ازدواجخانوادهزوج و خانواده

لذت بردن از مجردی | چطور در مجردی زندگی را تلخ نکنیم

لذت بردن از مجردی یکی از فرصت هایی است که معمولا خود ما آن را خراب می‌کنیم. بیشتر آدم‌ها در ابتدای جوانی که هنوز هیچ تعهد و مسئولیتی در قبال کسی ندارند؛ این موضوع را درک کرده. تا جایی که گاهی برای خود شرط می کنند که هرگز ازدواج نکنند. البته این مورد به شرایط محیطی نیز بسیار بستگی دارد. تصمیم گیری در مورد ازدواج کردن و مجرد ماندن کاملا شخصی بوده و نمی‌توان هیچکس را مجبور به کاری کرد. طبیعی است که در دوران مجردی، موقعیت های بیشتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد و همچنین می‌توانند آزادانه تر عمل کنند. اما هم مجردی و هم زندگی متاهلی شرایط خودش را دارد و افراد باید زندگی خود را مطابق با آنها پیش ببرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از مجردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

لذت بردن از مجردی

در مورد لذت بردن از مجردی باورهای غلط زیادی وجود دارد. در واقع افراد تصور می‌کنند که لذت بردن از این دوران به معنی تلف کردن وقت و خوشگذرانی است. اما این دوران بهترین زمانی است که افراد می‌توانند مهارت های مختلفی کسب کرده و همچنین ارتباط برقرار کردن با دیگران را بیاموزند. برخی از جوانان به دلیل اینکه در این دوران رفتارهای پرخطری انجام می‌دهند؛ دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

از طرفی برخی از افراد جوان را تحت فشار قرار می‌دهند تا ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهد؛ که در این صورت هم باز باید منتظر پیامدهایی باشند. به طور کلی بر اساس پژوهش روی افراد طی بیست سال، متاهل ها از سلامت روانی بالاتری برخوردار بوده و در زندگی آرامش بیشتری دارند.

راه های لذت بردن از مجردی

چگونگی لذت بردن از مجردی

برخی از جوانان بسیار کنجکاو و سردرگم هستند که چگونه می‌توان از مجردی لذت برد. در واقع برای فردی که ازدواج را به عنوان هدف انتخاب کند؛ لذت بردن از مجردی کمی عجیب و یا غیرممکن است. اما فراموش نکنید که راه های مختلفی برای ادامه زندگی وجود دارد و خوشحالی و رضایت افراد نباید به مجردی و یا متاهلی وابسته باشد. برخی از راه هایی که افراد می‌توانند این دوران را راحت تر و بهتر پشت سر بگذارند؛ شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از شرایط زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

💠تصمیم گرفتن به صورت ناگهانی

جوانان در دوران مجردی بسیار تحت تاثیر هیجان طلبی بوده و تصمیمات ناگهانی زیادی می‌گیرند. اما گاهی همین موضوع باعث خوشحالی بیشتر فرد می‌گردد. گرچه به طور کلی ماهیت زندگی غیرقابل پیش بینی و پر از اتفاقات ناگهانی است. همچنین این موضوع نباید منجر به بی ثباتی اخلاقی افراد گردد. بهتر است افراد همانطور که تحت تاثیر هیجانات خود عمل می‌کنند؛ برنامه مشخصی نیز برای زندگی خود داشته باشند. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

💠سفر کردن برای لذت بردن از مجردی

بسیاری از جوانان، تا قبل از دوران متاهلی و زندگی مشترک، اجازه سفر کردن با دوستان خود و یا به تنهایی را ندارند. اما خانواده ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند که سفر کردن یکی از بخش های اصلی لذت بردن از مجردی است و همچنین باعث شکل گیری تجربیات جدید در افراد می‌گردد. باید در این دوران به آنها حق اشتباه کردن داده شود و درعین حال به آنها کمک کرد و مواردی را گوشزد نمود.

💠کتاب خواندن و مهارت آموزی

یکی دیگر از روش های لذت بردن از مجردی، کتاب خواندن و مهارت آموزی است. افراد در این دوران در مقایسه با دوران متاهلی، قطعا دغدغه و زمان آزاد بیشتری دارند؛ به همین دلیل باید از آن به شکل درست استفاده کرده و چیزهای جدید را بیاموزند. در واقع هر چه در این دوران افراد دانش بیشتری در زمینه های مختلف کسب کنند؛ تصمیمات بهتری برای آینده خود خواهند گرفت.

💠لذت بردن از تنهایی

همچنین افراد مجرد باید بیاموزند که از تنهایی خود نیز لذت ببرند. برخی از افراد با اینکه قصد ازدواج ندارند؛ اما از تنهایی ترسیده و به همین دلیل با افراد اشتباهی معاشرت می‌کنند. از تنهایی نیز می‌توان لذت برد و وقتی افراد این مهارت را بیاموزند؛ راحت تر با این موضوع کنار آمده و همچنین آرامش بیشتری خواهند داشت.

💠خودشناسی برای لذت بردن از مجردی

یکی دیگر از اقداماتی که بهتر است افراد در این دوران انجام دهند؛ خودشناسی است. در واقع هرچه جوان شناخت دقیق تر و درست تری از خود داشته باشد، می‌تواند عملکرد بهتری در روابط خود داشته و همچنین تصمیمات درست تری بگیرد. با اینکه شناخت خود کار ساده ای نیست و شاید از جزو لذت بردن از مجردی محسوب نشود؛ اما به هر حال اقدامی ضروری است. از طرفی وقتی افراد بتوانند درست تر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنند؛ خوشحال تر خواهند بود.

💠داشتن روزمرگی مشخص

داشتن روتین و همچنین عادت های سالم مداوم نیز به لذت بردن از مجردی بسیار کمک می‌کند. افرادی که هیچ برنامه ای برای زندگی خود نداشته و همه وقت خود را به بطالت می‌گذرانند؛ قطعا نه با مجردی و نه با متاهلی، آرامش را تجربه نمی‌کنند. همچنین اینکار به افکار نیز نظم بیشتری داده و باعث می‌شود افراد انرژی خود را ذخیره کرده و همچنین زمان بیشتری داشته باشند.

💠به دنبال تایید نباشید

طبیعی است که بسیاری از جوانان در این سنین، به دنبال گرفتن تایید از دیگران باشند. در واقع آنها به دنبال دیده شدن بوده و می‌خواهند بی نقص به نظر برسند. احتمالا برای رسیدن به این هدف، مشکلات زیادی را هم تجربه می‌کنند؛ اما بهتر است افراد شرایط خود را در نظر گرفته و خود را با دیگران مقایسه نکنند. دوری از این مورد قطعا به لذت بردن از مجردی منجر خواهد شد. برای اطلاع از انواع انگیزه ازدواج کلیک کنید.

💠شرایط خانوادگی

لذت بردن از مجردیف بسیار به شرایط خانواده و نجوه برخورد آنها با این موضوع بستگی دارد. برخی از خانواده ها با جوان همکاری کرده و بسیار او را محدود می‌کنند. از طرفی برای ازدواج به او فشار آورده و او را مجبور به ازدواج اجباری می‌کنند. نباید در این مورد دچار افراط و تفریط شد. در واقع جوان تا حدی می‌تواند در مورد زندگی خود تصمیم گیری کند و باید از این دوران استقلال را بیاموزد.

لذت بردن از مجردی طبیعی است؟

علت لذت بردن از مجردی

بسیاری از جوانان و حتی خانواده هایشان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا لذت بردن از مجردی طبیعی است و یا باید به جوانان اجازه داد که در این مورد آزادانه عمل کنند! در واقع نمی‌‌توان به سوال جواب قطعی داد. چرا که افراد برای زندگی خود اهداف و برنامه های مختلفی دارند.

اما به طور کلی اگر جوانان نتوانند در این دوران برخی از مسائل را تجربه کنند؛ بسیار احتمال دارد که در زندگی مشترک خود، دچار مشکلات زیادی شوند. در واقع نتایج این موضوع را بعدا مشاهده خواهند کرد. البته این بدان معنا نیست که آنها مختار هستند هرچیزی را تجربه کنند؛ بلکه باید آنان را از مسائلی آگاه کرد و همچنین در مورد خطرات نیز به آنها هشدار داد.

سخن پایانی

برخی آرامش و خوشحالی در زندگی را تنها معطوف به ازدواج و یا حضور فرد دیگری در زندگی خود می‌دانند. اما لذت بردن از مجردی شرایطی است که افراد می‌توانند در آن مسائل بیشتری را آموخته و همچنین تصمیمات بهتری در مورد آینده خود بگیرند. اطرافیان نیز در این مورد موثر بوده و باید به فرد در این مورد کمک کرده و همچنین او را آگاه کنند. اما از فشار آوردن پرهیز کرده و همچنین از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از مجردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره