روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

اهمیت ندادن به حرف دیگران

اهمیت ندادن به حرف دیگران یکی رفتارهای دشوار محسوب می‌شود. معمولا ما نمی‌توانیم جلوی حرف زدن دیگران را بگیریم. حتی خودمان نیز گاهی در مورد دیگران صحبت می‌کنیم. اما به طور کلی این مسائل همیشه وجود داشته اند. اگر بخواهیم  زندگی خودمان را مطابق نظرات دیگران پیش ببریم؛ دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. حرف های اطرافیان، به صورت ناخودآگاه بر تفکرات و شیوه زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع خود را به شکل های مختلفی نشان داده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. به همین دلیل نباید اینگونه حرف را مبنا و معیاری برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم قرار دهیم. افراد در زندگی شرایط مختلفی دارند و نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت ندادن به حرف دیگران

برای همه ما پیش آمده که مورد قضاوت دیگران واقع شده ایم. احتمالا در این شرایط احساسات بدی را تجربه کرده ایم. اما باگذشت زمان و انجام تمریناتی می‌توان اهمیت ندادن به حرف دیگران را آموخت. فراموش نکنید که اگر به بالاترین درجه موفقیت و خوشبختی از نظر خود برسید؛ بازهم دیگران نظراتی برای ارائه دارند.

به همین دلیل باید صرفا نسبت به آنها شنونده بود. اینکه به نظرات برخی از متخصصین گوش بدهیم و یا مطابق آنها عمل کنیم؛ با حرف های بی پایه و اساس دیگران که گاها به دلیل حسودی حرف هایی را بیان می‌کنند؛ متفاوت است. برای اطلاع از دلایل دخالت در زندگی دیگران کلیک کنید.

دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران

دلایل-اهمیت-ندادن-به-حرف-دیگران

اینکه چرا باید نسبت به حرف دیگران بی توجه باشیم؛ دلایل متعددی دارد. گاهی افراد بعد از مدتی خود به این نتیجه می‌رسند که عمل کردن طبق نظر دیگران، مشکلی را از آنان حل نخواهد کرد. برخی از دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران، شامل موارد زیر می‌شود.

نظرات دیگران مدام در حال تغییر است و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

هیچکس از شرایط زندگی ما به طور کامل مطلع نیست

برخی از نطرات آنها هیچگونه منطقی ندارد

هیچ وقت نمی‌توانیم آنها را راضی نگه داریم

در نهایت شما در زندگی خود نقش دارید؛ نه دیگران

مسائل زندگی ما برای دیگران اهمیتی ندارد  و آنها دلسوز ما نیستند

چگونگی اهمیت ندادن به حرف دیگران

چگونگی-اهمیت-ندادن-به-حرف-دیگران

برخی از افراد همواره تلاش می‌کنند تا از این موضوع در امان باشند. اما در جوامع امروزی که ما وقت زیادی را با دیگران می‌گذرانیم و همواره با دیگران در ارتباط هستیم؛ نمی‌توان از این موضوع فرار کرد. اما راه هایی برای کنترل آن وجود دارد.همچنین می‌توانیم با اهمیت ندادن به حرف دیگران، تاثیر آن را بر شرایط روانی خود، کاهش دهیم. برای اطلاع از روش های برقراری ارتباط کلامی کلیک کنید.

📌بالابردن اعتماد به نفس

حرف های دیگران می‌توان تا حد زیادی بر نحوه تفکر ما و حتی رفتار ما تاثیر داشته باشد. افراد بعد از مدتی که طبق نظر دیگران رفتار می‌کنند؛ تمام اعتماد به نفس خود را از دست داده و دیگر قدرت تصمیم گیری نخواهند داشت. اما افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند با اهمیت ندادن به حرف دیگران، طبق روش خود پیش رفته ومسئولیت رفتارهای خود به عهده می‌گیرند. همچنین با وجود این ویژگی نظرات دیگران تاثیر زیادی بر زندگی ما نخواهد داشت و می‌دانیم که خود باید در مورد مسائل مختلف اقدام کنیم.

📌 اهمیت ندادن به حرف دیگران | قاطع بودن در تصمیمات

افرادی که سست و بی اراده هستند؛ معمولا بیشتر به حرف دیگران اهمیت داده و مطابق آنها عمل می‌کنند. آنها همچنین شناخت درستی از خود ندارند؛ به همین دلیل نظرات دیگران را به آسانی می‌پذیرند. قاطع بودن در زمینه های مختلف و همچنین اهمیت ندادن به حرف دیگران، به آنها اجازه دخالت های بی جا را نمی‌دهد. افراد باید بر شرایط زندگی خود مسلط بوده و قاطعانه رفتار کنند. نشان دادن ضعف در مقابل دیگران آنها را ترغیب به صحبت کردن در مورد شما می‌کند.

📌خودتان را ثابت نکنید

سعی نکنید برای اهمیت ندادن به حرف دیگران، اشتباهات دیگران را به آنها ثابت کنید. فراموش نکنید که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و حرف های دیگران هر قدر هم که غلط باشد؛ تاثیری در روند زندگی شما نخواهد داشت. با بحث کردن با افراد در مورد اشتباهتشان، اوضاع را پیچیده تر خواهید کرد. بحث کردن با دیگران در این مورد، کاری بی فایده بوده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

📌 اهمیت ندادن به حرف دیگران | مرزبندی روابط

وقتی برای خود و روابط تان مرزهای مشخصی تعیین کنید؛ دیگران به خود اجازه دخالت نمی‌دهند. معمولا افرادی که با آنها احساس صمیمیت و راحتی می‌کنیم؛ بیشتر در مورد زندگی ما صحبت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است به اطرافیان خود بسته به نزدیکی آنها یا علاقه ای که به آنها دارید؛ بها دهید. برای مثال اگر شخصی شروع به نظر دادن در مورد زندگی شما کرد؛ محترمانه به او یادآوری کنید که حرف های او برای شما اهمیتی ندارد و یا علاقه ای به صحبت کردن در این مورد ندارید. اهمیت ندادن به حرف دیگران می‌تواند با ایجاد مرزهایی مشخص بین اطرافیان آغاز گردد.

📌عدم نیاز به تایید دیگران

افرادی که نیاز به تایید دیگران دارند؛ به صورت ناخودآگاه طبق حرف های دیگران عمل می‌کنند. برخی از افراد تمام زندگی خود را صرف تلاش برای جل توجه دیگران و یا تایید آنها می‌کنند. اما قطعا انتهای این مسیر منجر به پشیمانی خواهد شد؛ چرا که آنها خود هیچ لذتی از تجربیات و شرایط زندگی خود نمی‌برند. کمک گرفتن و یا مشورت کردن با دیگران برای تصمیم گیری خوب است؛ اما نباید در این مورد زیاده روی کرد. این موضوع از وابستگی به دیگران نشات گرفته که افراد باید اقداماتی در این زمینه انجام دهند. برای اطلاع از دلایل دلبستگی ناایمن کلیک کنید.

📌 اهمیت ندادن به حرف دیگران | از نظرات دیگران استقبال کنید

اگر فردی نظر و یا انتقادی را با شما مطرح کرد؛ در این باره گارد نگیرید. حتی از حرف او استقبال کرده و به خوبی در این باره فکر کنید. اما گوش کردن به حرف های دیگران، لزوما به معنی عمل کردن به آنها نیست. اهمیت ندادن به حرف دیگران، به معنی بی احترامی کردن به آنان نیست. با اجتناب از بحث کردن با دیگران و صرفا شنیدن آنها به مرور زمان، آنها متوجه خواهند شد که حرف هایشان برای شما اهمیتی ندارد. به همین دلیل دیگر این رفتار را از خود نشان نمی‌دهند.

📌نفر سومی را نیز در نظر داشته باشیم

گاهی یک نفر حرفی را به شما می‌زند که ذهن شما را درگیر کرده و به راحتی نمی‌توانید در این مورد تصمیم گیری کنید. در این شرایط می‌توانید موضوع را با فرد سومی مطرح کرده و نظر او را نیز جویا شوید. البته بهتر است نفر سوم یک فرد متخصص باشد. نفر سوم باید فردی عاقل و مطلع باشد که به درستی در این مورد داوری کرده و به ما کمک کند. اهمیت ندادن به حرف دیگران گاهی با کمک دیگران امکانپذیر است.

سخن پایانی

اهمیت ندادن به حرف دیگران با وجود ارتباطات گسترده امروزی بسیار مشکل است. در دنیای امروزی مورد قضاوت قرار گرفتن امری طبیعی است و به روش های مختلفی این کار انجام می‌شود. افراد باید بر رفتارها و احساسات خود کنترل داشته و بر اساس نظرات و حرف های دیگران تصمیم گیری نکنند. این رفتارها در طولانی مدت بر زندگی و سلامت روان تاثیر داشته و حتی بر روابط افراد با دیگران نیز تاثیر می‌گذارد. بهتر است افراد برای جلوگیری پیامد های دخالت های دیگران از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره