خانوادهزوج و خانواده

آشتی با پدر و مادر

آشتی با پدر و مادر در روابط خانوادگی تاثیرات زیادی دارد. با اینکه معمولا فرزندان از اینکار سرباز زده و از والدین انتظار دارند تا پیش قدم شوند؛ اما به هر حال این یکی از وظایف آنان در قبال والدین است. از طرفی باید افراد سهم خود را در هر یک از مشکلات انجام دهند. چرا که نمی‌توان یک فرد را به عنوان مقصر اصلی شناخت. در بروز یک اختلاف و دعوا دو طرف سهم داشته و حتی در حین حل کردن آن نیز باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

فراموش نکنید که دعوا با اعضای خانواده و یا حتی پدر و مادر کاملا طبیعی بوده و در همه خانواده ها وجود دارد. اما باید اعضا روش برخورد با این موضوع را دانسته و از ادامه یافتن آن پیشگیری کنند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آشتی با پدر و مادر

در برخی موارد، اختلاف پیش آمده به قدری بغرنج است؛ که افراد حتی نمی‌توانند برای آشتی کردن با پدر و مادر خود تلاش کنند. با اینکه در حین دعوا و مشکل احتمالا افراد کنترل خود را از دست می‌دهند و شاید از رفتارهای خود پشیمان شوند. اما در هر حال عذرخواهی و صحبت کردن در مورد این موضوع می‌تواند تا حدی اوضاع را درست کند. اما زمانی که پیش قدم نشوید؛ نه تنها خودتان احساسات مختلفی را تجربه می‌کنید؛ بلکه حتی احتمال بروز مشکلات بیشتری نیز وجود دارد. از این رو بهتر است فرزندان در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند. برای آشنایی با نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

لزوم پیش قدم شدن برای آشتی کردن با پدر و مادر

پیش قدم شدن برای آشتی با پدر و مادر

پیش قدم شدن برای آشتی با پدر و مادر نه تنها در روند حل مشکل موثر است؛ بلکه اعضای خانواده را به یکدیگر نزدیک تر نیز می‌کند. چرا که بعد از آشتی کردن افراد می‌توانند با کمک یکدیگر موضوع پیش آمده را حل نمایند. در این قسمت به توضیح برخی از فواید؛ آشتی با پدر و مادر می‌پردازیم. برای جلوگیری از بروز تنفر از خانواده کلیک کنید.

موثر نبودن قهر و اختلاف

فراموش نکنید که هیچگاه قهر و دعوا مشکلی را حل نکرده است. حتی در این شرایط مشکلات شدید تر نیز می‌شوند در واقع به دلیل اینکه در این شرایط افراد بایکدیگر همکاری نمی‌کنند؛ همه چیز نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد. از این رو آشتی کردن با پدر و مادر بسیار مهم است.

آرامش بیشتر در خانواده | آشتی با پدر و مادر

با وجود آشتی با پدر و مادر، آرامش بیشتری در خانواده حاکم می‌شود. در واقع افراد به یکدیگر نزدیک تر شده ومی‌توانند ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند. معمولا زمانی که افراد با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند؛ دچار احساس عذاب وجدان شده و به درستی نمی‌توانند فکر کنند. به همین دلیل با آشتی با پدر و مادر، حتی بر روابط بین فردی اعضا نیز تاثیر می‌گذارد.

فضای صمیمی و امن در خانه

رفتار همه اعضا بر یکدیگر تاثیر می‌گذارد. زمانی که شما برای آشتی با پدر و مادر تلاش می‌کنید و یا حتی پیش قدم می‌شوید؛ آنان نیز این رفتار را از ما آموخته و واکنش های بهتری را از خود بروز می‌دهند. در واقع گاهی این والدین هستند که از فرزندان خود می‌آموزند.

چگونگی آشتی کردن با پدر و مادر

چگونگی آشتی با پدر و مادر

اما حتی آشتی با پدر و مادر نیز راه و روش خود را دارد. در برخی موارد فرزندان با اینکه برای این موضوع پیش قدم می‌شوند؛ اما در واقع به دنبال منافع شخصی خود بوده و یا حتی تمام تقصیرات را به عهده والدین خود می‌اندازند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از انواع اختلافات خانوادگی کلیک نمایید.

زمان و فضا دادن به افراد

برای آشتی با پدر و مادر، باید به آنها کمی زمان و فضا دهید. البته باید خود نیز کمی صبر کنید تا خشم تان فروکش کند. هیچ فردی نمی‌تواند بلافاصله بعد از دعوا همه چیز را فراموش کرده و دیگران را ببخشد. در واقع پدر و مادر و حتی فرزندان بعد از بروز اختلاف مدتی به تنهایی نیاز دارند.

عذرخواهی کنید | آشتی با پدر و مادر

اولین قدم برای آشتی‌کردن با پدر و مادر غذرخواهی کردن است. باید مسئولیت اشتباه خود را به گردن گرفته و از صمیم قلب عذرخواهی کنید. چرا که برخی از افراد با اینکه این کلمه را بر زبان می‌آورند؛ اما در واقع منظورشان این نیست و تنها برای ختم مسئله اینکار را انجام می‌دهند.

صحبت کردن در مورد مشکل و حل آن

وانمود نکنید که بعد از آشتی با پدر و مادر همه چیز تمام شده و اصلا مشکلی وجود نداشته است. در واقع مشکل را نادیده نگیرید. بهتر است بعد از آشتی کردن، به فکر حل کردن مشکل به صورت ریشه ای بوده و شرایط را بهبود بخشید. با اینکار از بروز مجدد مشکل هم جلوگیری می‌شود.

نگاه کردن به قضیه از زوایه دید آنها | آشتی با پدر و مادر

اگر آشتی با پدر و مادر برایتان دشوار است؛ مسئله را از نگاه آنها بنگرید. در واقع خود را به جای آنها گذاشته و کمی به آنها حق دهید. در بیشتر موارد، نگرانی های والدین، از دلسوزی بوده و اگر خود را به جای آنها بگذاریم دیگر ناراحت نخواهیم شد.

عبور کردن از کنار برخی مسائل

عبور کردن از کنار برخی از مسائل بی اهمیت و جدی نگرفتن آنها نیز یکی دیگر از راه های آشتی کردن با پدر و مادر است. برخی از وضوعات را نباید سخت گرفت و یا بزرگ کرد. هم والدین و هم فرزندان باید روحیه بخشش و گذشت داشته و در این موارد کمی از موضع خود کوتاه بیایند. در غیر این صورت هرچیز کوچکی منجر به خراب شدن روابط خانوادگی می‌شود.

استفاده از روش های غیرمستقیم | آشتی با پدر و مادر

یکی دیگر از راه های آشتی‌کردن با پدر و مادر، استفاده از روش های غیرمستقیم است. برای مثال برای آنها هدیه و یا گل خریده و از این طریق دلجویی کنید. حتی گاهی برخی از افراد دیگران را واسطه برای آشتی کردن قرار می‌دهند.

کمک گرفتن از روانشناس

به طور کلی در مورد مشکلات خانوادگی مخصوصا، آشتی کردن با پدر و مادر می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید. مشاور خانواده نه تنها بر روابط فردی شما به تنهایی کار خواهد کرد؛ بلکه با دیگر اعضا نیز صحبت کرده و آنان را راهنمایی می‌کند. کمک گرفتن از او در این مورد می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

سخن پایانی

آشتی کردن و بازسازی ارتباطات با دیگران یکی از کارهای بسیار پسندیده بوده که تاثیرات زیادی دارد. آشتی‌کردن با پدر و مادر که از نزدیکان ترین افراد به ما هستند بسیار مهم و ارزشمند بوده و افراد باید در این زمینه تلاش کنند. با اینکه آنان بسیار بخشنده هستند و شاید اصلا کینه ای از شما به دل نداشته باشند؛ اما به هر حال باید در این مورد پیش قدم شد و اقدامات لازم را انجام داد. بهتر است افراد در این مورد حتما از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره