ازدواجزوج و خانواده

مخالفت خانواده در ازدواج | 8 راهکار جهت جلب رضایت خانواده

مخالفت خانواده در ازدواج دلایل متفاوتی دارد. بسیاری از خانواده ها به دلیل عقاید سنتی و یا مورد علاقه نبودن شریک احساسی فرزندشان، با آنها مخالفت می‌کنند. گاه این مخالفت ها باعث سردرگمی و حال بد فرزندانشان می‌شود. اما والدین به دلیل عقاید خود بر مخالفت هایشان پافشاری می‌کنند. البته که ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است و رضایت خانواده در این امر نیز بسیار ملاک مهمی است. اما زمانی که این مخالفت ها دلایل و پشتوانه منطقی نداشته باشد؛ برای جلب رضایت خانواده ها باید اقدام کنید. اما جلب رضایت خانواده ها هرگز کار ساده و آسانی نیست. ولی روش هایی وجود دارد که می‌توانید برای رضایت خانواده اقدام کنید. برای آگاهی از روش های جلب رضایت خانواده ها از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مخالفت خانواده در ازدواج

مخالفت خانواده در ازدواج

خانواده رکن اصلی در ملاک های ازدواج است. هرگز تصور نکنید که قرار نیست خانواده همسر شما در زندگیتان حضور داشته باشد. همسر شما دست پرورده همان خانواده است و هرگز نمی‌تواند به خاطر شما از خانواده اش بزند. به همین دلیل بهتر است که اول از همه خانواده برای شما مهم باشد. اما زمانی که دلایل مخالفت خانواده در ازدواج خیلی غیر منطقی باشد؛ بهتر است که از راهکارهای مناسبی برای جلب رضایت آنها استفاده کنید.

حتما هم از قبل با روانشناس مشورت کنید تا معیارهای شما را قبل از ازدواج مورد سنجش قرار دهد. در این مقاله راجع به دلایل و راهکارهای مخالفت خانواده در ازدواج توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

دلایل مخالفت خانواده در ازدواج

زمانی که مخالفت خانواده در ازدواج بیان می‌شود. باید دلایل آن را مورد سنجش قرار دهیم. در این بخش مقاله دلایل مخالفت خانواده در ازدواج را توضیح داده ایم.

🔻 تفاوت فرهنگی میان خانواده ها وجود دارد.

🔻 شناخت بیشتر والدین به فرزند. که شخص را مناسب فرزند خود نمی‌دانند.

🔻 تفاوت اقتصادی میان خانواده ها موج می‌زند.

🔻 موقعیت اجتماعی متفاوت بین خانواده ها وجود دارد.

🔻نگرانی برای خوشبختی و آینده فرزندان دارند.

🔻 عقاید سنتی متفاوت بین خانواده ها وجود دارد.

🔻 قضاوت اطرافیان در انتخاب همسر برای فرزند بسیار زیاد است.

🔻آداب و رسوم های قدیمی مانع توافق می‌شود.

🔻 تفاوت زیاد بین دختر و پسر وجود دارد.

🔻انتخاب همسر برای فرزندان را فقط وظیفه خود می‌دانند.

🔻 مشکلات خانوادگی در این میان زیاد شده است.

در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، چیکار کنیم؟

در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، چیکار کنیم؟

مخالفت خانواده در ازدواج به دلیل مختلفی بستگی دارد. اما برای جلب رضایت خانواده حتما باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. اما روش ها و راهکارهایی نیز وجود دارد که برای راهنمایی بیشتر شما در این باره توضیح داده ایم.

🟠 علت مخالفت والدین را پیدا کنید

برای حل و رفع مخالفت خانواده در ازدواج، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. دلیل این مخالفت را جویا شوید و از خانواده بپرسید که به چه دلیل این اتفاق رخ داده است و بر چه اساسی چنین مخالفتی دارند. در این روش حتما از روانشناس و مشاور راهنمایی بگیرید.

🔴 از انتخاب خود مطمئن شوید | مخالفت خانواده در ازدواج

یکی از روش های مقابله با مخالفت خانواده در ازدواج، اطمینان از انتخاب خود است. اگر شما از انتخاب خود مطمئن هستید و به شناخت کافی رسیده اید؛ می‌توانید مخالفت خانواده را به رضایت تبدیل کنید. بهتر است که قبل از پا فشاری، از خواسته خود مطمئن شوید. زمانی که به شناخت کافی رسیده باشید، و هیچ تردید و شکی نداشته باشید؛ راحت تر می‌توانید بر انتخاب خب تمرکز کنید.

🟡 مسئولیت پذیری خود را نشان دهید

برای جلب رضایت در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، باید مسئولیت پذیری خود را نشان دهید. به آنها نشان دهید که به بلوغ فکری رسیده اید و می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. و به آنها اثبات کنید که از پس زندگی خود بر خواهید آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

🟣 واسطه مورد اعتماد پیدا کنید | مخالفت خانواده در ازدواج

برای جلب رضایت در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، باید به دنبال واسطه باشید. واسطه به شما کمک می‌کند که برای صحبت با خانواده اقدام کند و برای رضایت خانواده بهترین گزینه را انتخاب کند.

🟢 یکی از والدین را قانع کنید

زمانی که مخالفت خانواده در ازدواج پدید می‌آید؛ برای جلب رضایت آنها لازم است که یکی از والدین را قانع کنید. تا والد دیگر نیز به واسطه همسر خود قانع شود.

🔵 معیارهای خود در انتخاب همسر را بیان کنید

هنگامی که مخالفت خانواده در ازدواج به وجود می‌آید؛ باید معیارهای خود را به خانواده بگویید. ذکر کنید که فرد مورد علاقه شما مطابق با معیارهایتان است و تمامی انتظارات شما را بیان می‌کند.

⚪ با خانواده صحبت کنید | مخالفت خانواده در ازدواج

با خانواده در رابطه با تمامی مسائل، نگرانی ها و درگیری های ذهنی شان صحبت کنید. شاید چیزی آنها را دیگری کرده است که برای شما نیز قابل درک و منطقی باشد. از خانواده بخواهید که به شما کمک کنند تا این موضوع واضح و صریح بیان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از ازدواج کلیک کنید.

🟤 از روانشناس کمک بگیرید

برای اینکه رضایت خانواده را جلب کنید؛ حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس با کمک رسانی به شما و کسب اطلاعات از خانواده این شرایط را فراهم می‌کند که ابتدا ریشه این مخالفت را بررسی کنید و سپس راهکارهای جلب رضایت را پیاده کنید. بنابراین برای مخالفت خانواده در ازدواج کمک از روانشناس را فراموش نکنید.

کلام آخر

مخالفت خانواده در ازدواج یکی از دغدغه های جوانان است. به دلیل علاقه و دوستی هایی که امروزه نیز بسیار زیاد شده است، والدین علاقه ای به انتخاب های فرزندان ندارند. این عدم علاقه و مخالفت ها به دلایل مختلفی بستگی دارد. این مخالفت ها نیز معمولا در زمینه های سنتی و فرهنگی است. حتما در این شرایط از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره