ازدواجزوج و خانواده

اختلاف قد در ازدواج | قد 160 تا 170 خانم ها، ایده آل از نظر آقایان

اختلاف قد در ازدواج یکی از معیارهای اولیه برای دختران و پسران است. اغلب دختران و پسران علاقه دارند تا تفاوت قدی قابل توجهی با شریک احساسی خود داشته باشند. این موضوع برای دختران پراهمیت تر است. حتی برای برخی به عنوان معیار اصلی انتخاب همسر در نظر گرفته می‌شود.

اغلب افراد اعتقاد دارند که مرد باید یک سر و گردن از زن بالاتر باشد. هم قد بودن زن و مرد یا بلند بودن زن از مرد برای عده زیادی از افراد هنوز جا نیوفتاده است. اما برای ازدواج باید ویژگی های زیبایی را آخرین معیار در نظر بگیرید. خانواده، اخلاق، اعتقادات، مذهب، سن و … در اولویت بالاتری قرار دارند. برای اینکه از میزان تفاهم و تفاوت مطلع شوید؛ حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف قد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد در ازدواج چیست؟

موضوع اختلاف قد در ازدواج یکی از ملاک های مورد علاقه دختران است. اغلب دختر ها علاقه دارند تا شریک احساسی قد بلندی داشته باشند و این موضوع را تنها معیار ازدواج قرار می‌دهند. دلیل اینکه خانم ها به قد بلند تمایل دارند؛ افکار کلیشه ای است که مرد باید همیشه قد بلند تری از خانم داشته باشد. اما این معیار تنها گزینه ای برای انتخاب همسر نباید باشد.

به طور کل اختلاف قد در ازدواج بر انتخاب ها و ترجیحات افراد اثر می‌گذارد. بر اساس آمار، مردان اختلاف قد بین 15 تا 20 سانتی متر را مناسب می‌دانند و اغلب خانم هایی که قد 163 تا 172 دارند را انتخاب می‌کنند. خانم ها نیز معمولا اختلاف بین 12 تا 14 سانتی متر را برای اختلاف قد با همسر می‌پسندند. این موضوع به قدری گسترش یافته است که به معیار مهم در ازدواج تبدیل شده است. در این مقاله راجع به اختلاف قد در ازدواج موضوعات مختلفی را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

آیا اختلاف قد در ازدواج معیار درستی است؟

اغلب افراد اختلاف قد در ازدواج را معیار مهم و اساسی می‌دانند. حتی عده ای تنها به این معیار برای گزینش همسر توجه می‌کنند. اما در این میان کسانی هستند که توجهی به این معیار ندارند و فاکتورهای دیگر مانند اخلاق برای آنها مهم است.

تاثیر قد در ازدواج

اختلاف قد در ازدواج به دلیل اینکه برای افراد جامعه حائز اهمیت است؛ حتی اگر برای خود زوجین نیز مهم نباشد، باز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما به طور کلی افراد قد بلند سریع تر انتخاب می‌شوند و زودتر از بقیه ازدواج می‌کنند. همانطور افراد قد کوتاه زمان بیشتری را برای ازدواج نیاز دارند. بر اساس این معیار ها، در کشور ایران موضوع قد بسیار در انتخاب همسر ملاک است.

💠 تاثیر قد کوتاه مرد برای ازدواج

همانطور که گفته شد؛ اختلاف قد در ازدواج بین جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس تحقیقات، در ازدواج هایی که مرد از زن کوتاه تر بوده، زوجین رضایت بیشتری نشان دادند و حتی کمتر از یکدیگر جدا شده اند. در این نوع ازدواج خانم ها ملاک اخلاق را اولویت قرار داده و قد را نادیده گرفته است.

مردانی که قد کوتاهی دارند در زندگی بیشتر تلاش می‌کنند تا رفتار مناسب، درآمد خوب و اخلاق خوشی داشته باشند. تا به شیوه ای به جبران کوتاهی قد بپردازند. همچنین بیشتر تمایل دارند با خانم هایی ازدواج کنند که درآمد کمتر، میزان تحصیلات کمتر و چیزهای کمتر و پایین تر از خود داشته باشند. تا به این وسیله قد کوتاه آنها جبران شود. به همین دلیل اختلاف قد در ازدواجی که زن از مرد بلند تر است، پایدار تر از سایر ازدواج ها می‌باشد.

💠 تاثیر قد بلند مرد برای ازدواج

اختلاف قد در ازدواجی که مرد از زن بلند تر است را در این بخش سنجیده ایم. در این شرایط آقا علاقه دارد تا با خانمی کوتاه تر از خود ازدواج کند. آنها هیچ علاقه ای به ازدواج با خانم هم قد و بلند تر از خود ندارند. این افراد اغلب تمایل به ازدواج با خانم هایی دارند که میزان تحصیلات بالا و جایگاه اجتماعی بهتری داشته باشند. آنها جذابیت های ظاهری خود را در هر شرایطی تقویت می‌کنند تا برتر باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج کلیک کنید.

بهترین اختلاف قد در ازدواج

بهترین اختلاف قد در ازدواج

بهترین اختلاف قد در ازدواج کاملا سلیقه ای است. اینکه علاقه شما به اختلاف قد چقدر است مهم تر از بررسی موارد دیگر است. در این بخش مقاله به قد ایده آل از دید خانم ها و آقایان پرداخته ایم.

✨ قد ایده آل از نظر خانم ها

ایده آل ترین اختلاف قد در ازدواج با دید خانم ها، حدود 15 سانتی متر است. درصد بالایی از خانم ها این میزان اختلاف قد را معیاری برای انتخاب همسر می‌دانند. با این توصیف، آنها قد 180 را برای مردان قدی ایده آل می‌نامند. عده کمی از خانم ها نیز علاقه دارند تا با مرد هم قد خود ازدواج کنند.

✨ قد ایده آل از نظر آقایان

ایده آل ترین اختلاف قد در ازدواج از نظر آقایان، حدود 15 سانتی متر است. در واقع آنها خانم هایی با قد 160 تا 170 را ایده آل می‌نامند. در انتخاب همسر نیز اغلب به دنبال این تفاوت هستند.

ویژگی های افراد قد بلند و قد کوتاه در ازدواج

اختلاف قد در ازدواج بستگی به سلیقه و معیار های شما دارد. اگر این موضوع برای شما مهم نباشد؛ هیچ کسی نمی‌تواند به شما تحمیل کند. اما افرادی که قد کوتاه یا بلند دارند، اغلب ویژگی هایی از خود بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 افراد کوتاه قد برای جبران قد خود بیشتر از مابقی تلاش می‌کنند. آنها همیشه تلاش می‌کنند تا اخلاق خوبی داشته باشند و رفتار خوبی از خود بروز دهند. البته که برای جبران، بیشتر از بقیه کار می‌کنند تا درآمد بالایی داشته باشند. آنها صبور تر از دیگران هستند و دیر تر عصبانی می‌شوند.

🔻 افراد با قد بلند اعتماد به نفس بالایی دارند؛ و اغلب از جایگاه اجتماعی و شغلی بهتری برخوردارند. در نهایت این افراد درآمد بالاتری دارند. به دلیل مسیر تنفسی بلند تر و ریه های بزرگ تر؛ صدای جذاب و تاثیر گذار تری نسبت به افراد قد کوتاه دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با اختلاف قد در ازدواج صحبت کرده ایم. این موضوع به ملاک اصلی برای ازدواج تبدیل شده است؛ که اغلب بین دختران شایع تر است. اما برای اینکه ازدواج خوب و موفقی داشته باشید؛ باید از روانشناس برای بررسی میزان تفاهم و تفاوت ها راهنمایی بگیرید. مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید تا رضایت از زندگی بالاتری را در آینده تجربه کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف قد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره