بلاگ

اولین رابطه جنسی | اولین را تبدیل به بهترین کنید

اولین رابطه جنسی در زندگی همه ما تجربه بسیار مهمی است. احساساتی که شما در این رابطه تجربه می‌کنید می‌تواند به‌طورکلی مسیر زندگی جنسی آینده‌تان را شکل بدهد. یک رابطه جنسی خوب می‌تواند شما را به لحاظ جنسی فعال نگه دارد؛ و حتی کیفیت ارتباط عاطفی‌تان را نیز چندین برابر کند. درعین‌حال یک رابطه نامطلوب می‌تواند احساس و باوری که نسبت به مسائل جنسی دارید را به‌طورکلی تغییر دهد. به همین خاطر بسیار مهم است که از قبل برای این رابطه آماده شوید و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. بهترین راه برای بالابردن اطلاعاتتان در این زمینه این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. ما نیز در این مطلب سعی می‌کنیم ابعاد مختلف اولین رابطه جنسی و آنچه را باید راجع به آن بدانید بررسی کنیم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی از آن دسته موضوعاتی است که اصلاً نباید ساده از کنار آن رد شد. متخصصان معتقدند احساساتی که شما در این رابطه تجربه می‌کنید بسیار قوی هستند؛ و شاید تا همیشه در شما باقی بمانند. به‌علاوه تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از اختلالات جنسی مثل سردمزاجی ریشه در اولین تجربه جنسی دارند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که اولین رابطه تبدیل به الگویی برای زندگی جنسی شما خواهد شد.

نکات مهم در اولین رابطه جنسی

1- انتخاب محل مناسب برای شروع رابطه جنسی

برای اینکه بتوانید یک رابطه جنسی مطلوب را تجربه کنید اولین مسئله انتخاب محل مناسب است. محل رابطه جنسی باید فضایی کاملاً آرامش‌بخش و به دور از محرک و تنشی باشد. باتوجه‌به اینکه رابطه جنسی به‌خصوص در کشور ما و باتوجه‌به باورهای فرهنگی موجود معمولاً مقداری خجالت و اضطراب را به همراه دارد. بهتراست شرایط محیط به‌گونه‌ای باشد که تا جای ممکن این استرس را کم کند.

2- فراموش نکردن پیش‌نوازی

یکی از اصول اساسی روابط جنسی چه در زمان برقراری اولین رابطه یا روابط بعدی انجام پیش‌نوازی است. پیش‌نوازی به شما کمک می‌کند تا هیجان خود را کنترل کنید و استرس ناشی از دخول را کاهش دهید. همچنین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی و تحریک‌پذیری دختران شود. به یادداشته باشید که فوراً به سراغ دخول نروید و حتماً رابطه جنسی را با پیش‌نوازی شروع کنید.

3- به طرف مقابل حق انتخاب بدهید

یک رابطه جنسی باید زمانی اتفاق بیفتد که هم شما و هم طرف مقابل برای آن آمادگی داشته باشید. پس در اولین رابطه تا جایی پیش بروید که هم برای شما و هم شریک احساسی‌تان رضایت‌بخش باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اولین رابطه همیشه نباید یک رابطه کامل باشد. اگر طرف مقابل دوست ندارد ارتباط شما به یک رابطه جنسی کامل ختم شود به این خواسته احترام بگذارید و از هرگونه زور و بدرفتاری خودداری کنید.

4- صحبت با شریک جنسی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام برقراری اولین رابطه جنسی باید انجام دهید صحبت‌کردن با شریک جنسی است. درباره نگرانی‌ها و کارهایی که باعث اذیت و ناراحتی و همین‌طور افزایش میل جنسی شما می‌شود صحبت کنید تا استرستان کاهش پیدا کند. هرچقدر صمیمیت و ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشید رابطه جنسی خوشایند‌تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این صحبت‌کردن در حین رابطه جنسی باعث می‌شود تا از احساسات یکدیگر باخبر شوید و احساس بهتری به یکدیگر منتقل کنید. به عبارتی بهتر است برای تجربه لذت بیشتر، رابطه جنسی را در سکوت انجام ندهید.

5- اطمینان از سلامت جنسی

بیماری‌های جنسی این روزها شیوع بسیار بالایی دارند. به همین خاطر بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از سلامت خود و طرف مقابل نیز مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که این بیماری‌ها معمولاً درمان قطعی ندارند. و بسیاری از مواقع ابتلا به آنها می‌تواند بخش بزرگی از زندگی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. پس بدون خجالت و ناراحتی نگرانی خود را با شریک جنسیتان در میان بگذارید.

6- استفاده از وسایل پیشگیری

قبل از اینکه وارد اولین تجربه جنسیتان بشوید به‌خوبی راجع به راه‌های جلوگیری از بارداری مطالعه کرده و بهترین روش را باتوجه‌به شرایطی که دارید انتخاب کنید. استفاده از کاندوم رایج‌ترین راهی است که برای پیشگیری استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه کاندوم علاوه بر بارداری تا حدودی از انتقال بیماری‌های جنسی نیز جلوگیری می‌کند شاید بهتر باشد شما هم از این روش استفاده کنید.

7- آشنایی با وضعیت بدن

سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه جنسی با آناتومی بدن خود آشنایی بیشتری پیدا کنید. آشنایی با آناتومی بدن، شناسایی نقاط تحریک‌آمیز و درمیان‌گذاشتن آن با شریک جنسی‌تان باعث ایجاد احساس لذت بیشتر و خوشایند‌تری می‌شود. همچنین بهتر است از آناتومی بدن شریک جنسی‌تان هم اطلاعاتی کسب کنید و در حین رابطه جنسی نقاط تحریک‌آمیز بدن او را لمس کنید.

8- کسب اطلاعات درباره پوزیشن‌های جنسی

یکی از مسائل تأثیرگذار در رابطه جنسی انتخاب پوزیشن‌های مناسب است. پویش‌های مختلف می‌توانند باعث ایجاد هیجان و افزایش لذت در حین رابطه شوند. بهتر است قبل از انجام دخول با پوزیشن‌های مختلف آشنا شوید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

اولین رابطه جنسی | راه‌هایی برای کنترل مسائل منفی

مدیریت استرس و اضطراب

استرس و اضطراب از جمله احساساتی هستند که بسیاری از ما در اولین رابطه جنسی تجربه خواهیم کرد. اگر نتوانید این شرایط را مدیریت کنید آن‌ها عملکرد جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ، زود انزالی، مقاربت‌های دردناک و لذت نبردن از رابطه جنسی همگی می‌توانند ریشه در اضطراب داشته باشند. پس در اولین قدم احساسات منفی‌تان را کنترل کنید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه مشکل دارید بهترین کار این است که قبل از رابطه با یک مشاور متخصص صحبت کنید.

حتما برای کاهش استرس قبل عروسی کلیک کنید.

کاهش درد در خانم‌ها

اولین رابطه جنسی برای بسیاری از خانم‌ها تجربه دردناکی است. این موضوع می‌تواند تصویر بدی از رابطه جنسی در ذهن آنها ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که آقایان به این موضوع توجه کنند و برای داشتن یک تجربه خوشایند به شریک عاطفی خود کمک کنند. انجام رابطه جنسی در شرایطی که خانم آمادگی روانی کافی برای آن داشته باشد و همین‌طور  معاشقه و پیش‌نوازی در رابطه از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند درد اولین رابطه جنسی را در خانم کم کنند.

اولین رابطه جنسی و اهمیت مشاوره

بسیار بدیهی است که ما در اولین رابطه جنسی‌مان هیچ تجربه‌ای نداریم. این موضوع گاهی باعث می‌شود که اولین رابطه آنچه انتظار داریم نباشد. این مسئله می‌تواند مشکلاتی مثل ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس به‌خصوص در آقایان را به همراه داشته باشد. به همین خاطر شاید بهترباشد قبل از برقراری اولین رابطه از یک مشاور متخصص در زمینه مسائل جنسی کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با آنچه لازم است راجع به یکدیگر بدانید آشنا شوید و بهتر بتوانید رابطه خود را مدیریت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولین رابطه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم اولین رابطه جنسی را برای همسرم تبدیل به یک تجربه لذت‌بخش کنم؟

بهترین راه این است که قبل از رابطه جنسی راجع به خواسته‌ها و نیازهایی که دارید با یکدیگر صحبت کنید. کمک‌گرفتن از یک مشاور جنسی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره