از آن‌ها به‌خصوص داروی B می‌توانند بسیار اعتیادآور باشند.

اهمیت مشاور و منفی کردن تست اعتیاد

همان‌طور که دیدید راه‌های مختلفی برای منفی کردن تست‌اعتیاد وجود دارد. بااین‌حال هیچ‌کدام از این راهکارها قطعی نیستند. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به مسئله اعتیاد با یک مشاور صحبت کنید. مشاورین می‌توانند به خود فرد معتاد و همین‌طور خانواده وی از راه‌های زیر کمک کنند.

ترک اعتیاد

طبیعتاً اولین کاری که یک روان‌شناس می‌تواند برای شما انجام بدهد این است که برای ترک به شما کمک کند. استرس و نگرانی هربار منفی کردن تست‌ها احتمالاً شما را هم خسته کرده است. بااین‌حال بسیاری از معتادان تصور می‌کنند که قدرت ترک اعتیاد را ندارند. این موضوع می‌تواند به‌خاطر تعداد دفعاتی باشد که در این کار شکست خورده‌اند. بااین‌حال اگر ترک اعتیاد را زیر نظر یک متخصص انجام بدهید احتمال موفقیت در ترک بیشتر می‌شود.

خانواده‌درمانی

بسیاری از معتادان مشکلات بسیاری را با خانواده تجربه می‌کنند. آن‌ها معمولاً از جانب خانواده طرد می‌شوند. و رفتار بدی را از سوی آنها تجربه می‌کنند. گاهی اوقات نیز دقیقاً به همین خاطر است که فرد اعتیاد خود را پنهان می‌کند. در مقابل خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن‌ها درگیر اعتیاد شده نیز مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنند. یکی دیگر از اقدامات روان‌شناسان این است که به معتادان و خانواده آن‌ها در حل کردن این مشکلات و بهتر کردن ارتباط‌شان با یکدیگر کمک می‌کنند.

مشاوره‌های ازدواج و مشاوره‌های استخدامی

همان‌طور که گفتیم راهکارهای مختلفی برای منفی کردن تست اعتیاد وجود دارد. بسیاری از مواقع هم این کار برای پنهان کردن اعتیاد از همسر آینده یا کارفرما انجام می‌شود. به همین خاطر شاید بهتر باشد در این موقعیت‌ها از یک مشاور کمک بگیریم. علاوه بر مساله اعتیاد متخصص به شما کمک می‌کند تا با سایر عوارض و جوانب اعتیاد همسر آینده تان آشنا بشوید. اگر خودتان به دنبال راهی برای منفی کردن تست هستید حتما با متخصصین در این باره صحبت کنید تا به شما در مورد اتخاذ مسیر سلامت راهنمایی های لازم را بکنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا منفی کردن تست اعتیاد شدنی است؟

راه‌های مختلفی برای این کار مطرح شده است. بااین‌حال هیچ‌کدام از این روش‌ها قطعی نیستند و در هر کدام از آن‌ها احتمال مثبت شدن نتیجه وجود دارد.

از کجا تقلب در تست اعتیاد را تشخیص دهیم؟

استفاده از تست‌های دقیق‌تری مثل تست مو معمولاً قابل تقلب کردن نیستند؛ بااین‌حال این تست‌ها به دلیل هزینه بالایی که دارند خیلی استفاده نمی‌شوند. دقت در رفتار فرد قبل از انجام آزمایش، در حین انجام آزمایش و همین‌طور کمک‌گرفتن از مشاورین می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره