ارتباط با جنس مخالفازدواجزوج و خانواده

وابسته کردن مرد به خود | چطور مرد را وابسته کنیم؟

وابسته کردن مرد به خود از مواردی است که دغدغه بعضی از زنان محسوب شده و همچنین برای آن تلاش می‌کنند. از آنجایی که برخی از افراد باور و تصور غلطی در مورد ازدواج و رابطه دارند؛ دیگری را جزو دارایی های خود محسوب کرده و تمایل دارند که دیگری تنها با آنها ارتباط داشته و نزدیک آنها بماند. اما این رفتار بچه گانه ای محسوب می‌شود. با اینکه وابستگی میان زوجین بسیار مهم است؛ اما نباید از حالت طبیعی خارج شده و یا حتی دیگری را مجبور به وابسته شدن؛ کرد. بسیاری از زنان در راه تلاش برای رسیدن به چنین چیزی، به طور کلی رابطه خود را نابود کرده و طرف مقابل را دلسرد و ناامید می‌کنند. از همین رو اطلاع از راه های درست برای انجام اینکار و کمک گرفتن از مشاور اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وابسته کردن مرد به خود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

وابسته کردن مرد به خود

تلاش و یا تمایل برای وابسته کردن مرد به خود، در شرایط مختلفی رخ می‌دهد. در برخی موارد افراد در ابتدای رابطه گرایش دارند تا طرف مقابل را جذب کنند. از طرفی، گاهی بعد از گذشت مدتی از رابطه به فکر چنین چیزی افتاده و نیازمند عشق و محبت بیشتری از طرف شریک خود هستند.

وابستگی ایجاد کردن، شاید در ابتدا ساده و یا حتی امکانپذیر به نظر برسد. اما بعد از مدتی منجر به بروز مشکلات زیادی در رابطه می‌گردد. به همین دلیل نباید در این مورد ساده لوحانه عمل کرد. همچنین فراموش نکنید که در این حالت شما در حال بازی کردن با احساسات دیگران هستید.

علل تمایل زنان به وابسته کردن مرد به خود

اینکه چرا زنان به وابسته کرد مرد به خود متمایل هستند؛ ریشه در عوامل مختلفی دارد. در برخی موارد این ویژگی های شخصیتی زنان است که آنان را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد. در واقع آنان با تمام عشق و محبتی که از طرف همسر خود می‌گیرند؛ بازهم مایل هستند تا اینکار را انجام دهند. یکی دیگر از دلایل این موضوع بی مهری آقایان است.

چرا که در این شرایط به دلیل علاقه ای که بین دو طرف ایجاد شده است؛ زنان انتظارات بیشتری از طرف مقابل خود دارند. اما او اهمیتی نداده و یا به شکل درستی محبت خود را ابراز نمی‌کند. از این زن نیز مجبور می‌شود برای نزدیک تر شدن به او از روش های دیگری استفاده نماید. همچنین مردانی که در طول یک رابطه عاطفی به خانواده خود بیشتر از همسر اهمیت می‌دهند نیز حسادت زنان را برانگیخته کرده و آنان را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهند.‌ برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت وابسته کلیک کنید.

راهکارهای وابسته کردن مرد به خود

راهکارهایی برای وابسته کردن مرد به خود

برای وابسته کردن مردان به خود، راه های مختلفی وجود دارد. شاید این راهکار را بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند. اما در واقعیت بسیار تاثیر گذار بوده و می‌توانند روند رابطه را کمی تغییر دهند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

🔸لبخند زدن

لبخند زدن یکی از راه های برقراری ارتباط موثر با دیگران است. این موضوع در مورد وابسته کردن مرد به خود نیز اثربخش است. بهتر است در حین صحبت کردن و تعامل لبخند به لب داشته و بشاش باشید. هیچ فردی از صحبت کردن با یک فرد عبوس خوشش نمی‌آید.

🔸برقراری تماس چشمی

همچنین برای وابسته کردن مرد به خود ، با او تماس چشمی برقرار نمایید. چشم ها دریچه روح بوده و احساسات افراد را بهتر نشان می‌دهند. با نگاه کردن به چشم های آنان در حین صحبت کردن می‌توانید بر آنان تاثیر بگذارید. این به معنی زل زدن نیست. اما باید توجه خود را به این شکل نشان دهید.

🔸شناختن مردان

همه افراد تمایل دارند تا با جزئیات بیشتری شناخته شوند. برای وابسته کردن مرد به خود باید همه چیز را در مورد او به خاطر سپرده و او را به درستی بشناسید. آگاهی از اولویت ها و حتی برنامه زندگی او بسیار تاثیر گذار بوده و برای او اهمیت دارد.

🔸پرهیز از نمایشی رفتار کردن

فراموش نکنید که برای وابسته کرد مرد به خود و جذب او، اصلا نمایشی رفتار نکنید. مردان این موضوع را به آسانی متوجه شده و علاقه خود را نسبت به شما از دست می‌دهند. در واقع زیاده روی در رفتارهای دلفریبانه و اغواگری بیش از حد به معنی نمایشی رفتار کردن است. چنین زنانی بسیار سطحی هستند و اصلا برای مردان جذابیت ندارند.

🔸سادگی

بهتر است در حین حال ساده باشید. همانطور که به آن اشاره شد؛ مردان علاقه ای به رفتارهای اغراق آمیز ندارند. از همین رو بهتر است برای وابسته کردن مرد به خود، چه از لحاظ ظاهری و چه رفتاری ساده باشید. برخی از زنان تصور می‌کنند که پیچیده بودن آنها را جذاب تر نشان می‌دهد. اما اینطور نیست.

🔸قوی بودن

قوی بودن نیز یکی دیگر از راه های وابسته کردن مرد به خود است. مردان از زنان ضعیف خوششان نمی‌آید. در واقع این معنی بروز رفتارهای مردانه در زنان نیست. بلکه آنان باید تسلط بیشتری روی احساسات خود داشته و منطقی تر رفتار کنند. برای آشنایی بیشتر با سیاست های زنانه کلیک کنید.

🔸قابل دسترس نباشید

با اینکه پیش تر در مورد سادگی و نمایشی نبودن صحبت کردیم؛ اما نباید به راحتی درخواست های آنان را قبول کرده و همیشه برایشان در دسترس باشید. در واقع سهل الوصول نبودن، برای مردان جذاب تر است. همواره برنامه های خود را در اولویت گذاشته و برای خود ارزش قائل باشید.

🔸پایبندی به اصول اخلاقی

برخی از زنان برای وابسته کردن مرد به خود؛ اصول اخلاقی مختلفی را زیر پا می‌گذارند. فراموش نکنید که داشتن حد و مرز مشخص منجر به اعتماد به نفس بیشتر در افراد شده و دیگر نیازی به بروز رفتارهای هنجارشکنانه نیست. همچنین همواره به این موضوع فکر کنید که به چه قیمت در حال انجام چنین کاری هستید! این سوال شما را از انجام بسیاری از کارها وا می‌دارد.

معایب و مزایا وابسته کردن مرد به خود

مزایای وابسته کردن مرد به خود

به طور کلی وابستگی ویژگی خوبی نیست. این در مورد وابسته کردن مرد به خود نیز صدق می‌کند. از این رو شاید در صورت وابسته کردن مرد به خود شاهد بروز محبت و ابراز علاقه های بیشتری باشید. اما بعد از مدتی برای او در نقش والد درآمده و باید مادری کنید. در واقع برخی از مردان به قدری به طرف مقابل خود وابسته هستند؛ که جای آنان با یکدیگر عوض شده و دیگر نمی‌توانند برخی از کارها را به تنهایی انجام دهند.

سخن پایانی

وابسته کردن مرد به خود یکی از شرایطی در رابطه است؛ که شاید در ابتدا بسیار لذتبخش به نظر برسد و برای زنان خوشایند باشد. اما بعد از مدتی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. از این رو افراد بهتر است از روش های دیگر برای داشتن ارتباطی بهتر با همسر خود استفاده کنند. همچنین باید در این زمینه از یک مشاور زوج کمک گرفته و با او مشورت نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وابسته کردن مرد به خود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره