ازدواجخانوادهزوج و خانواده

سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف

سیاست های زنانه در زمینه های مختلفی قابل استفاده هستند. اینکه افراد از جنسیتی به عنوان اهرم فشاری برای انجام کارهای خود استفاده کنند؛ اخلاقی نیست. اما سیاست های زنان در مورد موضوعات مختلف به افراد کمک می‌کند تا راه حل های دیگر را امتحان کرده و خلاقانه عمل کنند. داشتن سیاست در رفتار یکی از اصول حرفه است و جزو هوش هیجانی محسوب می‌شود. گرچه برخی به صورت ذاتی بیشتر از این استعداد برخوردار هستند؛ اما می‌توان آن را کسب کرد. اینکه زنان بدانند در چه موقعیتی، چه رفتاری را از خود نشان بدهند؛ اصلا بدنبوده و حتی باعث پیشرفت آنان نیز خواهد شد.

سیاست های زنانه

سیاست-های-زنانه

فراموش نکنید که استفاده از سیاست های زنانه، یک موضوع کاملا وابسته به فرهنگ و شرایط اجتماعی است و نمی‌توان در مورد آن به صورت خودسرانه عمل کرد. بسیاری از افراد این ویژگی را با اغواگری و یا عدم صداقت یکسان می‌دانند؛ که این اصلا درست نیست.

زنان می‌توانند در کمال قاطعیت، صداقت و پایبندی به اصول، سیاست نیز داشته باشند. همچنین این رفتارها فقط در مورد همسر کابرد نداشته و می‌توان در زمینه های مختلفی از آن بهره گرفت. همچنین این روش برای بالابردن کیفیت سلامت روان زنان نیز موثر خواهد بود.

برخی از موارد استفاده از سیاست های زنانه

سیاست های زنانه را می‌توان در شرایط مختلفی به کار برد. در نظر گرفتن شرایط و همچنین آشنایی با قواعد استفاده از این سیاست ها بسیار اهمیت خواهد داشت. همچنین رفتار طبق این اصول به معنای دورویی و تظاهر نیست. بلکه در بسیارس از موقعیت ها می‌تواند زمینه ساز انجام سریع تر و راحت تر امور باشد.

📌سیاست های زنانه در زندگی مشترک

بیشتر مورد استفاده از سیاست های زنانه از زندگی مشترک و با همسر خواهد بود. بسیاری از زنان از بی توجهی همسر خود شکایت می‌کنند و یا انتظاراتی از همسر خود دارند که برآوره نمی‌شوند. چاره همه اینها تغییر رفتار و استفاده از روش دیگری در رابطه خواهد بود. قطعا افراد باید در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و به صورت مستقیم آن را حل نمایند. اما اگر این روش ها کارساز نبودند؛ زنان می‌توانند با استفاده از تکنیک های گوناگونی ارتباط خود را با همسر بهبود بخشند. همچنین با این روش ها می‌توانید مخالفت خود را با موضوعی به نحوه صحیح تری بیان کرده و یا خواسته های خود را اجرایی کنید. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

📌فضای کاری

بکارگیری روش های سیاست های زنانه در فضای کاری، به معنی برخورد مناسب موثر با همکاران و مدیر است. همچنین چنین رفتاری در فضای کاری سبب صمیمیت بیشتر و احترام میان اعضا خواهد شد. رعایت اصول حرفه ای در محیط کار بسیار مهم است و باید حد و مرزها را حفظ کرد. اما با توجه به شرایطی که زنان در محیط کار دارند؛ می‌توانند این فضا را برای خود بهبود بخشند. بهره گیری از این رفتار به معنای گرم گرفتن با همه نیست بلکه فقط بخشی از رعایت احترام و آداب معاشرت است.

📌در قبال دوستان و خانواده

سیاست های زنانه حتی در مورد دوستان و خانواده نیز قابل اجرا هستند. برای مثال وقتی خانواده درگیر مشکلی است و یا مسائلی در آن به وجود آمده است؛ می‌توان با داشتن واکنشی مناسب و همچنین کمک کردن به آنها، اوضاع را بهبود بخشید. برخی تصور می‌کنند که باید این سیاست ها را فقط در قبال همسر خود به کار ببرند. اما قبل از اصول همسرداری باید رفتار مناسبی با خانواده خود داشته و حتی از آنان مسائلی را بیاموزید. حتی در صورت تاهل نیز افراد باید ارتباط خود را با خانواده حفظ کرده و میان رابطه زناشویی با خانواده تعادل برقرار کنند.

روش های مختلف سیاست های زنانه

تکنیک-سیاست-های-زنانه

شاید ماهیت سیاست های زنانه به طور کلی، سوال بسیاری از افراد باشد. اینکه دقیقا به چه معناست و باید چگونه رفتار کنیم تا سیاست داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال با انجام روش هایی که در این قسمت توضیح می‌دهیم؛ امکانپذیر است. همچنین بهره گیری از این روش ها کار سختی نبوده و با مقداری تمرین و تمرکز می‌توانید به عنوان یک زن، روابط بهتری با دیگران داشته باشید.

✅صحبت کردن با لحنی آرام و دوری از تنش

بسیاری از زنان به دلیل تصورات اشتباهی که در مورد حقوق خود در جامعه دارند و یا برخی مسائل دیگر، از مردان منزجر بوده و مدام در حال اعتراض هستند. آنها حتی در صحبت کردن و ارتباط عادی نیز، عصبی و خشن بوده و شنونده خوبی نیستند. همین موضوع بسیاری از روابط و جنبه های مختلف زندگی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از روش های ساده وکاربردی سیاست های زنانه، صحبت کردن با لحنی آرام و ملایم است. زنان می‌توانند با روش صحبت کردن صحیح و به موقع از بروز بسیاری از تنش ها جلوگیری کنند. برای اطلاع از روش های مختلف ارتباط کلامی و موارد استفاده از آن کلیک کنید.

✅درک کردن شرایط

سنجیدن زمان و مکان مناسب برای صحبت کردن و یا رفتارهای دیگر به هوش هیجانی نیاز دارد. هوش هیجانی نیز زمینه ساز سیاست های زنانه خواهد بود. بهتر است افراد شرایط را درک کرده و متناسب با ان رفتار کنند. برای مثال اگر شاهد ناراحتی همسر خود هستید؛ بهتر است دلیل او را پرسیده و از مطرح کردن مشکل خودتان، خودداری کنید. با اینکار نه تنها به همسر خود کمک کرده بلکه هوش و ذکاوت خود را در درک وضعیت به او نشان می‌دهید. برای آشنایی با روش های همدردی با دیگران کلیک کنید.

✅رقتار منطقی و عاقلانه

زنان بر اساس ویژگی های ذاتی خود بیشتر برحسب احساسات رفتار کرده و یا تصمیم می‌گیرند. این موضوع در بسیاری از شرایط به ضرر آنها خواهد بود. آنها به خاطر همین ویژگی نمی‌توانند در بسیاری از مشاغل فعالیت کنند. اما از طرفی نیروی احساس و منطق در همه افراد وجود دارد و می‌توانند از آنها استفاده کنند.

زنان باید نیروی منطق را در خود تقویت کرده در صورت لزوم از آن استفاده کنند. این به معنای رفتار خشن و بدون احساس نیست. بلکه استفاده به موقع از عقل و منطق است که اهمیت دارد و از جنبه های مهم سیاست های زنانه است. برای مثال در تصمیمات مهم، بهتر است احساس را کنار گذاشته و براساس منطق، فکر کنید.

✅رعایت احترام و ادب

برای یک زن، هیچ چیز بهتر از رعایت ادب و احترام نیست. توصیه می‌شود در هر شرایطی احترام را در اولویت قرار داده و بی ادبی نکنید. حتی در جواب بی احترامی دیگران نیز باید تواضع به خرج داد و با آرامش برخورد کرد. در واقع یکی از اصلی ترین رفتارهای سیاست های زنانه رعایت ادب و احترام است. این موضوع بسیار به تربیت خانوادگی مرتبط است اما به هرحال خود افراد نیز می‌توانند در جهت عمل کردن به آن تلاش کنند. ادب افراد هم در نحوه برخورد آنها و هم در حرف زدن، مشخص می‌شود. به همین دلیل زنان باید نسبت به این مورد حساس باشند.

لزوم استفاده از سیاست های زنانه

استفاده از سیاست های زنانه اگر به روش درست انجام شوند؛ می‌توانند زندگی فرد را دگرگون کنند. این موارد به شما کمک می‌کنند تا نه تنها مورد احترام دیگران واقع شوید؛ بلکه خود نیز آرامش بیشتری را در زندگی تجربه می‌کنید. کار کردن بر روی مهارت های ارتباطی و حتی جایگزین کردن عادات خوب رفتاری، کار بسیار مفیدی است و اصلا به معنای دورویی یا سواستفاده نیست. اینکه استفاده از برخی تکنیک ها سبب تسهیل امور می‌شوند؛ ضرورت بهره گیری از سیاست ها را به خوبی نشان می‌دهد.

سخن پایانی

نمی‌توان تاثیر رفتار بر اساس سیاست های زنانه را نادیده گرفت. از طرفی افراط در اینکار، دیگران را دچار سوتفاهم می‌کند. به همین دلیل باید میانه رو بود و شرایط را در نظر گرفت. همچنین از نفوذ این رفتارها بر دیگران سواستفاده نکرده و به اخلاق پایبند باشید. می‌توانید برای یادگیری و همچنین موارد استفاده از این تکنیک ها با یک روانشناس مشورت کنید. شاید در ابتدا در مقابل تغییر مقاومت کنید و یا علاقه ای به اینکار نداشته باشید. اما با استفاده از آنها بعد از گذشت مدتی، تاثیر آنها را مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیاست های زنانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره