روابط زناشوییزوج و خانواده

گریه بعد از رابطه جنسی | گریه در حین رابطه جنسی

گریه بعد از رابطه جنسی یکی از واکنش های شایع میان زنان در تجربه ارگاسم است. بیشتر زنان مخصوصا بعد از برقراری رابطه جنسی برای بار اول، دچار احساسات مختلفی شده و به همین دلیل گریه می‌کنند. با اینکه این موضوع جای نگرانی ندارد؛ اما بهتر است آن را پیگیری کرده و علت آن را پیدا کنید. البته معمولا این موضوع ادامه دار نمی‌شود. اما گاهی نشانه ای برای مشکلی بزرگتر در زندگی زنان است؛ که در صورت برطرف نشدن؛ منجر به مسائل دیگری می‌گردد. واکنش همسر نیز در این مورد بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است در این مورد با مشاور جنسی مشورت کرده و از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

گریه در حین رابطه جنسی

برای بسیاری از زنان، رابطه جنسی یک عمل بسیار احساسی و رومانتیک است که برای آن فانتزی های زیادی دارند. اما در صورت انجام نشدن آنها و یا پیش نرفتن طبق برنامه ریزی، گریه در حین رابطه جنسی را تجربه کرده و همچنین به دلیل آن، دچار احساس گناه و شرم می‌شود. حتی این واکنش، طرف مقابل را نیز مضطرب می‌کند. گریه یک واکنش طبیعی در مقابل احساس شرم و ناراحتی است و جای نگرانی ندارد.

از همین رو بهتر است خود را سرزنش نکرده و همچنین با همسر خود نیز صحبت کنید. گاهی افراد به جای اینکار پرخاشگری کرده و یا حتی از انجام دوباره رابطه جنسی سرباز می‌زنند. اما فراموش نکنید که می‌توان دلایل این موضوع را شناسایی کرده و آن را برطرف نمود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم اضطراب جنسی کلیک کنید.

شایع ترین علل گریع بعد از رابطه جنسی

علل گریه بعد از رابطه جنسی

برای بروز واکنش گریه بعد از رابطه جنسی، دلایل مختلفی وجود دارد. از آنجایی که افراد در این شرایط مورد هجوم احساسات مختلف، قرار می‌گیرند؛ به درستی نمی‌توانند علت این موضوع را شناسایی نمایند. به همین جهت می‌توانند از روانشناس نیز کمک بگیرند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از شرایط اولین رابطه جنسی کلیک نمایید.

💠تجربه احساسات مختلف

گریه در حین رابطه جنسی گاهی به دلیل تجربه احساساتی مانند خوشبختی، هیجان، گناه و شرم، ناامیدی، تسکین و رهایی و حتی فشار روانی است. وقتی در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از احساسات به سمت ما هجوم می‌آورند؛ طبیعی است که به شکل های مختلفی مانند گریه کردن به آن پاسخ دهیم. از طرفی زنان بعد از رابطه جنسی نسبت به محبت و پس نوازی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. اما وقتی این را دریافت نمی‌کنند؛ دچار ناامیدی و ناراحتی شده و حتی گریه می‌کنند.

💠برهم خوردن تعادل هورمون ها

از طرفی بعد از به ارگاسم رسیدن، تا مدت زمان کوتاهی، تعادل هورمون ها در بدن به هم خورده و همین موجب بی ثباتی خلق می‌شود. به این دلیل است که افراد در روزهای قبل از قاعدگی و یا در حین آن بسیار خلق پایینی دارند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل گریه بعد از رابطه جنسی است.

💠PCD

یکی دیگر از دلایل گریه بعد از رابطه جنسی بیقراری پس از آمیزش است. تقریبا می‌توان گفت که این موضوع به قدری در میان زنان شایع است که اختلالی را به آن اختصاص داده و روش های درمانی برای آن پیشنهاد می‌کنند. در این حالت، زنان بعد و یا در حین رابطه جنسی، احساس بی قراری و یا گریه کردن را تجربه می‌کنند.

💠احساس درد

گاهی این گریه در حین رابطه جنسی، به دلیل وجود احساس درد برای زنان است که به دلیل ابتلا به واژینیسموس و یا انمتریوز بروز می‌کند. در این حالت بهتر است افراد حتما به متخصص زنان و مشاور جنسی مراجعه کرده و این مشکلات را درمان کنند. در واقع رابطه جنسی نباید با احساس درد همراه باشد. برخی از زنان این حالت را طبیعی تلقی کرده و به همین دلیل آن را پیگیری نمی‌کنند.

💠واکنش فیزیولوژیکی

همانطور که به آن اشاره شد؛ گریه کردن یک واکنش طبیعی بیولوژیک تلقی می‌شود. از این رو تجربه گریه بعد از رابطه جنسی و یا در حین آن نیز کاملا عادی بوده و نباید به خاطر آن احساس گناه و شرم کرد.

💠خیالپردازی های مختلف

برخی از زنان در حین رابطه جنسی در حال تصور کردن سناریوهای مختلفی در ذهن خود هستند. به همین دلیل شاید دچار حواسپرتی شده و نتوانند لذت کافی را دریافت کنند و یا حتی به ارگاسم برسند. چنین افرادی به راحتی تحت تاثیر هیجانات خود قرار گرفته، از این رو گریه در حین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. برای جلوگیری از بروز سردمزاجی زنان کلیک کنید.

💠ابتلا به اختلالات روانی

از طرفی گریه بعد از رابطه جنسی ، یکی از نشانه های زنان افسرده نیز هست. در واقع افسردگی باعث می‌شود تا افراد بسیار حساس و آسیب پذیر شده و به دلایل مختلفی گریه کنند. از این رو بسیار اهمیت دارد که در صورت مشاهده دیگر نشانه های افسردگی، افراد حتما در این زمینه اقدام نمایند.

نشانه های گریه بعد از رابطه جنسی

بیشتر افراد تصور می‌کنند؛ که همه باید بعد از رابطه جنسی راضی و خوشحال باشند. اما اینطور نیست. این موضوع مخصوصا برای زنان گاهی با گریه در حین رابطه جنسی همراه است. این گریه با بیقراری و بهانه گیری آغاز شده و در نهایت به گریه کردن منجر می‌شود. معمولا زنان بعد از این گریه از لحاظ هیجانی و احساسی تخلیه شده و احساس بهتری را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی بروز احساس شرم و گناه نیز یکی دیگر از نشانه های بعد از گریه کردن است.

بعد از گریه در حین رابطه جنسی باید چه کرد؟

بعد از گریه در حین رابطه جنسی

در مورد گریه بعد از رابطه جنسی، دو حالت پیش می‌آید. افراد در قدم اول باید با احساسات خود کنار آمده و آن را کنترل نمایند. اما در قدم بعدی این واکنش همسر است که اهمیت دارد. در این قسمت به توضیح راهکارهایی می‌پردازیم که در این حالت بسیار موثر هستند. برای جلوگیری از بروز تنفر از رابطه کلیک کنید.

✨صحبت کردن در این مورد با شریک

اگر خودتان دچار گریه بعد از رابطه جنسی شدید؛ در این مورد به آرامی با همسر صحبت کرده و او را مطمئن کنید که مشکل از او نیست. در واقع احساسات خود را به صورت شفاف توضیح داده و او را در جریان قرار دهید. صحبت کردن در این مورد می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

✨کمک گرفتن از مشاور

همچنین اگر گریه در حین رابطه جنسی و یا بعد از آن به طور مکرر تکرار می‌شود؛ در این مورد حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. چرا که این موضوع کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی افراد را دلسرد می‌کند. به همین دلیل مقابله و برطرف کردن آن بسیار اهمیت دارد.

✨سرزنش نکردن خود

همچنین در مورد گریه بعد از رابطه جنسی، اصلا خود را سرزنش نکرده و یا احساسات تان را سرکوب نکنید. خودتان را با روش های مختلف آرام کرده و همچنین در مورد علت آن نیز فکر کنید. حتی همسر نیز نباید در این مورد شما را سرزنش نماید.

سخن پایانی

به طور کلی گریه بعد از رابطه جنسی، موضوع حل نشدنی در بین زوجین نیست. کمااینکه در بیشتر موارد موقت بوده و تنها برای یکبار اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بهتر است به جای سختگیری به خود و یا همسر، از یک مشاور کمک گرفته و این موضوع را با او مطرح نمایید. همچنین با همسر خود نیز صحبت کرده و به او اطمینان خاطر دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره