دسته‌بندی نشده

تنفر از رابطه | از سکس متنفرم

تنفر از رابطه زمانی اتفاق می‌افتد که افراد تمایل خود را به رابطه جنسی به صورت ناگهانی از دست می‌دهند. این موضوع تاثیرات زیادی در زندگی جنسی افراد و حتی در کل رابطه دارد. چرا که شریک جنسی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و احتمالا به موضوعات مختلفی فکر می‌کند. از طرفی احتمالا خود را مقصر دانسته و یا اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. از طرف دیگر باید برای رفع نیاز جنسی خود به راه های دیگری فکر کند. به همین دلیل شناسایی این مشکل به صورت دقیق و به موقع بسیار اهمیت داشته و می‌تواند رابطه را حفظ کند. زوجین باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و با یکدیگر همکاری کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تنفر از رابطه

تنفر از رابطه به دلایل مختلفی ایجاد شده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه زناشویی محسوب می‌شود و افراد نمی‌توانند با وجود این مشکل، رابطه را ادامه دهند و آن را نادیده بگیرند. حتی در صورت ادامه یافتن رابطه، بازهم شاهد آثار آن در زندگی مشترک خواهیم بود. این مورد عوارض زیادی حتی برای خود فردی که به آن مبتلاست؛ دارد.

همچنین معمولا به صورت ناگهانی رخ داده و هیچ علت مشخصی هم ندارد. در واقع مجموعه ای موقعیت ها و افکار است که فرد را نسبت به رابطه جنسی منزجر می‌کند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

نشانه های تنفر از رابطه

نشانه های تنفر از رابطه

این احساس نسبت به رابطه جنسی به قدری شدید است که به وضوح می‌توان متوجه تنفر از رابطه در فرد شد. چنین فردی احتمالا بابت این موضوع احساس گناه زیادی می‌کند. اما گاهی به دلیل مسائلی که فرد تجربه کرده است؛ بروز تنفر، اجتناب ناپذیر است. شدت علائم در افراد مختلف، متفاوت بوده اما با گذشت زمان قطعا تشدید شده و پیامدهای بیشتری برای فرد ایجاد می‌کنند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

ترس از برقراری رابطه جنسی

بهانه آوردن برای شروع رابطه جنسی

تحمل درد و فشار زیاد در حین رابطه

بروز ناراحتی حتی در صورت فکر کردن به رابطه جنسی

توقف تمام فعالیت های جنسی فرد

اجتناب از صحبت کردن در این مورد

دلایل تنفر از رابطه

در وهله اول بهتر است افراد دلیل تنفر از رابطه را در خود و یا همسرشان شناسایی کنند. با پیداکردن دقیق عامل این موضوع، می‌توان با توجه به آن درمان مناسب را انتخاب و شروع کرد. البته بهتر است افراد هم برای شناسایی علت و هم آغاز درمان، از یک متخصص کمک بگیرند.

⭕کاهش میل جنسی

یکی از دلایل اصلی تنفر از رابطه کاهش میل جنسی افراد است. میل جنسی انسان تحت تاثیر هورمون هاست و هرگونه اختلال در میزان آنها منجر به بروز پیامدهایی مثل تنفر از رابطه می‌شود. از طرفی نمی‌توان نقش عوامل روانی را در میل جنسی، در نظر نگرفت. چرا که در برخی از شرایط ویژگی های ظاهری افراد و یا حتی رفتار آنها در حین رابطه، می‌تواند تعیین کننده میل جنسی دیگری باشد.

⭕درگیری های زندگی شخصی

گاهی به دلیل مشغله های شخصی و اجتماعی افراد در زمینه های مختلف و اضطراب حاصل از آن، منجر به تنفر از رابطه می‌شود. معمولا افرادی که قادر به مدیریت برنامه های خود نیستند و یا میان فعالیت های خود و زندگی شخصی، تعادل برقرار نمی‌کنند؛ دچار بی میلی نسبت به رابطه جنسی می‌شوند. برای آنها همه چیز غیر از برطرف کردن نیاز جنسی در اولویت است. به همین دلیل بعد از مدتی به طور کلی میل خود را از دست می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با راه های درمان اضطراب جنسی کلیک کنید.

⭕ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

یکی دیگر از دلایل تنفر از رابطه، ابتلای یکی از زوجین به اختلالات روانی و یا جنسی است. برای مثال زنانی که مبتلا به واژینیسموس هستند؛ به دلیل دردی که در حین رابطه تجربه می‌کنند؛ تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. و یا ابتلا به افسردگی، میل جنسی افراد را به طور کلی از بین می‌برد و زندگی جنسی آنها را مختل می‌کند.

⭕اعتیاد به خودارضایی و یا تماشای پورن

اعتیاد به خودارضایی و همچنین تماشای پورنوگرافی نیز منجر به تنفر از رابطه می‌شود. در چنین شرایطی چرخه جنسی افراد به طور کلی تغییر یافته و آنها دیگر قادر به برقراری رابطه جنسی با شخصی دیگر نیستند. اینگونه رفتارها در زندگی مشترک، زوجین را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است افراد، میل جنسی خود را مدیریت کرده و همچنین عادت های رفتاری خود را تغییر دهند.

⭕فرزندان

بعد از فرزندآوری و همچنین حضور بچه ها در خانه، به طور کلی زندگی جنسی افراد دچار تغییراتی می‌گردد. از طرفی آنها نگران حریم شخصی خود هستند و از طرفی مسائل مربوط به فرزندان آنها را از داشتن رابطه جنسی، منصرف می‌کند. اما افراد نباید به دلیل حضور فرزندان به زندگی جنسی خود پایان دهند. آنها باید برنامه های خو را مدیریت کرده و به همه بخش های زندگی بپردازند.

درمان تنفر از رابطه

درمان تنفر از رابطه

بعد از شناسایی دلایل تنفر از رابطه، بهتر است با کمک یک متخصص به درمان این مشکل بپردازید. فراموش نکنید که برخی از اقدامات خودسرانه، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کنند. از طرفی بهتر است در این دوران با همسر خود همکاری کرده و به او کمک کنید. برای اطلاع از دلایل سرد شدن مردان کلیک کنید.

🔵مدیریت استرس

مدیریت احساسات و همچنین استرس و اضطراب، یکی از راهکارهای موثر برای درمان تنفر از رابطه است. اضطراب تاثیر زیادی در میل و همچنین عملکرد جنسی دارد. به همین دلیل بهتر است عامل استرس زا پیدا کرده و آن را از بین ببرید. برخی از افراد حتی به دلیل وجود این احساس نیز در خود احساس استرس می‌کنند. اما فراموش نکنید که این دوران موقتی بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

🔵 درمان تنفر از رابطه با کمک مشاور

قطعا برای درمان تنفر از رابطه باید از یک مشاورجنسی کمک بگیرید. متخصص در ابتدا با تشخیص گذاری دقیق و همچنین شناسایی عوامل مختلف، به هر دو نفر کمک می‌کند تا با این مشکل، به صورت موثرتری برخورد کنند. همچنین تمریناتی به آنها می‌دهد تا بتوانند این فرایند را سریع تر پشت سر بگذارنند. احتمالا در ابتدا او پیشنهاد می‌کند که رابطه جنسی را برای مدتی ممنوع کنید که فشار و استرس از طرفین برداشته شود. در قدم بعدی آنها را برای مواجه شدن با این موضوع، آماده می‌کند.

🔵ورزش و تحرک بدنی

یکی از راهکارهای موثر برای تنظمی میزان هورمون ها ورزش و تحرک بدنی است. از طرفی آمار ابتلا به زودانزالی در میان افراد چاق بیشتر است. که این اختلال می‌تواند دلیلی برای تنفر از رابطه باشد. همچنین ورزش کردن تاثیر زیادی در روحیه و شادابی افراد دارد. به همین دلیل افراد باید برنامه ای دقیق و منظم برای ورزش داشته باشند.

🔵برقراری ارتباط موثر با همسر

در ابتدا افراد می‌توانند در این مورد با همسر خود صحبت کنند. برقراری ارتباطی دو نفره و موثر با همسر یکی از راه های درمان تنفر از رابطه محسوب می‌شود که کمترین عوارض جانبی را نیز دارد. چراکه افراد می‌توانند به راحتی در مورد علایق و حتی ضعف های خود در رابطه صحبت کنند و راهکارهای مختلفی را در میان بگذراند. توافق بر سر موضوعات مختلف در زندگی مشترک، رابطه جنسی را نیز تحت تاثیر قرار داده و کیفیت آن را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

به طور کلی تنفر از رابطه در میان زنان شایع تر است؛ اما برای مردان نیز اتفاق می‌افتد. این مورد در بیشتر مواقع موقتی بوده و بعد از مدتی رفع می‌شود. اما افراد نباید به طور کلی نسبت به آن بی تفاوت باشند. بلکه در صورت ادامه یافتن آن برای مدت زمان طولانی و حتی شدیدتر شدن این حس، باید از یک متخصص کمک بگیرند و آن را با کمک همسر خود درمان کنند. یک زندگی جنسی سالم نیاز به مراقبت و پیگیری دارد. بهتر است افراد نشانه ها را جدی گرفته و همچنین به این موضوع اهمیت دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره