خودشناسیروانشناسی فردی

تعبیر خواب افتادن دندان

تعبیر خواب افتادن دندان از نظر افراد مختلف متفاوت است. از طرفی این موضوع بستگی به جزئیات خواب و همچنین اتفاقات قبل از خواب نیز دارد. به طور کلی دیدن خواب دندان یکی از رویاها شایع میان افراد است. اما این بدان معنا نیست که همیشه تعبیری داشته و یا به واقعیت می‌پیوندد. به همین دلیل باید در مورد آن اطلاعاتی کسب کرده و حتی از یک روانشناس نیز کمک گرفت. چرا که برخی از خواب ها به طور مکرر تکرار شده و منجر به بروز تغییراتی در زندگی افراد می‌شوند. به همین دلیل بعضی از افراد تعبیر خواب را مبنای تصمیمات خود قرار می‌دهند. رویاها در بیشتر موارد صادقه نبوده و هیچ معنی خاصی ندارند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب افتادن دندان نماد چیست؟

در بیشتر موارد تعبیرخواب افتادن دندان را نمادی قدرت و درگرگونی می‌دانند. البته معناهای دیگری نیز برای این خواب وجود دارد. همچنین از آنجایی که دندان ها عضوی مهم در بدن هستند؛ در خواب نیز نمادی موضوع و یا وسیله ای است که برای ادامه زندگی به آن نیاز داریم. بدین معنی که چیزی که در زندگی برایتان اهمیت زیادی داشته است را از دست داده و دیگر به آن دسترسی ندارید.  برخی دیگر آن را نمادی از عشق و دوستی می‌دانند. البته تعبیر خواب دندان با دندانی که در حال افتادن است؛ متفاوت است. اما به طور کلی در بیشتر موارد این خواب تعبیر خوبی دارد. برای آشنایی بیشتر با روش رواندرمانی کلیک کنید.

تعبیر خواب افتادن دندان از دیدگاه مفسران مختلف

انواع تعبیر خواب دندان

همانطور که به آن اشاره شد؛ تعبیر خواب افتادن دندان از دیدگاه افراد مختلف متفاوت است. در این بخش به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

🔸امام صادق (ع)

امام صادق (ع) در مورد تعبیرخواب افتادن دندان شش دیدگاه متفاوت دارد. دیدن خویشان و نزدیکان، رسیدن به رفاه و پول فراوان، نفع و نعمت های فراوان، نگرانی و ناراحتی، ضرر و زیان و مهاجرت از معناهای مختلف این خواب از نظر امام صادق هستند.

🔸حضرت یوسف

از نظر حضرت یوسف تعبیرخواب افتادن دندان دوری از فردی است که خواب بیننده با او صمیمیت زیادی دارد. از نظر ایشان افتادن دندان های بالا به معنی جدایی از فرد مذکر است. و برعکس افتادن دندان های پایین به معنی جدایی از دوری و جدایی از یک مونث است. همچنین افتادن همه دندان ها بیانگر درگیری  و دعوا با اقوام می‌باشد.

🔸حضرت دانیال

دانیال نبی تعبیر خواب افتادن دندان را بر اساس محل دندان در دهان تقسیم بندی می‌کند. از نظر ایشان افتادن دندان هایی در لثه جلو و فک راست مربوط به خانواده پدری  و فک چپ مربوط به خانواده پدری است. همچنین افتادن دندان هایی در عقب لثه نیز به معنی از بین رفتن احساسات و عواطفی است که نسبت به فردی نزدیک از بین خواهد رفت.

🔸مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی تعبیرخواب افتادن دندان های فک جلو بدان معنا است که خواب بیننده به زودی با یکی از خویشاوندان وصلت کرده و یا جابه جایی به زودی اتفاق می‌افتد. همچنین افتادن دندان روی زمین به معنی مریض شدن و یا حتی مرگ یکی از نزدیکان است.

🔸ابن سیرین

ابن سیرین نیز در مورد تعبیرخواب افتادن دندان معتقد است که اگر دندان بیوفتد و آسیب ببیند به معنی فوت کردن یکی از اعضای خانواده به زودی و اگر آسیب نبیند یک عضو دیگر به خانواده اضافه خواهد شد.

🔸ابراهیم کرمانی

تعبیرخواب افتادن دندان از نظر ابراهیم کرمانی به معنی همراه کردن دیگران با خود است. در واقع او به زودی به فردی نزدیک شده و اجازه نمی‌دهد تا از او دور شود.

🔸آنلی بیتون

آنلی بیتون تعبیر خواب افتادن دندان را بسیار ناخوشایند می‌داند. زمانی که دندان در خواب آسیبی ببیند و یا بیوفتد احتمالا در آینده نزدیک خواب بیننده اتفاقات ناگواری را تجربه کرده و یا با افراد زیادی فوت خواهند کرد.

تعبیر خواب افتادن دندان در روانشناسی

به طور کلی تحلیل رویاها در مکتب روانکاوی اهمیت زیادی دارند. همچنین روانشناسی نه تنها به معنی خواب ها بلکه به پیامدهایی که به دلیل رویاها در زندگی فرد ایجاد می‌شود نیز می‌پردازد. از این رو بسیاری از دانشمندان این حوزه از جمله فروید و یونگ در این زمینه نظریه پردازی کرده اند.

📌یونگ

تعبیر خواب افتادن دندان و یا خونریزی آن از دیدگاه فروید نیز معانی مختلفی دارد. یونگ برای این حالت هفت معنی مختلف در نظر می‌گیرد. خودبینی، ارتباطات اجتماعی مختلف و گسترده، خجالت، عدم توانایی و یا قدرت کافی، مرگ و میر، ثروت و دارایی و همچنین فریب و نیرنگ از معانی این خواب هستند.

📌فروید

از نظر فروید تعبیرخواب افتادن دندان به این معنی بروز تغییر و تحولی در زندگی است که زیاد خوشایند نبوده فرد به دلیل آنها دلشوره و نگرانی دارد. از طرفی این موضوع را به غریزه جنسی ربط داده که سرکوب شده است.

تعبیر خواب افتادن دندان در کتاب تفسیر رویاها

تونی کریسپ نویسنده این کتاب این به طور مفصلی به تعبیر خواب افتادن دندان می‌پردازد. او ریختن و گم شدن دندان ها را بیانگر مرگ و میر دانسته و همچنین معنی دیگر آن را بالارفتن سن و یا رسیدن به بلوغ می‌داند. بیرون ریختن دندان های زیادی از دهان نیز نشانه ای از حرف هایی است که افراد نمی‌‌توانند در واقعیت آنها را بیان کنند. برای اطلاع از روش های غلبه بر استرس بی دلیل کلیک کنید.

تعبیر خواب افتادن دندان بر اساس موضوع آن

تعبیر خواب افتادن دندان بر اساس موضوع

برای تعبیر خواب افتادن دندان باید به جزئیات دیگری نیز توجه داشت. برای مثال افتادن تنها یک دندان به معنی موقعیتی ناگهانی و پیش بینی نشده ای است که در نهایت نتیجه خوبی دارد. و یا افتادن سه دندان نشانه ای از اتفاقات ناگوار در آینده است. افتادن دندان های نیش به طور کلی نمادی از نزدیکان و افراد نزدیک در زندگی هستند. همچنین تعبیر افتادن دندان عقل نیز به دو صورت می‌تواند باشد. یا افراد به زودی از شریک عاطفی خود جدا شده و یا زندگی خوبی را در کنار فردی که دوستش دارند؛ خواهند داشت.

دیدن افتادن دندان فرد دیگری نیز در خواب ارتباط با فردی است که مدت زمان زیادی از او هیچ خبری نداشته اید. اگر فرد در خواب افتادن دندانی را بدون خونریزی ببیند بروز تحولاتی در زندگی شخصی  و شغلی فرد است. از نظر برخی این خواب به معنی طولانی شدن عمر است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید؛ تعبیر خواب افتادن دندان در موقعیت های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل نباید به این موضوع اعتماد کرده و یا بر حسب آن تصمیم گیری نمود. اما اگر افراد این خواب را به طور مداوم می‌بینند باید از یک روانشناس در این زمینه کمک گرفته و علت آن را بیابند. در بیشتر موارد بروز یک خواب تکراری، بیانگر موضوعی است که حل نشده باقی مانده است. از این رو باید به کمک یک متخصص به آن پرداخته شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره